Dat heeft de TPG maling aan, hier ieg...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Biancavia ==> Laat op al je pakketjes schrijven: "alleen afleveren op het juiste adres"!
Ik ga gewoon tegen mijn buren zeggen dat ze mijn pakketjes niet meer aan moeten nemen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Biancavia ==> Laat op al je pakketjes schrijven: "alleen afleveren op het juiste adres"!
Bij ons zijn al een paar keer pakketjes afgegeven bij een straat schuin tegenover ons. Zónder bij ons een briefje in de bus te stoppen wáár het afgegeven is.... Gelukkig kwamen ze het netjes bij ons brengen, anders hadden we het nooit geweten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:41 schreef Biancavia het volgende:
Een pakketje van Conflict ligt hier één meter vandaan zonder dat hij erbij kan.
Namelijk eergisteren aangenomen door een buurman die nooit thuis is.
Ja, hebben we ook al een paar keer gehad, afeleverd bij een buurman en vervolgens niet een briefje afgegeven dus die buur kwam het zelf bij ons brengen. Voor hetzelfde geld niet dus. Onlangs daar telefonisch een klacht over ingediend. Later een brief ontvangen over die klacht, zou aan de betreffende bezorger gemeld zijn en veel meer stond er niet in geloof ik. Heb je dus weinig aan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Bij ons zijn al een paar keer pakketjes afgegeven bij een straat schuin tegenover ons. Zónder bij ons een briefje in de bus te stoppen wáár het afgegeven is.... Gelukkig kwamen ze het netjes bij ons brengen, anders hadden we het nooit geweten.
heb je dan ergens aangegeven dat ze het daar moeten afleveren, of lijkt je naam/straat/postcode erg op die van degene die je pakketjes altijd ontvangen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:53 schreef flugeltje het volgende:
Bij ons zijn al een paar keer pakketjes afgegeven bij een straat schuin tegenover ons. Zónder bij ons een briefje in de bus te stoppen wáár het afgegeven is.... Gelukkig kwamen ze het netjes bij ons brengen, anders hadden we het nooit geweten.
Nope, de straat ligt gewoon schuin tegenover ons huis. Maar blijkbaar dichtbij genoeg voor de postbode.... Dat ie het daar afgeeft is op zich nog niet zo erg, maar dat ie dan niet even een briefje bij ons in de bus stopt dat het daar ligt vind ik behoorlijk kwalijk,quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:39 schreef Herald het volgende:
[..]
heb je dan ergens aangegeven dat ze het daar moeten afleveren, of lijkt je naam/straat/postcode erg op die van degene die je pakketjes altijd ontvangen?
Hele prestatie opzich van TPGquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:41 schreef Biancavia het volgende:
Dat ze uberhaubt de post bezorgen want ik ben weer 2 pakketjes kwijtquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:29 schreef R_ON het volgende:
Ik schenk mezelf eerst eens een sapje in.
Waar klagen we over?
TPG? - Ja, dat ze godverdomme.die.post.eens.een.keer op tijd.bezorgen!
Daar heeft dit geweldig winstgevende bedrijf "aangetekende verzending" voor uitgevonden... Dan betaal je extra, en beloven ze je dat ze ook echt doen waar je toch al voor betaald.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat ze uberhaubt de post bezorgen want ik ben weer 2 pakketjes kwijt![]()
Maakt niet zoveel uit, maandag dien ik 3 klachten in voor elke pakketje 1, daarnaast nog één voor het niet afgeven van bewijzen dat de pakketjes bij de beuren zijn afgeleverd en vervolgens worden ze gratis opnieuw verzonden naar mij...quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar heeft dit geweldig winstgevende bedrijf "aangetekende verzending" voor uitgevonden... Dan betaal je extra, en beloven ze je dat ze ook echt doen waar je toch al voor betaald.
Niet te geloven zegquote:Op woensdag 26 april 2006 18:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mag ik ffop de TPG die het voor de VIERDE keer presteert om een pakketje met "alleen huisadres" bij de buren neer te zetten?!
![]()
En uitgerekend bij de buurvrouw die wel eens maanden niet thuis is.
TPG, bedankt![]()
![]()
Ja én:quote:Op woensdag 26 april 2006 18:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Niet te geloven zeg![]()
![]()
![]()
wat zijn dat voor een selectief blinde postbezorgers
![]()
![]()
Het is geen viboquote:Op woensdag 26 april 2006 18:40 schreef Markman het volgende:
1 nachtje 1 nachtje... doe je toch nog 1 nachtje langer met je oude vibo?
Echt enorm slordigquote:Op woensdag 26 april 2006 18:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja én:
- Pakketnummer níet ingevuld
- Afzender níet ingevuld
- Onleesbare krabbel van de postbode
Hufter.
afgezaagd...quote:Op woensdag 26 april 2006 18:40 schreef Markman het volgende:
1 nachtje 1 nachtje... doe je toch nog 1 nachtje langer met je oude vibo?
Ja. Voor de 2e keer aanbieden doen ze hier ook al niet meer aan. Breng het dan naar het postkantoor, zoals je wordt voorgeschreven als je een "alleen huisadres" pakket hebtquote:Op woensdag 26 april 2006 18:42 schreef Vava het volgende:
[..]
Echt enorm slordig![]()
Vraag me echt af waarom ze dat pakketje dan niet gewoon op het postkantoor afgeven zodat je het zelf op kunt gaan halen
Jaquote:Op woensdag 26 april 2006 18:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja. Voor de 2e keer aanbieden doen ze hier ook al niet meer aan. Breng het dan naar het postkantoor, zoals je wordt voorgeschreven als je een "alleen huisadres" pakket hebt.
Als 'ie dat pakketje nou op z'n rug moest dragen, kon ik me er nog íets bij voorstellen, maar hij heeft goddomme een dikke bus onder z'n reet. Lapzwans. Dat soort mensen verdienen het niet om hun baan te houdenquote:Op woensdag 26 april 2006 18:55 schreef miss_dynastie het volgende:
Gewoon te lui om hem mee te sjouwen, dus dan maar lekker ergens anders afgeven
^Wat hij zegt . TPG.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:42 schreef Geqxon het volgende:
ZES EURO TWINTIG
ZES EURO TWINTIG VOOR EEN PAKKETJE.
Ben benieuwd naar de antwoordenquote:Waarom is jullie pakketbezorg dienst toch zo ongelooflijk slecht geregeld?
Voorbeeld: Ik heb vandaag de hele dag op een pakketje zitten wachten omdat er in de Track&Trace staat "Zending in distributieroute" wat dus inhoud dat het pakketje ergens in 1 van die hele mooie busjes van jullie ligt. Maar ik heb de hele dag geen postbode gezien en nu staat er dus tot mijn verbazing "Zending niet uitgereikt, tweede uitreikpoging volgt".
Waarom dus eerst een pakketje in een bus laden terwijl de bezorger er niet eens toe komt om hem te bezorgen? Dit levert jullie een heleboel extra werk om en mij minimaal 1 verspilde dag (kan vandaag niet weg omdat het pakketje onder weg is, en nu kan ik morgen ook niet weg omdat jullie het pakketje weer opnieuw komen aanbieden, als de bezorger er uberhaupt aan toe komt).
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, zoek voor de gein maar eens op internet naar klachten over de TPG pakket bezorging.
Tussen welke tijdstippen worden pakketjes trouwens bezorgd? Dit is niet makkelijk terug te vinden op de site, ik zoek nu al een half uur en heb nog steeds niks gevonden.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:12 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Van mij mogen ze die hele pakketdienst opdoeken en de pakketjes gewoon direct bij het postkantoor afgeven en dan de openingstijden verruimen. Dan stoppen ze maar een afhaalbericht in mijn bus en kan ik zelf bepalen wanneer ik mijn pakketje krijg.
Ik vind dit eigenlijk de schuld van je buurmanquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:41 schreef Biancavia het volgende:
Een briefje met huisnummer is al zat hoorquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:27 schreef Electrical-Storm het volgende:
Ghehe oei, ik werk zelf ook bij TNT-pakketservice![]()
Meeste klachten hier maak ik me ook weleens schuldig aan. Maar ja, op de meeste dagen is het op mijn route knetterdruk en moet ik me dermate haasten dat ik foutjes maak, wil ik geen gezeik krijgen over verzuim etc. Logisch dat ik dan niet ga wachten op sloom volk dat eerst nog ff een kopje koffie leegdrinkt voordat ze pas op de bel reageren (ik ben dan zo weer weg). Het zit dan simpel in elkaar: als ik dan burenbriefjes tot in detail moet gaan invullen red ik het niet.
9 tot 5 mentaliteitquote:Het is dus kort samengevat niet altijd de schuld van de bezorgers, maar van het bedrijf TPG/TNT en de koeriersbedrijven aan wie ze de pakketdiensten uitbesteden; die moeten simpelweg meer personeel aannemen. Wanneer Track and Trace aangeeft dat van een zending een 2e bestelling is gemaakt zonder dat er is aangebeld, dan is dat ook gewoon verzuim van de bezorger: het is dan te druk om de route af te krijgen. Een klacht indienen is dan hartstikke logisch, maar vaak wordt deze ten onrechte verhaalt op de bezorger.
Uit jouw reacties lijk je al te lui om rond te rijden....quote:Ook dit heeft te maken met een slechte bedrijfsorganisatie van TPG zelf, omdat je als bezorger iedere dag met een deadline werkt etc. T'is echt leuk werk, maar het plaatje 'lui rondkarren met een comfortabele bus onder je reet' klopt niet
Best, zolang ik maar weet waar me pakje is...quote:Trouwens, ik ga nooit verder dan buren en in sommige gevallen overburen. Bovendien schrijf ik ALTIJD briefjes wanneer (ik vermoed dat) deze buren zelf geen zin hebben om het pakket naar het juiste adres te brengen. Staat op pakketten 'alleen huisadres', dan gaat hij gewoon de volgende dag weer mee...
eens.quote:@Allan24: jij bent gewoon dom; als we bij iedereen meteen naar het postkantoor zouden moeten gaan werkt het systeem natuurlijk al helemaal niet... Plak dan meteen gewoon een briefje op de deur dat je het pakket op t PKT wilt afhalen, dan heb je het later op de middag diezelfde dag nog
Forget it,gaat je nooit lukkenquote:Op zondag 3 september 2006 00:29 schreef CySt het volgende:
KLOTE-TPG. Gisteren is een pakketje naar me verzonden, staat er op track&trace "Zending in distributieronde". Hele dag thuis gebleven, komen die flikkers niet. Morgen is het zondag en komen ze niet en morgen ga ik terug naar mijn studentenkamer in Leeuwarden. Heeft het nut om TPG maandag te bellen om te zorgen dat ze het pakketje alsnog naar Leeuwarden sturen of doen ze daar niet aan?
Ik mag hopen van nietquote:Op zondag 3 september 2006 00:29 schreef CySt het volgende:
KLOTE-TPG. Gisteren is een pakketje naar me verzonden, staat er op track&trace "Zending in distributieronde". Hele dag thuis gebleven, komen die flikkers niet. Morgen is het zondag en komen ze niet en morgen ga ik terug naar mijn studentenkamer in Leeuwarden. Heeft het nut om TPG maandag te bellen om te zorgen dat ze het pakketje alsnog naar Leeuwarden sturen of doen ze daar niet aan?
T&T code, postcode, afzender, naam etc. Als je al die gegevens weet, dan moet dat toch wel mogelijk zijn dacht ik.quote:
Maar dat zou de afzender dus ook heel makkelijk kunnen doen, en wie weet dan wie het gedaan heeft? En als het pakje al in de distributieronde zit, zal het pakje in feite opnieuw verstuurd moeten worden, daar kan je dan ook nog voor betalen.quote:Op zondag 3 september 2006 15:52 schreef CySt het volgende:
[..]
T&T code, postcode, afzender, naam etc. Als je al die gegevens weet, dan moet dat toch wel mogelijk zijn dacht ik.
Fed-Ex deed dat 8 jaar geleden al electronisch. Alleen: kunnen ze daarmee voor de rechter aantonen dat je echt hebt getekend? Want digitale handtekeningen zijn prima te kopieren naar een ander "pakketje"...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:44 schreef Maraca het volgende:
Wat me opvalt is dat TPG nog best ouderwets is.. als ik iets bestel laat ik het soms ook door een ander bedrijf versturen (soms mag ik kiezen en soms niet) als ik moet tekenen voor een pakketje van de TPG moet ik mijn handtekenig op een blaadje plaatsen. Bij een andere dienst hebben ze zo'n elektronisch ding terwijl ze qua verzendkosten goedkoper zijn..![]()
Het lijkt me dat het wel opvalt als de twee digitaal opgeslagen handtekeningen exact overeenkomen. Wat me wel vreemd overkomt is dat de resolutie van zo'n handtekening zo grof is dat je gewoon andermans handtekening kan imiteren zonder dat het opvalt. Zo'n pad kan echt wel wat meer precisie hebben anno 2006 dacht ik zo.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fed-Ex deed dat 8 jaar geleden al electronisch. Alleen: kunnen ze daarmee voor de rechter aantonen dat je echt hebt getekend? Want digitale handtekeningen zijn prima te kopieren naar een ander "pakketje"...
dat is ook de reden dat bij bankzaken bijvoorbeeld wanneer een handtekening exact hetzelfde is aan een andere dat het niet geaccepteerd wordt..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:38 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het wel opvalt als de twee digitaal opgeslagen handtekeningen exact overeenkomen. Wat me wel vreemd overkomt is dat de resolutie van zo'n handtekening zo grof is dat je gewoon andermans handtekening kan imiteren zonder dat het opvalt. Zo'n pad kan echt wel wat meer precisie hebben anno 2006 dacht ik zo.
1. de TPG TNT heeft daar aparte stickers voor. Die moet je erop doen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat heeft de TPG maling aan, hier ieg...
En dan worden de pakketjes alsnog bij de buren afgeleverd.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. de TPG TNT heeft daar aparte stickers voor. Die moet je erop doen.
Dan moet je naar punt 2, prutser.quote:Op maandag 6 november 2006 14:09 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
En dan worden de pakketjes alsnog bij de buren afgeleverd.
Is gebeurd, en de volgende keer worden de pakketjes weer bij de buren afgeleverd.quote:Op maandag 6 november 2006 14:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan moet je naar punt 2, prutser.
TPG is nooit overgenomen door TNTquote:Op maandag 6 november 2006 14:14 schreef Qwea het volgende:
Sinds tnt het heeft overgenomen is het helemaal kutGodsklere.
Nogmaals naar punt 2 en deze keer vragen wie de subcontractor is. Kun je daar ook een klacht neerleggen.quote:Op maandag 6 november 2006 14:57 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Is gebeurd, en de volgende keer worden de pakketjes weer bij de buren afgeleverd.
Ik verstuur het altijd aangetekend.. kost helaas wel belachelijk veel, maar bij sommige spullen neem ik het risco niet..quote:Op maandag 6 november 2006 15:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik raak ook steeds meer verzonden "dikke brievenbuspost" kwijt! Tenminste, dat claimen de afzenders..... Ik schuif de schuld toch echt bij de TNT! En af en toe is er iets geplet, ondanks 4 lagen bubbeltjesfolie krijgen ze het voor elkaar om er op te gaan staan o.i.d. ...
* RemcoDelft heeft een hekel aan bijna-monopolisten (TNT, Microsoft, NS, Connexxion, Casema, belastingdienst, etc.)
ja en de afgelopen 5 jaar is die prijs (toedertijd 5,50) niet veranderd...quote:Op zondag 12 november 2006 22:33 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Huh, verzenden is nu ineens veel duurder geworden. Het is nu al iets van 6,20, dat is 70 cent er bij, en dat is al duur! Wordt het geen tijd dat de consumentenbond hier iets aan gaat doen?
Ik vind het wel bezwaarlijk dat de 1 en 5 kg pakketzegels niet meer bestaan. Ik vind 6,20 voor een pakketje wat net iets meer is dan een kilo wel veel. Dan ben ik bijna instaat om die doos te verzwaren met kiezels zodat het ook echt 10kg (waarvoor je moet betalen) weegt. De 1kg zegel is wellicht wat onhandig en wel te ondervangen met het gewone frankeren. Maar de tussenstap van 5 kg moet gewoon terug!quote:Op zondag 12 november 2006 22:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ja en de afgelopen 5 jaar is die prijs (toedertijd 5,50) niet veranderd...
dus dat vind ik best redelijk, je zit namelijk met gestegen lonen (dus meer kosten) de inflatie etc.
En niet te vergeten de kosten van nieuwe logo's, uniformen, loketten en nieuwe brievenbussen...quote:Op zondag 12 november 2006 22:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ja en de afgelopen 5 jaar is die prijs (toedertijd 5,50) niet veranderd...
dus dat vind ik best redelijk, je zit namelijk met gestegen lonen (dus meer kosten) de inflatie etc.
Dat 'volgende dag bezorgt' gaat allang niet meer op. Meeste dingen kosten gewoon 2 dagen. Erg slechtquote:Op maandag 6 november 2006 14:14 schreef Qwea het volgende:
Sinds tnt het heeft overgenomen is het helemaal kutGodsklere.
Mn foon rekening krijg ik ALTIJD de 2de v/d maand in de bus. Of het moet op een zondag vallen. Nu ist al de 5de en nog niks gehadHI gebelt,ze hebben hem toch echt de 31ste op de post gedaan
vreemd.. hier komt altijd alles perfect optijd aanquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:17 schreef C2000 het volgende:
[..]
Dat 'volgende dag bezorgt' gaat allang niet meer op. Meeste dingen kosten gewoon 2 dagen. Erg slecht![]()
Standaard envelopppen en kaartjes gaan meestal de volgende dag bij geadresseerde door de bus. Maar als het wat afwijkender is, zo'n bubbeltjes envelop ook wanneer dat gewone buspost is, duurt twee dagen. Wat vroeger standaard was wordt kost nu extra. En dan doen ze alsof het een baanbrekend nieuw product is en vragen er ¤7,10 per een enkel poststuk voor.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:17 schreef C2000 het volgende:
[..]
Dat 'volgende dag bezorgt' gaat allang niet meer op. Meeste dingen kosten gewoon 2 dagen. Erg slecht![]()
7,10 voor een enkel poststukquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Standaard envelopppen en kaartjes gaan meestal de volgende dag bij geadresseerde door de bus. Maar als het wat afwijkender is, zo'n bubbeltjes envelop ook wanneer dat gewone buspost is, duurt twee dagen. Wat vroeger standaard was wordt kost nu extra. En dan doen ze alsof het een baanbrekend nieuw product is en vragen er ¤7,10 per een enkel poststuk voor.
En dan gaat per 1 janurarie het tarief omhoog voor gewone spullen. Het minimum tarief wordt met 5 cent verhoogt naar ¤ 0,44.
Ja als je één enkele losse garantiepost postzegel koopt betaal je ¤7,10. Als je er meer koopt zijn er wat bulkkortingen. Maar dan wordt je brief ook gegarandeerd de volgende dag afgeleverd en krijg je zo'n track&trace nummer. 't Is gewoon bizar dat het allemaal maar wordt toegelaten het is immers een prijsverhoging van 1740% ten opzichte van de tijd dat met een zegel van hfl0,85 je brieven ook gewoon de volgende dag aan kwamen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:36 schreef mschol het volgende:
[..]
7,10 voor een enkel poststuk
en bubbeltjesenveloppen komen gewoon volgende dag aan?
via business balie maar ook gewoon via brievenbus...
ik heb ook regelmatig dattie 2x gesorteerd wordt (en de 2de keer is gewoon op de dag van afleveren)quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:12 schreef TwyLight het volgende:krijg ik eerst dat de Zending is geaccepteerd en gesorteerd door TNT Post en dan krijg ik vandaag Zending gesorteerd op sorteercentrum
Kan ik nog een dag wachten
Ik wil mijn xbox
quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:17 schreef TwyLight het volgende:
arrgggggggggggggggggggggggggggggggg
staat dat er vandaag, kijk ik in de popup wat het betekend en er staat dat die dan de volgende dag wordt verzonden, dus ben ik vandaag maar weggegaan en niet thuisgebleven.
IS DIE TOCH LANGSGEWEEST![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:23 schreef TwyLight het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij was toch nog niet geweest, ze bezorgen van 09:00 tot 18:00 en hij kwam echt precies om 17:59![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Huh, hoe wist je dan dat ie wél langs was geweest terwijl dat toch niet zo wasquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:23 schreef TwyLight het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij was toch nog niet geweest, ze bezorgen van 09:00 tot 18:00 en hij kwam echt precies om 17:59![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|