Wat is daar nu vaag aan?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:20 schreef Entonie het volgende:
ik blijf het een vaag verhaal vinden...
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
Link naar deel 1: In elkaar geslagen
Slachtofferhulp is net hier geweest om alles te bespreken.
De tip is om toch de rechtsbijstand te informeren en een claim in te dienen. zowel materiele als immateriele schade.
Daarnaast heb ik nu de achternaam van de dader. Als het goed is krijg ik via via het adres.
Dit geef ik dan maandag door aan de politie ( en de advocaat).
Zeker als er drank in het spel is...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat is daar nu vaag aan?
Ik ben wel eens van m'n fiets afgeslagen door een gefrusteerde mongool, die zichzelf blijkbaar even moest bewijzen voor z'n vriendinnetje. D'r zijn zat malloten die om niks andere mensen gaan meppen. Of die als reden geven 'hij keek me aan'.![]()
nu op de site van RTL nieuws:quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:51 schreef LadyXochi het volgende:
Ik ben heel erg voor iemand pakken op de juiste (juridische) manier. Maar ik ben me er ook van bewust dat ik hier in de toekomst zwaar mee op m'n bek zal gaan, want ik weet dat 'het systeem' vaak niet werkt.
quote:Daders van misdrijven worden in maar 5% van alle gevallen gestraft. Dat meldt het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). Het SCP onderzocht wat er gebeurt met aangiftes van delicten.
Wat is dat nu weer voor een domme vraag?quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:56 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je je eigenlijk in elkaar laten slaan?
Heb ik ook gedaan, weliswaar na een bedreiging, maar toch... deze week brief gehad wat me gironummer is, 100 eurotjes, niet erg leukk verdient, maar toch...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
Link naar deel 1: In elkaar geslagen
Slachtofferhulp is net hier geweest om alles te bespreken.
De tip is om toch de rechtsbijstand te informeren en een claim in te dienen. zowel materiele als immateriele schade.
Daarnaast heb ik nu de achternaam van de dader. Als het goed is krijg ik via via het adres.
Dit geef ik dan maandag door aan de politie ( en de advocaat).
Een vraag is alleen dom wanneer je niet benieuwd bent naar het antwoord.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een domme vraag?
Doe je dat in een eigen civiele procedure of voeg je je in het strafproces dat het OM tegen hem begint?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
juist. daarom twijfel ik ook aan zijn verhaal. kan me er gewoon niets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een vraag is alleen dom wanneer je niet benieuwd bent naar het antwoord.
Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
als je niet gewent bent om er mee om te gaan kan angst heel verlammend zijnquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
Touché ...quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij was het verhaal dat TS de kroeg is uitgesleurd en buiten in elkaar is geslagen. Geeft je denk ik weinig tijd om te beseffen wat er gebeurt, laat staan adequaat te reageren en terug te vechten als je al op de grond wordt geslagen en getrapt.quote:Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
heb ik ook wel eens meegemaakt, ik zat in de tram en keek naar buiten en daar zat een teringantilliaanse die meteen iets zei van: heb ik wat van je aan, of wat kijk je, nou ja, zoiets, dus, ze gaf een grote bek omdat ik naar buiten keek, enfin, ze heeft de wind van voren gekregen, ik heb 'r voor schut gezet in de tram, teringwijfquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat is daar nu vaag aan?
Ik ben wel eens van m'n fiets afgeslagen door een gefrusteerde mongool, die zichzelf blijkbaar even moest bewijzen voor z'n vriendinnetje. D'r zijn zat malloten die om niks andere mensen gaan meppen. Of die als reden geven 'hij keek me aan'.![]()
Wanneer je niet ieder moment het idee hebt dat iemand er op uit is je te mishandelen kan het te snel gaan. Je begint bijvoorbeeld de indruk te krijgen dat de lui die achter je lopen je achtervolgen. Je draait je om om te kijken wie het zijn, en het volgende moment lig je gestrekt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Touché ...
[..]
Volgens mij was het verhaal dat TS de kroeg is uitgesleurd en buiten in elkaar is geslagen. Geeft je denk ik weinig tijd om te beseffen wat er gebeurt, laat staan adequaat te reageren en terug te vechten als je al op de grond wordt geslagen en getrapt.
Klopt. Toen ik door die malloot van m'n fiets af werd gemept was ik zo verbaasd dat ik nog wel kon zeggen 'he man, doe effe normaal', maar de respons daarop was nog een klap op m'n gezicht (waarbij het vriendinnetje van die malloot nog iets riep als 'harry, niet doen'). Het idee dat iemand vanuit niets, zonder waarschuwing meteen begint te meppen was voor mij op dat moment zo vreemd dat ik echt geen idee had hoe ik daarop moest reageren.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:52 schreef Alicey het volgende:
Wanneer je niet ieder moment het idee hebt dat iemand er op uit is je te mishandelen kan het te snel gaan. Je begint bijvoorbeeld de indruk te krijgen dat de lui die achter je lopen je achtervolgen. Je draait je om om te kijken wie het zijn, en het volgende moment lig je gestrekt.
Daarna duurt het ook nog een paar seconden voor je door hebt wat er gaande is.
'fuck, moet ik die malloot nou echt de WAO inschoppen, met alle gezeik vandien, of moet ik hopen dat ie met een paar blokken doorheeft dat ie beter thuis de hond kan gaan schoppen?'quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:57 schreef Kebab het volgende:
Mensenkennis + vechtsport = onbezorgd leven.
Slachtofferhulp doet meer dan alleen mentale hulpverlening. Slachtofferhulp kan bijv. ook helpen bij het invullen van formulieren om schade te verhalen op de dader.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:06 schreef Thomas B. het volgende:
Oke... je hebt dus zonder reden een paar stoten gehad van 1(!!) gast? Heel vervelend. En nu ben je bang om de straat op te gaan en heb je slachtofferhulp nodig?? ooowwwwkeeee![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |