Yep. Politiek is namelijk een middel om dingen te regelen en voor elkaar te krijgen. Ik kies dus een partij die dat naar mijn mening zo goed mogelijk doet, maar geen enkele doet het foutloos.quote:
Helemaal mee eens, en dit is dan ook het grootste punt van ergernis voor mij wat betreft dit forum.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:24 schreef Doc het volgende:
Links dan wel Rechts worden hier gesupport als ware het voetbal clubs. Wat "team A" doet is dan altijd goed, terwijl "team B" (de anderen!) altijd fout zijn.
Ik vind het bijzonder opvallend dat veel users die zich als links dan wel rechts positioneren vrijwel alles wat aan politici ter rechter zijde van hun "links geloof" of ter linkerzijde van hun "rechts geloof" verketteren. Als een policticus van de ander kant een fout maakt zal dat aangevallen worden door de kant A en automatisch verdedigd worden door kant B. Doet een polictus iets goed zien we iets dergelijks.
Persoonlijk vind ik dat het toppunt van naieviteit wat ik hier vaak zie: het idee dat als het een politicus van de "eigen zijde" betreft er vanuit gegaan wordt dat alles van die politicus goed is. Zlefs op VBL zie je bij voetbalsupporters meer realitiets zin over het "eigen team".
Want als er een ding alle mensen in het algemeen en politici in het bijzonder verenigt, dan is het wel dat ze allemaal (wel eens) hypocriet zijn ...
Het zou verfrissend en van realitietszin getuigen als in dit topic de "linksen" erkennen welke "linkse" fouten er gemaakt worden door linkse politici en de users ter rechter zijde erkennen welke rechtse fouten er gemaakt worden door rechtse politici ...
Je bent erg oud en je hele leven al rechts?quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:23 schreef LXIV het volgende:
Omdat niemand een fout van de eigen partijen toegeeft hier een rechts user aan het woord:
Het is een misvatting dat het "binnenhalen" van de "gastarbeiders" een links idee is geweest. Integendeel, juist links kwam in de beginjaren hier tegen in het verweer, met name om de positie van de "eigen" arbeiders te behouden.
Maar onder druk van fabrieksbazen en textielmagnaten, die zonder erg goedkope arbeid niet konden concurreren met het buitenland, is dit uiteindelijk toch gebeurt.
Op de eerste plaats waren genoemde arbeidsintensieve industrieën toch al ten dode opgeschreven, en is uiteindelijk al het werk toch naar het buitenland gegaan. Ten tweede zitten we nu met een integratieprobleem. (Het niet laten integreren was ook een rechts item. De gastarbeiders moesten immers na gedane arbeid weer terug naar het moederland)
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
Nee, ja.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:33 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je bent erg oud en je hele leven al rechts?![]()
Ik voel me niet echt verantwoordelijk voor oude fouten, maar desalniettemin een goede aanzet tot wat confessies.quote:
Die (textiel)fabrieken zouden door mechanisatie concurerend zijn geweest met het buitenland. Helaas zou dat gepaard gaan met een massaontslag, en de vakbonden (in die jaren waren de vakbonden koning) accepteerden dat niet. De enige oplossing was om goedkope arbeid uit het buitenland halen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:23 schreef LXIV het volgende:
Omdat niemand een fout van de eigen partijen toegeeft hier een rechts user aan het woord:
Het is een misvatting dat het "binnenhalen" van de "gastarbeiders" een links idee is geweest. Integendeel, juist links kwam in de beginjaren hier tegen in het verweer, met name om de positie van de "eigen" arbeiders te behouden.
Maar onder druk van fabrieksbazen en textielmagnaten, die zonder erg goedkope arbeid niet konden concurreren met het buitenland, is dit uiteindelijk toch gebeurt.
Op de eerste plaats waren genoemde arbeidsintensieve industrieën toch al ten dode opgeschreven, en is uiteindelijk al het werk toch naar het buitenland gegaan. Ten tweede zitten we nu met een integratieprobleem. (Het niet laten integreren was ook een rechts item. De gastarbeiders moesten immers na gedane arbeid weer terug naar het moederland)
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
Ik bedoel ook niet dat je je persoonlijk schuldig dan wel verantwoordelijk hoeft te voelen voor de fouten van de "eigen zijde". Het gaat meer om het idee dat als iemand van de linkerkant (als ik het goed heb zit jij iets meer aan de linkerzijde) iets fout doet of hypocriet is, je rustig kan zeggen "ja, dat was fout of hypocriet", of dat als rechts iets goed doet dat het je geen moeite kost om toe te geven dat dat goed is (voor iemand van rechterzijde kan het verhaal uiteraard omgekerd worden).quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:37 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik voel me niet echt verantwoordelijk voor oude fouten, maar desalniettemin een goede aanzet tot wat confessies.![]()
Het blijft dan de eigen keus (of eigen verantwoordelijkheid) ook daadwerkelijk in die rol te kruipen, en daar in te blijven hangen. Dit topic kan wellicht verfrissend zijn om uit dat keurslijf te brekenquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:24 schreef Aurelianus het volgende:
Ik denk dat het een kwestie van rollenpatronen is. Als je regelmatig door iemand als 'linkse rakker' of 'rechtse lul' wordt bestempeld ga je je op een gegeven moment die rol misschien aanmeten op het forum.
Voor de overgrote meerderheid geldt inderdaad dat men kan kiezen voor geluk. Voor een klein deel van de mensen geldt dat het ongeluk hen achtervolgd. Die worden geboren met een horrelvoet, hebben vlooien en een slechte adem. Moet je nu het hele systeem op die mensen afstemmen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
De grootste fout van rechts, en dan met name van VVD-adepten, is dat ze denken dat de status van de mens enkel achieved is en niet ascribed. Je kiest voor geluk, werk en succes - en van een bepaald lot heeft rechts nog te weinig gehoord.
quote:There are 4 options for how a listener might react to a speaker and his/her statement.
1. accept the speaker and accept the statement;
2. accept the speaker and reject the statement;
3. reject the speaker and accept the statement;
4. reject the speaker and reject the statement.
Open minded persons can react to all four options, whereas closed mind persons will react only to #1 & #4. The leader of the USSR, Lenin, only reacted to #1. If he trusted the speaker, but rejected his statement, he would view the speaker as unconsciously on the enemy side. If he distrusted the speaker, he rejected even statements with which he agreed. Thus Lenin would only listen to option #1. People with closed minds apparently feel threatened and are fearful. They are two-valued people, through and through.
Reasonably secure and well organized persons enjoy their belief system, but they are also open to information about views that they disbelieve. You can empathize with persons who believe in other political ideologies and/or who believe other religions.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |