Lekker warm...? Gast, het vriest zowat...quote:Op maandag 10 april 2006 09:17 schreef man_in_love het volgende:
Bij onze Seat loopt er iets aan bij de remmen als het buiten lekker warm is. Hij is er al tig keer voor bij de garage geweest en die hebben het geconstateerd maar kunnen de oorzaak niet vinden. Het zou iets bij de remschijf zijn maar niet de remklauw of de blokken. En als het buiten kouder is dan +/- 15 graden hebben we er geen last van. Het gebeurt alleen als we boven een bepaalde snelheid rijden en het is een jankerig piepend geluid dat dan pas stopt als de auto (zo goed als) stilstaat.
Behalve alles vervangen (duur) zonder garantie dat het dan weg is is er bij ons niets aan te doen. Kwestie van mee leren leven dus! Misschien dat het ook wel zoiets bij jou is?
quote:Op maandag 10 april 2006 05:38 schreef Diepvriez het volgende:
...een of andere vandaal heeft zeker ongevraagd een turbo voor je gemonteerd....
slechte zaak....![]()
Zo heftig komt het dus ook weer niet op me over..quote:Op maandag 10 april 2006 07:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Als je een geluid onder je motorkap hoort komen dat er eerst niet was ga je dus niet langs de garage om te vragen wat het is ?
![]()
En straks klagen zeker als je ergens langs de weg stil komt te staan![]()
Het is er eigenlijk nooit meteen, als ik een kwartiertje onderweg ben komt het vrij plotseling en het verandert wel met toerental maar stationair weer niet..quote:Op maandag 10 april 2006 07:58 schreef gammapooka het volgende:
Word het geluid harder naarmate je meer gas geeft ?
Dan is het idd je V snaar zoals Alexxxxx zegt
Dan is dat het waarschijnlijk...quote:
quote:
lijkt me sterk op een punto.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:23 schreef blup het volgende:
Turbo
hahahaha Zie de situatie voor me. S'nachts brengt een onverlaat proffesioneel een turbo van 1000den euro's aan op TS zijn auto.quote:Op maandag 10 april 2006 05:38 schreef Diepvriez het volgende:
...een of andere vandaal heeft zeker ongevraagd een turbo voor je gemonteerd....
slechte zaak....![]()
het probleem doet zich eigenlijk pas voor als ik even onderweg ben, dus dan kan ik niet kijken waar het zich afspeeltquote:Op donderdag 13 april 2006 22:49 schreef questionmark het volgende:
het kan een lek zijn ergens in het luchtsysteem of carb.
oplossing, kap open, en luisteren waar het precies vandaan komt, fototje maken van gebied en dan kan men hier wat meer zeggen
Punto HGT? GT turbo?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:07 schreef Inorbit het volgende:
[..]
lijkt me sterk op een punto.
misschien heeft het wat met de koeling van de motor te maken aangezien het pas later op begint te spelen
ik zeg ook niet "lijkt me onmogelijk op een punto" maar die verzie's zijn vrij zeldzaam niet?quote:
het geluid is spontaan opgehouden..quote:Op zondag 16 april 2006 19:46 schreef DonJames het volgende:
Het is de spanrol van de distributie. Die gaat snerpen/fluiten als hij versleten is. Nieuwe distributieriem+spanrol monteren dus! Komt wel vaker voor bij de FIRE-motor, maar het is gelukkig niet veel werk.
rijden zal ze, of ze nu wil of nietquote:Op zondag 23 april 2006 00:23 schreef _Floddertje_ het volgende:
Misschien vindt je auto jou een lekker ding?
Heb ik bij mijn Punto ook gehad inderdaad. Is wel belangrijk om te vervangen, als hij vastslaat heb je een groter probleem...quote:Op zondag 16 april 2006 19:46 schreef DonJames het volgende:
Het is de spanrol van de distributie. Die gaat snerpen/fluiten als hij versleten is. Nieuwe distributieriem+spanrol monteren dus! Komt wel vaker voor bij de FIRE-motor, maar het is gelukkig niet veel werk.
Ik heb het even aangezien, dacht dat het weg was en aan het natte weer lag, maar nu met dit mooie weer is het er ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:09 schreef Jalu het volgende:
[..]
Heb ik bij mijn Punto ook gehad inderdaad. Is wel belangrijk om te vervangen, als hij vastslaat heb je een groter probleem...
Ach die FIRE-blokjes gaan niet kapot bij een gesprongen ditributieriem. Maar je staat natuurljk wel stil langs de weg.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:45 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Ik heb het even aangezien, dacht dat het weg was en aan het natte weer lag, maar nu met dit mooie weer is het er ook.
Poosje rijden -> zingen zowel op snelweg als bebouwde kom.
Zal maandag maar eens de garage opzoeken , distributieriem kapoet heb ik geen zin in..![]()
Beetje snerpend van hoog naar hoger geluid en dan wat extra gas, is't weer weg. paar minuten later komt het weer.. meer fluitend/zingend/jankend dan piepenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:11 schreef 2cv het volgende:
Fluiten of piepen of gillen ? Waar lijkt het het mest op ?
wilde er eigenlijk nog mee naar germany dinsdagquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ach die FIRE-blokjes gaan niet kapot bij een gesprongen ditributieriem. Maar je staat natuurljk wel stil langs de weg.
V-snaar. Zal nu wel compleet versleten zijn. Laat hem vervangen (doordat je er mee doorrijdt heb je mij overtuigd dat je in dusverre technisch bent dat je het beter niet zelf kan doen) en goed spannen. Anders geeft dat ding op den duur nog maar 1 geluid: BANG waarna de resten V-snaar je halve motor aan gort slaan (= veel duur om te repareren).quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:25 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Beetje snerpend van hoog naar hoger geluid en dan wat extra gas, is't weer weg. paar minuten later komt het weer.. meer fluitend/zingend/jankend dan piepen
Dacht dat je de Vsnaar juist hoorde piepen als je koude auot hebt (met starten) deze heeft juist aan het begin nog geen lawaai..quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
V-snaar. Zal nu wel compleet versleten zijn. Laat hem vervangen (doordat je er mee doorrijdt heb je mij overtuigd dat je in dusverre technisch bent dat je het beter niet zelf kan doen) en goed spannen. Anders geeft dat ding op den duur nog maar 1 geluid: BANG waarna de resten V-snaar je halve motor aan gort slaan (= veel duur om te repareren).
Neen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:52 schreef junkiexp het volgende:
Heeft ie stuurbekracteging?
Heeft ook met het toerental te maken. Meer snelheid kan meer kracht op de snaar beteken nen dus slippen en gillen.quote:Op zondag 14 mei 2006 01:40 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Dacht dat je de Vsnaar juist hoorde piepen als je koude auot hebt (met starten) deze heeft juist aan het begin nog geen lawaai..
Maar zal je advies ter harte nemen en 'm morgen ontzien..
Mischien een stomme vraag, maar kan ik dat ook zien aan die snaar of zit die ergens ver weg?quote:Op zondag 14 mei 2006 01:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heeft ook met het toerental te maken. Meer snelheid kan meer kracht op de snaar beteken nen dus slippen en gillen.
En valt er aan die snaar ook te zien of ie in trouble is?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:19 schreef MikeyMan het volgende:
de vsnaar zit bij de dynamo in de buurt... En wordt daar ook vaak door gespannen... En natuurlijk logischerwijs aan de zijkant van de motor...
Je weet wel waar de ditributieriem zit, maar niet waar de V-snaar zit? Haal je die twee niet toevallig door elkaar? De V-snaar zie je zo lopen, de ditributieriem zit achter wat plastic kapjes verstopt.quote:Op zondag 14 mei 2006 01:57 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Mischien een stomme vraag, maar kan ik dat ook zien aan die snaar of zit die ergens ver weg?
De distributieriem weet ik waar deze zit, en het geluid lijkt me ook uit die richting te komen als ik het hoor.
Tenzij die Vsnaar daar ook zit natuurlijk![]()
dat ook nog ja...quote:Op zondag 14 mei 2006 13:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je weet wel waar de ditributieriem zit, maar niet waar de V-snaar zit? Haal je die twee niet toevallig door elkaar? De V-snaar zie je zo lopen, de ditributieriem zit achter wat plastic kapjes verstopt.
Dat zou kunnen, maar dat zou extreem dom -en duur- zijn...quote:Op zondag 14 mei 2006 14:09 schreef Desiderius het volgende:
Een vriend van me merkte trouwens op dat het ook nog kan zijn dat de spanrollen niet vervangen kunnen zijn ten tijde van laatste distributieriem vervanging..
Das ook weer niet de bedoeling...quote:Op zondag 14 mei 2006 14:19 schreef Desiderius het volgende:
Heb overigens de vsnaar gevondenmaar die zit knoeterstrak, als ik erop druk/ aan trek geen beweging in te krijgen..
Distributieriem zit wat losser..
hij moet toch gewoon zonder morren wel wat mee kunnen geven?quote:Op zondag 14 mei 2006 14:20 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das ook weer niet de bedoeling...
Slecht voor je waterpomp, dynamo en spanrollen, voor zover ik weet...
De punto 1.1 van TS heeft alleen de dynamo aan de V-snaar zitten, en het is een heel kort snaartje. Is dus niet zo erg dat 'ie strak staat. Ik hou het nog steeds op de spanrol. Dat is niet veel werk bij die punto, en iemand die een beetje handig is kan het zelf, je hebt er geen speciale gereedschappen voor nodig. (maar je moet wel weten waar je mee bezig bent)quote:Op zondag 14 mei 2006 14:20 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das ook weer niet de bedoeling...
Slecht voor je waterpomp, dynamo en spanrollen, voor zover ik weet...
Ik rijd er vanmiddag even mee langs de garagequote:Op zondag 14 mei 2006 16:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
De punto 1.1 van TS heeft alleen de dynamo aan de V-snaar zitten, en het is een heel kort snaartje. Is dus niet zo erg dat 'ie strak staat. Ik hou het nog steeds op de spanrol. Dat is niet veel werk bij die punto, en iemand die een beetje handig is kan het zelf, je hebt er geen speciale gereedschappen voor nodig. (maar je moet wel weten waar je mee bezig bent)
Nou ja,ik denk niet dat de lagers van de dynamo het heel tof vinden hoorquote:Op zondag 14 mei 2006 16:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
De punto 1.1 van TS heeft alleen de dynamo aan de V-snaar zitten, en het is een heel kort snaartje. Is dus niet zo erg dat 'ie strak staat. Ik hou het nog steeds op de spanrol. Dat is niet veel werk bij die punto, en iemand die een beetje handig is kan het zelf, je hebt er geen speciale gereedschappen voor nodig. (maar je moet wel weten waar je mee bezig bent)
Gebeurt wel vaker, dat mensen spanrollen vergeten.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:13 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat zou extreem dom -en duur- zijn...
Geloof het meteen... Tis ook gewoon stom, als je dan toch aan de gang bent...quote:Op maandag 15 mei 2006 18:02 schreef yup het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker, dat mensen spanrollen vergeten.
Vraag Herr.Flick maar of willekeurige mensen met vastgelopen 2.0i 16v Opel blokjes... (distributie wel vervangen, maar plastic spanrollen niet, na verloop van tijd distributie kapot en motor in de soep.)
Je kan het ook aan mij vragen, aangezien de distributie van de Space Wagon van me pa ook kapot is gegaan door een defectieve spanrol... Geloof mij maar dan dat je niet blij word ervan.
Geen enkele autofabrikant stopt iets in een auto wat nutteloos is.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:40 schreef Desiderius het volgende:
[..]
of het is iets onbenulligs en onschuldigs![]()
Wat ik bedoel is dat een heel kort riempje bij gelijkblijvende spanning veel strakker aanvoelt dan een lange riem.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:08 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nou ja,ik denk niet dat de lagers van de dynamo het heel tof vinden hoor.
Ik bedoel geen nutteloos onderdeel maar dat het geluid gewoon iets is wat geen problemen gaat geven.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geen enkele autofabrikant stopt iets in een auto wat nutteloos is.
als m'n sigarettenaansteker kapot gaat, heb ik er geen last van hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:58 schreef 2cv het volgende:
Als een onderdeel stuk gaat maar je hebt er geen last van, dan is/was het een nutteloos onderdeel. Echter, nutteloze onderdelen zitten er niet in een auto dus krijg je er ellende mee.
WTF? Meen je dat nou serieus? De Distributieriem slipt niet, en mag ZEKER niet strakker gezet worden..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:37 schreef arnold-d het volgende:
zolang het nog rijd. rijd het nog![]()
als je ff hard gas geeft stopt het denk ik.. dan is het je distrubutiriem
moet ie ff wat straker gesteld worden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |