je pakt de kaas op. je weet dan vrij nauwkeurig hoe zwaar die is. weegt dat stuk 1 kilo dan hak je er 20% af...quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:57 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dan denk je fout. Zelfs collega's die al 20 jaar kaas snijden komen vaak buiten die grens uit. Het is echt erg moeilijk.
Het is de kunst om naar de leeftijd, de structuur (soortelijk gewicht), de hoogte en de doorsnede van de kaas te kijken. Bij elke kaas verschillend.
Een stuk van precies dezelfde afmetingen van jonge, en erg oude kaas, kan wel 200 gram schelen. Oude kaas heeft een veel lager soortelijk gewicht omdat al het vocht eruit trekt.
jammie..quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:00 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik heb net lekkere frietjes gehad
Geen drank voor jou jongedamequote:Op zaterdag 8 april 2006 18:00 schreef B_BOY het volgende:
[..]
jammie..
vanaaf dellekes eten en sterke drank zuupen![]()
stil tlk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:02 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Geen drank voor jou jongedame
Over het algemeen weegt de (halve) kaas nog een kilo of 7, meestal willen mensen een pond. Sowieso is het moeilijk dat deel precies in te schatten, daarnaast moet je perfect recht snijden (oude kaas is steenhard, erg lastig), en dan moet je sowieso al geluk hebben dat het stuk waar je van af snijd recht is. Je onderschat het echt zwaarquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:00 schreef B_BOY het volgende:
[..]
je pakt de kaas op. je weet dan vrij nauwkeurig hoe zwaar die is. weegt dat stuk 1 kilo dan hak je er 20% af...
Kaas kunnen zij niet op de gram, dat durf ik te wedden. Het is altijd nog ongeveer 5%-10% gokken omdat elke kaas anders is qua leeftijd en soortelijk gewicht.quote:easy as hell
kennis van een vriend van me heeft een japans restaurant. alle koks kunnen daar alles perfect op gewicht hakken. zonder weegschaal. geef je ze een komkommer ja ik wil een stuk van 51 gram. dan krijg je dat precies.
quote:
Ik noemde jou jongedamequote:Op zaterdag 8 april 2006 18:03 schreef B_BOY het volgende:
[..]
stil tlk.
drank is goed voor mij. en dellekes met zalf al helemaal![]()
ik over 2 mnd en 4 dagenquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:03 schreef the_legend_killer het volgende:
Over 1 maand en 1 dag jarig
Doeiquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:11 schreef B_BOY het volgende:
ik ga nog ff wat leren adios.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |