abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36718991
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja. Of noem je jezelf liever pro-Saddam? Mag ook hoor..
Ow mijn God, we hebben er weer 1 bij jongens... een prototype zwart-wit denker. You're Either With Us or You Are a Terrorist ... zul jij mij verwijten.

Goddomme, je wil niet weten hoe tof ik Amerika vind en hoe graag ik daar eens heen zou willen. Het doet me verdriet hoe dat fraaie land in vijf jaar gewoon omgetoverd is in een land met leiders die het niveau Dan Quayle niet ontstijgen. De grootste Anit-Amerikanen zitten in het Witte Huis.
pi_36719068
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Niemand ter wereld is bereid dergelijke belangen op het spel te zetten en dergelijke kosten te maken, dergelijke offers te brengen in het kader van vrede alleen.
Zo zit de wereld niet in elkaar.
Van het rijkste land ter wereld mag je de grootste verantwoordelijkheid verwachten en als ze zich als de politieman van de wereld beschouwen moeten ze hun taken ook goed uitvoeren. Dat doen ze gewoon niet...
  donderdag 6 april 2006 @ 20:22:45 #203
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36719092
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ow mijn God, we hebben er weer 1 bij jongens... een prototype zwart-wit denker. You're Either With Us or You Are a Terrorist ... zul jij mij verwijten.

Goddomme, je wil niet weten hoe tof ik Amerika vind en hoe graag ik daar eens heen zou willen. Het doet me verdriet hoe dat fraaie land in vijf jaar gewoon omgetoverd is in een land met leiders die het niveau Dan Quayle niet ontstijgen. De grootste Anit-Amerikanen zitten in het Witte Huis.
Natuurlijk, maar intussen wel kritiek op Amerika en alleen op Amerika hebben, terwijl andere landen veel ergere dingen doen. Vind je het gek dat ik je als anti-Amerikaans zie?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_36719117
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:13 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar als het land voor jan modaal écht onveiliger is geworden dan keren er natuurlijk niet miljoenen huiswaarts.
Zijn het er wel miljoenen? Ik weet dat er veel mensen terugkeren om te helpen met opbouwen. Dat is heel mooi.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:24:58 #205
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36719166
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Zijn het er wel miljoenen? Ik weet dat er veel mensen terugkeren om te helpen met opbouwen. Dat is heel mooi.
Daar ga je weer. Ik heb je nog niet een vraagteken zien zetten bij Amnesty, maar alles wat ook maar een beetje pro-Amerikaans zou kunnen worden uitgelegd sta je in twijfel te trekken.

Salon-Taliban.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_36719205
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik was zo makkelijk om dat aan te nemen van een user die het overtuigend bracht.
Dat men het eigen land opbouwt is mooi, maar ook noodzakelijk. Ze doen het niet uit naastenliefde of whatever hoor.
Yeah baby Yeah!
pi_36719248
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar intussen wel kritiek op Amerika en alleen op Amerika hebben, terwijl andere landen veel ergere dingen doen. Vind je het gek dat ik je als anti-Amerikaans zie?
De landen die ergere dingen doen is niet de bondgenoot van mijn land. Die beschouwen zich ook niet als democratie en een vrij land (hoe vrijer is de Vs uberhaupt geworden onder Bush?). Een land onderleiding van een regering die systematisch liegt (dat ga je hoop ik niet ontkennen?) alsof het schurkenstaat nummer 1 is (noem een Noord-Korea) ga ik niet prijzen. Ik ga dat land pas weer prijzen als er een normale regering zit die echt het beste voor heeft met de wereld en niet alleen denkt aan de belangen van de vrienden van een oud-president en vader.

Ondertussen blijf ik aspecten van de Amerikaanse cultuur koesteren, want waarom zou je het volk boycotten of uitkotsen omdat ze misschien verkeerd gestemd hebben?
pi_36719350
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daar ga je weer. Ik heb je nog niet een vraagteken zien zetten bij Amnesty, maar alles wat ook maar een beetje pro-Amerikaans zou kunnen worden uitgelegd sta je in twijfel te trekken.

Salon-Taliban.
Waar zijn de bewijzen dat Amnesty liegt? Misschien kan ik er dan pas iets zinnige dingen op zeggen. Ondertussen mag jij wat kritiek gaan leveren op Amerika... anders ben jij hypocriet...

solan-neo-con
  donderdag 6 april 2006 @ 20:30:22 #209
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36719351
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

De landen die ergere dingen doen is niet de bondgenoot van mijn land. Die beschouwen zich ook niet als democratie en een vrij land (hoe vrijer is de Vs uberhaupt geworden onder Bush?). Een land onderleiding van een regering die systematisch liegt (dat ga je hoop ik niet ontkennen?) alsof het schurkenstaat nummer 1 is (noem een Noord-Korea) ga ik niet prijzen. Ik ga dat land pas weer prijzen als er een normale regering zit die echt het beste voor heeft met de wereld en niet alleen denkt aan de belangen van de vrienden van een oud-president en vader.

Ondertussen blijf ik aspecten van de Amerikaanse cultuur koesteren, want waarom zou je het volk boycotten of uitkotsen omdat ze misschien verkeerd gestemd hebben?
Dus is het prima? OK dan.

Wel respect voor je laatste zin.

Ik heb geen tijd meer, ga uitloggen. Prettige avond nog allemaal.
pi_36719384
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus is het prima? OK dan.

Wel respect voor je laatste zin.

Ik heb geen tijd meer, ga uitloggen. Prettige avond nog allemaal.
Dat zeg ik nergens, maar het is een hele andere discussie Man, heb zelden iemand gezien die zo voldoet aan alle cliche's die een stereotype Bushaanhanger heeft
pi_36719669
Je moet echt problemen in je hoofd hebben wil je een organisatie als Amnesty International uitkotsen. Het zijn juist deze organisaties, die voor onze rechten opkomen als de overheden (ja ook die in het westen) bedenkelijk bezig zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36719730
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:40 schreef Slayage het volgende:
Je moet echt problemen in je hoofd hebben wil je een organisatie als Amnesty International uitkotsen. Het zijn juist deze organisaties, die voor onze rechten opkomen als de overheden (ja ook die in het westen) bedenkelijk bezig zijn.
Amnesty is natuurlijk niet heilig, maar ze hebben meer dan voldoende bestaansrecht, dat staat buiten kijf.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 20:43:12 #213
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36719750
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

@ TS

Als je toch bezig bent met vergeten.

Vergeet dan ook even dat er op Guantanamo mensen geen aanklacht hebben, of dat sommige aanklachten bestaan uit 'hij droeg een Casio horloge, ennnn, dat is het'.

Vergeet verder even Abu Ghraib, Far Filastin en Bagram.
Vergeet ook die tientallen anderen, die niet echt in het nieuws komen. Kun je je die rel nog herinneren onlangs? Over die geheime gevangenissen in Oost-europa?

Vergeet even het onderzoek waaruit is gekomen dat de CIA met zijn vliegtuigjes is geland op schiphol en groningen.

Vergeet ook even dat mensen daar al soms 4 jaar zitten zonder proces. Zonder advocaat. Zonder status. Zonder mensenrechten.

Laten we in het proces ook even de Patriot Act vergeten, tenslotte leg je je vrijheden in de vrieskist zodat niemand er bij kan, om ze te 'beschermen'.

Wou jij dít goedpraten?

Edit: Op 1 punt ben ik het met TS eens.
Waarom is de helft niet gewoon de vlag van Europa?
Mijn betoog, wat doe je
pi_36719870
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Amnesty is natuurlijk niet heilig, maar ze hebben meer dan voldoende bestaansrecht, dat staat buiten kijf.
Zekers.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36721719
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:40 schreef Slayage het volgende:
gaap, na schooltijd ? jij neemt jou vrienden mee ik die van mij ? plz, alleen al door te flamen neem ik je hele post niet serieus, jammer hoor .......

@ mensen die zeggen "neuh ik ben niet anti amerikaans, maar wel ondertussen steeds kritiek hebben op Amerika en voorstander zijn van de terroristen" Hmm yeah en wat ben je dan wel ? Sorry maar dat is natuurlijk hypocriet zijn ten top. Beetje proberen bij beiden partijen te horen, maar zo werkt het niet, je bent of neutral tegen amerika, of tegen amerika of voor amerika..... Maar ga niet zeggen dat je van Amerika houd, als je het wel onderuit haalt ! ... Dan ben je namelijk anti Amerikaans, en dan zit je misschien nog in de ontekenningsfase ofzo ....
pi_36721889
wie heeft ie dit topic letterlijk gezegd voorstander van terrorisme te zijn? MAW wie mag op z'n gezicht slaan?
pi_36722224
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:34 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

gaap, na schooltijd ? jij neemt jou vrienden mee ik die van mij ? plz, alleen al door te flamen neem ik je hele post niet serieus, jammer hoor .......

@ mensen die zeggen "neuh ik ben niet anti amerikaans, maar wel ondertussen steeds kritiek hebben op Amerika en voorstander zijn van de terroristen" Hmm yeah en wat ben je dan wel ? Sorry maar dat is natuurlijk hypocriet zijn ten top. Beetje proberen bij beiden partijen te horen, maar zo werkt het niet, je bent of neutral tegen amerika, of tegen amerika of voor amerika..... Maar ga niet zeggen dat je van Amerika houd, als je het wel onderuit haalt ! ... Dan ben je namelijk anti Amerikaans, en dan zit je misschien nog in de ontekenningsfase ofzo ....
huh, je klinkt nu net als bush: you're with us or against us

blijkbaar ben je al brainwashed door alle war on terror propaganda

waarom kan iemand niet van amerika houden en toch kritisch zijn?
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_36722286
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:50 schreef huupia34 het volgende:

[..]

Jouw blik is kortzichtig als je iemand die een groot voorstander is van een land, en achter zijn ideologiën staat kortzichtig noemt, zeg ik dat jij gebrainwashed bent door de anti amerikanen nee ? Waarom ? omdat het belangrijk is dat we het niet op de man spelen.........
  donderdag 6 april 2006 @ 21:53:03 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36722303
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:34 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Euh, hoezo ben je amerikaans als je kritiek heb op hun buitenlands beleid, en dat onderbouwt door middel van argumenten, gesteund door documenten als
Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele vrijheden
zoals gewijzigd door Protocol Nr. 11, September 2003
?

Iedereen die dat verdrag ook maar met een kleine teennagel schendt, veracht ik, heb ik geen respect voor. Ik heb daarom ook kritiek op wie dan ook die, met name door machiavellisme (doel heiligt de middelen) dat verdrag wil schenden,( of af willen schaffen zoals Wilders )
Als men er dan vervolgens hypocriet over gaat doen in termen als, 'er gebeurt niets op Guantanamo nee, maar nee, VN inspecteurs mogen niet op bezoek' dan begint mijn galklier inderdaad op te starten ja.

Ik ben gewoon voorstander van een eerlijke rechtsgang, altijd. En nooit een uitvoering van de doodstraf, of een afschaffing van de trias politica.

Zo simpel ligt het. Wat is daar anti-Amerikaans aan?

Overigens niet persoonlijk hoor, maar ik zie nogal, ook buiten dit topic, en veel meer buiten dit forum, dat men gelijk anti-amerikaans zou zijn, op die manier. Ik snap daar gewoon geen bal van.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 6 april 2006 @ 21:56:05 #220
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36722402
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Waar zijn de bewijzen dat Amnesty liegt? Misschien kan ik er dan pas iets zinnige dingen op zeggen. Ondertussen mag jij wat kritiek gaan leveren op Amerika... anders ben jij hypocriet...

solan-neo-con
(korte pauze - heel even tijd)

Ok, komt ie:

- ze hebben hun soldaten absoluut niet getrained in Arabische taal/cultuur of hoe dan ook voorbereid op peacekeeping
- ze hebben op veel te arrogante manier de wereld opinie opzij geschoven
- ze hebben niks gedaan om plunderingen te voorkomen
- ze hebben in Afghanistan samengewerkt met de oorlogscriminelen en drugsbaronnen van de NA
  donderdag 6 april 2006 @ 21:57:29 #221
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36722454
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:50 schreef huupia34 het volgende:

[..]

Waarom kan niemand hier kritisch zijn tov Amerika en tegelijk niet alles wat saddam/Taliban deden goedpraten/ontwijken/negeren?

Kritiek op Amerika ok, maar zet het aub even in perspectief...
pi_36722464
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

(korte pauze - heel even tijd)

Ok, komt ie:

- ze hebben hun soldaten absoluut niet getrained in Arabische taal/cultuur of hoe dan ook voorbereid op peacekeeping
- ze hebben op veel te arrogante manier de wereld opinie opzij geschoven
- ze hebben niks gedaan om plunderingen te voorkomen
- ze hebben in Afghanistan samengewerkt met de oorlogscriminelen en drugsbaronnen van de NA
Je bent nu anti-Amerikaans bezig
pi_36722507
De amerikanen zelf zijn in irak nu verantwoordelijk voor 10.000 burgerslachtoffers , De familie leden van deze slachtoffers zullen niet bepaald pro amerikaans zijn geworden . toen Saddam was verdwenen was men ff blij . Nu is er in Irak complete chaos en het anti - amerikanisme wordt alleen maar groter. De terreur dreiging neemt alleen maar toe. Zo ook in Afganistan waar stamhoofden nu de dienst uit maken .
'we brengen van democratie " is zuivere bush retoriek .
Al ver voor 11 september lagen de plannen om irak binnen te vallen klaar , dat is een feit dat ik indien gewenst ook kan onderbouwen. Terreur bestrijding is dus ook niet de belangrijkste reden om de oorlog te starten .
pi_36722524
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Euh, hoezo ben je amerikaans als je kritiek heb op hun buitenlands beleid, en dat onderbouwt door middel van argumenten, gesteund door documenten als
?

Iedereen die dat verdrag ook maar met een kleine teennagel schendt, veracht ik, heb ik geen respect voor. Ik heb daarom ook kritiek op wie dan ook die, met name door machiavellisme (doel heiligt de middelen) dat verdrag wil schenden,( of af willen schaffen zoals Wilders )
Als men er dan vervolgens hypocriet over gaat doen in termen als, 'er gebeurt niets op Guantanamo nee, maar nee, VN inspecteurs mogen niet op bezoek' dan begint mijn galklier inderdaad op te starten ja.

Ik ben gewoon voorstander van een eerlijke rechtsgang, altijd. En nooit een uitvoering van de doodstraf, of een afschaffing van de trias politica.

Overigens niet persoonlijk hoor, maar ik zie nogal, ook buiten dit topic, en veel meer buiten dit forum, dat men gelijk anti-amerikaans zou zijn, op die manier. Ik snap daar gewoon geen bal van.
Voorstander van de trias politica zijn is goed, Amerika niet steunen maar aanvallen in tijden dat ze de hulp nodig hebben is niet goed, maar ik weet niet of jij ook tot die mensen behoort die met die complot theoriën komen. Tegen die mensen kan ik alleen maar zeggen dat Balkenende eigenlijk een aliën is, en van pluto komt, ohja en beatrix euh die is een kloon van een vrouw uit afrika
  donderdag 6 april 2006 @ 21:59:29 #225
111528 Viajero
Who dares wins
pi_36722544
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

?

Maar waarom wordt die kritiek dan altijd op Amerika gericht en hoor ik nooit iemand over China, Iran, Sudan, etc?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')