abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36805807
vanaf morgen is het dan zover, het begin van de grote verbouwing. Na lang wikken en wegen hebben we onlangs besloten te gaan verbouwen ipv verhuizen. Dit omdat we veel ruimte in ons huis hebben. Een grotere tuin was gewenst, maar financieel gezien is lekker hier blijven zitten en verbouwen veel aantrekkelijker.

Wat is het plan:

de badkamer; al jaren een ergernis, sinds de woning gebouwd (jaren 70)is is er volgens mij ook niks meer aan gedaan. Na de verbouwing zal er een heerlijk ligbad in zitten, met bubbels en massage jets. Een gemetselde douchecabine met stortdouche, 2de toilet en uiteraard een wastafel/kast

de keuken; sinds de aankoop van de woning (5 jaar geleden) alleen een nieuw blad op geplaatst en een nieuwe kraan. De apparatuur die we hadden voldeed nog prima, dus een nieuwe keuken was toen nog niet echt nodig.

de zolder; Sinds we de sleutel hebben gekregen hebben we hier nog nooit wat aan gedaan. Gebruikt voor opslag, nu word het een studeer-, fitness-, zonnebank ruimte, Met uiteraard nog opslag ruimte.

de trap trap word opnieuw bekleed/gerenoveerd

als het allemaal financieel nog een beetje meevalt (je bent vaak duurder uit dan begroot) willen we beneden ook alles nog in de structuurverf zetten, maar dat is iets wat we tzt wel zien.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
het leukste in dit onderdeel vind ik persoonlijk altijd de foto's. Ik zal daarom ook proberen elke dag een kleine foto update te maken (uiteraard bij enige belangstelling van jullie kant ). Om te beginnen de badkamer, daar word morgen immers mee begonnen.

Hoe het was

niet veel zoals je ziet, maar het belangrijkste was, je kon je er douchen en je behoefte doen

het slopen

genoeg sloop foto's zo, morgen een 'project' update, nu eerst een lekker biertje.............
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_36805877
TVP

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
pi_36806113
Leuk om weer de start van een nieuw project te zien! Erg veel succes gewenst.

Maar ehhh:

Was het gepland dat dit muurtje om zou gaan op deze manier?
  zondag 9 april 2006 @ 22:07:07 #4
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36806260
Ik ben benieuwd er is zo te zien al lekker gesloopt en het word een mooie grote ruimte .
  zondag 9 april 2006 @ 22:10:59 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36806391
Altijd leuk, dat sloopwerk!

Ben erg benieuwd hoe het wordt!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 9 april 2006 @ 22:34:00 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36807194
Vond je het niet handiger om die WC daar te laten zitten?

Want bij nieuwbouwhuizen zie je het ook steeds vaker dat het 2e toilet ook een aparte toiletruimte is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 9 april 2006 @ 22:41:21 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36807450
Blijkbaar niet hè? Anders hadden ze het wel laten staan.

Leuk om te zien dit!
pi_36807588
Kun je een mooie ruimte van maken
pi_36807635
Veel plezier
pi_36808213
verkapte TVP, mooi project ! ! ik gaat mee kijken
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  zondag 9 april 2006 @ 23:08:35 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36808494
dat muurtje, heb opeens een buurman en buurman flashback
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36808936
Kan me goed voorstellen dat jullie willen gaan verbouwen en een bubbelmassageligbad (scrabble anyone?) is natuurlijk helemaal
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_36813208
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:02 schreef Marsepein het volgende:
Leuk om weer de start van een nieuw project te zien! Erg veel succes gewenst.

Maar ehhh:

Was het gepland dat dit muurtje om zou gaan op deze manier?
Goeie moge deze eerste klusdag.............
Het muurtje was inderdaad zo gepland. Wat wel een tegenvaller was is dat we dachten dat het een simpel muurtje zou zijn, en geen gewapend beton dat in de muur en in het plafond verankerd zou zitten (is geen draagmuur oid).

De toilet hebben we er bewust uitgehaald, voor het ruimtelijke effect...

't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_36813241
Ben benieuwd,

* Kriebbel doet even een tvp om het terug te kunnen lezen
Trots van het Noorden!
pi_36813775
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:05 schreef Kriebbel het volgende:
* Kriebbel doet even een tvp om het terug te kunnen lezen
Is dat niet het hele idee van een tvp??

* kroegtijger doet een verkapte tvp
pi_36813814
Damn, wat een tering zooi...

(CreaTieve schrijfwijze Van tvP )

[ Bericht 25% gewijzigd door -Marc- op 10-04-2006 09:28:00 ]
pi_36813929
Heerlijk dat sloopwerk! Doen jullie elke ruimte één voor één? Of pakken jullie toch alles tegelijk aan?
En hoe groot is de badkamer nu (met die muren eruit) lijkt best groot zo.
pi_36814064
TVP

Slopen rules, zeker een muurtje met gewapend beton
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 10:56:16 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36821605
leuk sloopwerk ben benieuwd hoe het gaat worden.
ja tvp dus
Too much is never enough!
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 15:33:29 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_36824150
Die badkamer zo groot! - En dan allen een douche erin
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 10 april 2006 @ 16:02:56 #22
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36825301
Volgens mij is jullie badkamer zo groot als mijn keuken
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 10 april 2006 @ 20:30:09 #23
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36834405
Is nu idd een royale badkamer volgens mij
Ben dol op foto's dus hou t hier mooi eventje in de peiling..
Succes met klussen !
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  maandag 10 april 2006 @ 20:45:18 #24
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36835008
quote:
Het leukste in dit onderdeel vind ik persoonlijk altijd de foto's. Ik zal daarom ook proberen elke dag een kleine foto update te maken
Kom maar op, heb vandaag nog niets mogen aanschouwen
pi_36838786
DAG 1

voor mijn gevoel is er vandaag weinig gedaan, maar dat is nu eenmaal zo een eerste dag. Eigenlijk is er genoeg gedaan. Het grootste deel van de materialen is binnengekomen, de definitieve maten zijn vast gelegd (dus ook de indeling, wc was nog twijfelachtig hoe die precies geplaatst zou komen, komt nu gewoon recht op de muur en niet in een hoek). Verder zijn de sleuven in de muur gemaakt voor de leidingen

Zoals gemeld word de keuken ook gelijk onder handen genomen. Vandaag ben ik begonnen met het strippen van de keuken. Hoek 1 is kaal, afzuiger is verwijderd evenals de hangende kastjes

ik zal nog even zoeken naar een foto van de keuken hoe het was, die heb ik zo 1,2,3 niet bij de hand, kan je wel laten zien hoe het word:

even wat antwoorden op gestelde vragen:

keuken en badkamer doen we redelijk gelijk, tevens word er een nieuwe meterkast geplaatst (foto's volgen) met meer groepen (hebben er nu 3, gaan naar 6)
Qua afmeting van de badkamer zitten we op ongeveer 3 x 4 meter, lekker ruim dus, maar op de een of andere manier kan ik het niet zien als een ruime badkamer, komt waarschijnlijk nog wel

helaas komt de update vandaag erg laat, het eten en douchen gebeurd momenteel bij mijn schoonouders, en ik had bere honger vandaag na zo'n eerste klusdag. Ik zal vandaag net zo eindigen als gister , zo een lekker biertje en dan heerlijk slapen (het bed is gelukkig nog stofvrij)

word vervolgd........................
pi_36839146
Een badkamer van 3 bij 4 En dan geen bad Daar kan je makkelijk een aparte douche en bad in kwijt.
pi_36839239
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:26 schreef MissX het volgende:
Een badkamer van 3 bij 4 En dan geen bad Daar kan je makkelijk een aparte douche en bad in kwijt.
Huh? Heb ik iets gemist?
quote:
Na de verbouwing zal er een heerlijk ligbad in zitten, met bubbels en massage jets. Een gemetselde douchecabine met stortdouche, 2de toilet en uiteraard een wastafel/kast
pi_36839922
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:28 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Huh? Heb ik iets gemist?
[..]
niet goed gelezen
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:33 schreef Renesite het volgende:
Die badkamer zo groot! - En dan allen een douche erin
Ik had alleen dit gezien
  maandag 10 april 2006 @ 22:56:33 #29
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36840602
Leuk die 3D getekende weergave.
pi_36842406
Gaaf!! Lijkt me een heerlijk praktische keuken. En die badkamer is groot joh! Ben echt benieuwd hoe het gaat worden.
Veel succes!
pi_36846128
heerlijk al die positieve reacties, thnx! Vandaag dag 2, de keuken zal er helemaal uit moeten, morgen worden de leidingen voor de nieuwe keuken gelegd. Eerst nog maar ff wakker worden nu, door al het stof wat toch nog achterblijft heb ik niet al te best geslapen (of zou ik me toch onbewust druk maken over de verbouwing )

Voor nu , vanavond weer foto's...............
pi_36846233
leuk project lurk lurk
pi_36846805
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:17 schreef the_jestert het volgende:
DAG 1

<knip>

ik zal nog even zoeken naar een foto van de keuken hoe het was, die heb ik zo 1,2,3 niet bij de hand, kan je wel laten zien hoe het word:

<knip>
LOL, de details voor een leuke impressie van de keuken worden steeds gekker, er staat zelfs een beertender op het aanrecht

[ Bericht 3% gewijzigd door Juleh op 11-04-2006 12:12:24 ]
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:39:29 #34
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36847534
Leuk projectje hoor

Die keuken is indd wel mooi! Natuurlijk extra door de Beertender die er staat

Wat voor blad komt erop? Natuursteen of hout/multiplex?

En red je de hoek wel met die schoorsteen(?) die in de hoek staat? Of komt de keuken dan in zijn geheel naar voren/sloop je de schoorsteen(?) weg?

En de badkamer is wel erg groot zo! Ben benieuwd naar een 3d tekening daarvan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 11 april 2006 @ 09:41:15 #35
92034 crew  Vonkenboer
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:09:22 #36
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36854427
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:39 schreef sanger het volgende:
En red je de hoek wel met die schoorsteen(?) die in de hoek staat? Of komt de keuken dan in zijn geheel naar voren/sloop je de schoorsteen(?) weg?

En de badkamer is wel erg groot zo! Ben benieuwd naar een 3d tekening daarvan
Waar die schoorsteen staat gaat ie omheen bouwen lijkt mij. Die schuine kant waar de afzuigkap komt lijkt me groot genoeg om om de schoorsteen heen te komen.
pi_36856388
een lekkere vroege update vandaag..........De keuken is kaal. Ik heb alleen een stukje aanrecht met wasbak en kraan laten staan om toch wat warm stromend water te hebben. Het vraagstuk met de koker in de hoek is simpel uit te leggen, de koker gaat/is er uit. Het was een redelijk loze ruimte met alleen de afvoer van het water en de warmwater toevoer voor de keuken erin. Het slopen van de keuken ging gelukkig redelijk simpel. Paar uurtjes en alles was weg en opgeruimd. Zo maar even kijken hoe het in de badkamer staat. Eerst maar wat foto's van de keuken

Voor wat betreft de nieuwe keuken, er komt een granieten werkblad op, geen beertender, dat staat niet bij de antieke engelse bar die bij de keuken komt te staan, maar aangezien die nu ingepakt staat laat ik daar de foto's wel van zien als de keuken er staat.

Van de bad kamer heb ik helaas geen 3D tekening. Ik zal straks de badkamer foto's weer updaten, dan is de indeling al wel beter te zien

[ Bericht 0% gewijzigd door the_jestert op 11-04-2006 21:21:11 ]
pi_36858029
Mooie keuken zeg! En lekker slopuh vandaag .
Wanneer wordt de keuken geplaatst?
pi_36859566
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:07 schreef arithaterhorst het volgende:
Wanneer wordt de keuken geplaatst?
volgende week dinsdag (nadeel, de paasdagen zitten ertussen), daardoor 2 dagen langer in de puinzooi beneden, maar ach, als het weer een beetje meezit lekker met de hond er tussen uit ...

heb ondertussen ook even geprobeerd wat duidelijk foto's van de badkamer te maken. Gezien de grote hoeveelheid 'troep' die er in staat is dat redelijk mislukt, maar toch maar ff de besten online

vanaf de overloop door de oude deur (die weggaat) via de nieuwe douchecabine de badkamer in:

ruimte waar de badkuip komt (lijkt heel klein, maar ruimte is toch ruim 2 meter)
pi_36877851
Dag 3

Het zal vandaag weer een enorme teringzooi gaan worden, het installatie werk voor de keuken word gedaan. Alles afgedekt, ach, de stofzuiger doet wonderen vanavond, en een zooi is het toch al
wat staat er nog meer op de planning : de nieuwe meterkast (6 groepen) en we gaan van de opbouw stopcontacten in de woonkamer inbouwstopcontacten maken (en dubbele ipv enkele)

maar goed, eerst , vanavond de foto's.................
  woensdag 12 april 2006 @ 09:04:40 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36878523
Succes vandaag!
  woensdag 12 april 2006 @ 09:13:06 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36878645
quote:
Op woensdag 12 april 2006 08:01 schreef the_jestert het volgende:
Dag 3

Het zal vandaag weer een enorme teringzooi gaan worden, het installatie werk voor de keuken word gedaan. Alles afgedekt, ach, de stofzuiger doet wonderen vanavond, en een zooi is het toch al
wat staat er nog meer op de planning : de nieuwe meterkast (6 groepen) en we gaan van de opbouw stopcontacten in de woonkamer inbouwstopcontacten maken (en dubbele ipv enkele)

Veel plezier vandaag!

Je hebt er in ieder geval een goed tempo inzitten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36879009
quote:
Dag 3

thats the spirit

leuk om eens andere verbouwing te zien
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 10:27:47 #44
92034 crew  Vonkenboer
pi_36880087
quote:
Dag 3

Alles afgedekt; en nog kruipt het stof waar het niet heen kan (uit ervaring spreekt)
Wat voor merk schakelmateriaal gaan jullie gebruiken en wat voor meterkast komt er in ?
pi_36880979
Ben benieuwd hoe het gaat worden!
Ziet er leuk uit!
pi_36900073
geloof me, stof komt overal
maar goed, het technische gedeelte van de keuken is gereed, sleuven trekken is geen pretje in kei (en dan bedoel ik ook kei) hard beton. De nieuwe meterkast is geplaats, de nieuwe leidingen getrokken. Al met al een druk dagje, flink opgeschoten.................. Zelf ben ik helemaal naar de tering, zit nu met een biertje te wachten op de chinees . Net op de spartaanse manier gedoucht (nou ja, douchen, buiten bij de wasbak gewassen met alleen koud water. De komende dagen zitten we ff zonder warm water, maar ja, dat zal ook wel wennen.

Nu helaas ff geen foto's, die zal ik morgen doen, ga eten en slapen, tot morgen!!
pi_36911163
Zoals beloofd enkele foto's:

De muren zijn zo hard bij ons dat we bewust hebben gekozen om de bovenstopcontacten niet in te bouwen maar op te bouwen (ze komen toch niet in het zicht en het scheelde ons ca 1/2 dag werk en een hoop frustraties)

Merk net dat ik nog geen foto's heb van de nieuwe meterkast, die zal ik zo eerst even schieten als het wat lichter is in de gang.

Vandaag staat de badkamer weer op de planning, voor nu, eerst , word vervolgd...................
pi_36912727
Zoals beloofd de foto's van de meterkast

OUD

NIEUW

pi_36945140
Je hebt de vaart er goed in
pi_36945232
en je ruimt alle puin gelijk netjes op
leuk om te volgen dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')