abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 december 2006 @ 21:09:34 #101
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_44718259
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:08 schreef Radegast het volgende:
Is Kevin Hofland niet wat voor Ajax?
Ik hoef geen ex-boer of ex-kakkerlak.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  zondag 24 december 2006 @ 21:14:51 #102
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_44718385
Er is opzich wel aardig ingekocht. Alleen had er van mij ook wel een Linksback bij gemogen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_44718566
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:09 schreef stefmans het volgende:

[..]

Ik hoef geen ex-boer of ex-kakkerlak.
Dan zul jij wel flink balen met Jaap Stam en Leonardo.
pi_44718700
Speelt hij zo goed in Duitsland dan?

Ik kan persoonlijk die zure kop van hem niet luchten of zien.
Houd van een lijntje.
  zondag 24 december 2006 @ 21:30:42 #105
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_44718708
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:23 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dan zul jij wel flink balen met Jaap Stam en Leonardo.
Uitzonderingen maken is altijd mogenlijk
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_44718828
ex-boeren zijn toevallig wel de aanvoerders bij Ajax en Feyenoord
pi_44718900
Hij heeft nog veel werk te verrichten. Het aantrekken van spelers met mentaliteit a la Stam is noodzakelijk. Met spelers als Leonardo win je dit soort wedstrijden ook niet.
  maandag 25 december 2006 @ 11:17:18 #108
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44727027
Een type Leonardo is wel het laatste dat Ajax op dit moment kan gebruiken, het lijkt wel een grap die hele transfer. Als ik dan Kluivert bezig zie bij PSV dan doet het toch pijn dat hij niet naar Amsterdam is gekomen.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_44727903
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:29 schreef Erwtensoep het volgende:
Speelt hij zo goed in Duitsland dan?

Ik kan persoonlijk die zure kop van hem niet luchten of zien.
Aanvoerder, maar ook al 8 gele kaarten in 15 wedstrijden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_44749269
Davids schijnt weg te mogen bij de Spurs.

Schenk nog eens een bakje Ajax koffie in, Martin
pi_51420663
De technisch directeur van Ajax kan weer flink aan de bak. Babel is verkocht, Perez is weg. De Mul is weg. Ajax moet nieuwe spitsen kopen en zit volgens de geruchten achter Suarez en Nilsson aan. Met welke namen komt van Geel deze zomer - waar vorig seizoen heel verrassend Stam en Gabri gecontracteerd werden.

Overigens is van Geel ook een degelijke verkoper. De Mul verkocht voor naar het schijnt een bedrag tussen de 4 en 5 miljoen, Babel werd verkocht voor 18 miljoen euro + een clausule dat Ajax een % krijgt van de doorverkoopprijs wanneer Liverpool hem weer van de hand doet.
pi_51421017
Hoeveel procent zou dat zijn? 10%?

En ik zou Suarez én Nilsson niet allebeide kopen. Ik zou gaan voor Suarez, al is de keuze moeilijk.

Stiekem hoop ik nog op een mega-superdeluxe aankoop .
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:49:38 #113
148059 Pritt
Atheïst
pi_51422761
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 09:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Babel werd verkocht voor 18 miljoen euro + een clausule dat Ajax een % krijgt van de doorverkoopprijs wanneer Liverpool hem weer van de hand doet.
Plus dat als Babel goed presteert het bedrag kan oplopen tot 25 miljoen!!
Die Martin heeft echt het onderste uit de kan gehaald.

A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_51422906
quote:
Ajax incasseert, maar levert ook veel in

Met de verkoop van Ryan Babel, Kenneth Perez en Tom de Mul Ajax strijkt Ajax binnen vier dagen zo'n 24 miljoen euro op. Maar de club levert ook 21 doelpunten en zestien assists in.

'Hoe oud ben je,'' vroeg Lilian Thuram op 23 november 2004 tijdens de wedstrijd Juventus-Ajax aan Ryan Babel. ''Zeventien,'' antwoordde Babel naar eer en geweten. ''Dan heb ik veel respect voor je,'' zei de Franse wereldkampioen die nu bij Barcelona speelt. ''Ga zo door. Dan zul je een groot speler worden.''

Nog geen drie jaar na zijn Europese debuut heeft Babel het pad ingeslagen dat Thuram al had voorspeld. Het talent kreeg van Henk ten Cate de ruimte hij verdiende en al na één seizoen onder deze trainer wordt Babel voor veel geld weggekocht. Met de verkoop van Perez en De Mul erbij opgeteld, strijkt Ajax in vier dagen zo'n 24 miljoen euro op: goed om dit seizoen alvast te worden gekroond tot kampioen van de transferopbrengsten.

Maar waar financieel directeur Jeroen Slop opgewekt naar de cijfers kijkt en weet dat Ajax volgend seizoen niet opnieuw verlies zal lijden, zal Ten Cate zich toch achter de oren krabben. ''We zullen de doelstelling moeten bijstellen,'' grapte hij voor de camera van de NOS.

Met het vertrek van de drie aanvallers is Ajax gedeeltelijk onthoofd. Hoewel Perez een wisselspeler was en ook De Mul geregeld op de bank zat, keren de makers van in totaal 21 competitietreffers (Perez: 12, Babel: 5, De Mul: 4) en 16 assists (De Mul: 8, Babel: 5, Perez: 3) Ajax de rug toe. Bovendien kan ook Wesley Sneijder (18 competitiegoals, 9 assists) nog vertrekken voordat het seizoen begint.

Met een bom duiten op zak gaat Ajax op zoek naar drie vervangers. Waar Ajax in het verleden met bijvoorbeeld Wesley Sonck, Markus Rosenberg en Tom Soetaers te vaak een kat in de zak kocht, is het transferbeleid onder Van Geel en Ten Cate behoorlijk verbeterd. Met Jaap Stam, Edgar Davids, en Gabri als blikvangers krijgt Ajax op transfergebied niet langer de sceptici en de lachers op de hand.

Net zoals met Stam, Davids en Gabri zal Ajax het bij de drie aanvallers hoofdzakelijk zoeken in spelers die niet meer aan het begin van hun loopbaan staan. ''Het moeten spelers zijn die er meteen staan,'' aldus Van Geel. Want de technisch directeur van Ajax weet ook wel dat Ten Cate een grapje maakte toen hij zei dat Ajax de doelstellingen vanwege al die vertrekkende spelers maar moest aanpassen.

Op één vlak heeft Ajax volgens de een rooskleurige interpretatie van de statistieken zelfs al winst geboekt, zegt Van Geel met een glimlach. ''Als je stelt dat Ajax met de transfer van De Mul vier doelpunten en acht assists inlevert, zou je kunnen zeggen we met de komst van Kennedy Bakircioglü op rechts vijftien goals en negen assists hebben aangetrokken,'' zegt Van Geel. ''Dan zijn we er dus op vooruit gegaan. Maar zo moet je niet tellen, toen Kennedy die cijfers liet noteren, speelde hij bij Twente. Al zeggen die statistieken ook niet niks.''

Voortbordurend op het rendement van de recente aankopen is Van Geel ervan overtuigd dat bij Ajax de vertrokken spelers goed kan opvangen. ''Let maar op,'' zei Van Geel. Of hij daarmee zichzelf en de fans moed insprak óf dat hij en Ten Cate de ingezette lijn inderdaad een vervolg kunnen geven, zal het komende seizoen uitwijzen.
Komt helemaal goed deze zomer
pi_51426405
Die man is echt goud waard. Hij gaat Ajax weer gezond maken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:09:03 #116
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_51427282
Van Geel is een held
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_51427732
Ik ben ook fan van zijn gladde praatjes . Maar helaas voor mij is hij wel redelijk kundig . Hoewel, deze zomer kan hij zich echt bewijzen met zo'n grote portemonnee.
pi_51429025
Van Geel is echt een held ja
AFC AJAX
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:06:36 #119
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_51440890
Hoeveel goede basisspelers kan hij halen voor 20 miljoen?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:04:37 #120
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51444559
Zijn aankopen vind ik aardig, maar niet bijzonder. Spelers als Stam en Davids aantrekken is leuk, maar het zijn wel spelers waarbij je geen enkel risico meeloopt. Dat doet hij niet beter dan Peter Bosz ( ) met Makaay en Van Bronckhorst. Zijn 'verrassende' aankopen zoals bijv. Krohn-Delhi zijn ook geen succes gebleken.

Ik verbaas me wel over zijn kwaliteit van het verkopen, ¤5 miljoen voor De Mul en ¤17 miljoen voor Babel. Twee spelers waar tot twee maal toe twee keer teveel voor neergeteld is. Doetie goed.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:11:26 #121
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_51444798
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:04 schreef TC03 het volgende:
Zijn aankopen vind ik aardig, maar niet bijzonder. Spelers als Stam en Davids aantrekken is leuk, maar het zijn wel spelers waarbij je geen enkel risico meeloopt. Dat doet hij niet beter dan Peter Bosz ( ) met Makaay en Van Bronckhorst. Zijn 'verrassende' aankopen zoals bijv. Krohn-Delhi zijn ook geen succes gebleken.

Ik verbaas me wel over zijn kwaliteit van het verkopen, ¤5 miljoen voor De Mul en ¤17 miljoen voor Babel. Twee spelers waar tot twee maal toe twee keer teveel voor neergeteld is. Doetie goed.
Dat klopt, maar Van Geel zorgt ook voor beleid binnen de club zelf, iets dat nogal een puinhoop was ten tijde van Van Eijden en z'n voorganger.. Het is gewoon een stuk rustiger rond Ajax, wat deels toch echt aan Van Geel ligt .
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:13:15 #122
53267 TC03
pi_51444845
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:11 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Dat klopt, maar Van Geel zorgt ook voor beleid binnen de club zelf, iets dat nogal een puinhoop was ten tijde van Van Eijden en z'n voorganger.. Het is gewoon een stuk rustiger rond Ajax, wat deels toch echt aan Van Geel ligt .
Ik zeg ook nergens dat hij geen goed werk verricht, alleen het is geen god ofzo. Als je TD bent van een club met veel geld is het enige wat je moet doen niet totaal achterlijk zijn, en dan komt het wel goed.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:30:15 #123
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_51445264
Van Eijden was niet zijn voorganger, die was algemeen directeur.

Ik snap niet dat Van Geel zegt dat hij spelers wil hebben die er gelijk staan, en vervolgens achter Suarez aanzit. los van elkaar snap ik het prima, maar het spreekt elkaar zo tegen.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:31:44 #124
53267 TC03
pi_51445314
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:30 schreef Devano het volgende:
Van Eijden was niet zijn voorganger, die was algemeen directeur.
Zegt hij ook niet.
pi_51445522
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:04 schreef TC03 het volgende:
Zijn 'verrassende' aankopen zoals bijv. Krohn-Delhi zijn ook geen succes gebleken.
Was geen aankoop van Van Geel. Juanfran en Roger, dat zijn de missers van Van Geel tot nu toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')