abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36682684
God is iets en tegelijkertijd niet-iets.
Als je God wil beschrijven, beschrijf je dus in mijn opinie het geheel en dus het niet-iets. Iets is voor mij namelijk een beschrijving van een deel van het geheel, omdat iets zegt dat er nog meer is buiten dat iets. Wanneer je God gaat beschrijven, merk je dus al gauw dat je nooit het geheel kunt beschrijven, zonder er bij te zeggen dat de beschrijving niet volledig kan zijn. Immers, de beschrijving kan nooit uitputtend zijn, aangezien je alles wil beschrijven. Doordat je dus een deel (het iets) beschrijft, weet je dat er ook nog een ander deel bestaat, namelijk het niet-iets. Dit is het geheel, de totale optelsom. Dus daarom is het in mijn opinie een principium contradictionalis als je over God wil praten. Alles en tegelijkertijd niets, omdat je het niet kunt opdelen in kleinere stukjes (dat heet oordelen en is de oorzaak van onze illusie van het niet verbonden zijn met het geheel). Maar om over God te spreken - wat alles is - kan dus eigenlijk niet en daarom hebben we een paradox nodig om er uberhaupt over te kunnen spreken.. Daarom vind ik de omschrijving van de oosterse mystiek veel mooier en dieper dan beschreven in bv de bijbel of de koran.
quote:
'De Tao waarover gesproken kan worden, is niet de echte Tao.
De naam, die kan worden genoemd is niet de ware naam.'

Lao Tzu in de Tao te-Ching.
bron

Omdat God tegelijkertijd Iets en Niet-Iets is, zijn wij ook onderdeel van het geheel en dus ook een deel van God. Daar wij onszelf als iets (een ego/persoon) zien en daarbij vergeten dat wij ook het niet-iets verpersoonlijken, hebben wij onszelf afgesneden van het geheel en denken wij dat God niet in verbinding met ons staat. Terwijl wij net zo goed onderdeel zijn van het geheel als God dat is. Alleen is God alles en zijn wij slechts en deel van alles. Maar goed, dat maakt ons niet minder onderdeel van het geheel als dat God alles en niets tegelijk is. Onze realiteit klopt zowieso niet met wat wij kunnen. Wij zijn net zo goed God, als dat God dat is. Wij zijn het geheel en we zijn de individu welke wij denken te zijn. Alleen zijn wij vergeten dat wij ook alles zijn. En daar ligt voor mij het probleem bij de benadering van God als een almachtige entiteit.. met enig logisch inzicht kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat wij het geheel vormen en het geheel zijn...
Lang leve de oosterse mystiek!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_36683205
God is God en wij zijn mens ja
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2006 @ 21:11:03 #3
17893 Forno
pi_36688575
Een stevig stukje relativisme.

Verder doe je Tao enig onrecht aan door er een Goddelijke entiteit aan te koppelen.

Ik zou mezelf ook Tao-ist kunnen noemen en dan ben ik nog steeds een atheļst.
pi_36694565
Je beseft wel dat alles wat in de Tao te Ching of Dao de Jing in klassiek chinees geschreven is en alles wat daarin staat onderhevig is aan je eigen interpretaties. En aangezien de chinezen niet geloofde in een God kan je die quote niet gebruiken voor je stelling.
白馬非馬也
善夢非夢也
美女非女也
你非夢也
pi_36695228
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:54 schreef Chello200 het volgende:
Je beseft wel dat alles wat in de Tao te Ching of Dao de Jing in klassiek chinees geschreven is en alles wat daarin staat onderhevig is aan je eigen interpretaties. En aangezien de chinezen niet geloofde in een God kan je die quote niet gebruiken voor je stelling.
Waarin geloofde de Chinezen volgens jou dan wel?
Tao,God, Absolute, Almachtige, Allah, Onnoemelijke, Alwetende, Oneindige, Eeuwigscheppende, Oprechte Liefde etc, het zijn maar aanduidingen van hetgeen niet omschreven kan worden. Dus of men nu het woord God of Oneindige gebruikt het mag vrij duidelijke zijn wat men hiermee bedoelt.

Mijn vraag aan de TS is: wat is jou eigen 'ervaring' van het Gods 'Wezen'? Ervaar jij deze persoonlijk ook als iets en niet-iets?

Een andere vraag TS: Ben je persoonlijk van mening dat de Almachtige met logisch inzicht benaderd kan worden? Geldt dit ook voor 't hervinden van jeZelf?

Mag ik hieruit concluderen dat de sleutel voor het benaderen van God bevind in het intellectueel vermogen?

[ Bericht 8% gewijzigd door bagelhole op 06-04-2006 01:22:42 ]
Share your knowledge about low-tech and sustainability on the http://www.bagelhole.org/forum
pi_36698013
quote:
Mag ik hieruit concluderen dat de sleutel voor het benaderen van God bevind in het intellectueel vermogen?
Ja, god is een gecreerde entiteit om jezelf veilig en geborgen te voelen, en dat je niet meer eenzaam bent.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
  donderdag 6 april 2006 @ 09:24:00 #7
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_36698898
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:17 schreef bagelhole het volgende:
Dat is een nogal gnostische kijk op zaken, dus waarom niet?
'Nuff said
pi_36699076
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:17 schreef masterdave het volgende:

[..]

Ja, god is een gecreerde entiteit om jezelf veilig en geborgen te voelen, en dat je niet meer eenzaam bent.
Luidde de luidruchtige woorden van een fervente Fok'er veillig voelend achter zijn pc'tje in zijn gecreeerd sociaal leven het Fok

[ Bericht 1% gewijzigd door bagelhole op 06-04-2006 09:43:21 ]
Share your knowledge about low-tech and sustainability on the http://www.bagelhole.org/forum
  donderdag 6 april 2006 @ 09:38:50 #9
27698 Doffy
pi_36699203
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:32 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Luidde de luidruchtige woorden van een fervente Fok'er veillig voelend achter zijn pc'tje in zijn gecreeerde sociaal leven het Fok
Als je niets zinnigs te melden hebt, meldt dan niets.
'Nuff said
pi_36699231
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:24 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat is een nogal gnostische kijk op zaken, dus waarom niet?
Beste Doffy,

Gnostieke kijk op de zaken? De Gnostieke kijk op zaken is zoals in 't Boeddhisme, Taoisme, Hindoeisme ofwel alle sprituele stromingen een non-mind ervaren van de waarneembare wereld om ons heen! Met non-mind wil ik zeggen, de waarneembare wereld accepteren zoals hij is zonder tussen komst van enig interpretatie van de hersenen.

Bezint eer u begint pancake
pi_36699291
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:38 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nee, jou woorden zijn baanbrekend in deze thread. Jou woorden voegen iets toe???? Bij mijn weten luidt de stelling NIET: Waarom is 't fenomeen God uitgevonden?
  donderdag 6 april 2006 @ 09:57:56 #12
27698 Doffy
pi_36699624
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:39 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Beste Doffy,

Gnostieke kijk op de zaken? De Gnostieke kijk op zaken is zoals in 't Boeddhisme, Taoisme, Hindoeisme ofwel alle sprituele stromingen een non-mind ervaren van de waarneembare wereld om ons heen! Met non-mind wil ik zeggen, de waarneembare wereld accepteren zoals hij is zonder tussen komst van enig interpretatie van de hersenen.

Bezint eer u begint pancake
En hoe zie jij het precies voor je, 'de waarneembare wereld accepteren zoals hij is zonder tussen komst van enig interpretatie van de hersenen'?
'Nuff said
  donderdag 6 april 2006 @ 09:58:39 #13
27698 Doffy
pi_36699643
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:42 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Nee, jou woorden zijn baanbrekend in deze thread. Jou woorden voegen iets toe???? Bij mijn weten luidt de stelling NIET: Waarom is 't fenomeen God uitgevonden?
In dit forum discussieren wij op inhoud, en gaan wij elkaar niet voor rotte vis uitmaken, zoals jij blijkbaar wel nodig vindt om te doen.
'Nuff said
pi_36700270
God is het geheel van de zaken die niet gekend zijn of kunnen worden. Voor sommigen is het makkelijker als hier een soort entiteit met menselijke nukken aan gekoppeld wordt
pi_36700643
God is een personage uit de bijbel.
pi_36700660
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:36 schreef MrBean het volgende:
God is een personage uit de bijbel.
niet alleen uit de bijbel. bv. Zeus was ook een God.
pi_36702006
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:11 schreef Forno het volgende:
Een stevig stukje relativisme.

Verder doe je Tao enig onrecht aan door er een Goddelijke entiteit aan te koppelen.

Ik zou mezelf ook Tao-ist kunnen noemen en dan ben ik nog steeds een atheļst.
Dan ben je niet bekend met het echte klassieke taoisme.
pi_36707659
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:57 schreef Doffy het volgende:

[..]

En hoe zie jij het precies voor je, 'de waarneembare wereld accepteren zoals hij is zonder tussen komst van enig interpretatie van de hersenen'?
Gewoon als de waarneembare wereld zonder enig interpretatie van datgene in mijn bewustzijn tevoorschijn komt. Een boom verschijnt in mijn bewustzijn net zoals gedachten en emoties verschijnen. Bijvoorbeeld: Jaloezie observeer ik en doe niets anders dan er naar kijken en langzaam aan verdwijnt deze manifistatie weer. Wat er dan anders is als bij anderen. Een ander zal ' handelen' vanuit die emotie. Nagoed heb geen zin om 't allemaal te gaan uitleggen.

Zelfonderzoek is de sleutel!
'Men Ken U Zelve' luidde de tekst boven de ingang van de inwijdingstempel van Delphi(van de Wijze Grieken). Wijze Grieken in mijn beleving!
  donderdag 6 april 2006 @ 16:22:43 #19
27698 Doffy
pi_36711305
Wijs, 't zal wel, maar volgens mij is er niets dat jij waarneemt zonder interpretatie door de hersenen. Je hersenen zķjn je waarneming! Dus hoe wou jij iets waarnemen zonder interpretatie? Is waarneming niet bij definitie interpretatie?
'Nuff said
pi_36711732
quote:
Mijn vraag aan de TS is: wat is jou eigen 'ervaring' van het Gods 'Wezen'? Ervaar jij deze persoonlijk ook als iets en niet-iets?
Ik ervaar deze iig niet als een persoon (dit, omdat een enkeling al over de bijbelse God begon ). Het is meer zo bij mij, dat ik soms (al) twijfels heb bij het door mij geleide leventje. Soms weet ik niet of ik wel leef. Temeer omdat ik toch enigzins de 'verbindtenis met de omgeving ben aangegaan'; Mijn ervaring en gedachten zeggen me dat alles onderling verbonden is, maar dat er wel een begin aan is gemaakt. Als ik het big-bang verhaal interpreteer vanuit het idee dat God (imho soort van superbewustzijn oid.) zich opdeelt in een oneindig aantal deeltjes en zo het universum heeft gevormd. Van zichzelf dus, het lichaam.. Maar ik kan mijzelf en mijn leven daar nog niet in plaatsen.. het is niet dat ik me hier niet goed voel.. maar toch een bepaalde leegte die er in mijn leven is gekomen sinds ik echt bezig ben met ontdekken van alles.. stilte voor de storm misschien
quote:
Een andere vraag TS: Ben je persoonlijk van mening dat de Almachtige met logisch inzicht benaderd kan worden? Geldt dit ook voor 't hervinden van jeZelf?
Ik denk dat wij mensen nog niet echt veel voorstellen, qua verlicht inzicht. Door de jaren heen zijn er enkelingen geweest die het ons hebben proberen te laten zien (Boeddha, Jezus, Khrisna, Mohammed?! ) hoe wij verder konden komen in onze ontwikkelingen. Ik denk dat wij - wanneer we vanuit ons hart handelen - inzicht kunnen krijgen in onszelf. Ik denk dat je eerst jezelf moet hervinden, wil je de Almachtige ooit kunnen benaderen. Maar aan de andere kant sta je imho steeds in contact met het 'hogere', aangezien alles samen het 'hogere' vormt. Zal me wat dat betreft ook niet verbazen als er een mate van intelligentie in de kern van de aarde of de zon te vinden is, maar dat is iets anders
Vanuit stilte denk ik dat je het contact met je diepere zelf en dus met het hogere kunt maken; zie wat dat betreft ook wel wat in meditatie. Ik zie liefde en acceptatie/tolerantie als belangrijke zaken om jezelf terug te vinden; in mijn geval werkt het in ieder geval!
quote:
Ik denk het wel ja. En daarbij wil ik er aan toevoegen dat het vooral om individueel intelectueel vermogen zou moeten gaan. 2000 jaar massareligie hebben alle problemen ook niet kunnen oplossen. De mens zou ten aller tijde moeten streven naar vooruitgang, want er valt elke dag bij te leren. Ik zie het bij mij voorlopig nog als zoektocht naar God; van binnen weet ik het misschien al wel, maar in mijn kop is het nog niet helemaal doorgedrongen. Maar wat is benaderen? Is dat contact hebben (of denken te hebben)? Ik denk dat God benaderen neer komt op het leven in zijn essentie te benaderen; begrip krijgen van de schepping en/of evolutie.
Life lived.. is life understood (Waking Life 2001)
  donderdag 6 april 2006 @ 16:35:22 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36711755
Met de Tao wordt volgens mij meer gedoeld op het Al. Het begrip God kenden de Chinezen niet. Er waren ook geen woorden of karakters voor God in de Chinese taal.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:39:01 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36711885
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:34 schreef Boswachtertje het volgende:

Ik denk het wel ja. En daarbij wil ik er aan toevoegen dat het vooral om individueel intelectueel vermogen zou moeten gaan.
Taoisme gaat juist uit van het innerlijke kind, waarbij onbevangen beleving centraal staat. Eigenlijk een tegenpool van intellectueel vermogen.
pi_36711911
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:22 schreef Doffy het volgende:
Wijs, 't zal wel, maar volgens mij is er niets dat jij waarneemt zonder interpretatie door de hersenen. Je hersenen zķjn je waarneming! Dus hoe wou jij iets waarnemen zonder interpretatie? Is waarneming niet bij definitie interpretatie?
Ofwel IK ben mijn hersenen wil je zeggen? Heb je de topic bewustzjin gevolgd? Denk dat je daar wel al wat wijzer uit zult worden.

Jou waarneming is per definitie interpretatie klaarblijkelijk. Wat ik ervaar en hoe ik de waarneembare wereld waarneem weet jij geen kul van pancake! Of ga je nu zeggen dat jij alles EEN is? Door te zeggen dat jou manier van waarnemen geljik is aan de rest van de mensheid?
  donderdag 6 april 2006 @ 16:41:26 #24
27698 Doffy
pi_36711981
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:39 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Ofwel IK ben mijn hersenen wil je zeggen? Heb je de topic bewustzjin gevolgd? Denk dat je daar wel al wat wijzer uit zult worden.

Jou waarneming is per definitie interpretatie klaarblijkelijk. Wat ik ervaar en hoe ik de waarneembare wereld waarneem weet jij geen kul van pancake! Of ga je nu zeggen dat jij alles EEN is? Door te zeggen dat jou manier van waarnemen geljik is aan de rest van de mensheid?
Kun jij ook posts construeren waarin je niet mensen direct persoonlijk aanvalt? Ik kan het je aanraden, dan krijg je een stuk interessante discussies.

Ik ben benieuwd hoe jij de wereld dan wel interpreteert, als jij je hersenen daar niet bij gebruikt. Ik leer graag van je
'Nuff said
  donderdag 6 april 2006 @ 16:43:02 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36712049
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:39 schreef bagelhole het volgende:

Wat ik ervaar en hoe ik de waarneembare wereld waarneem weet jij geen kul van pancake! Of ga je nu zeggen dat jij alles EEN is? Door te zeggen dat jou manier van waarnemen geljik is aan de rest van de mensheid?
Ik denk eerder dat Doffy er op doelt dat je lichaam zorgt voor waarneming, en dat het zelfs zo is dat je zenuwen al prikkels filteren voordat ze bij de hersenen aankomen. Je hersenen filteren ook automatisch al veel er uit voordat je bewust bent van wat je waarneemt. Daardoor heb je hoe dan ook beperkingen bij waarneming.
pi_36712119
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:39 schreef Alicey het volgende:
Taoisme gaat juist uit van het innerlijke kind, waarbij onbevangen beleving centraal staat. Eigenlijk een tegenpool van intellectueel vermogen.
MIsschien geloof ik dan meer in een synthese van beide ideeėn. Zit namelijk op de unversiteit (wat dus enigzins intellectueel vermogen aangeeft), maar mijn levensstijl is dat van een kind wat niet luisteren wil, eigenwijs is en heel nieuwsgierig.
Maar ja, het probleem blijft natuurlijk dat het mijn en jouw interpretatie zijn van het begrip. Toen ik jouw opmerking las, van het kinderlijke, wist ik meteen dat dit voor mij ook wel klopte. Dus mijn theorie was nog niet 'klaar' ... thnx dus

En verder zou iedereen het kind in hem/haar eens wat vaker los moeten laten.. Zo heerlijk bevrijdend werkt het
  donderdag 6 april 2006 @ 16:47:32 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36712237
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:44 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

MIsschien geloof ik dan meer in een synthese van beide ideeėn. Zit namelijk op de unversiteit (wat dus enigzins intellectueel vermogen aangeeft), maar mijn levensstijl is dat van een kind wat niet luisteren wil, eigenwijs is en heel nieuwsgierig.
Waarom niet luisteren wil? Is dat niet juist een tegenstelling van die nieuwsgierigheid?

Waar ik zelf precies sta weet ik trouwens niet. Ik heb wel de indruk dat om bepaalde dingen te kunnen begrijpen, juist het verstand in de weg zit..
quote:
En verder zou iedereen het kind in hem/haar eens wat vaker los moeten laten.. Zo heerlijk bevrijdend werkt het
Dat kan ik hoe dan ook niet afraden.
pi_36713217
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:47 schreef Alicey het volgende:
Waarom niet luisteren wil? Is dat niet juist een tegenstelling van die nieuwsgierigheid?
bedoelde hier meer niet willen luisteren naar anderen, maar juist middels die nieuwsgierigheid je eigen weg ontdekken..
quote:
Waar ik zelf precies sta weet ik trouwens niet. Ik heb wel de indruk dat om bepaalde dingen te kunnen begrijpen, juist het verstand in de weg zit..
Tja misschien is het verstand wel ondergeschikt aan onze kinderlijke wijsheden.. heb er af en toe ook wel last van Het leven draait uiteindelijk niet om de opgedane kennis, maar om de opgedane ervaringen, relaties, gebaren, gedachten, momenten. Alleen vergeten veel mensen dit nogal eens, heb ik zo het gevoel
  donderdag 6 april 2006 @ 17:20:51 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36713442
quote:
Op donderdag 6 april 2006 17:15 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

bedoelde hier meer niet willen luisteren naar anderen, maar juist middels die nieuwsgierigheid je eigen weg ontdekken..
In de praktijk is zoiets toch erg moeilijk.. Je wordt hoe dan ook door anderen beinvloed.. En om nou allemaal in een hutje op de hei te gaan zitten...
quote:
Tja misschien is het verstand wel ondergeschikt aan onze kinderlijke wijsheden.. heb er af en toe ook wel last van Het leven draait uiteindelijk niet om de opgedane kennis, maar om de opgedane ervaringen, relaties, gebaren, gedachten, momenten. Alleen vergeten veel mensen dit nogal eens, heb ik zo het gevoel
Ik heb zelf wel de indruk dat er soms teveel waarde wordt gehecht aan kennis en ratio..
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:21:26 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37197537
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:38 schreef Doffy het volgende:

[..]

Over bagelhole. Is een bad user

Ik wil niet als klikspaan verder gaan, ik vertel alleen dat ik bepaalde gebruikers doorzie alsof ze doorzichtig zijn.

Ik volg bepaalde gebruikers ook om te kijken hoe het gedrag is op fok van die gebruikers Benaderen bepaalde gebruikers mij op een bepaalde manier die me niet bevalt. Dan spit ik die hele history van die gebruiker uit En vaak verteld de rest van hun berichten het hele hebben en houden en de insteek van die user.

En dan kom ik vaak erachter dat ze overal een bepaalde manier van posten hebben.

En dan ga ik niet eens meer op ze in ook.

Sommige users hebben 108 berichten en moeten zich nog een beetje aanpassen hier.

Ontopic: God is alles God is alles en wij zijn ook God. God is het geheel van alles. De complete bibliotheek is van God. Alles is van God. Omdat wij God zijn als het ware. Wij zijn onderdeel van God. En al het mogelijke dat gemaakt is, dat is gemaakt door God.

Omdat wij God zijn

Zo zie ik het. Ik begin te geloven nu pas. Ik zie de complete inspiratie en passie en levenskracht iets als Goddelijks.

En nu stop ik omdat ik in the thruth liever verder ga hierover.

God is ons en wij zijn God.

Alleen komt het nog niet zo goed tot uitdrukking dat wij Goddelijke wezens zijn. Omdat we nog zoeken. Velen zoeken fout. Maar goed, het gaat erom dat je een juiste indruk krijgt van God.

En God is het geheel. Alles. En niet saai. De passie en de meest erge horror-film is Goddelijk.

Leven ook. Het leven en alles.

Waar komt het anders vandaan allemaal??? Waarom is het hier anders zo zoals het is???

Waar komen die schilderijen van Rembrandt vandaan en de rest??? Waar komen de meest briljante uitvindingen vandaan en de mooiste boeken en ga zo door?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_37294589
Life lived is life understood.. Dat blijf ik een mooie zin blijven, die ook de plaats van God bepaalt. Namelijk een plaats binnen de mensheid. En wat de verdere invoering er van is, doet niet ter zake. De rest is namelijk een persoonlijke kwestie imho.. God of geen God..
pi_37297166
-Spam-

[ Bericht 97% gewijzigd door Alicey op 26-04-2006 10:42:24 ]
pi_37298567
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:55 schreef lasker het volgende:
als je in de onwaarheden van het christendom geintersseerd bent. de hele week op national geografic 21:00 the secret bible
Ben eerder geinteresseerd in de waarheid van het leven..

En verder vind ik National Geographic niet meer zo interessant, sinds ik 'beter' weet (voor mijn gevoel dus..).. Maar is het wat?

En is de 'nieuwe' informatie een beetje interessant en/of betrouwbaar?
pi_37299748
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:37 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ben eerder geinteresseerd in de waarheid van het leven..

En verder vind ik National Geographic niet meer zo interessant, sinds ik 'beter' weet (voor mijn gevoel dus..).. Maar is het wat?

En is de 'nieuwe' informatie een beetje interessant en/of betrouwbaar?
Zeker, Het beeld hoe het christendom beinvloed is door allerlei heidense en Joodse sekten als:
- Appollonius van Tyana
- Simon Magius
- Mitras verering
- Isis cultus
- Johannes de doper
- Simon Bar Kochba
is heel interessant. En ook hoe zij de christelijke gnostici onderspitten die een veel menselijker beeld van Jezus aanhingen.

En ook word verteld hoe het christendom kon uitgroeien tot de grootste religie dankzij de bemoeienis van de keizers. Eingelijk worden we al 2000 jaar ontzettend bij de neus genomen. De enige remedie tegen deze misleiding is de waaarheid onderzoeken en uitdragen en voorkomen dat fundi-christen ons weer de kerker van de gesloten geest inleiden. Anders zitten we zo weer op de brandstapel.
pi_37299850
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:18 schreef lasker het volgende:
Zeker, Het beeld hoe het christendom beinvloed is door allerlei heidense en Joodse sekten als:
- Appollonius van Tyana
- Simon Magius
- Mitras verering
- Isis cultus
- Johannes de doper
- Simon Bar Kochba
Die op hun beurt weer allemaal te herleiden zijn tot de overleveringen van de Soemeriėrs.
pi_51215526
quote:

[..]
Over de Tao praten, dat kan, maar niet over de oneindige Tao.
Een naam geven, dat kan, maar niet aan de eeuwige Tao.

Het is de bron van hemel en aarde, en daarom zonder naam.
Wel kunnen we de Tao duiden als de 'Moeder' van alles.

Zoek naar de essentie van de Tao, ook al is deze altijd verborgen.
Zoek naar de buitenkant van de Tao, want deze is altijd zichtbaar.

Innerlijk en uiterlijk vloeien uit dezelfde bron, ook al heten ze anders.
Beide zijn het wonderen.
Het wonder achter de wonderen, daar gaat het om.

Liefde is de key mensen.
De definitie van liefde is om net zoveel van ieder ander als van jezelf te houden.
Alles en iedereen is gelijk, we zijn allemaal net zo belangrijk als onbelangrijk voor de tao
pi_51215756
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:22 schreef bagelhole het volgende:

[..]

Gewoon als de waarneembare wereld zonder enig interpretatie van datgene in mijn bewustzijn tevoorschijn komt. Een boom verschijnt in mijn bewustzijn net zoals gedachten en emoties verschijnen. Bijvoorbeeld: Jaloezie observeer ik en doe niets anders dan er naar kijken en langzaam aan verdwijnt deze manifistatie weer. Wat er dan anders is als bij anderen. Een ander zal ' handelen' vanuit die emotie. Nagoed heb geen zin om 't allemaal te gaan uitleggen.

Zelfonderzoek is de sleutel!
'Men Ken U Zelve' luidde de tekst boven de ingang van de inwijdingstempel van Delphi(van de Wijze Grieken). Wijze Grieken in mijn beleving!
Wanneer je uit niets anders als liefde handeld zul je iets als jaloezie niet eens kennen.
Ik kan dat zeggen.

Het is slechts 1 stap verder, wel een hele grote.
pi_51234465
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:57 schreef Dani-L het volgende:
Wanneer je uit niets anders als liefde handeld zul je iets als jaloezie niet eens kennen.
Ik kan dat zeggen.

Het is slechts 1 stap verder, wel een hele grote.
Een grote kleine..

En ik ben het er mee eens. Als je eenmaal de liefde hebt gevonden, snap je zaken als jaloezie en haat zo veel beter. Waardoor je idd alleen maar kan spreken over hoe mooi de liefde is
pi_51235044
Its a small step but a big step for mankind ;o
pi_51236085
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:18 schreef lasker het volgende:

[..]

- Appollonius van Tyana
- Simon Magius
- Mitras verering
- Isis cultus
- Johannes de doper
- Simon Bar Kochba
is heel interessant. En ook hoe zij de christelijke gnostici onderspitten die een veel menselijker beeld van Jezus aanhingen.

En ook word verteld hoe het christendom kon uitgroeien tot de grootste religie dankzij de bemoeienis van de keizers. Eingelijk worden we al 2000 jaar ontzettend bij de neus genomen. De enige remedie tegen deze misleiding is de waaarheid onderzoeken en uitdragen en voorkomen dat fundi-christen ons weer de kerker van de gesloten geest inleiden. Anders zitten we zo weer op de brandstapel.
Deze zaken zien we allemaal terug in de katholieke kerk, niet in de bijbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')