abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37688154
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:59 schreef Vogue het volgende:

....
pi_37688308
LOL

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37691922
Vogue, dat is met afstand het beste verhaal tot nu toe hier....
Geweldig
  woensdag 10 mei 2006 @ 01:23:12 #104
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_37702551
whehehe
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 10 mei 2006 @ 04:13:29 #105
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37703163
Goed bezig Vogue!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37707228
ik was gaan liften naar een kamp wara vrienden zaten in wales. ik ahd gezien dat het een plaatjes wat met new in de naam had dat had ik onthouden dus ik liften ongeveer 20 uur achterelkaar de nacht door toen ik uiteindelijk in de buurt kwam keek ik op de kaart en zag een plaatje new port op de kaart staan dus ik daar naar toe het was onder tussen 9 uur. daar aangekomen ging ik kijken waar ik moest zijn op het papiertje dat in me tas zat moetst het een ander plaats zijn nl new gale was ik bijna daar gestrand omdat ik geen lift meer kreeg naar 20 km verderop
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:00:30 #107
104963 ETA
European Travel Author
pi_37707324
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 13:56 schreef susscorfa het volgende:
ik was gaan liften naar een kamp wara vrienden zaten in wales. ik ahd gezien dat het een plaatjes wat met new in de naam had dat had ik onthouden dus ik liften ongeveer 20 uur achterelkaar de nacht door toen ik uiteindelijk in de buurt kwam keek ik op de kaart en zag een plaatje new port op de kaart staan dus ik daar naar toe het was onder tussen 9 uur. daar aangekomen ging ik kijken waar ik moest zijn op het papiertje dat in me tas zat moetst het een ander plaats zijn nl new gale was ik bijna daar gestrand omdat ik geen lift meer kreeg naar 20 km verderop
ik begrijp het een klein beetje, maar leestekens zijn in dit geval zeer handig.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_37707914
Vriend van mij ging met schoolreisje naar Berlijn - toen nog gescheiden.
Op de weg naar binnen bleek dat-ie zijn paspoort was vergeten.
Nou ja, op een bus zo volgeladen mist men één twee jongens niet. Zeker niet als je een beetje wegduikt.
Dat werkte bij de ene douane, maar hij had niet bedacht dat er nóg een douane kwam en hij zat al weer overeind.

De bus reed door en hij mocht voorover buigen terwijl douanemensen hun latex handschoentjes aantrokken...
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:03:26 #109
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_37710537
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:22 schreef mgerben het volgende:
Vriend van mij ging met schoolreisje naar Berlijn - toen nog gescheiden.
Op de weg naar binnen bleek dat-ie zijn paspoort was vergeten.
Nou ja, op een bus zo volgeladen mist men één twee jongens niet. Zeker niet als je een beetje wegduikt.
Dat werkte bij de ene douane, maar hij had niet bedacht dat er nóg een douane kwam en hij zat al weer overeind.

De bus reed door en hij mocht voorover buigen terwijl douanemensen hun latex handschoentjes aantrokken...
Weinig geloofwaardig verhaal van die vriend van jou. En wat het er te mee te maken heeft dat ie later weer getrouwd is, is me ook een raadsel.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_37728692
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En wat het er te mee te maken heeft dat ie later weer getrouwd is, is me ook een raadsel.
the shore
pi_37771464
Echt gelachen hier zeg!!! Pietprul... GE-WEL-DIG!!! ik zie het helemaal voor me!!
Verhaal van Vogue ook ontzettend leuk!!

Weinig echte reisblunders hier tot nu toe.
1 in Australie:

Had een vlucht geboekt van Brisbane naar Sydney waar ik weer een bekende zou ontmoeten.
Had nog weinig geld dus een vroege vlucht (was goedkoper)

Ik dus naar me hosteltje,me wekker vroeg gezet,word wakker,en loop naar beneden om uit te checken.

1e probleem al: de 'portier' lag te slapen en kreeg em met geen mogelijkheid wakker.
eerst roepen,toen werd het bijna schreeuwen om uiteindelijk maar effe flink aan zijn arm te trekken!

Oke mooi,ik was eruit.
Nog vol goede moed op naar de skytrain.

Wist bijna zeker welke lijn ik moest hebben,maar na wat vragen nam ik toch een andere.
Dit bleek de verkeerde te zijn en ergens op een verlaten stationnetje in the middle of nowhere strandde ik!!!

Wist echt absoluut niet waar ik was,maar ik kwam gelukkig al iemand tegen.
Deze kerel wist mij te vertellen dat de volgende metro pas over 30 min kwam!!!

Oke taxi bellen...taxi is nooit aangekomen.
Uiteindelijk weer in die metro,keertje overstappen om uiteindelijk op plaats van bestemming te eindigen: airport Brisbane!!

Rennen,rennen,rennen....I'm sorry miss...Your airplane just left!!!

No fucking way!!!

De daaropvolgende was echt dubbel zo duur!!
Er zat dus niks anders op dan maar effe 14 uur lang op het vliegveld zitten wachten op die ene goedkope vlucht (want ja weinig geld meer,en na al dat gedoe al helemaal niet meer!!!)

Wijze les: volgende keer vertrek ik 5 uur van te voren!!!!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_37780771
Zit ik al een week met mn ouders in Zuid-Frankrijk, gaan we een dagje naar Spanje. Leuk, onderweg naar Spanje ff checken of ik mn paspoort bij me had. Niet dus, lag nog in NL...gewoon mn mond gehouden en niet naar de douaniers gekeken en er was geen probleem.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:13:31 #113
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37781068
Grenscontrole tussen Spanje en Frankrijk?
pi_37781184
Zijn zelfs eens aangehouden met een hele lading flessen wijn onder de stoelen...Tis niet altijd geweest zo als het nu is he, maar daar ben jij wrs niet oud genoeg voor...
fok! fotoboek
pi_37781403
Ik werd anders afgelopen wintersport tussen oostenrijk en Italië nog gewoon aangehouden op de grens hoor... Drugscontrole nederlandse auto...
pi_37781658
Ik heb 2 vrienden die op dezelfde dag/jaar geboren zijn als ik (andere achternaam, toevallig wel 1 met dezelfde voornaam/doopnaam). Toevallig hebben we alle 3 dezelfde hobby, namelijk sportklimmen en we gaan dan ook regelmatig naar Belgie/Duitsland/Frankrijk om te klimmen. Altijd weer een feest bij het inchecken op de camping, die incheckmiepen zie je altijd eventjes naar ons kijken van .

Maar dat is niet echt een blunder, misschien van de campingdame die er niks van begrijpt

Wel zat blunders gehad, op zoek naar een jeugdherberg in Nice met een tas van 20 KG "ja het is bovenaan die berg ik weet het zeker", na 1,5 uur omhoog lopen , blijkt er bovenaan niet zoveel te zijn, dus wij verder lopen, andere kant vd berg weer naar beneden.
Oud opatje zat zn auto midden op de weg en stapt uit, komt er slippend een auto om de hoek, bijna op de stilstaande auto gebotst . Maar gelukkig wist opa ons te vertellen waar de jeugdherberg was, paar kilometer terug lopen, berg op en in een of ander vaag zijstraatje
Totaal die dag zo'n 5 uur gelopen met 30 graden en een tas van 20 KG op de rug en er dan de volgende dag achter komen dat er ook een bus rijdt!!!

[ Bericht 18% gewijzigd door Sport_Life op 13-05-2006 10:19:14 ]
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:40:48 #117
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37783128
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:01 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

Wijze les: volgende keer vertrek ik 5 uur van te voren!!!!
Dat werkt niet altijd
Doordat ik een keer te vroeg was voor een vlucht van Melbourne naar Sydney, werd ik op een eerdere vlucht ingedeeld. Blijkbaar had ik de tijd verkeerd begrepen, want toen ik vrolijk aan het winkelen was, hoorde ik in eens: 'final call for Poohy'. Ik raakte meteen paniek en rende in volle vaart naar de gate. Daar werd ik opgewacht door twee kwade stewardessen en een groot aantal boze passagiers

Maar ja het kost de luchtvaartmaatschappij nogal wat als het de slottijd niet haalt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:49:23 #118
97745 Thorical
finding a way
pi_37866175
En treinkaartje gekocht dat op 15 januari afliep en dan een reis boeken Utrecht naar Moskou op de 14. Geen rekening houdend dat de reis wel eens langer kan duren dan 24 uur.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 02:43:21 #119
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37867965
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 09:29 schreef egilio het volgende:
Zijn zelfs eens aangehouden met een hele lading flessen wijn onder de stoelen...Tis niet altijd geweest zo als het nu is he, maar daar ben jij wrs niet oud genoeg voor...
Je bent maar 5 jaar ouder.
pi_37904583
wat een verschil een paar jaar kan maken he

VB: stel dat ik toen 8 was, dat herinner ik me nog, jij was toen 3, herinnert daar niets van...Snappez vous?
fok! fotoboek
  woensdag 17 mei 2006 @ 06:03:01 #121
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37904599
  woensdag 17 mei 2006 @ 06:13:37 #122
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37904607
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 03:30 schreef Cracka-ass het volgende:
Toen ik nog een kleine cracker was zouden we op vakantie gaan naar Mallorca. Mijn vader, broer en ik. Aangezien wij nog jonge knaapjes waren had mijn vader alles geregeld.
Wij zaten 's nachts rond een uurtje of 01:00 te wachten met al onze spullen tot een kennis ons op zou komen halen. 5 minuten gingen voorbij, 10......15 toen vond mn vader het welletjes en zegt tegen mn broer: "Zet teletekst is aan volgens mij loopt mijn horloge niet goed." Zo geschiedde, zegt onze ouwe heer heel droog:"O, het is 4 Augustus in plaats van 5, we kunnen weer naar bed."
Oh damn, het zou je maar gebeuren
pi_37909033
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 06:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Oh damn, het zou je maar gebeuren
Beter dan: "O, het is 6 Augustus in plaats van 5, we kunnen thuisblijven."

the shore
pi_38443839
Ok dit is niet echt een 'blunder' in de strikste zin van het woord maar goed ik deponeer 'm toch maar.
Vorig jaar was het dan zover, ik ga een paar maanden backpacken in China en ZO azie. De avond voor m'n vertrek hou ik nog een borrel in een cafe voor wat vrienden. Ik voelde me echt ziek worden die avond dus ik ging als eerste van iedereen naar huis (echt heel vroeg). Ik herinner me nog dat ik buiten stond met m'n vriendin (25 graden) en stond te rillen. Ik zei: 'is het zo koud hier?' Waarop ze nogal verbaasd reageerde.

Goed, ik meteen m'n bed in. Volgende dag voel ik me nog steeds beroerd. Ik koorts meten. 38.4. En ik zou die avond naar Hong Kong vlilegen. Ik m'n reisgenoot gebeld dat ik me echt beroerd voelde en of we niet wat later konden vertrekken. Hij probeerde wat te regelen maar alles zat volgeboekt of kostte echt klauwen met geld. Zijn vriendin opperde nog dat het zenuwen waren. Ik dacht van niet, maar ja ik nam aan dat het zo was. Ik dacht ook nog dat ik misschien wat reageerde op m'n GGD prik die ik een dag eerder had gehad. Het zou wel overgaan.

Op de vlucht naar HK voelde ik me zo beroerd dat ik zo goed als de hele vlucht heb geslapen (en dat is me nooit eerder gelukt). Op een momentje na dat ik naar het toilet ging. Ik zag op m'n gezicht in de spiegel een paar puistjes. Ik dacht: tjonge ik krijg ook nog weer jeugdpuistjes. Verder geen aandacht aan besteed. Ik leefde op paracetamol maar de koorts bleef aanhouden.

Eenmaal geland op HK wij naar het hostel (mt st. davis, aanrader!). Ik heb me er echt naar toe gesleept en gelijk weer gaan slapen. Volgende ochtend wakker, zit ik helemaal onder de puistjes. En nog steeds koorts. Dit is niet goed dacht ik, dus maar naar de dokter. Wij naar het ziekenhuis. Zegt de arts: "you have chickenpox!". Ik dacht "wtf! op mijn leeftijd". Blijkbaar nooit gehad als kind. Blijkt dat daar de jeugd ervoor wordt ingeent maar de oudere garde niet en ik een potentieel risico ben als besmettingsbron.

Dus ik moest in quarantaine.

Daarna gelijk hermetisch in een ambulance gestopt en naar de 'biohazard' afdeling van een ziekenhuis daar gebracht. Daar aangekomen vraagt de arts me 2500 euro borg. Ik gaf aan dat ik dat niet had, maar dat ik ook wel in een hotel wilde uitzieken. Na wat beraad zei de arts dat ik die borg kon laten zitten. Jammer. Ik had nog gevraagd hoe lang het zou duren. Volgens de arts ergens tussen de twee en drie weken op mijn leeftijd (toen 25). Ik dacht echt NEE heb ik dit.

Ik kwam op een klein kamertje met een tv met bijna uitsluitend chinese tv. Niets te doen. Alle artsen/verpleegsters droegen biohazard suits dus ik heb in die tijd geen gezicht gezien. Het ergste was dat ik me na 2 dagen weer heel goed voelde want de koorts was over. Maar ja, dan ben je nog besmettelijk tot je 'opgedroogd' bent. Dus ik was en gezond, maar i kmocht er niet uit. Gelukkig liep alles snel goed af en mocht ik er na een week uit. De dokter zei dat het bij mij als een klein kind verliep. Gelukkig maar. In die tijd kon ik niet bellen en heb ik niemand gezien. Ik mocht een keer video-conferencen met m'n reisgenoot. Verder helemaal dood verveeld en veel geslapen en gelezen. Ik had in de eerste week dus m'n reisboek al uit...

Goed begin van je wereldreis! En als ik degene tegenkom die mij besmet heeft doe ik 'm nog eens wat
pi_38444915
zal je maar gebeuren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')