Helaas, ze stijgen al in de peilingen. Ze hebben het virus te pakken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:34 schreef Ponskaart het volgende:
Ik hoop dat de VVD bespaard blijft van PvdA-toestanden...
quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Helaas, ze stijgen al in de peilingen. Ze hebben het virus te pakken.
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:48 schreef Roskoo het volgende:
Rita of Mark? Ze zoeken het maar uit, het ''rollebollen'' is hopelijk niet goed voor de VVD. Ik hoop op Agnes Kant als nieuwe premier in een kabinet met SP PvdA en Groen Links. Goed voor de portemionnee van de mensen die het nu niet zo breed hebben. De buit moet eerlijker verdeeld worden en dan hebben we niks aan die graaiers van de VVD.
Dat zou heel wat zijn. Vooralsnog is de PvdA al enkele weken in de peilingen groter dan de VVD en CDA samen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:03 schreef zoalshetis het volgende:
zo he, het zou wat zijn, dat vvd dadelijk, met verdonk, groter wordt dan pvda![]()
België.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:21 schreef Perico het volgende:
Liberalen worden nooit, nergens, in geen enkel land de grootste partij, dus als er niks aan het kiesstelsel verandert, komt er nooit een liberale premier. Wiegel, Nijpels en Bolkestein haalden ooit exceptionele scores van 35-38, terwijl PVDA en CDA makkelijk 50-60 in hun mars hebben.
Ik denk niet dat Wiegel gecharmeerd is van Verdonk. Hij kan haar niet beïnvloeden, Rutte wel.quote:Ik vond het verhaal van Rita overigens niet inhoudsloos, het was gewoon in heldere taal, wat hoofdlijnen... minder elitair dan dat van Mark, het moest duidelijk een brede bevolkingsgroep aanspreken. Ben benieuwd wat het dooie orakel van Diever over "mevrouw Verdonk" te melden heeft...
Vooral het CDA denk ik, met hun credo "het komt allemaal wel weer goed, we hebben nog een jaar te gaan".quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:18 schreef Ponskaart het volgende:
Hoogmoed komt voor de val en dat gaan we allemaal ontvouwen zien komende tijd! Bij welke partij zal zich dat voltrekken?
Ja, en heel veel mensen zie Balkenende toch als gezicht / verpersoonlijking van het kabinetquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vooral het CDA denk ik, met hun credo "het komt allemaal wel weer goed, we hebben nog een jaar te gaan".
Het probleem van de VVD ligt inderdaad, zoals Marijnissen het laatst zo mooi uitdrukte, aan de aanwezigheid van te veel opgeblazen ego's.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:54 schreef HokkePok het volgende:
Ach..de VVD is de enige partij in Nederland die ook daadwerkelijk door "partijbonzen" wordt bestuurd. Een leider van de VVD is voornamelijk woordvoerder (Zie van Aartsen). Zo belangrijk is het dus allemaal niet.
In de SP zijn dat soort toestanden inderdaad onmogelijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het staat Marijnissen te prijzen dat hij zoiets niet zou dulden als leider van de sovjet,![]()
Definieer dan eens wat populisme is en vervolgens leg je dan uit op welke wijze Bos zich daaraan zou bezondigen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het leuk vinden als iedereen zou stemmen op een partij die het beste voorheeft met nederland. met bos weet ik niet of dat zo is, hij gaat volgens mij een beetje te ver met populisme en met oprecht inhoudsloos gelul. misschien toch wel fijn om te weten dat de pvda weer pvda moet worden.
Was dat ook niet 1 van de redenen om D66 op te richten?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In de SP zijn dat soort toestanden inderdaad onmogelijk.![]()
Maar toch is het zo dat bij de VVD altijd veel meer ruzie is/naar buiten komt dan bij andere partijen en dat is toch echt het gevolg van het karakter van de gemiddelde VVD'er.
Nee, D66 is meer een afsplitsing van de KVP dan van de VVD. Ten minste voor zo ver je van een afsplitsing kunt spreken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Was dat ook niet 1 van de redenen om D66 op te richten?
okquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, D66 is meer een afsplitsing van de KVP als van de VVD. Ten minste voor zo ver je van een afsplitsing kunt spreken.
Ik vind het best hoor dat je dit vindt maar waar baseer je het op?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het leuk vinden als iedereen zou stemmen op een partij die het beste voorheeft met nederland. met bos weet ik niet of dat zo is, hij gaat volgens mij een beetje te ver met populisme en met oprecht inhoudsloos gelul. misschien toch wel fijn om te weten dat de pvda weer pvda moet worden.
Leraren moet weer lesgeven.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het best hoor dat je dit vindt maar waar baseer je het op?
Waar is dat eeuwige mantra op gebaseerd dat het bij Bos om inhoudsloos gelul gaat? Ik hoor in zijn optreden sn en in zijn boek en in het PvdA-program toch echt veel inhoud.
Als je nou zegt dat Bos heel vaak geen duidelijke keuzes maakt en een beetje vlees noch vis is etcetera, dan ga ik heel ver met je mee maar inhoudsloos en populistisch is het niet. Dat vind ik eerder in de lijn van mensen die in one-liners roepen dat de belastingen omlaag moeten.
Dat is het gedachtegoed van Pim, hetgeen echter niet verder reikte dan dit soort oneliners. Lees de puinhopen van Paars maar, zijn zogenaamde aanbevelingen zijn verre van concreet. Als iemand van inhoudsloosheid beschuldigd kon worden dan was het Pim wel en Rita lijkt dezelfde kant op te gaan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Leraren moet weer lesgeven.
Ik ben niet links, niet rechts, maar recht door zee.
De belastingen moeten omlaag!
Minder regels.
Minder ambtenaren.
zoiets bedoel je![]()
En dan is de vraag: hoe kan het toch dat het wederom aanslaat?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is het gedachtegoed van Pim, hetgeen echter niet verder reikte dan dit soort oneliners. Lees de puinhopen van Paars maar, zijn zogenaamde aanbevelingen zijn verre van concreet. Als iemand van inhoudsloosheid beschuldigd kon worden dan was het Pim wel en Rita lijkt dezelfde kant op te gaan.
Ik betwijfel of het aan gaat slaan, maar ik sluit het inderdaad niet uit. Waarschijnlijk hoort een deel van de bevolking graag zulke 'duidelijke taal' en vinden ze de vraag of er nog wat achter zit niet van belang. Of beter gezegd: die vraag wordt vaak niet eens gesteld vrees ik.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan is de vraag: hoe kan het toch dat het wederom aanslaat?
Rita zei dit soort dingen toch tijdens de toespraak. Ieder geval die van de belasting. De andere vond ik wel mooi in da rijtje plaatsen. Op vragen hoe ze dacht buiten Intergratie kon ze alleen antwoorden met deze oneliner over de belasting of zeggen dat dat in de loop van de tijd wel duidelijk wordt. dat ze dan steeds meer haar mening zal laten horen. Toch jammer voor haar dat het een mening zal zijn die het kabinet wil.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is het gedachtegoed van Pim, hetgeen echter niet verder reikte dan dit soort oneliners. Lees de puinhopen van Paars maar, zijn zogenaamde aanbevelingen zijn verre van concreet. Als iemand van inhoudsloosheid beschuldigd kon worden dan was het Pim wel en Rita lijkt dezelfde kant op te gaan.
En ondertussen beweren diezelfde mensen dat Bos geen inhoud heeft en een populist is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het aan gaat slaan, maar ik sluit het inderdaad niet uit. Waarschijnlijk hoort een deel van de bevolking graag zulke 'duidelijke taal' en vinden ze de vraag of er nog wat achter zit niet van belang. Of beter gezegd: die vraag wordt vaak niet eens gesteld vrees ik.
Want hij zegt gewoon duidelijk: "dit land verdient zoveel beter".quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
En ondertussen beweren diezelfde mensen dat Bos geen inhoud heeft en een populist is.![]()
Zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Duidelijk per categorie uitgelegd en er blijven geen vragen over.![]()
Lees het boek dan, als Rita net zo'n concreet boek als Bos geschreven heeft praten we verder.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Want hij zegt gewoon duidelijk: "dit land verdient zoveel beter".
Nou, dat is inderdaad veel helderer dan Verdonk. Duidelijk per categorie uitgelegd en er blijven geen vragen over.![]()
Heb je zijn boek gelezen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Want hij zegt gewoon duidelijk: "dit land verdient zoveel beter".
Nou, dat is inderdaad veel helderer dan Verdonk. Duidelijk per categorie uitgelegd en er blijven geen vragen over.![]()
En Verdonk vertelt dat niet?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?![]()
Er is wel een verschil tussen nog vragen hebben over de inhoud of alleen dingen roepen en niet eens vertellen hoe je het gaat doen..
Moet ik eerst zijn boek kopen om te weten wat die wil?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lees het boek dan, als Rita net zo'n concreet boek als Bos geschreven heeft praten we verder.![]()
Nee, dat is een van de dingen die je zou kunnen doen. Maar het is wel duidelijk: je roept dat hij geen inhoud heeft maar doet geen moeite je ook maar ergens in te verdiepen. Da's klaar.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:40 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Moet ik eerst zijn boek kopen om te weten wat die wil?![]()
nee, dat zegt ze zelf. En van het kabinet mag ze niet anders dan die standunten uitdragen..quote:
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:40 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Moet ik eerst zijn boek kopen om te weten wat die wil?![]()
Dat laatste is inderdaad erg ongelukkig, maar wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, dat zegt ze zelf. En van het kabinet mag ze niet anders dan die standunten uitdragen..
Ik ken hem al langer dan zijn boek uitkwam. Nee, ik hoef verder niets van die kerel te weten. Het is een mooipratertje, woont zelf lekker in een vrijstaand huis en schreeuwt ondertussen hoe erg iedereen het heeft. Geef mij maar Verdonk, die zegt tenminste zonder boekenreclame wat zij vindt en gaat doen als ze een mandaat krijgt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je maakt hem dus belachelijk enkel op wat je hoort van andre doormiddel van oneliners
![]()
Je hebt kritiek op hem en zijn boek en je hebt het niet eens gelezen![]()
Wat gaat ze doen dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:48 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ik ken hem al langer dan zijn boek uitkwam. Nee, ik hoef verder niets van die kerel te weten. Het is een mooipratertje, woont zelf lekker in een vrijstaand huis en schreeuwt ondertussen hoe erg iedereen het heeft. Geef mij maar Verdonk, die zegt tenminste zonder boekenreclame wat zij vindt en gaat doen als ze een mandaat krijgt.
En jij maakt haar belachelijk op grond van haar eerste optreden als kandidaat voor het lijsttrekkerschap?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je maakt hem dus belachelijk enkel op wat je hoort van andre doormiddel van oneliners
![]()
Je hebt kritiek op hem en zijn boek en je hebt het niet eens gelezen![]()
Nee hoor, niet op grond van haar eerste optreden. Kijk zelf wat ze in de kamer voor elkaar krijgt. bar weinig. een groot aantal plannen komen niet door de kamer heen, andere zijn juridisch niet haalbaar. Ze probeert haar gelijk te halen in een krant tegenover een scholiere. Zegt tegen Nova op maandag dat ze geen lijsstrekker wordt terwijl het interview met daarin haar ja al naar de drukker is. Dat noem je daadkracht?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:53 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
En jij maakt haar belachelijk op grond van haar eerste optreden als kandidaat voor het lijsttrekkerschap?
Knap hoe je een topic over Rutte en Verdonk kunt verdraaien naar Bos.
Uiteindelijk komt het niet aan op praatjes, maar op daadkracht en ik krijg stelling de indruk dat Verdonk ook doet wat ze zegt.![]()
Bot?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nee hoor, niet op grond van haar eerste optreden. Kijk zelf wat ze in de kamer voor elkaar krijgt. bar weinig. een groot aantal plannen komen niet door de kamer heen, andere zijn juridisch niet haalbaar. Ze probeert haar gelijk te halen in een krant tegenover een scholiere. Zegt tegen Nova op maandag dat ze geen lijsstrekker wordt terwijl het interview met daarin haar ja al naar de drukker is. Dat noem je daadkracht?
Ik hoor veelal dat ze zegt dat ze daadkrachtig is, maar is ze echt daadkrachtiger dan een Bot? en waar blijkt dat uit?
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:53 schreef Ponskaart het volgende:
Uiteindelijk komt het niet aan op praatjes, maar op daadkracht en ik krijg stelling de indruk dat Verdonk ook doet wat ze zegt.![]()
Dit is dan zo'n praatje waar ze mensen een rad voor ogen draait.quote:'Ik ben niet links, ik ben niet rechts, maar ik ben rechtdoorzee',
Ja, daar heb ik Bos ook al talloze keren op betrapt. Waarin doet ze rechts dan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Dit is dan zo'n praatje waar ze mensen een rad voor ogen draait.
Ze zegt dat ze niet rechts is en dat ze eerlijk is in deze bewering, maar onderwijl doet ze rechts.
Waarin doet ze rechts vroeg ik.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je gaat toch niet ontkennen dat ze rechts is en zichzelf ook zo ziet...?
Dat vroeg je en ik vroeg: "Je gaat toch niet ontkennen dat ze rechts is en zichzelf ook zo ziet...?"quote:
Dat is een keuze, maar zeg dan niet dat de man een populist is en/of geen inhoud heeft; als je niet bereid bent om je in zijn achtergrond en zijn standpunten te verdiepen moet je je mond over hem dichthouden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:48 schreef Ponskaart het volgende:
Nee, ik hoef verder niets van die kerel te weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |