abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36771489
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dus je bent het ermee enes dat dit kabinet wat betreft de sorry cultuur erger is dan Paars.
Dat Kok aftrad was iets waar veel emsnen internationaal respect voor hadden. Clinton bijvoorbeeld. niet iedereen vond het nodig, maar iedereen vond het moedig en van verantwoordelijkheid getuigen.
Clinton!
Ik zie liever dat departementen beter naar de minister luisteren, dat er ontslag mogelijk is voor een ambtenaar i.p.v. wachtgeldregeling en promotie naar een andere funktie als een ambtenaar weer eens de boel verkloot heeft.
pi_36771894
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan met GroenLinks i.p.v. D66.
Ik zie liever gewoon een 2 partijen-coalitie, en ik denk dat VVD en PvdA die ook wel samen kunnen behalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36771917
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met Rutte is de kans alleen maar kleiner, aangezien hij niet met de PvdA wil samenwerken.
Ach, als puntje bij paaltje komt maakt Rutte daar echt geen probleem van.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_36771985
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:57 schreef pmb_rug het volgende:
Ik denk dat Mark een sterke vorm van het liberalisme kan vertolken, liberaal in economische zin en liberaal in morele zin.

nu ben ik in morele zin niet liberaal, maar wat economie betreft vind ik de vvd een uitstekende partij en met mark rutte wordt het ook nog eens reeel!
Zeg me niet dat je voor Rutte bent omdat Verdonk een vrouw is, pmb_rug ...
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:32:09 #180
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36773287
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zie liever gewoon een 2 partijen-coalitie, en ik denk dat VVD en PvdA die ook wel samen kunnen behalen.
Als PvdA zou ik het niet zonder GroenLinks doen, dan neemt de partij namelijk een middenpositie in de coalitie in en dat is een ideaal.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_36773704
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:32 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als PvdA zou ik het niet zonder GroenLinks doen, dan neemt de partij namelijk een middenpositie in de coalitie in en dat is een ideaal.
Mwoh, voor D'66 is het vaak anders niet zo best uitgepakt, tussen 2 andere grote partijen in zitten. GroenLinks heeft niks te zoeken in de regering als PvdA en VVD samen een ruime meerderheid hebben.
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:17:16 #182
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36774585
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Leraren moet weer lesgeven.
Ik ben niet links, niet rechts, maar recht door zee.
De belastingen moeten omlaag!
Minder regels.
Minder ambtenaren.

zoiets bedoel je

Ik moet er nog steeds om lachen als ik het weer lees.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:26:46 #183
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36774803
quote:
'Gelijkspel' Rutte en Verdonk over Europa

ABP

ERMELO - De kandidaten voor het VVD-lijsttrekkerschap Mark Rutte en Rita Verdonk traden zaterdag voor het eerst samen op. Tijdens een partijraad over Europa in Ermelo kregen zij vijf minuten om hun standpunten voor het voetlicht te brengen.

Volgens staatssecretaris Atzo Nicolaï (Europese Zaken) en Europawoordvoerder in de Tweede Kamer Hans van Baalen was er geen verliezer.

‘Zij brachten beiden het goede verhaal’, aldus Nicolaï. ‘Een gelijkspel, zij mogen allebei door naar de volgende ronde’, grapte Van Baalen.

De opvattingen van beide kandidaten verschilden vrijwel niets van elkaar. Rutte bracht het als een vijfpuntenplan met de nadruk op economie, Verdonk als een driepuntenplan met de nadruk op immigratie.

Van de irritatie die was ontstaan na het eerste solo-optreden van Verdonk in Amsterdam, waar zij suggereerde dat Rutte over te weinig daadkracht beschikte, was nog maar weinig te merken. ‘Zal ik laten zien dat we elkaar graag mogen?’, roept Rutte tegen de pers. Hij beent vervolgens naar Verdonk en groet haar met een paar dikke zoenen. Het tweetal straalt vervolgens voor de camera's enkele minuten grote harmonie uit, al valt uit de lichaamstaal van Rita op te maken dat het toch niet al te intiem moet worden.

Maar achter de schermen woedt nog steeds een stevig gevecht over de vraag hoe de kandidaten met elkaar de strijd moeten aanbinden. Rutte wil nog steeds het liefst het debat met Verdonk aangaan voor alle 17 kamercentrales. ‘We moeten het debat in de haarvaten van de VVD voeren.’

Verdonk ziet meer in enkele strak geregisseerde media-optredens om de degens met Rutte te kruisen. Het partijbestuur probeert de campagneteams van beide kemphanen warm te maken voor een mix van beide voorkeuren. Zeventien debatten voor kamercentrales is wellicht te veel van het goede.

Over Jelleke Veenendaal, de derde kandidaat voor het lijsttrekkerschap, wordt nauwelijks gepraat. Voorzitter Jan van Zanen constateert droogjes dat zij wegens bezigheden in het buitenland verhinderd is. Veenendaal zelf is boos op haar partij omdat zij veel te laat te horen kreeg dat de lijsttrekkerskandidaten in Ermelo mochten optreden. Het was de tweede keer dat zij een presentatie miste. Een week geleden moest zij de jaarvergadering van de bestuurdersvereniging van de VVD laten passeren omdat de uitnodiging niet duidelijk was overgekomen.

Bron: De Volkskrant
Overigens, ook volgens De Hond stijgt de VVD enkele zetels in de peilingen dankzij de kandidatuur van Verdonk. Interview-NSS geeft eenzelfde beeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:44:01 #184
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36775321
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Mwoh, voor D'66 is het vaak anders niet zo best uitgepakt,
Dat komt omdat het relatief gezien een kleine partij was, voor de PvdA geldt dat natuurlijk niet en volgens de wetten van de coalitietheorie is een middenpositie doorgaans de beste.
pi_36776090
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat komt omdat het relatief gezien een kleine partij was, voor de PvdA geldt dat natuurlijk niet en volgens de wetten van de coalitietheorie is een middenpositie doorgaans de beste.
In Paars 1 was d66 met meer dan 20 zetels toch geen kleine partij te noemen. Toch verloren ze fors de volgende verkiezingen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:07:06 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36776112
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In Paars 1 was d66 met meer dan 20 zetels toch geen kleine partij te noemen. Toch verloren ze fors de volgende verkiezingen.
Ja, maar dat kwam vooral doordat de partij toen een aansprekende lijsttrekker ontbeerde.
pi_36777936
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Overigens, ook volgens De Hond stijgt de VVD enkele zetels in de peilingen dankzij de kandidatuur van Verdonk. Interview-NSS geeft eenzelfde beeld.
Ik hoor in mijn omgeving ook veel positieve geluiden over Verdonk. Ze zou best nog weleens een zware concurrent voor Bos worden mocht ze daadwerkelijk lijsttrekker worden. Dat zou de verkiezingen wel een stuk leuker en spannender maken, in plaats van een campagne waarin het al min of meer vast staat dat Bos met de eer gaat strijken.
pi_36778252
verdonk natuurlijk...

vrouw met charisma en ze verricht goed werk. mijn respect heeft ze!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_36820901
quote:
Verdonk scoort beter dan Rutte bij CDA- en VVD-aanhang
HILVERSUM - VVD-minister Verdonk (Vreemdelingen) doet het als kandidaat-lijsttrekker voor haar partij bij de aanhang van zowel VVD als CDA beduidend beter dan haar tegenstrever staatssecretaris Rutte (Onderwijs).

Verdonk kan bogen op een rapportcijfer voor vertrouwen van 6,3 van degenen die in 2003 op het CDA hebben gestemd en op een 7,1 van de VVD-kiezers. Rutte moet het doen met respectievelijk een 5,7 en een 6,2. Dat blijkt uit een zaterdag gepresenteerde peiling van Maurice de Hond in opdracht van de NOS. De PvdA-aanhang is meer geporteerd van Rutte: die krijgt een 4,2 voor vertrouwen tegenover een 3,0 voor Verdonk.
Mijn stem heeft ze!
Voor deze geweldige vrouw ga ik de moeite nemen via de ambasade te stemmen.
Als ze premier zou worden wordt Nederland weer een stukje leefbaarder, kunnen we misschien terug immigreren.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_36821395
pi_36821981
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Mijn stem heeft ze!
Voor deze geweldige vrouw ga ik de moeite nemen via de ambasade te stemmen.
Als ze premier zou worden wordt Nederland weer een stukje leefbaarder, kunnen we misschien terug immigreren.
Ik hoop eerlijk gezegd dat het in de toekomst zo geregeld wordt dat wie vertrekt uit Nederland ook meteen de Nederlandse nationaliteit wordt afgenomen, lijkt me een goede zaak. Denken mensen wel 2 keer na voordat ze uit "dit verrotte land" vertrekken.
  maandag 10 april 2006 @ 14:28:34 #192
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36822073
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:48 schreef desiredbard het volgende:

Zodra Verdonk premier wordt komen gelukzoekers als jij er helemaal niet meer in.
  maandag 10 april 2006 @ 15:23:14 #193
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36823800
Mark of Rita? Nee, het wordt Jelleke!
quote:
Veenendaal ziet kansen in race naar VVD-partijleiderschap

ANP

STRAATSBURG - Jelleke Veenendaal verwacht dat zij als verrassende winnaar uit de bus kan komen bij de VVD-strijd voor een nieuwe lijsttrekker. ‘Veel mensen kiezen toch voor een vrouw. En nu kunnen ze kiezen uit twee typen vrouwen. Rita Verdonk is heel anders dan ik’, zei het Tweede-Kamerlid maandag in Straatsburg.

De vrij onbekende Veenendaal is recent de strijd aangegaan met staatssecretaris Mark Rutte en minister Rita Verdonk. Bij de laatste twee partijbijeenkomsten ontbrak ze echter. De laatste, zaterdag in Ermelo, was ze abusievelijk niet uitgenodigd. ‘De partij heeft zich daarvoor verontschuldigd.’

Veenendaal heeft zelf nog geen campagne-activiteiten gepland, omdat de inschrijving van de kandidaten pas op 20 april sluit. Wel zal ze meedoen bij komende televisiedebatten tussen de VVD-kandidaten, aldus Veenendaal.

Veenendaal houdt zich in de Tweede Kamer onder meer bezig met wonen, biotechnologie en verslavingszorg. Zij is sinds eind 2003 lid van het parlement.

Als VVD-Kamerlid is ze ook parlementslid bij de Raad van Europa. Voor de organisatie van 46 landen voor mensenrechten en democratie onderzoekt ze onder meer de mogelijke kernwapens van Iran. Ze sprak daartoe recent met VN-deskundige El Baradei en bezocht ze Urenco in Twente. Maandag lunchte ze in Straatsburg met de leider van het Iraanse verzet, Maryam Rajavi.

Rajavi had tevens een lezing gehouden voor de liberale politici bij de Raad van Europa. ‘Heel belangrijk dat dit soort politici hier een podium krijgen om hun mening te uiten’, aldus Veenendaal. ‘Dat geldt ook voor de Palestijnse Hamasbeweging: we moeten de drempel voor een dialoog met hen niet zo hoog leggen, dat we ze in handen van extremisten drijven.’

Rajavi pleitte in Straatsburg voor een krachtige houding tegen het huidige bewind in Iran. Ze noemde dat een fundamentalistische dictatuur, dat duizenden andersdenkenden zou hebben omgebracht. Het zou ook een atoombom ontwikkelen.

Veenendaal noemt als een van de interessante oplossingen voor dit soort problemen het idee om een VN-bureau te laten bemiddelen bij de handel in alle verrijkte uranium in de wereld.

Bron: De Volkskrant

Ze is een vrouw, maar ze is geen Rita Verdonk. Nou, daarmee heb je de verkiezingen zowat al mee gewonnen!
pi_36823995
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Ze is een vrouw, maar ze is geen Rita Verdonk. Nou, daarmee heb je de verkiezingen zowat al mee gewonnen!
Wat haar standpunten ook mogen zijn, ik hoop zeker niet dat zij het wordt. "Ik denk dat ik ga winnen want ik ben een vrouw" Ga toch koken mens
pi_36827036
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Dit meent ze serieus?
pi_36827174
Er komen televisiedebatten?!
pi_36827221
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:
Er komen televisiedebatten?!
Lijkt me niet - ze zullen wel een keer wat NOVA-zendtijd mogen inhuren.
  maandag 10 april 2006 @ 17:06:17 #198
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_36827561
quote:
TS zei in de OP:
Rutte is een politicus die net zo goed bij D66 als bij de PvdA had kunnen zitten.
Rutte is juist een echte liberaal, en bij de PVDA had hij écht niet gepast.
Op slot!
pi_36827571
Lijkt mij ook niet dat ze rechtstreeks op tv worden uitgezonden. Wellicht dat je een keer een flits in 2Vandaag of NOVA ziet.
  maandag 10 april 2006 @ 17:10:18 #200
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_36827688
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 08:58 schreef sigme het volgende:
De VVD leden die hun keuze laten bepalen door de hoeveelheid stemmen die de lijstrekkers zullen trekken voor hun lijst kunnen volgens de peilingen beter Verdonk kiezen.

Volgens de Hond (peiling dinsdag jl) neigt van de mensen die nu niet op de VVD zouden stemmen maar op een andere partij naar alsnog stemmen op VVD als Verdonk lijsttrekker wordt: Wilders 64%; LPF 52%; CDA 30%; PvdA 7%; SP 6%.

'Electoraal is Verdonk ten opzichte van Rutte veruit de beste', weet Maurice de Hond. 'Zij kan stemmen weghalen aan de linkerkant'.
Ook TNS NIPO peilt meer stemmen voor Verdonk dan voor Rutte.
Wat een mongolen wonen er toch in Nederland
Op slot!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')