wat is dat nu weer voor een kul?quote:Op donderdag 6 april 2006 22:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, dan kun je lekker besluiteloos door het leven. Baantje bij de VN iets voor jou?

Ja dat hoef je mij niet te vertellen.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er is bijna nooit iets zwart-wit, maar keuzes moeten wel gemaakt worden om iets te bereiken.

Maar die droegen niet de naam concentratiekamp mja dat is eerder een geef-het-beestje-een-naam twistpunt.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:30 schreef Dagonet het volgende:
Nuhhuh, dat was +/- 1895, eerste kampen in de VS waren er al in 1838.

hoezo ken je der nog 1quote:Op donderdag 6 april 2006 22:43 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
zoeken ze nog hbo studenten ?

ah gossie, iemand haalt weer van alles door elkaar, de VN = niet amnesty international. En als je niet eens weet waar het hbo voor staat, haha lol dat ik hier nog op reageer. En na deze post ga je natuurlijk gefrustreerd zoeken naar het antwoord op je eigen vragen om dan te zeggen dat je hetnatuurlijk wel wist en dat het sarcasme was.....quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:29 schreef huupia34 het volgende:
[..]
hoezo ken je der nog 1
kan me nl niet voorstellen dat je jezelf bedoeld gezien je zwart/wit gedachten.
of het betekent heel belabbert onderwijs

nu, neem ik je helemaal niet serieus meer.ik had het ook niet over de vn, of amnesty. gewoon over jouw zwart/wit antwoorden in dit topic.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:08 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
ah gossie, iemand haalt weer van alles door elkaar, de VN = niet amnesty international. En als je niet eens weet waar het hbo voor staat, haha lol dat ik hier nog op reageer. En na deze post ga je natuurlijk gefrustreerd zoeken naar het antwoord op je eigen vragen om dan te zeggen dat je hetnatuurlijk wel wist en dat het sarcasme was........

quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:28 schreef atmosphere1 het volgende:
Ik noemde de VN om de volgende redenen:
Progrock en lrdMetalsonic begrijpen niet, dat de Bush-doctrine van een ‘preventieve oorlog’, (zoals in Irak) een breuk is met de Amerikaanse politiek sinds de Tweede Wereldoorlog. Het land dat nota bene een grondlegger is van de Verenigde Naties, vormt nu zelfs een bedreiging van de sindsdien relatief stabiele wereldorde. Gevolg: een samenleving vol boze, maar vooral bange mensen.
We hebben nu te maken met Irak en Afganistan waar het een complete chaos is , het democratiseren d.m.v. geweld is een illusie . Jullie zien niet wat de hoofdreden van de VS is om deze oorlogen te voeren.
Saddam was al helemaal geen gevaar meer voor de VS in de jaren voor 9/11 .
De neo-cons zelf hebben uitgebreid beschreven wat zij willen bereiken !!!!!!!! maar daar zijn velen schijnbaar doof voor . Verdiep je eens in het PNAC dan wordt een hoop duidelijk .

Ja, dat geeft maar weer eens aan dat we het huidige witte huis nooit blind moeten vertrouwen, nietwaar?quote:

Ik ben er juist wel blij mee dat de VS zo'n actieve interventiepolitiek voert. Door het ingrijpen in Irak en Afghanistan zijn potentieel gevaarlijke staten die terroristen steunden uitgeschakeld. Verder levert het ingrijpen voor de bevolking van die twee landen op de lange termijn een veel betere situatie op dan die er gekomen zou zijn als Saddam en de Taliban gewoon aan de macht hadden kunnen blijven.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:28 schreef atmosphere1 het volgende:
Ik noemde de VN om de volgende redenen:
Progrock en lrdMetalsonic begrijpen niet, dat de Bush-doctrine van een ‘preventieve oorlog’, (zoals in Irak) een breuk is met de Amerikaanse politiek sinds de Tweede Wereldoorlog. Het land dat nota bene een grondlegger is van de Verenigde Naties, vormt nu zelfs een bedreiging van de sindsdien relatief stabiele wereldorde. Gevolg: een samenleving vol boze, maar vooral bange mensen.
We hebben nu te maken met Irak en Afganistan waar het een complete chaos is , het democratiseren d.m.v. geweld is een illusie . Jullie zien niet wat de hoofdreden van de VS is om deze oorlogen te voeren.
Saddam was al helemaal geen gevaar meer voor de VS in de jaren voor 9/11 .
De neo-cons zelf hebben uitgebreid beschreven wat zij willen bereiken !!!!!!!! maar daar zijn velen schijnbaar doof voor . Verdiep je eens in het PNAC dan wordt een hoop duidelijk .

quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:14 schreef raaskal het volgende:
[..]
Ik ben er juist wel blij mee dat de VS zo'n actieve interventiepolitiek voert. Door het ingrijpen in Irak en Afghanistan zijn potentieel gevaarlijke staten die terroristen steunden uitgeschakeld.
In den beginne, 3 jaar geleden, beloofde Rumsfeld dat het 6 dagen tot 6 weken zou duren...quote:Verder levert het ingrijpen voor de bevolking van die twee landen op de lange termijn een veel betere situatie op dan die er gekomen zou zijn als Saddam en de Taliban gewoon aan de macht hadden kunnen blijven.
In de penis snijden van mensen die alleen maar een casio dragen vind ik nou niet in dat rijtje passen. En ja, ik zeg het vaak, ik vind het een uitstekend mooi voorbeeld.quote:Ik zie echt totaal niet het probleem dat mensen hebben met het Amerikaanse buitenlandse beleid, Amerika is namelijk nog altijd een Westers land dat probeert in de landen die ze veroveren vrede, democratie en vrijheid.
Zoals wat, je een beetje proberen te houden aan het verdrag van Geneve, en de rechten van de mens? Nou, dan zou het inderdaad slecht met ons aflopen. Dan kunnen we mensen met casio horloge's niet eens meer martelen.quote:Stukken beter dan het alternatief toch?
Ja, dat ging echt perfect: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vietnam_oorlogquote:Trouwens is het beleid van Bush helemaal niet zo'n grote breuk met het eerdere beleid. Tijdens de Koude Oorlog en jaren '90 is Amerika ook vaak genoeg voor de goede zaak (tegen dictaturen, communisten en terroristen) landen binnen gevallen.

Ja, en? Nu moeten dus nog de guerilla's uitgeschakeld worden. Maar het gevaar dat deze landen massavernietigingswapens zouden kunnen ontwikkelen is iig al weggenomen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:20 schreef Yildiz het volgende:Dude. Dit meen je niet. Lees je anders eens in: http://en.wikipedia.org/wiki/Guerrilla_warfare
Nee het is nog niet perfect, maar wat had je verwacht? Het is iig nu al beter dan onder Saddam en de Taliban.quote:In den beginne, 3 jaar geleden, beloofde Rumsfeld dat het 6 dagen tot 6 weken zou duren...
Relatief is ook maar een woord.
Amerika zal heus wel fouten maken, dat is bijna niet te vermijden gezien de grootschaligheid van de militaire operaties. En het is prima dat je daar kritiek op hebt, maar dat betekent niet dat het hele Amerikaanse buitenlandse beleid nergens op slaat. Je moet ook het totaalplaatje in het oog houden. Over het geheel genomen is de situatie qua mensenrechten, democratie, vrijheid en vrede verbeterd en zal op termijn nog veel verder verbeteren.quote:In de penis snijden van mensen die alleen maar een casio dragen vind ik nou niet in dat rijtje passen. En ja, ik zeg het vaak, ik vind het een uitstekend mooi voorbeeld.
Nee, met het alternatief bedoel ik gewelddadige, dictatoriale regimes die terroristen steunen en een gevaar zijn voor hun eigen volk en andere landen. En ja, martelen is natuurlijk niet acceptabel, maar waarom wordt er nooit gesproken over de veel ergere martelingen en moorden die de meeste gevangenen in Guantanamo en Abu Graib op hun geweten hebben. Beetje hypocriet, niet?quote:Zoals wat, je een beetje proberen te houden aan het verdrag van Geneve, en de rechten van de mens? Nou, dan zou het inderdaad slecht met ons aflopen. Dan kunnen we mensen met casio horloge's niet eens meer martelen.
Nee, dat ging niet altijd goed, maar wat ik zei was vooral in reactie op de uitspraak dat het beleid van Bush zo'n grote breuk met het verleden zou zijn.quote:Ja, dat ging echt perfect: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vietnam_oorlog

Ja, fijn plan. En dat lukt dus nooit. De vietcong is ook niet uitgeschakeld, zelfs na 30 jaar oorlog niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:53 schreef raaskal het volgende:
[..]
Ja, en? Nu moeten dus nog de guerilla's uitgeschakeld worden.
Nou, inderdaad.quote:Maar het gevaar dat deze landen massavernietigingswapens zouden kunnen ontwikkelen is iig al weggenomen.
Ik ken het niet, ik lees alleen de media, jij denk ik ook, of ben je er geweest?quote:[..]
Nee het is nog niet perfect, maar wat had je verwacht? Het is iig nu al beter dan onder Saddam en de Taliban.
Ik ben van mening dat het sinds Bush flink achteruit is gegaan, om eerlijk te zijn. Een president kan wat doen tegen guantanamo, maar dat doet hij niet. Daarmee keurt hij het goed, en keur ik hem daarom af.quote:[..]
Amerika zal heus wel fouten maken, dat is bijna niet te vermijden gezien de grootschaligheid van de militaire operaties. En het is prima dat je daar kritiek op hebt, maar dat betekent niet dat het hele Amerikaanse buitenlandse beleid nergens op slaat. Je moet ook het totaalplaatje in het oog houden. Over het geheel genomen is de situatie qua mensenrechten, democratie, vrijheid en vrede verbeterd en zal op termijn nog veel verder verbeteren.
Ik denk dat wel 30% onschuldig vastzit daar, als het niet meer is. Dat is dus een erge drogreden.quote:[..]
Nee, met het alternatief bedoel ik gewelddadige, dictatoriale regimes die terroristen steunen en een gevaar zijn voor hun eigen volk en andere landen. En ja, martelen is natuurlijk niet acceptabel, maar waarom wordt er nooit gesproken over de veel ergere martelingen en moorden die de meeste gevangenen in Guantanamo en Abu Graib op hun geweten hebben.
Als ze nou eens schuldig waren, dan nog niet trouwens. Als een moordenaar gearresteerd wordt, maakt het ook nog niet mogelijk dat een agent dáárom een moordenaar gaat verminken.quote:Beetje hypocriet, niet?
[..]
Ik begin er niet eens meer over. Ik heb mijn woord gedaan, en als men zo debiel is om martelen toe te staan omdat ergens anders 'idem gekleurden' weten hoe ze met een wapen om kunnen gaan, kan ik beter in de stille zuidzee gaan wonen.quote:Nee, dat ging niet altijd goed, maar wat ik zei was vooral in reactie op de uitspraak dat het beleid van Bush zo'n grote breuk met het verleden zou zijn.

Welke media lees je dan?quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, fijn plan. En dat lukt dus nooit. De vietcong is ook niet uitgeschakeld, zelfs na 30 jaar oorlog niet.
[..]
Nou, inderdaad.
[..]
Ik ken het niet, ik lees alleen de media, jij denk ik ook, of ben je er geweest?
Mensen naakt op een stapel leggen, met honden bedreigen en stroomstoten geven is walgelijk.quote:[..]
Ik ben van mening dat het sinds Bush flink achteruit is gegaan, om eerlijk te zijn. Een president kan wat doen tegen guantanamo, maar dat doet hij niet. Daarmee keurt hij het goed, en keur ik hem daarom af.
[..]
Ik denk dat wel 30% onschuldig vastzit daar, als het niet meer is. Dat is dus een erge drogreden.
[..]
Martelen is niet toegestaan in de VS en niet door VS burgers en/of militairen.quote:Als ze nou eens schuldig waren, dan nog niet trouwens. Als een moordenaar gearresteerd wordt, maakt het ook nog niet mogelijk dat een agent dáárom een moordenaar gaat verminken.
[..]
Ik begin er niet eens meer over. Ik heb mijn woord gedaan, en als men zo debiel is om martelen toe te staan omdat ergens anders 'idem gekleurden' weten hoe ze met een wapen om kunnen gaan, kan ik beter in de stille zuidzee gaan wonen.

quote:Amerika is namelijk nog altijd een Westers land dat probeert in de landen die ze veroveren vrede, democratie en vrijheid.

Duitsland, Japan. Maar daar had je natuurlijk ook een bevolking die hun eigen land liever opbouwt dan kapotmaakt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:24 schreef atmosphere1 het volgende:
Bovendien ; martelen is zinloos ,je haalt er de waarheid niet eerder mee naar boven . In de middeleeuwen bekenden vrouwen na marteling dat ze heks waren !
[..]
Democratie kan vanwege z'n eigen definitie nooit worden afgedwongen. Denk je nou echt dat de VS gratis democratie komt brengen ??(even aangenomen dat dit zou kunnen). Hun doel is om in het gehele midden oosten in meerdere landen een permanente militaire basis te stationeren. De bevolking moet de amerikaans enormen en waarden hanteren, dit alles om het Amerikaans belang te dienen. Men wil hun positie als wereldleider nog veel verder uitdiepen .

CNN, MSNBC, ABC, NRC Handelsblad, der Spiegel International, BBC News, Financial Times, en voor het landelijkere nieuws RTL Nieuws en Trouw, daarnaast voor het reguliere nieuws het AD.quote:
Goed, mensen die je niet kent, die hevig gemarteld worden, is dus niet erg. Dat noteer ik.quote:Ik neem trouwens aan dat je dus wel zelf in Gitmo en Abu Ghraib bent geweest, en die arme meneer in wiens penis gesneden is persoonlijk kent. Anders is dit vrij hypocriet.
Pardon? Dat vond je 4 zinnen terug nog hypocriet? Bestaat het voor jou pas als je er foto's, rechtzaken en dergelijken van ziet? Maar dan wel van 1 kant?quote:[..]
Mensen naakt op een stapel leggen, met honden bedreigen en stroomstoten geven is walgelijk.
Mensen in een houtversnipperaar gooien, ze op het dorpsplein hun tong uitsnijden, verkrachten voor de ogen van hun familie of ze in plakjes snijden en terugbezorgen aan hun vrouw vind ik echter nog walgelijker.
Ik zeg dat niet, wat wel of niet erger is, jij vond het blijkbaar erger in de tijd van saddam, dat is jouw mening.quote:En dat is dus idd flink hypocriet, dat je niemand daarover hoorde ttv Saddam, en dat nu Amerika "Erger dan saddam" zou zijn.. hou toch op.
Nou, poeh poeh, wat zijn ze gestraft zeg. Zeer licht.quote:Daarnaast zijn de daders van Abu Ghraib berecht en bestraft, dat kan je van Saddams beulen onder Saddam niet zeggen.
Sterker nog, de vice-president is voorstander van martelen. Hoe wou je dat goed praten?quote:[..]
Martelen is niet toegestaan in de VS en niet door VS burgers en/of militairen.
Het gebeurd, maar de daders worden bestraft.
Ja. Goh, nee zeg, er is niks aan de hand. Je mag er als VN-inspecteur niet echt binnen komen, maar verder gebeurt er in Gitmo niks. Guantanamo is zeker verder ook de énige gevangenis? Man, er zijn er tientallen. Maar het is hier wederom, als je er pas foto's en video's van ziet denkt men pas dat het bestaat, eerder niet.quote:En in een oranje pak met Koran en genoeg eten in een ruime kooi zitten is geen marteling,
Een land wat vrijheid en democratie hoog in het vaandel heeft, om vervolgens die 2 dingen zeer grof te schenden door middel van deze gevangenissen, CIA-vluchten, illegale aftapping van de bevolking, en weet ik veel wat, is dat best hypocriet te noemen.quote:maar opsluiting. Als je dat al marteling vind dan zou je eens naar Sudan, China, etc etc moeten kijken.
Ergo, waar jij de meest smerige beelden van ziet.quote:Nogmaals, ik keur de fouten van de VS af, maar leg mijn prioriteiten voor verontwaardiging daar waar de meeste en ergste slachtoffers vallen, onafhankelijk van wie de daders zijn.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |