ik wel, ik zie wel autochtone mongooltjes op straat, hoor, of in de bus/tram.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:44 schreef Yorrit het volgende:
[..]
Ik zie ook zelden autochtone verstandelijk gehandicapte kinderen op straat eigenlijk
Goede vraag, mensen uit Nepal zijn of Hindoe of Boeddhist, en dan lijken me nou net twee reigies waarbij verdraagzaamheid hoog in het vaandel staat. Wellicht is mijn conclusie inderdaad overhaast. Toch zit er 'iets' in die volksaard wat ernstig verschilt met die van de Westerse opvattingen; in de Westerse wereld zou zo'n parade nooit voorkomen. Misschien heeft het minder met godsdienst te maken maar meet met het niveau van beschaving (wat dat dan ook precies moge zijn).quote:
nou, er is wel een verschil of je dit met je eigen kind doet, of dat je erover hoort en je verbaast en dan het artikel schrijft, aanhaalt of plaatst.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:49 schreef Yorrit het volgende:
En is het verschil tussen 'hen' en 'wij' wel zo groot? zij laten het op straat zien, wij posten dit bericht met foto's op alle mogelijke sites.
maar zij geloven ook in reincarnatie als ik me niet vergis, en dus zou het betekenen dat je kind in zijn of haar vorige leven een slecht leven heeft geleid.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Goede vraag, mensen uit Nepal zijn of Hindoe of Boeddhist, en dan lijken me nou net twee reigies waarbij verdraagzaamheid hoog in het vaandel staat.
Dat zal de kern wel zijn, de toorn van Boeddha/ God/Allah of wat dan ook.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar zij geloven ook in reincarnatie als ik me niet vergis, en dus zou het betekenen dat je kind in zijn of haar vorige leven een slecht leven heeft geleid.
ik denk met beide.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Goede vraag, mensen uit Nepal zijn of Hindoe of Boeddhist, en dan lijken me nou net twee reigies waarbij verdraagzaamheid hoog in het vaandel staat. Wellicht is mijn conclusie inderdaad overhaast. Toch zit er 'iets' in die volksaard wat ernstig verschilt met die van de Westerse opvattingen; in de Westerse wereld zou zo'n parade nooit voorkomen. Misschien heeft het minder met godsdienst te maken maar meet met het niveau van beschaving (wat dat dan ook precies moge zijn).
Dat geldt ook voor de geestelijk gehandicapte autochtonen die zie ik ook minimaal op straat. Meestal zitten die overdag dan ook in een dagverblijf, net zoals mijn tante die geestelijke gehandicapt is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:41 schreef milagro het volgende:
het valt me gewoon op, dat ik zelden geestelijk gehandicapte allochtone kinderen zie op straat, hier in Nederland.
het is gewoon een constatering, hoor, ik zeg niet dat alle allochtonen hun gehandcapte kids verstoppen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:59 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor de geestelijk gehandicapte autochtonen die zie ik ook minimaal op straat. Meestal zitten die overdag dan ook in een dagverblijf, net zoals mijn tante die geestelijke gehandicapt is.
Overigens zie ik in Utrecht net zo vaak geestelijk gehandicapte allochtone als autochtone mensen.
ja lachen een freak-show, zegt wel wat over je onlinevrienden.quote:
Het kastenstelsel dat er heerst idd. Als je voor een dubbeltje geboren bent, dan word je nooit een kwartje is het principe.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:57 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk met beide.
een mensenleven is daar ms gewoon minder waard.
kijk eens hoe men in India bv met de armsten der armsten omgaat.'
hier worden er giro nummers geopend waar je kan storten, daar stappen de beter bedeelden gewoon over de creperenden heen op straat.
je huidige leven is een gevolg van een vorig leven en dus gewoon is het je eigen schuld als dit leven klote is, ook als er sprake is van ziekte.
ach man, hij ziet er toch gewoon grappig uit? als het in een komediefilm zou spelen dan zou je erom lachen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja lachen een freak-show, zegt wel wat over je onlinevrienden.
lachen om een gestorven/stervende, niet gewassen baby die er grappig uitziet? zo dachten die mensen op straat ook geloof ik.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ach man, hij ziet er toch gewoon grappig uit? als het in een komediefilm zou spelen dan zou je erom lachen.
neemt niet weg dat het zielig is.
Mijn moeder had vroeger een Marokkaanse collega die onverwachts een kind kreeg met een schisis. Bij de bevalling waren alle vrouwelijke familieleden aanwezig. Kind kwam eruit en i.p.v. dat ze de moeder eerst informeren leggen ze het kind meteen op haar borst, waardoor moeders natuurlijk de schrik van haar leven krijgt. De vrouwelijke familieleden gingen allemaal meteen staan gillen en huilen en ze renden het balkon op om te gillen dat het vloek van Allah was. Moeders lag verbijsterd en alleen met het kindje op haar borst.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:03 schreef milagro het volgende:
[..]
trouwens, down syndroom he, dat komt toch onder alle volkeren/rassen voor?
ik zie nu nooit eens bv een Marokkaans, of Surinaams mongooltje en die zullen er toch ook wel zijn, lijkt me.
is dat ook een kwestie van wegstoppen, uit schaamte of angst?
En een andere factor is denk ik armoe. Hier leven we in weelde. We maken keuzes die we kunnen maken omdat we de middelen ervoor hebben. We kiezen voor kinderen, we kiezen hoeveel kinderen we willen. En als het kindje 'niet goed'is, dan kunnen wij ons veroorloven om de gevolgen daarvan op ons te nemen. We koesteren het gebrekkige kind en omringen het met liefde en zorg (imo eigenlijk nog steeds een beetje onnatuurlijk). Arme mensen die eerder overleven dan leven, kunnen zich domweg niet permitteren om van een gebrekkig kind te houden of ervoor te zorgen. Het is gewoon een fact of life. Er is misschien even verdriet, maar schaamte en practische overwegingen winnen het altijd. Kortom; wij kunnen ons permitteren om normen en waarden te hebben. Zij minder of niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:57 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk met beide.
een mensenleven is daar ms gewoon minder waard.
kijk eens hoe men in India bv met de armsten der armsten omgaat.'
hier worden er giro nummers geopend waar je kan storten, daar stappen de beter bedeelden gewoon over de creperenden heen op straat.
je huidige leven is een gevolg van een vorig leven en dus gewoon is het je eigen schuld als dit leven klote is, ook als er sprake is van ziekte.
Nou ja, dat vroeg ik me dus ook af.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:04 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het kastenstelsel dat er heerst idd. Als je voor een dubbeltje geboren bent, dan word je nooit een kwartje is het principe.
Je weet verder ook niet hoe ze er tegenaan kijken daar. Misschien zien ze het wel als iets bijzonders itt iets wat slecht is.
Arme mensen in die landen hebben vaak veel kinderen als oude dag voorziening.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
En een andere factor is denk ik armoe. Hier leven we in weelde. We maken keuzes die we kunnen maken omdat we de middelen ervoor hebben. We kiezen voor kinderen, we kiezen hoeveel kinderen we willen. En als het kindje 'niet goed'is, dan kunnen wij ons veroorloven om de gevolgen daarvan op ons te nemen. We koesteren het gebrekkige kind en omringen het met liefde en zorg (imo eigenlijk nog steeds een beetje onnatuurlijk). Arme mensen die eerder overleven dan leven, kunnen zich domweg niet permitteren om van een gebrekkig kind te houden of ervoor te zorgen. Het is gewoon een fact of life. Er is misschien even verdriet, maar schaamte en practische overwegingen winnen het altijd. Kortom; wij kunnen ons permitteren om normen en waarden te hebben. Zij minder of niet.
Tja. Die collega van jou denkt ws. bij zichzelf dat wij westerlingen gestoord zijn dat we blij kunnen zijn met een mismaakt kind...quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:14 schreef milagro het volgende:
[..]
Mijn ex baas dacht er ook zo over, hier weliswaar niet geboren, wel grotendeels getogen en financieel zonder zorgen
nou, het gaat niet enkel om mismaakte babietjes, of ernstig geestelijk gehandicapte babietjes, hè, het gaat ook om kanker.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Tja. Die collega van jou denkt ws. bij zichzelf dat wij westerlingen gestoord zijn dat we blij kunnen zijn met een mismaakt kind...
Voor iemand die nu gewoon in dit land leeft en functioneert en blijkbaar ook nog op een bepaald niveau (leidinggevend) is dat wel een heel bizarre manier van denken ja..Beetje eng zelfs.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:25 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, het gaat niet enkel om mismaakte babietjes, of ernstig geestelijk gehandicapte babietjes, hè, het gaat ook om kanker.
een kind dat aan leukemie sterft en dan beweren dat het kind ws in een vorig leven niet gedeugd heeft en daar nu voor moet boeten... mijn God, zeg, hoe haal je het in je eigen zieke kop
beetje boel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Voor iemand die nu gewoon in dit land leeft en functioneert en blijkbaar ook nog op een bepaald niveau (leidinggevend) is dat wel een heel bizarre manier van denken ja..Beetje eng zelfs.
dat is gewoon een algemene overtuiging binnen de groep blijkbaar, de groep die in het principe van reincarnatie gelooft, dus hij staat niet alleen in zijn engtequote:Op zaterdag 8 april 2006 13:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Voor iemand die nu gewoon in dit land leeft en functioneert en blijkbaar ook nog op een bepaald niveau (leidinggevend) is dat wel een heel bizarre manier van denken ja..Beetje eng zelfs.
nou, ik vroeg hem of hij er ook zo over zou denken als zijn eigen dochter getroffen zou worden door zoiets vreselijks.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:32 schreef Aventura het volgende:
Stiekem hoop je dan dat zo iemand zelf kanker krijgt ofzo![]()
Streng gelovige refo's die hun kind niet naar een dokter brengen als het doodziek is, is weer een andere vergelijking.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:25 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, het gaat niet enkel om mismaakte babietjes, of ernstig geestelijk gehandicapte babietjes, hè, het gaat ook om kanker.
een kind dat aan leukemie sterft en dan beweren dat het kind ws in een vorig leven niet gedeugd heeft en daar nu voor moet boeten... mijn God, zeg, hoe haal je het in je eigen zieke kop
zelfde waanzin, idd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:38 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Streng gelovige refo's die hun kind niet naar een dokter brengen als het doodziek is, is weer een andere vergelijking.
het is dan ook niet verbonden aan één religie of levensovertuiging, het is algeheel geldend. individuen vs de koeienmassa.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:38 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Streng gelovige refo's die hun kind niet naar een dokter brengen als het doodziek is, is weer een andere vergelijking.
De omgang met het kind wel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:46 schreef Petomaan het volgende:
[..]
Die zijn er wel, maar worden niet aan de buitenwereld getoond. De ene cultuur gaat er anders mee om dan de andere. Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen met het syndroom van down in 'allochtone' culturen per definitie slechter af zijn. Liefde van ouders voor kinderen wordt niet cultureel bepaald!
Ja, volgens Xerson is het natuurlijk een experiment van Aliens die de vrouw ontvoerd en bevrucht hebben ofzoiets.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:01 schreef Trancelocator het volgende:
Pfff, bizar zeg.
Maar euhm, staan er op die Xerson-site niet vaak bullshit verhalen?
In opdracht van JFK, want die is nog niet dood.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:22 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, volgens Xerson is het natuurlijk een experiment van Aliens die de vrouw ontvoerd en bevrucht hebben ofzoiets.
Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht, dat doe je toch nietquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:22 schreef milagro het volgende:
heel naar, zoals ze met dat kind lopen te paraderen
Heel toevallig dat je dat zegt, ik had het er net over met mijn vrouw en moeder, het komt bij Marokkanen gewoon heel weinig voor. Ik ken er persoonlijk geen eentje, mijn vrouw komt uit Marokko en ook daar schijnen ze niet te zijn. Grappig, omdat vaak wordt gezegd dat inteelt dit soort problemen veroorzaken, en inteelt komt bij de Mocro's juist heel veel voor.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:03 schreef milagro het volgende:
[..]
trouwens, down syndroom he, dat komt toch onder alle volkeren/rassen voor?
ik zie nu nooit eens bv een Marokkaans, of Surinaams mongooltje en die zullen er toch ook wel zijn, lijkt me.
Is dat echt zo?quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heel toevallig dat je dat zegt, ik had het er net over met mijn vrouw en moeder, het komt bij Marokkanen gewoon heel weinig voor. Ik ken er persoonlijk geen eentje, mijn vrouw komt uit Marokko en ook daar schijnen ze niet te zijn. Grappig, omdat vaak wordt gezegd dat inteelt dit soort problemen veroorzaken, en inteelt komt bij de Mocro's juist heel veel voor.²
Dat zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:13 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Heeft het er misschien niet mee te maken dat Marokkaanse vrouwen gemiddeld op veel jongere leeftijd kinderen krijgen?
EMR=Eastern Mediterranean Region, dus gaat niet direct over Marokko, maar deze had ik snel gevondenquote:Epidemiological situation
Genetic disorders and congenital abnormalities occur in about 2%-5% of all live births, account for up to 30% of paediatric hospital admissions and cause about 50% of childhood deaths in industrialized countries [1]. Contrary to the generally held belief, the limited epidemiological data presently available from many countries in the EMR indicate that congenital and genetically determined disorders are at least as important in the Region as in more industrialized regions of the world. The magnitude of the problem of such disorders can be attributed to several factors including:
Marokkanen trouwen nog weleens met nichten en neven, dus binnen de familie.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:13 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Heeft het er misschien niet mee te maken dat Marokkaanse vrouwen gemiddeld op veel jongere leeftijd kinderen krijgen?
Is gewoon toeval dat verschil, zegt helemaal niks, een incident wil nog niet zeggen dat het structureel is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:35 schreef Oblivion het volgende:
Veselijk die foto's... Die mensen erom heen.
Zou mijn kind dichtbij me willen houden....![]()
Wij wonen tegenover een verstandelijk en lichamelijk gehandicaped jongetje, van turkse afkomst.
Woon hier nu 3 jaar, heb 'm 1 keer buiten gezien.
Zie 'm wel bijna elke avond dansen in zijn kamer.
Kan dat zien vanuit mijn woonkamer.
En schuin achter ons woont ook een manneke, hetzelfde verhaal, de is altijd buiten.
Nederlandse afkomst.
Weet ik ook de naam van, praat met je.
Wereld van verschil, maar of het schaamte is? Durf ik niet over te oordelen.
Weet ook wel dat deze situatie hier niet iets is wat dan gelijk overal zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is gewoon toeval dat verschil, zegt helemaal niks, een incident wil nog niet zeggen dat het structureel is.²
off-topic:quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:53 schreef Tissik het volgende:
Nepalezen kennen de laagste levensverwachting van de wereld! De gemiddelde levensverwachting van een Nepalees is slechts 42 jaar. ...
Wat denk je zelf, ze vinden die kinderen een schande voor de familie.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heel toevallig dat je dat zegt, ik had het er net over met mijn vrouw en moeder, het komt bij Marokkanen gewoon heel weinig voor. Ik ken er persoonlijk geen eentje, mijn vrouw komt uit Marokko en ook daar schijnen ze niet te zijn. Grappig, omdat vaak wordt gezegd dat inteelt dit soort problemen veroorzaken, en inteelt komt bij de Mocro's juist heel veel voor.²
Hey vriend, ik ben zelf een Marokkaan, als dit echt zo is had ik het toch op zijn minst moeten weten?quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:52 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Wat denk je zelf, ze vinden die kinderen een schande voor de familie.
Logisch dat jij ze nooit ziet, maar ze zijn er wel.
zit niet zo vergenoeglijk te nuilen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hey vriend, ik ben zelf een Marokkaan, als dit echt zo is had ik het toch op zijn minst moeten weten?²
ga weg man..domme oom tom achtige mocro. jij bent een schande voor je volkquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hey vriend, ik ben zelf een Marokkaan, als dit echt zo is had ik het toch op zijn minst moeten weten?²
............quote:Op zondag 9 april 2006 02:13 schreef Entonie het volgende:
[..]
ga weg man..domme oom tom achtige mocro. jij bent een schande voor je volk
hoezo, je psot toch? domme biatchquote:Op zondag 9 april 2006 02:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
............
en toen was het even stil
psot me nergens meequote:Op zondag 9 april 2006 02:17 schreef Entonie het volgende:
[..]
hoezo, je psot toch? domme biatch
ontopic: die baby ziet er nogal gephotoshopt uit
Waarom ben ik een schande voor mijn volk? Wat zeg ik hier verkeerd?quote:Op zondag 9 april 2006 02:13 schreef Entonie het volgende:
[..]
ga weg man..domme oom tom achtige mocro. jij bent een schande voor je volk
ja.. steek je kop maar in het zand!quote:Op zondag 9 april 2006 02:35 schreef OFfSprngr het volgende:
_MOET_ wel een hoax zijn.
Dat er zat geestelijk gehandicapte Marokkanen(nee ik heb niet over dat tuig op straat) zijn, maar dat ze over het algemeen weg worden gehouden van de buitenwereld.quote:Op zondag 9 april 2006 09:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom ben ik een schande voor mijn volk? Wat zeg ik hier verkeerd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |