Ja hoor, jullie zien er vast allemaal prachtig uit voor de spiegelquote:

Jij krijgt het heel rot in +, mien jong.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:14 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja hoor, jullie zien er vast allemaal prachtig uit voor de spiegel

Ik ben -met een moeilijk woord- neo-malthusianistquote:Op donderdag 6 april 2006 14:15 schreef MUUS het volgende:
[..]
Jij krijgt het heel rot in +, mien jong..

Nah... dat zou alleen maar koren op de molen zijn.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:15 schreef MUUS het volgende:
Jij krijgt het heel rot in +, mien jong..

Het gaat er daar juist om je eigen eitje en het zaad van je man, het is meer bedoelt voor vrouwen die zelf geen baarmoeder hebben.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:49 schreef Tafkahs het volgende:
Maar stel je voor, het eitje van die ander blijkt een dikkerd te zijn, je lichaam moet er zich maar aan aanpassen.

Niet altijd Rottdog, in het artikel word ook genoemd dat eigen eicellen en zaadcellen bij een ander ingebracht kunnen worden. Echte IVF-jes dus ipv kunstmatige inseminatie.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:06 schreef Rottdog het volgende:
Het gaat er daar juist om je eigen eitje en het zaad van je man, het is meer bedoelt voor vrouwen die zelf geen baarmoeder hebben.

Zal ik eens een poging doen tot serieus reageren op je vraag?quote:Op donderdag 6 april 2006 12:34 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Toen ik dit las, vroeg ik me af, okee, eitjes wisselen en verder het gebruikelijke concept, maar wat is er zo leuk aan zwanger zijn en dan ook nog eens voor een anderIs dat een bepaalde sensatie ofzo, vinden partners dat een goed idee..
Ik ben nieuwsgierig

Dat is eigenlijk ook zoals ik het bedoelde met eigen eitje bedoelde ik dus het eitje van de vrouw niet van de draagmoeder.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet altijd Rottdog, in het artikel word ook genoemd dat eigen eicellen en zaadcellen bij een ander ingebracht kunnen worden. Echte IVF-jes dus ipv kunstmatige inseminatie.
Op zich is het natuurlijk wel een heel mooi iets dat dit er nu is want het is voor een aantal mensen wel de oplossing om toch een kindje te krijgen wat geneties 100% van jou en je partner is.

Wij zijn dus afhankelijk van een draagmoeder. Het gekke is, ik zou zelf nooit overwegen om zoiets te doen. Misschien komt dat, omdat mijn kinderwens nog zo groot is! Maar zelfs als ik ooit mijn 2e kindje (via deze manier) zou krijgen, dan zou ik nog geen draagmoeder willen zijn.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:25 schreef Alicey het volgende:
"Wat er zo leuk aan is" is denk ik vooral de mogelijkheid om anderen gelukkig te kunnen maken..

Dat is iets wat mij sowieso een probleem lijkt. Zelfs al overdenk je alles van te voren goed.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:27 schreef Maddy_K het volgende:
Ik zou het niet kunnen, om "mijn" baby af te staan. Ook al is het genetisch niet de baby van de draagmoeder.

Maar wat zou dan het voordeel zijn boven een reageerbuisbaby. Zijn de risico's niet gelijk dat je een couveuse kindje krijgt door 'vreemde' elementen te combineren?quote:Op donderdag 6 april 2006 20:19 schreef Maddy_K het volgende:
Voor mij is het een heel serieus topic! TS: bedankt!! Zonder jou had ik niet geweten dat ze er in NL weer mee bezig zijn.
Voor mijn partner en mij is het namelijk de enige manier om ooit nog een 2e kindje te kunnen krijgen!! Na de geboorte van mijn 1e kindje bleek ik baarmoederhalskanker te hebben. Een snelgroeiende en agressieve vorm die helaas alleen te genezen was door mijn baarmoeder weg te halen. Ze hebben mijn eierstokken wel laten zitten, daardoor zouden mijn man en ik in theorie nog een 2e kindje kunnen krijgen.
Zoals ik hierboven al schreef, zijn wij er een jaartje of 2 ook mee bezig geweest, alleen werd het toen nog niet gedaan in NL. Nu dus wel, wij gaan zeer zeker proberen om in aanmerking te komen.

Het gaat hier om vrouwen die geen baarmoeder meer hebben of voor wie een zwangerschap levensgevaarlijk is.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar wat zou dan het voordeel zijn boven een reageerbuisbaby.
Om welke reden vermoed je dat die risico's bestaan?quote:Zijn de risico's niet gelijk dat je een couveuse kindje krijgt door 'vreemde' elementen te combineren?

Juist! Ook al weet je dat het niet jouw kindje is, het voelt waarschijnlijk wel als jouw kindje. Het groeit 9 maanden in jouw buik.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is iets wat mij sowieso een probleem lijkt. Zelfs al overdenk je alles van te voren goed.

Ik heb geen baarmoeder meer, dus een reageerbuisbaby is voor ons geen mogelijkheid. Helaas.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar wat zou dan het voordeel zijn boven een reageerbuisbaby. Zijn de risico's niet gelijk dat je een couveuse kindje krijgt door 'vreemde' elementen te combineren?

Ik meende dat een reageerbuisbaby hetzelfde is als een baby die via bevruchting 'in vitro' is ontstaan?quote:Op donderdag 6 april 2006 20:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar wat zou dan het voordeel zijn boven een reageerbuisbaby. Zijn de risico's niet gelijk dat je een couveuse kindje krijgt door 'vreemde' elementen te combineren?

Wat een houdingquote:Op donderdag 6 april 2006 19:25 schreef Tafkahs het volgende:
goh, dreigt het toch nog een serieus topic te worden. Iemand een chocolaatje ?

Plus dat er ook een hoop hormonen vrijkomen die ook dat gevoel versterken.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:49 schreef Maddy_K het volgende:
[..]
Juist! Ook al weet je dat het niet jouw kindje is, het voelt waarschijnlijk wel als jouw kindje. Het groeit 9 maanden in jouw buik.
Ik hoop dat het je op die manier gaat lukken!quote:Een vriendin van mij heeft aangeboden om onze draagmoeder te zijn. Haar gezin is compleet. Ik heb haar al gelijk verteld: denk je wel dat je dat aankunt? want ik zou het niet kunnen!
Zij heeft er geen problemen mee. Ze weet, hoe graag ik een 2e kindje wil en ze wil dat graag voor mij doen. Ongelooflijk!
Het enige probleem is: bij de VU moet de draagmoeder onder de 45 jaar zijn. Zij wordt over 2 maanden dus 45.
Als we rijk genoeg waren geweest hadden we het vorig jaarin België laten doen. Helaas...
Ik hoop maar, dat het VU toch mee wil werken. En dat zij het nog steeds wil doen, natuurlijk. Het is inmiddels anderhalf jaar geleden dat ze het aanbood. Ik ga het haar zeker vragen!!! Nee heb ik, ja kan ik krijgen.

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |