Lekker warm...? Gast, het vriest zowat...quote:Op maandag 10 april 2006 09:17 schreef man_in_love het volgende:
Bij onze Seat loopt er iets aan bij de remmen als het buiten lekker warm is. Hij is er al tig keer voor bij de garage geweest en die hebben het geconstateerd maar kunnen de oorzaak niet vinden. Het zou iets bij de remschijf zijn maar niet de remklauw of de blokken. En als het buiten kouder is dan +/- 15 graden hebben we er geen last van. Het gebeurt alleen als we boven een bepaalde snelheid rijden en het is een jankerig piepend geluid dat dan pas stopt als de auto (zo goed als) stilstaat.
Behalve alles vervangen (duur) zonder garantie dat het dan weg is is er bij ons niets aan te doen. Kwestie van mee leren leven dus! Misschien dat het ook wel zoiets bij jou is?
quote:Op maandag 10 april 2006 05:38 schreef Diepvriez het volgende:
...een of andere vandaal heeft zeker ongevraagd een turbo voor je gemonteerd....
slechte zaak....![]()
Zo heftig komt het dus ook weer niet op me over..quote:Op maandag 10 april 2006 07:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Als je een geluid onder je motorkap hoort komen dat er eerst niet was ga je dus niet langs de garage om te vragen wat het is ?
![]()
En straks klagen zeker als je ergens langs de weg stil komt te staan![]()
Het is er eigenlijk nooit meteen, als ik een kwartiertje onderweg ben komt het vrij plotseling en het verandert wel met toerental maar stationair weer niet..quote:Op maandag 10 april 2006 07:58 schreef gammapooka het volgende:
Word het geluid harder naarmate je meer gas geeft ?
Dan is het idd je V snaar zoals Alexxxxx zegt
Dan is dat het waarschijnlijk...quote:
quote:
lijkt me sterk op een punto.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:23 schreef blup het volgende:
Turbo
hahahaha Zie de situatie voor me. S'nachts brengt een onverlaat proffesioneel een turbo van 1000den euro's aan op TS zijn auto.quote:Op maandag 10 april 2006 05:38 schreef Diepvriez het volgende:
...een of andere vandaal heeft zeker ongevraagd een turbo voor je gemonteerd....
slechte zaak....![]()
het probleem doet zich eigenlijk pas voor als ik even onderweg ben, dus dan kan ik niet kijken waar het zich afspeeltquote:Op donderdag 13 april 2006 22:49 schreef questionmark het volgende:
het kan een lek zijn ergens in het luchtsysteem of carb.
oplossing, kap open, en luisteren waar het precies vandaan komt, fototje maken van gebied en dan kan men hier wat meer zeggen
Punto HGT? GT turbo?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:07 schreef Inorbit het volgende:
[..]
lijkt me sterk op een punto.
misschien heeft het wat met de koeling van de motor te maken aangezien het pas later op begint te spelen
ik zeg ook niet "lijkt me onmogelijk op een punto" maar die verzie's zijn vrij zeldzaam niet?quote:
het geluid is spontaan opgehouden..quote:Op zondag 16 april 2006 19:46 schreef DonJames het volgende:
Het is de spanrol van de distributie. Die gaat snerpen/fluiten als hij versleten is. Nieuwe distributieriem+spanrol monteren dus! Komt wel vaker voor bij de FIRE-motor, maar het is gelukkig niet veel werk.
rijden zal ze, of ze nu wil of nietquote:Op zondag 23 april 2006 00:23 schreef _Floddertje_ het volgende:
Misschien vindt je auto jou een lekker ding?
Heb ik bij mijn Punto ook gehad inderdaad. Is wel belangrijk om te vervangen, als hij vastslaat heb je een groter probleem...quote:Op zondag 16 april 2006 19:46 schreef DonJames het volgende:
Het is de spanrol van de distributie. Die gaat snerpen/fluiten als hij versleten is. Nieuwe distributieriem+spanrol monteren dus! Komt wel vaker voor bij de FIRE-motor, maar het is gelukkig niet veel werk.
Ik heb het even aangezien, dacht dat het weg was en aan het natte weer lag, maar nu met dit mooie weer is het er ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:09 schreef Jalu het volgende:
[..]
Heb ik bij mijn Punto ook gehad inderdaad. Is wel belangrijk om te vervangen, als hij vastslaat heb je een groter probleem...
Ach die FIRE-blokjes gaan niet kapot bij een gesprongen ditributieriem. Maar je staat natuurljk wel stil langs de weg.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:45 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Ik heb het even aangezien, dacht dat het weg was en aan het natte weer lag, maar nu met dit mooie weer is het er ook.
Poosje rijden -> zingen zowel op snelweg als bebouwde kom.
Zal maandag maar eens de garage opzoeken , distributieriem kapoet heb ik geen zin in..![]()
Beetje snerpend van hoog naar hoger geluid en dan wat extra gas, is't weer weg. paar minuten later komt het weer.. meer fluitend/zingend/jankend dan piepenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:11 schreef 2cv het volgende:
Fluiten of piepen of gillen ? Waar lijkt het het mest op ?
wilde er eigenlijk nog mee naar germany dinsdagquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ach die FIRE-blokjes gaan niet kapot bij een gesprongen ditributieriem. Maar je staat natuurljk wel stil langs de weg.
V-snaar. Zal nu wel compleet versleten zijn. Laat hem vervangen (doordat je er mee doorrijdt heb je mij overtuigd dat je in dusverre technisch bent dat je het beter niet zelf kan doen) en goed spannen. Anders geeft dat ding op den duur nog maar 1 geluid: BANG waarna de resten V-snaar je halve motor aan gort slaan (= veel duur om te repareren).quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:25 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Beetje snerpend van hoog naar hoger geluid en dan wat extra gas, is't weer weg. paar minuten later komt het weer.. meer fluitend/zingend/jankend dan piepen
Dacht dat je de Vsnaar juist hoorde piepen als je koude auot hebt (met starten) deze heeft juist aan het begin nog geen lawaai..quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
V-snaar. Zal nu wel compleet versleten zijn. Laat hem vervangen (doordat je er mee doorrijdt heb je mij overtuigd dat je in dusverre technisch bent dat je het beter niet zelf kan doen) en goed spannen. Anders geeft dat ding op den duur nog maar 1 geluid: BANG waarna de resten V-snaar je halve motor aan gort slaan (= veel duur om te repareren).
Neen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:52 schreef junkiexp het volgende:
Heeft ie stuurbekracteging?
Heeft ook met het toerental te maken. Meer snelheid kan meer kracht op de snaar beteken nen dus slippen en gillen.quote:Op zondag 14 mei 2006 01:40 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Dacht dat je de Vsnaar juist hoorde piepen als je koude auot hebt (met starten) deze heeft juist aan het begin nog geen lawaai..
Maar zal je advies ter harte nemen en 'm morgen ontzien..
Mischien een stomme vraag, maar kan ik dat ook zien aan die snaar of zit die ergens ver weg?quote:Op zondag 14 mei 2006 01:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heeft ook met het toerental te maken. Meer snelheid kan meer kracht op de snaar beteken nen dus slippen en gillen.
En valt er aan die snaar ook te zien of ie in trouble is?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:19 schreef MikeyMan het volgende:
de vsnaar zit bij de dynamo in de buurt... En wordt daar ook vaak door gespannen... En natuurlijk logischerwijs aan de zijkant van de motor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |