Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:25 schreef k_man het volgende:
De standaardreactie van architecten zou overigens zijn om jullie er nu van te betichten er gewoon geen verstand van te hebben. Le Corbusier en Mies van der Rohe waarderen vergt een geoefend oog.
Dat is een goede opmerkingquote:Op zaterdag 8 april 2006 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.
Precies, maar wel om de schoonheid ervan te zien.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het vergt waarschijnlijk een geoefend oog om het vakmanschap erin te herkennen, maar je hoeft geen kenner te zijn om het gebouw lelijk te vinden.
Het Bungehuis is ook niet voor de hand liggend mooi, niet zoas de Oudemanhuispoort bijvoorbeeld. De foto geeft een wat geromantiseerd beeld van het Bungehuis. Het is een simpel gebouw, een eerlijk gebouw. Het gebouw ademt de handelsgeest van de gebroeders Bunge.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het Bungehuis vind ik overigens niet mooi, Claudia. Het straalt wel degelijk wat uit, en ik zou er veel liever langs fietsen dan langs de troosteloze ierse architectuur (wat zeg ik, ik zou eindelijk wel weer eens willen fietsen), maar als ik dan toch in Amsterdam ben dan heb ik wel betere dingen te bekijken.
We hebben elkaar eens in de OMHP getroffen toen er een of andere lezing was. Daar was sjun ook nog aanwezig, met zijn zelf meegebrachte roestvrijstalen mok. En dan nog die keer van de #filosofiemeet in Utreg.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zit trouwens te denken hoe vaak ik jou eigenlijk ontmoet heb, Claudia. Ik heb je ooit gezien terwijl ik op de OMHP met een ijsje in de hand mensen de weg probeerde te wijzen naar een zaal voor een nogal geflopte collegereeks, maar verder weet ik het niet meer. Er moet ooit een #filosofie-meet geweest zijn, maar ik word oud.
Ja, eerlijk, dat zeker. Het zou goed de troosteloosheid kunnen herbergen van een tragische kantoorklerk, die zijn dagen slijt in een onbeduidende functie, voordat wolkenkrabbers opkwamen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Bungehuis is ook niet voor de hand liggend mooi, niet zoas de Oudemanhuispoort bijvoorbeeld. De foto geeft een wat geromantiseerd beeld van het Bungehuis. Het is een simpel gebouw, een eerlijk gebouw. Het gebouw ademt de handelsgeest van de gebroeders Bunge.
'1929' is wat dit gebouw zo mooi maakt denk ik.quote:
Oh..quote:Op zondag 9 april 2006 10:38 schreef LXIV het volgende:
Reve is dood!
Het speelt zeker een rol, ja. Je zou er voor de aardigheid een fotootje bij moeten hebben van een auto uit 1929. Ik ken foto's van deze villa met de auto's van de familie. Dan zie je hoe revolutionair dit huis destijds was.quote:Op zondag 9 april 2006 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
'1929' is wat dit gebouw zo mooi maakt denk ik.
Dat is ook heel mooi.quote:Ik hou vooral van industriële gebouwen, zoals de oude Van Nelle fabriek in Rotterdam:
[afbeelding]
quote:Op zondag 9 april 2006 16:40 schreef k_man het volgende:
Er is een reden dat ik zelf geen architect geworden ben hč?
quote:Op zondag 9 april 2006 16:48 schreef k_man het volgende:
Projectleider.
Ik kan niets posten. In mijn tijd () tekenden we nog vrijwel alles ouderwets met inkt op kalk.
Hallo I.R.!quote:Op zondag 9 april 2006 23:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Komende waanzin is ook altijd een goede basis voor een succesvolle schrijverscarričre.
Kun je ook alle vier tegelijk zijn?quote:Op maandag 2 april 2006 13:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn wij allen niet neuro-, fana-, roman- of mystici?
Bedankt!quote:Op zondag 9 april 2006 23:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ach, ik doe het ook regelmatig; met mezelf slowchatten.
Dus er is niets om je zorgen over te maken, LX.
*Flierp!
Zeg eens eerlijk: had je JAM in gedachten toen je dit typte?quote:Op zondag 9 april 2006 23:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Komende waanzin is ook altijd een goede basis voor een succesvolle schrijverscarričre.
Welnee. Ik had Reve wel in m'n achterhoofd, overigens, maar Reve is erg vaak aanwezig in m'n achterhoofd.quote:Op zondag 9 april 2006 23:51 schreef broer het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk: had je JAM in gedachten toen je dit typte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |