abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2405246
Morgen vertrek ik om 7.15 uur richting Barcelona en de 13e gaan we door richting Madrid. En dit alles omdat mijn ouders 30 jaar getrouwd zijn (Egypte is dus voorlopig van de baan! )! Dinsdag 18 december komen we ergens laat in de avond weer terug.

Omdat ik er vanuit ga dat ze extreem veel internet cafe's hebben in Barcelona en Madrid ga ik m'n best doen om zo af en toe een verhaaltje te posten! Heb ik tenminste nog een goede reden ook om Fok! te kunnen blijven volgen!

Ga ik nu verder met mn rugzak pakken!

vrijdag 7 december 2001 @ 12:28:54 #2
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_2405619
veel plezier dan maar
LowLands 2002......here i come
  vrijdag 7 december 2001 @ 12:30:43 #3
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_2405642
Geniet er lekker van...
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_2405690
Véél Plezier!

Ik verheug me weer op je verhalen!

eigenlijk ben ik een straathond
pi_2406151
Leuk hoor!

Ik zit ook in Spanje tijdens een deel van die periode. Van 14 t/m 17 december ga ik naar Bilbao.

pi_2419870
Hey Liejannuh, als het goed is zit je al in Spanje. Bij deze alsnog een heerlijke vakantie!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 8 december 2001 @ 20:03:04 #7
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_2420114
prettige vakantie en we wachten je verslagen af.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  zaterdag 8 december 2001 @ 20:06:57 #8
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2420145
Veel plezier! en we willen alles weten!
pi_2427390
Het eerste verslagje uit Spanje!

We zijn gister veilig aangekomen in Barcelona en het is hier fantassssssssstisch! Het was de eerste keer dat mn ouders vlogen en omdat ik lekker eigenwijs vroeg in Barcelona wilde zijn hadden we dus een vlucht die om kwart over 7 vertrok! Dag nachtrust en om half 4 je bed uit!

Maar na een onwijs strenge controle (NOT!!!), een rustige vlucht (gelukkig maar voor mn ouders, anders hadden ze vast nooit meer in een vliegtuig gestapt! ) waren we gister om een uur of half 11 in ons Hostal. www.hostalcentralbarcelona.com. Ziet er goed uit, aardige mensen en slechts 10 minuten lopen naar het centrum en de Sagrada Familia.

Eerste indrukken van Barcelona zijn dat het een onwijs mooie stad is, onwijs lekker weer heeft(graadje of 18 je hoort mij dus niet klagen) en de zon de hele dag schijnt! Het leven is soms zo zwaar...

Gister en vandaag het Barri Gotic verkend en morgen gaan we aan Gaudi beginnen in het Parc Guell, de Sagrada Familia en nog veel meer! Ook staan het Picasso musuem, het maritieme museum en het Dali Museum nog op het programma. Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat wij ons hier wel gaan vermaken!

Mocht iemand nog onwijs goede ideeen hebben over waar we moeten gaan eten: graag! Ben namelijk nog niet echt onder de indruk van de Spaanse cuisine op de Bocadilla´s con Jamon Serano na!

Donderdag vertrekken we in ieder geval met een vroege trein naar Madrid, maar ik laat vast wel weer wat van me horen voor die tijd!

zondag 9 december 2001 @ 17:26:17 #10
9263 D2k
Shoots 2 kill
pi_2427523
Tibidabo

is een berg
naar boven met een tram en een soort kabelbaan
een fantastisch mooi uitzicht over de stad

* D2k likes barcelona

zondag 9 december 2001 @ 19:32:20 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2429038
Yes, reisverslagen! Ga verder!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_2430719
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:11 schreef Liejannuh het volgende:
Mocht iemand nog onwijs goede ideeen hebben over waar we moeten gaan eten: graag! Ben namelijk nog niet echt onder de indruk van de Spaanse cuisine op de Bocadilla´s con Jamon Serano na!
Op het Plaza Reial zit een goed, bekend en redelijk betaalbaar restaurant waarvan ik de naam vergeten ben. Dat is sowieso een erg mooi plein met plambomen, fontein en oude mannetjes.

Dus ga daar eens kijken.

zondag 9 december 2001 @ 22:11:37 #13
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2431280
quote:
...
Liejannuh!!!!!!!! Hallow! :-)

Ik heb ff op de kaart gekeken en je hotel ligt idd op een leuke plek

En Barcelona is zeker geweldig

Veel plezier nog verder.

Qua uitzicht is het trouwens wel leuk aan het einde van de middag een keertje op de boven verdieping van de grote El Corte Ingles te kijken, vanuit het restaurant dus.

Voor de thuisblijvers: er is geloof ik nu een programma over Barcelona op Yorin.

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 09-12-2001 22:12]

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  zondag 9 december 2001 @ 22:11:58 #14
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2431287
quote:
Op zondag 09 december 2001 21:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Op het Plaza Reial zit een goed, bekend en redelijk betaalbaar restaurant waarvan ik de naam vergeten ben. Dat is sowieso een erg mooi plein met plambomen, fontein en oude mannetjes.

Je bent vergeten de politiemannen te vermelden.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2433485
Waar blijft de hulp van dè Barcelona expert: Juan Zueco?
  maandag 10 december 2001 @ 11:26:28 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2435330
In Barcelona: Het Miró museum
In Madrid: Het Reina Sophia

Ok, ok ik ben een Miró-fan
Maar Reina Sophia is echt een múst imho! Zoek ff een rustig tijdstip uit zodat je niet ingeklemd zit tussen alle tourgroups en je in alle rust "La Guernica" op je in kunt laten werken...Wow!

Que te diverte!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_2435345
quote:
Op zondag 09 december 2001 22:11 schreef aa het volgende:
Je bent vergeten de politiemannen te vermelden.
Die zijn wat minder idyllisch.
pi_2458757
quote:
Op zondag 09 december 2001 21:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus ga daar eens kijken.

Je bedoelt waarschijnlijk Les Quinze Nits?
Is idd lekker eten en ZEER betaalbaar.

Mijn ervaringen op het gebied van Plaça Reial zijn zeer goed. Veel negativiteit altijd. Heb er in de vele malen dat ik er ben geweest bijzonder weinig guardia civil gezien.

* superrat LOOOOOOOVES Barcelona!!

pi_2458828
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:19 schreef superrat het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk Les Quinze Nits?
Is idd lekker eten en ZEER betaalbaar.

Mijn ervaringen op het gebied van Plaça Reial zijn zeer goed. Veel negativiteit altijd. Heb er in de vele malen dat ik er ben geweest bijzonder weinig guardia civil gezien.

* superrat LOOOOOOOVES Barcelona!!

Zou goed kunnen.

En mijn hotelletje lag aan het Plaça Reial. Ik vond het een erg charmant plein, lekker om 's ochtends in alle rust even in het zonnetje te gaan zitten en verder wakker te worden. En daar ook niks negatiefs meegemaakt.

pi_2458864
quote:
Het eerste verslagje uit Spanje!

We zijn gister veilig aangekomen in Barcelona en het is hier fantassssssssstisch! Het was de eerste keer dat mn ouders vlogen en omdat ik lekker eigenwijs vroeg in Barcelona wilde zijn hadden we dus een vlucht die om kwart over 7 vertrok! Dag nachtrust en om half 4 je bed uit!

Maar na een onwijs strenge controle (NOT!!!), een rustige vlucht (gelukkig maar voor mn ouders, anders hadden ze vast nooit meer in een vliegtuig gestapt! ) waren we gister om een uur of half 11 in ons Hostal. www.hostalcentralbarcelona.com. Ziet er goed uit, aardige mensen en slechts 10 minuten lopen naar het centrum en de Sagrada Familia.

Eerste indrukken van Barcelona zijn dat het een onwijs mooie stad is, onwijs lekker weer heeft(graadje of 18 je hoort mij dus niet klagen) en de zon de hele dag schijnt! Het leven is soms zo zwaar...

Gister en vandaag het Barri Gotic verkend en morgen gaan we aan Gaudi beginnen in het Parc Guell, de Sagrada Familia en nog veel meer! Ook staan het Picasso musuem, het maritieme museum en het Dali Museum nog op het programma. Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat wij ons hier wel gaan vermaken!

Donderdag vertrekken we in ieder geval met een vroege trein naar Madrid, maar ik laat vast wel weer wat van me horen voor die tijd!

Ow Liejannuh!!

Ik ben echt wel jaloers!!! Barcelona is mijn favo place to be, ik vind het daar zo mooi!!! Vooral Park Guell

Nou ik ga gauw meegenieten in jouw topic, een heel fijn verblijf gewenst!!!!

#geen
pi_2458873
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:26 schreef D2k het volgende:
Tibidabo

is een berg
naar boven met een tram en een soort kabelbaan
een fantastisch mooi uitzicht over de stad

* D2k likes barcelona

#geen
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:29:21 #22
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2458916
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:26 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Barcelona is mijn favo place to be, ik vind het daar zo mooi!!! Vooral Park Guell

Inderdaad een erg mooi park, maar ik vond Parc Ciutadell nog een stuk mooier
pi_2458918
Ben onwijs jaloers. Barcelona is geweldig. Ben er dit jaar voor het eerst geweest. Was 10 daagjes op bezoek bij mijn vriendinnetje die daar toen studeerde. Ze woonde op de Via Laietana (parallel aan de Ramblas, dichtbij de Kathedraal). De Gothische wijk is geweldig qua sfeer! Geniet ervan!!
pi_2461676
We zijn nog steeds in Barcelona (laatste dag alweer) en het is echt nog onwijs leuk en mooi!

De Sagrada Familia gezien (is nog steeds niet af, planning is dat ie pas in 2020 af is) en daar minimaal 1 rolletje van volgeschoten.

Casa Mila gezien en met een open mond van verbazing daar rondgelopen in de categorie O, wat mooi!

Verder zijn we natuurlijk naar Parc Guell geweest, hebben we de hele stad doorgelopen ongeveer en komen we absoluut tijd tekort (letterlijk ook voor het mailen, want ik heb nu nog 12 minuten! :-)).

We zijn naar het Picasso museum geweest (je moet er een keer geweest zijn!), we hebben de cathedraal bezichtigd met bijbehorende kerstmarkt (druk!!!!!!!!), we zijn in het Palau de la Musica Catalana geweest (balen dat ik er binnen dus geen foto´s mocht maken, maar wel super mooi!) en simpelweg zijn we gewoon een beetje verliefd geworden op Barcelona en dan vooral het werk van Gaudi! :-))

Gelukkig werkt het weer dan ook nog mee hier en ik hoop dat Madrid net zo lekker is qua weer! Vandaag gaan we nog naar Palaus Guell, het maritieme museum en het Museu d´historia de la ciutat. Aan het einde van de middag storten we dan waarschijnlijk neer in het park La ciutadella! En dan morgen weer heeeeeeeel vroeg op voor de trein naar Madrid!

Tnx allemaal voor de tips en ik weet dus al waar we straks gaan lunchen!

woensdag 12 december 2001 @ 10:44:53 #25
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2461798
quote:
Op woensdag 12 december 2001 10:27 schreef Liejannuh het volgende:
We zijn nog steeds in Barcelona (laatste dag alweer) en het is echt nog onwijs leuk en mooi!

De Sagrada Familia gezien (is nog steeds niet af, planning is dat ie pas in 2020 af is) en daar minimaal 1 rolletje van volgeschoten.

Casa Mila gezien en met een open mond van verbazing daar rondgelopen in de categorie O, wat mooi!

Verder zijn we natuurlijk naar Parc Guell geweest, hebben we de hele stad doorgelopen ongeveer en komen we absoluut tijd tekort (letterlijk ook voor het mailen, want ik heb nu nog 12 minuten! :-)).

We zijn naar het Picasso museum geweest (je moet er een keer geweest zijn!), we hebben de cathedraal bezichtigd met bijbehorende kerstmarkt (druk!!!!!!!!), we zijn in het Palau de la Musica Catalana geweest (balen dat ik er binnen dus geen foto´s mocht maken, maar wel super mooi!) en simpelweg zijn we gewoon een beetje verliefd geworden op Barcelona en dan vooral het werk van Gaudi! :-))

Gelukkig werkt het weer dan ook nog mee hier en ik hoop dat Madrid net zo lekker is qua weer! Vandaag gaan we nog naar Palaus Guell, het maritieme museum en het Museu d´historia de la ciutat. Aan het einde van de middag storten we dan waarschijnlijk neer in het park La ciutadella! En dan morgen weer heeeeeeeel vroeg op voor de trein naar Madrid!

Oe wat gaaf Liejannuh

*jaloers is*

woensdag 12 december 2001 @ 13:18:15 #26
8231 Pakhuis
-=Actionman=-
pi_2463046
quote:
Op woensdag 12 december 2001 10:27 schreef Liejannuh het volgende:

We missen je hier :*
Maar wel een fijne tijd verder
I wish for just once, somebody would call me "Sir" without adding the words: "you're making a scene"
pi_2471271
* superrat is jaloers op Liejannuh!!!
pi_2473727
Volgens mij moet jij vandaag dus in Madrid zijn. Als je nog wat ideetjes wilt hebben:

- behalve het Prado (die iedereen kent - 14e tot 19e eeuw) zijn de andere 2 belangrijke musea het Thyssen Bournemisma museum (grootste prive collectie die eigenlijk alles van 11e eeuw tot 20e eeuw laat zien) en het Reina Sofia museum (20e eeuw - dus daar vind je tegenwoordig de Guernica).
Zelf vind ik het Th. B. museum het leukste, omdat het een beeld geeft van heel veel periodes - Prado is heel veel van dezelfde periodes). Alle 3 de musea liggen vlak bij elkaar in de buurt. Vergeet ook niet het park vlakbij het Prado te bezoeken (Parque de Retiro), daar is bij het grote water altijd wat te beleven.

- als je zin hebt in een film is er een zeer grote keuze van bioscopen waar de films niet zijn nagesynchroniseerd in het Spaans, maar in de originele versies draaien (met spaanse ondertitels). Films zijn dan aangekondigd met toevoeging VO (Version Original). Aardige bioscoop is bijvoorbeeld Ideal.

- Als je een dagje iets buiten Madrid wilt doen dan raad ik aan om naar El Escorial te gaan (eigenlijk San Lorenzo de El Escorial). Ligt zo'n 60 km ten westen van Madrid, maar is makkelijk te bereiken met de trein (de Cernanias, lijn C8a - check ff www.renfe.es) of met de bus (om de hoek bij metro station Moncloa). Daar ligt dus het klooster (monesterio de Filippe segundo) wat in opdracht van Filips II is gebouwd. Heel mooi dus. Heb ik vorig jaar dus op 5 minuten vandaan gewoond. Is ook een hele mooie omgeving om te wandelen, check out de lokale VVV die je kan vinden als je vanaf het plein van het klooster loopt naar de Floridablanca. Ook op de Floridablanca zelf zit een soort VVV naast hotel FL. Blanca.

- Verder moet je gewoon door de stad gaan (eventueel met de metro - koop dan een 10 strippenkaart). Tips:
Plaza de Espana
Colon
De omgeving van Alonso Martinez
Sol (goede plek voor winkeltjes en eettentjes net ten zuiden daarvan richting Tirso de Molina)

Have fun!

pi_2496397
Leijannuh, waar ben je? Je zit nu al 2 dagen in Madrid en nog steeds geen bericht.
  zaterdag 15 december 2001 @ 22:20:39 #30
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_2501226
hey liejannuh,

volgens mij ven jij net zoals mij heel erg aan het genieten. ik kachel ondertussen weer door Nieuw Zeeland met een te grote huur auto. straks kai koura, en dan picton. helaas tijd gebrek anders had ik the Queen charlotte track nog gelopen. op kerst avond vlieg ik namelijk al vanaf auckland naar Melbourne. Mocht je het hele reisverslag willen lezen kijk dan even op mijn site

<spammode>
http://www.gumtree.nl
</spammode>

pi_2501266
Het vriest dat het kraakt in Nederland.
pi_2509700
De laatste dag in Barcelona hebben we in ieder geval ontzettend gave musea bekeken. Het Palau Guell ( een van de eerste gebouwen die Gaudi heeft ontworpen) was ontzettend mooi en indrukwekkend! Het Musea d´historia de la ciutat is fantastisch. Ooit wel eens in een museum gelopen waaronder ze gewoon een complete romeinse nederzetting hebben opgegraven????? Nou, wij nu wel en het was onwijs leuk om te zien! ç
´s middags zijn we naar het Maritieme museum geweest en daar staat dus een full size replica van een middeleeuws schip! Heel mooi en ze hadden er nog meer leuke schaalmodelletjes en andere bootjes enzo! Absolute aanraders dus, alledrie de musea!

Donderdag zijn we heeeeeeeeeeeeel vroeg opgestaan om met de trein naar Madrid te gaan. Uurtje of 7 in de trein gezeten en het hotel is ook hier weer goed! Enig nadeel is dat de dames van het hotel hebben ontdekt dat ik dus 3 worden Spaans spreek en dus vooral geen Engels meer willen praten! Maar dat overleef ik ook wel! Als wraak heb ik ze vanochtend om half 9 wakker gemaakt toen ik wilde gaan douchen maar er dus doodleuk geen water uit de kraan kwam! Voor ons geen douches dus vanochtend, maar de dames waren wel lekker vroeg wakker dankzij mij! :-))))))))))

Donderdag hebben we trouwens overheerlijk gelunched in het Museo de Jamon. Wist alleen ff niet goed te vertalen wat er op de menukaart stond en dus hadden mijn ouders uiteindelijk een echte varkenspoot op hun bord..... En nu ben ik helemaal niet zo moeilijk met eten, maar een varkenspoot.... nee dank je! :-))) Ter compensatie was de paella en de ham enzo verder wel lekker en dat is ook belangrijk! :-))

Vrijdag zijn we als eerste naar het Museo de Prado gegaan en hebben daar dus echt de halve dag rondgelopen en gekeken naar o.a. de 3 grote spaanse meesters; Velazquez, El Greco en Goya. Absoluut heeeeeeeeeel indrukwekkend en heel mooi!
Nadat we daar uitgekeken waren zijn we verder gegaan richting het Palacio Real: het koninklijk paleis. Dat is dus echt super om te zien. Niet dat het Spaanse koningspaar daar woont ofzo, maar er zijn wel genoeg vorsten geweest die er wel hebben gewoond en dat is dus echt heel indrukwekkend. Enorm grote vertrekken, de een nog mooier dan de ander ingericht en gaaf!!! Absoluut een aanrader dus!
Aan het einde van de dag hebben we nog even snel de basilica de San Fransisco el grande bekeken. Alhoewel snel... je moet daar dus verplicht met een rondleiding mee en die is dus in het spaans. En nu spreek ik dus wel een beetje spaans, maar echt niet genoeg om een volledig spaanse rondleiding door een kerk heen te kunnen volgen. Maar de man die de rondleiding gaf vond het al veel te leuk dat ik uberhaupt een woord begreep, dus hij blij, wij blij en een uur later uitgekeken daar. Wel een hele mooie kerk in ieder geval, alleen is er nog heeeeeeeeeeeeel veel onderhoud aan nodig!

Zaterdag was een cultureel dagje. Alhoewel, dat was vrijdag ook al! :-)) Maar Zaterdag begon met het Museo Thijsen Bornemisza. En dat is dus ook een supergaaf museum. Het mooie van dit museum is dat er een chronologische opbouw zit in de schilderijen die je te zien krijgt en dat er absoluten meesterwerken tussen hangen! Zeker de moeite waard dus en ook hier hebben we weer heel erg van genoten.
´s middags hebben we nog het Centro de Arte Reina Sofia bekeken en ook daar heb je enorm mooie schilderijen hangen. La Guernica van Picasso hangt er (maar mijn familie houd niet zo van Picasso en liep er dus snel voorbij! :-)), er hangt het nodige van Dali, Miro en andere Spaanse kunstenaars. Mijn favoriet van dit museum was de tijdelijke tentoonstelling van Gerardo Rueda (ofzo) wat die man met luciferdoosjes kan! Ongelovelijk!!! Ben direct helemaal geinspireerd om creatief te gaan doen met luciferdoosjes!!! :-)))

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan op cultureel gebied en zijn we naar de El Rastro vlooienmarkt geweest (heel leuk, maar ontzetttend druk en groot!) en hebben we de rest van de middag in het Retiro park rondgelopen! Lekker rustig en ontspannen dus!

Morgen gaan we nog een dagje naar Segovia (niet naar Salamanca dus, want 5 uur bussen of treinen is toch te veel van het goede de dag voordat je naar huis gaat!) en dinsdag met de trein naar Barcelona en dan naar huis!

zow!
Thuis ga ik er nog wel wat extra links bij plaatsen, maar heb nu ff geen tijd meer!
Woensdag weer online en sorry voor de foute smileys! :-))

pi_2509731
Heerlijk verslag! Ik zit te genieten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 17-12-2001 01:54]

pi_2509776
Heel gaaf verslag. Ik zie veel dingen terugkomen waar ik ook geweest ben. Ik denk nu terug aan 'die goede oude tijd'.
Hmmmmm.
pi_2515132
In September ben ik voor de eerste keer in Barcelona geweest, voor die keer was Parijs mijn favo stad, ben helemaal gevallen en ga in januari weer. Prachtige gebouwen en aardige mensen, heeerlijk eten.
pi_2563495
Liejannuh, het is alweer een paar dagen later. Hoe is het met je(jullie) ?
  donderdag 20 december 2001 @ 23:35:50 #37
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2563621
quote:
Op donderdag 20 december 2001 23:25 schreef Kielef het volgende:
Liejannuh, het is alweer een paar dagen later. Hoe is het met je(jullie) ?
Kielef!!!!!

Liejannuh is al terug

pi_2563634
quote:
Op donderdag 20 december 2001 23:35 schreef aa het volgende:

[..]

Kielef!!!!!

Liejannuh is al terug

Weet ik, maar misschien vertelt ze er nog iets over.
En die extra links, die komen misschien ook nog.
pi_2567182
Ik ben weer terug inderdaad! Beetje druk geweest de laatste dagen, maar hier dan toch nog wat! De foto's zijn morgen klaar, dus dan zal ik eens kijken wat het scannen waard is!

We hebben trouwens alleen maar stralend en zonnig weer gehad. Af en toe wel onwijs koud in in Madrid, maar dat is te overleven! Barcelona was vorig weekend trouwens ontzettend slecht qua weer, maar toen zaten wij in zonnig Madrid!

Even wat links:
Het Prado Museum http://museoprado.mcu.es/
Centro de Arte Reina Sofía http://museoreinasofia.mcu.es/
Thyssen-Bornemisza http://www.museothyssen.org/Ingles/sinflash1.asp?enlace=undefined

Absolute aanraders in Barcelona:

-Sagrada Familia!
-Parc Guell
-Ruta Modernista (Wandeling langs alle mooie gebouwen van Barcelona ongeveer !)
-Palau de la musica Catalana
-Museu d'Historia de la Ciutat
-Museu Maritim
-Barri Gotic
-Picasso Museum
-Ramblas!!!!
-Palau Guell

Het enige dat ik de volgende keer zou overslaan in Barcelona is misschien het Picasso museum. Maar dat komt misschien ook wel omdat mijn ouders en broer dus absoluut niet van Picasso houden en dat dan ook de hele tijd laten weten!

Absolute aanraders in Madrid
-Museo Thijssen Bornemisza
-Museo Reina Sofia
-Prado
-Palacio Real
-El Rastro Market
-Retiro Park

Absolute aanrader in de omgeving van Madrid: Segovia! Een ontzettend mooi stadje waar je lekker rond kunt wandelen en met een ontzettend mooi Alcazar en Cathedraal.
Toledo schijnt ook onwijs mooi te zijn, maar als je niet van El Greco houdt (zoals mijn ouders en broer dus! ), dan moet je daar dus niet echt heen. Komt de volgende keer nog wel, net zoals Salamanca!

Ik heb trouwens echt onwijs veel korting gekregen op mijn (enigzins illegaal verkregen )CJP pas. Studenten krijgen trouwens ook een hoop korting.

In Barcelona kun je een Ruta Moderniste pas kopen bij Casa Amatller voor 600 pts en dan kun je dus voor half geld naar o.a. de Sagrada Familia, Palau Guell, Palau de la musica Catalana, het Gaudi museum in Parc Guell en Casa Mila/la pedrera. Echt superveel waar voor je geld dus!

In Madrid kun je op zaterdag middag na half 3 en op zondag ochtend gratis naar het Prado museum en het Centro d'arte Reina Sofia. Andes kun je een Art ticket kopen voor 1275 pts voor het Prado, Reina Sofia en Thijssen-Bornemisza.

Paar van mijn favoriete schilderijen in het Thijssen Bornemisza:

The stevedores of Arles van Vincent van Gogh

Il Bucintoro, Venice, c. 1745-1750 van Caneletto

Swaying Dancers van Edgar Degas

pi_2568352
Bedankt Liejannuh!
pi_2568584
quote:
Op vrijdag 21 december 2001 14:32 schreef Kielef het volgende:
Bedankt Liejannuh!
No problemo Kielef!

Ik zal van de week nog eens kijken of ik nog wat meer zinnige dingen kan posten, maar ben een beetje druk nu!

pi_3342814
Vraagje voor mensen die iets weten van Madrid (een nieuw topic leek me beetje overbodig):

Hoe kom je het makkelijkst 'savonds rond een uur of 8 vanaf de luchthaven in Madrid in het centrum van de stad?
Metro? Taxi? Bus?

Wat kost da?

Handige openbaar vervoer sites van Madrid en omgeving, als je ze weet zeg het me, ik ben zoekend

Tips voor leuke restaurantjes of wijkjes met leuke restaurantjes, ik hou me aanbevolen!

fake a dream
pi_3346559
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 22:11 schreef Kimmie het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst 'savonds rond een uur of 8 vanaf de luchthaven in Madrid in het centrum van de stad?
Metro? Taxi? Bus?

Wat kost da?

Handige openbaar vervoer sites van Madrid en omgeving, als je ze weet zeg het me, ik ben zoekend

Tips voor leuke restaurantjes of wijkjes met leuke restaurantjes, ik hou me aanbevolen!

Vanaf het vliegveld van Madrid (Barajas) kan je direct met de metro naar het centrum. Zie:
www.metromadrid.es
Op de website staat een PDF file met compleet lijnen overzicht. Ook kan je de kortste route laten berekenen op de site. En er is daar ook een engelse versie.
De metro rijdt tot ongeveer 01:30 of zo. Een kaartje kost 135 Pts of zo (dus dat is nu ....... f 1.70 dus ...... € 0.75 of zo)
Je kan ook een tien-rittenkaart kopen (die waren dacht ik 890 Pts). Zolang je ondergronds blijft geldt overal hetzelfde tarief, ongeacht de afstand.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 1 maart 2002 @ 10:13:28 #44
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3346983
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 09:06 schreef Lucille het volgende:

[..]

Vanaf het vliegveld van Madrid (Barajas) kan je direct met de metro naar het centrum. Zie:
www.metromadrid.es
Op de website staat een PDF file met compleet lijnen overzicht. Ook kan je de kortste route laten berekenen op de site. En er is daar ook een engelse versie.
De metro rijdt tot ongeveer 01:30 of zo. Een kaartje kost 135 Pts of zo (dus dat is nu ....... f 1.70 dus ...... € 0.75 of zo)
Je kan ook een tien-rittenkaart kopen (die waren dacht ik 890 Pts). Zolang je ondergronds blijft geldt overal hetzelfde tarief, ongeacht de afstand.

Ai, alle combinaties met madrid en metro geprobeerd behalve deze , tnx dus

Ook op de hoogte van specifieke wijkjes met restaurantjes misschien? Of hefet Liejanuh nog een tip?

fake a dream
pi_3347105
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 10:13 schreef Kimmie het volgende:

[..]
Ook op de hoogte van specifieke wijkjes met restaurantjes misschien? Of hefet Liejanuh nog een tip?

In de buurt van Sol zijn hele leuke restaurantjes te vinden. En als je 1 keertje geen zin hebt om Spaans te eten dan raad ik aan om naar Annapurna te gaan (gelegen aan Zurbaba 5). Wel even van te voren reserveren (tel 91 319 87 16 of 91 308 32 49). Het beste Indiase restaurant van Madrid dus.
  vrijdag 1 maart 2002 @ 10:45:04 #46
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3347262
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 10:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

In de buurt van Sol zijn hele leuke restaurantjes te vinden. En als je 1 keertje geen zin hebt om Spaans te eten dan raad ik aan om naar Annapurna te gaan (gelegen aan Zurbaba 5). Wel even van te voren reserveren (tel 91 319 87 16 of 91 308 32 49). Het beste Indiase restaurant van Madrid dus.

* noteert

fake a dream
  vrijdag 22 maart 2002 @ 17:48:36 #47
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3581416
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 10:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ok ik wil ze opbellen moet ik niet eerst 00 ofzo draaien? Hoe zit dat ook alweer?
fake a dream
  vrijdag 22 maart 2002 @ 20:16:24 #48
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_3582394
00 + Landcode + Rest van telefoonnummer

edit:
Leuk reisverslag, ik was zelf op vakantie toen je het schreef, dus ik had het nog niet gelezen

[Dit bericht is gewijzigd door Northpole op 22-03-2002 20:23]

pi_3583821
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 17:48 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ok ik wil ze opbellen moet ik niet eerst 00 ofzo draaien? Hoe zit dat ook alweer?

Het antwoord staat hierboven al, de landcode is trouwens 34. Dus 00 34 91 ......
Kijk trouwens als je in het restaurant bent of je een lange dunne vent ziet (dus absoluut geen indisch type) met een snorretje en een heel klein sikje. Met die ober kan je wel lachen. Zeg maar dat je een kennis bent van het clubje met senor Smith en dat kleine chinese meisje en die brede noorderling. Die kent hij vast nog wel.
De onion badgey is heel lekker daar en de papadams ook. Garlic naan staat niet op het menu maar kan je wel bestellen.

* Lucille wil graag mee, maar helaas.

zaterdag 23 maart 2002 @ 08:21:20 #50
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3586391
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:11 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het antwoord staat hierboven al, de landcode is trouwens 34. Dus 00 34 91 ......
Kijk trouwens als je in het restaurant bent of je een lange dunne vent ziet (dus absoluut geen indisch type) met een snorretje en een heel klein sikje. Met die ober kan je wel lachen. Zeg maar dat je een kennis bent van het clubje met senor Smith en dat kleine chinese meisje en die brede noorderling. Die kent hij vast nog wel.
De onion badgey is heel lekker daar en de papadams ook. Garlic naan staat niet op het menu maar kan je wel bestellen.

* Lucille wil graag mee, maar helaas.

ok tnx, ik ga het vandaag nogmaals proberen ik was gister een beetje suf...
fake a dream
  zondag 23 maart 2003 @ 09:54:37 #51
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_9313522
Leuk!
Ik ben bezig om een trip naar Barcelona te boeken in het najaar. Ben er al wel eens geweest, maar heb denk ik wel wat aan je verslagje Liejannuh. Ik denk dat ik ga boeken bij easy jet en zoek zelf wel een leuk hotel op.
wOOps
  Moderator zondag 13 juni 2004 @ 20:33:40 #52
45833 crew  Fogel
pi_19864016
quote:
Op vrijdag 1 maart 2002 10:26 schreef Lucille het volgende:
Over restaurants gesproken (al is het topic ruim 2 jaar oud)... wie heeft er wat aan de bevelen behalve dit restaurant? Waar kan je goed lunchen, en waar kan je heen voor een goed diner (geen sea-food restaurants)?

De volgende lijst is aanbevolen door Noorse ambassade. Toevallig iemand ervaring met een van deze restaurants? (ik heb uiteraard al een beetje op internet bekeken wat ze zoal te bieden hebben, maar lees graag persoonlijke ervaringen).

BOTIN
C/ Cuchilleros, 17
Tel: 91 366 42 17

CAFÉ DE ORIENTE
Plaza del Oriente
Tel: 91 541 39 74 y 91 547 15 64

ZALACAÍN
C/ Alvárez de Baena, 4
Tel.: 91 561 59 35

EL AMPARO
C/ Puigcerdá, 8
Tel: 91 431 64 56

TXISTU
Plaza del Angel Carbajo, 6
Tel: 91 570 10 06 y 91 570 96 51

EL CENADOR DEL PRADO
C/ Prado, 4
Tel: 91 429 15 61

PEDRO LARRUMBE
C/ Serrano,61
Tel : 91 575 11 12
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:47:19 #53
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_19935744
Het hangt een beetje af van wat je zoekt natuurlijk. Die restaurants die worden aanbevolen door de Noorse ambassade zijn wat duurder.

Vind zelf Mil y una noche erg leuk, bij Plaza de España.

Ook is er een heel leuk vegetarisch restaurant op de plaza de los pajos in de wijk La Latina.

Er is zoveel joh, je komt sowieso wel wat geschikts tegen.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')