quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:08 schreef Arnold_fan het volgende:[..]
Laat me raden, jij hebt de basisschool niet afgemaakt, en bent boos op iedereen die wel iets kan........
Accepteer liever dat je altijd een loser zult blijven omdat je vroeger niet wilde leren
Ik heb anders de basisschool wel afgemaakt, en heb ietsje meer levenservaring dan jou. Ik ben allang student af en heb bij meerdere bedrijven gewerkt. Volgens jouw profiel zit je nog in de banken. Laat ik je dan vertellen dat hij gelijk heeft!
Managers dekken elkaar in, schuiven werk af en nemen maar WAT graag externe bedrijven ("consultants") in dienst om advies te geven. Weet je waarom? Omdat ze dan zelf geen blaam treft. Het advies luidt natuurlijk altijd zoals de managers dat willen, dat spreekt voor zich, maar met dat advies kunnen ze zichzelf buiten schot houden als het toch een domme beslissing blijkt te zijn. "Ja maar, we hebben consultants ingehuurd die dit plan aandroegen!"
Hetzelfde zie je bij die zogenaamde "assessments". Je hebt 4 of 5 jaar op de HBO of uni gezeten, dus je zou verwachten dat je geschikt bent voor een baan! Maar nee, je moet eerst nog eventjes langs een kliekje mislukte psychologen voor wat stompzinnige rekensommetjes en tekeningetjes. A raison van 2000 euro of zo
![]()
Dat "advies" is immers meer waard dan een diploma na 4 jaar onderwijs. Clowns. Waarom? Zodat het management geen verantwoording hoeft af te leggen mocht een kandidaat toch niet geschikt blijken: "Ja maar, hij is door het assessment gekomen, hoe moet ik nou weten dat het een kluns is?"
Verantwoordelijkheid afschuiven, meer is het niet.
Ik spreek je over 5 jaar nog wel als je eenmaal wat werkervaring opgedaan hebt, OK?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn