abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36812962
Ik denk dat over het algemeen in Nederland de mensen goed engels kunnen, natuurlijk met een dik accent, maar okay. Ik probeer het nu een beetje af te leren alleen het is wel moeilijk soms.

Ik zeg bijvoorbeeld altijd:
That I'm going to make my homework
terwijl het eigenlijks is:
I'm going to do my homework

Of bijvoorbeeld learn gebruiken in plaats van teach....maar dat zijn van die dingen die ik wel kan leren denk ik..

BTW. Ik vind Amerikaans Engels beter klinken dan Brits-Engels... Behalve als mensen uit Texas komen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 10 april 2006 @ 06:47:20 #27
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36812974
Mij inklisj is not bed!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36813103
quote:
Op maandag 10 april 2006 06:42 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik denk dat over het algemeen in Nederland de mensen goed engels kunnen, natuurlijk met een dik accent, maar okay. Ik probeer het nu een beetje af te leren alleen het is wel moeilijk soms.

Ik zeg bijvoorbeeld altijd:
That I'm going to make my homework
terwijl het eigenlijks is:
I'm going to do my homework

Of bijvoorbeeld learn gebruiken in plaats van teach....maar dat zijn van die dingen die ik wel kan leren denk ik..

BTW. Ik vind Amerikaans Engels beter klinken dan Brits-Engels... Behalve als mensen uit Texas komen.
Nee man, brits is veel cooler, vooral londen's of schots
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 10 april 2006 @ 07:37:31 #29
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_36813124
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:02 schreef Integrity het volgende:
Ik denk dat we met de tijdsbepalingen de mist in gaan, over het algemeen. Ik denk ook dat je wel kunt kijken naar het opleidingsniveau om de groepsgrootte te bepalen die het gewenste niveau daadwerkelijk heeft. Als een VWO-er een 9 scoort en een VMBO-er een 7, dan wordt er gemiddeld nog een 8 gescoord.
Daar komt bij dat het niveau op het VMBO ook geen fluit voorstelt
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_36813150
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:37 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Idd, mijn nichtje die net zo oud is als ik heeft VMBO gedaan, en ze kan werkelijk geen één woord engels, zinnen als "What is your name?" of "Where are you going?" is voor haar gewoon wartaal, echt ernstig
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 10 april 2006 @ 07:47:45 #31
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_36813164
I'm a little bit in de war
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
  maandag 10 april 2006 @ 07:50:44 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36813170
quote:

[..]

Ja echt erg he!

En dan al die Belgen met vergelijkbaar niveau als het VMBO hier. Die praten allemaal perfect Engels!

maandag 10 april 2006 @ 07:53:56 #33
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_36813184
ik verbaas me er iedere keer weer over hoe slecht medeklasgenoten engels kunnen, en ik zit in 6vwo
an urge to help mankind overcomes me
pi_36813186
Mijn Engels is 8 uit 10. Amerikaans accent. Zelfs Amerikanen trappen er in.
pi_36813410
quote:

[..]

Weet jij het, dan weet ik het ook.
  maandag 10 april 2006 @ 08:37:01 #36
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36813447
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:55 schreef Kresj het volgende:
Ik had een 9,9 op m'n eindexamen destijds!!!
dat is niet verkeerd, ik kwam niet verder dan een 8,4
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_36813459
Ik zei aan het begin van het jaar dat ik daarvoor minstens een 8 zou halen en dat werd 'm dus ook. Precies een 8.
pi_36814454
Volgens mij is het helaas toch echt zo dat veel Nederlands hun eigen kwaliteiten te hoog inschatten in dit opzicht. Op mensen die zich er op professioneel niveau mee bezighouden na, ken ik maar weinig Nederlanders die echt goed Engels spreken (en dan heb ik het dus over een combinatie van een goede uitspraak, goede grammatica en idioom en vloeiendheid). Ik ken wel heel veel Nederlanders die dénken dat ze niet-van-echt-te-onderscheiden geniaal Engels spreken. Maar als je dan bijvoorbeeld in TTK een stukje Engels ziet dat vertaald moet worden gaat dat bijna nooit foutloos, tenzij zich er dus mensen mee bemoeien die Engels studeren of erop promoveren ofzo. Dan gaat het soms goed.
En zelfs onder studenten Engels is het niveau lang niet altijd near native speaking.

Kijk, het overgrote deel van de Nederlanders kan zich prima verstaanbaar maken in het Engels, en verstaat de taal ook goed. Maar dat leidt tot het onterechte idee dat we haast net zo goed in de taal zijn als de native speakers zelf en dat is toch echt een illusie.

Oh ja: Engrish is volgens mij een verzamelnaam voor slecht Engels, en de website focust dacht ik op Aziatische verhaspelingen enzo (dat herinner ik me iig van die site van vroeger). De toepasselijke term voor een mengelmoes van Engels en Nederlands is Dunglish.

[ Bericht 7% gewijzigd door Melusine op 10-04-2006 10:02:45 ]
pi_36814500
Oh ja - in 6 VWO een 9 halen voor Engels zegt ook vrij weinig als je ziet hoe slecht het niveau in sommige VWO-klassen is en hoe weinig er verwacht wordt. Ik heb de gruwelijkste fouten gezien van mensen die toch beter zouden moeten weten. Erg genant, maar ik ken zelfs docenten die zich diep zouden moeten schamen voor sommige fouten die ze in het Engels maken.
  maandag 10 april 2006 @ 09:59:22 #40
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36814526
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef vruitig het volgende:
Over het algemeen beheersen de meeste Nederlanders de Engelse taal goed. Tenminste hier gaan we vanuit, bestaan er eigenlijk onderzoeken/bronnen hoe goed de Nederlanders deze taal daadwerkelijk beheersen? Ik heb er zo mijn twijfels bij.
De meeste Nederlanders spreken en schrijven al belabberd Nederlands, laat staan dat ze Engels (of Frans of Duits) onder de knie hebben

Waar die zelfingenomenheid over de briljante taalbeheersing van ons volk toch zijn oorsprong vindt, is mij een raadsel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 april 2006 @ 10:00:33 #41
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_36814551
Ik lees, spreek en schrijf elke dag engels, dus ik durf wel te stellen dat ik bovengemiddeld goed engels spreek
en mijn nederlandse accent vervaagd ook steeds verder op de achtergrond
pi_36814577
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:59 schreef Verbal het volgende:

De meeste Nederlanders spreken en schrijven al belabberd Nederlands, laat staan dat ze Engels (of Frans of Duits) onder de knie hebben

Waar die zelfingenomenheid over de briljante taalbeheersing van ons volk toch zijn oorsprong vindt, is mij een raadsel

V.

Erg zuurpruimerig, maar helaas betrap ik mezelf ook vaak op zulk soort gedachten.
  maandag 10 april 2006 @ 10:02:25 #43
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36814601
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:00 schreef Miguel het volgende:
Ik lees, spreek en schrijf elke dag engels, dus ik durf wel te stellen dat ik bovengemiddeld goed engels spreek
en mijn nederlandse accent vervaagd ook steeds verder op de achtergrond
En de schrijfkwaliteit vervaagt ook een beetje

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36814674
Ik heb het Schotse en Ierse accent bijna 100% onder de knie, ik kan mensen uit Schotland laten geloven dat ik daar ook vandaan kom . Amerikaans en Brits iets minder.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_36814942
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:52 schreef pomtiedom het volgende:
Het niveau van Engels onder de Nederlanders is goed. Het ligt zowiezo beter dan de meeste niet Engels sprekende naties. Als je bijvoorbeeld naar onze oosterburen de Duitsers kijkt, die synchroniseren alles na (Nazi-synchronisatie) en zij hebben daardoor ook veel meer problemen met het spreken van Engels.
Wat veel mensen een beetje fout zeggen is dat 'het niveau goed is' ....
Bedenk wel dat 'goed' hier nogal relatief is, het staat nl. enkel voor 'het niveau van andere niet-engelstalige landen is nog veel slechter.

Nederland zal idd koploper zijn van alle niet-engelstalige landen, om meerdere redenen:
sowieso, het nederlands is als taalfamilie redelijk nauw verwant aan het engels, het engels is een ingvoeens-germaans dialect, hierbij zeer nauw verwant aan het Fries..
het nederlands is 'Laag-Frankisch' germaans dialect.

dat betekent dat veel klankvormen en gramatische regels gelijk zijn, verder kennen de talen veel overgenomen woorden (heel veel woorden in het engels over scheepsvaart en water hebben een nederlandse herkomst).

Een andere reden is idd de bekendheid van nederlanders met het engels .... nederlanders horen op televisie en radio veel, heel veel engels, en hebben daardoor gewoon weinig angst om engels te spreken. De meeste nederlanders schamen zich geenszins voor de (soms grove) fouten die ze maken in hun uitspraak...
Dat is een groot verschil tussen bv duitsers en nederlanders, een duitser zal, zelfs al spreekt hij gewoon goed engels, toch een grote angst hebben publiek een andere taal te spreken, uit angst fouten te maken.

Het blijft echter zo dat nederlanders niet 'native' engels spreken en dat betekent altijd een grote achterstand, enkel mensen die een taal als moedertaal hebben, zijn in staat écht goed zich uit te drukken in een taal. Het verschil tussen 'native' en 'goede beheersing' is altijd een behoorlijke kloof.
Zelfs mensen met een goede beheersing zouden moeten overwegen om zich niet meer bewust in hun eigen taal uit te drukken en het dan door een goede taal te laten vertalen... het risico dat zelfs iemand met een goede beheersing grof de fout ingaat met verkeerd gebruikte uitdrukkingen, en onjuist emoties onder woorden brengt is erg groot.

Zoals Balkenende bv engels praat en iemand als ex-premier Kok, zo zou bijna geen enkele andere europese leider het wagen om in het openbaar engels te praten, die zouden dan liever verkiezen zich in hun eigen taal uit te laten en dat dan te laten vertalen door een tolk....
Iemand als Bolkestein spreekt echter wel redelijk goed engels, ik vermoed eigenlijk dat Bos het ook goed spreekt (wegens diens internationale ervaring bij Shell)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 10 april 2006 @ 10:20:49 #46
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36815003
JEZUS wat een loos gezeik weer.

Probeer in Italie oid eens een willekeurige Italiaan iets in het Engels te vragen en je zal in 95% van de gevallen falen. Ook bij jongeren.

Probeer in Nederland een willekeurige Nederlander iets in het Engels te vragen en hij kan je antwoord geven.

DAAR GAAT HET OM. Niet om accenten en al die slappe prietpraat.
pi_36815034
Verkapt kijk-mij-eens-goed-zijn-in-Engels-ik-kan-me-voordoen-als-een-Engelstalig-native-speaker-topic.

En die VWO eindexamens liggen ook belachelijk beneden niveau, we kunnen toch zo goed Engels?
  maandag 10 april 2006 @ 10:24:03 #48
37248 BertV
Klei indiaan
pi_36815080
Laatst hoorde ik iemand op m'n werk tegen een engelse: "Sorry hoor" zeggen.

ai...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 10 april 2006 @ 10:25:54 #49
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_36815113
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:58 schreef Melusine het volgende:
Oh ja - in 6 VWO een 9 halen voor Engels zegt ook vrij weinig als je ziet hoe slecht het niveau in sommige VWO-klassen is en hoe weinig er verwacht wordt. Ik heb de gruwelijkste fouten gezien van mensen die toch beter zouden moeten weten. Erg genant, maar ik ken zelfs docenten die zich diep zouden moeten schamen voor sommige fouten die ze in het Engels maken.
Engels op de middelbare school is ook niet bedoeld om kinderen perfect Engels te laten spreken.. Je moet gewoon de basis kennen en een fatsoenlijk gesprek in het Engels kunnen voeren. Dat dat met zng Pronk-engels gaat zal mij aan m'n reet roesten, je kunt je iig verstaanbaar maken.

En voor alle kijk-mij-Engels-studeren brillennerds: Stoer, petje af.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_36815236
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:25 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Engels op de middelbare school is ook niet bedoeld om kinderen perfect Engels te laten spreken.. Je moet gewoon de basis kennen en een fatsoenlijk gesprek in het Engels kunnen voeren. Dat dat met zng Pronk-engels gaat zal mij aan m'n reet roesten, je kunt je iig verstaanbaar maken.
Zeg ik dan dat ik verwacht dat het eindresultaat perfect Engels is? Nee. Ik heb bijvoorbeeld ook nooit gevonden dat accent een belangrijk aspect is bij middelbare school Engels.
Maar de basis kennen is nogal een vaag begrip. Voor de hoogste klas van de hoogst haalbare middelbare schoolvorm vind ik dat je best wat mag verwachten. En wat ik heb gezien is dat er nog steeds gigantisch grove fouten worden gemaakt.
Er beginnen altijd mensen te mieren dat het er toch om gaat dat je elkaar kunt begrijpen, maar mijn punt is nou juist dat dat al vaak misgaat.

Anyway, ik heb er geen problemen mee dat Nederlanders zich knullig en met een zwaar accent uitdrukken in het Engels. Als dat voldoende is voor hun doel dan is dat toch OK?
Waar ik op reageerde is de neiging van veel Nederlanders om te denken dat die vorm van Engels iets te maken heeft met de taal op (near) native speaking niveau.

Dus als je van het VWO komt mag je best zeggen dat je Engels adequaat is voor jouw doelen, maar niet denken dat je *dus* automatisch goed Engels spreekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')