Had ik al verteld dat - gezien mijn ervaringen met de Lonely Planet van Budapest - ik niet meer van plan ben om ooit geld te besteden aan dergelijke slechte stadsgidsen ?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:31 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb trouwens vandaag de Lonely Planet van Seoul aangeschaft.
En waar is nu de mooie OP inclusief taart?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:41 schreef UIO_AMS het volgende:
'76 was een goed jaar.
Dat had ik nog niet gelezen.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Had ik al verteld dat - gezien mijn ervaringen met de Lonely Planet van Budapest - ik niet meer van plan ben om ooit geld te besteden aan dergelijke slechte stadsgidsen ?
In die van Budapest klopte de kaart niet, had je geen idee wat nou wel en niet leuk was, leek het boekje een obligate opsomming van bezienswaardigheden, waarvan je dan niet wist wat het eigenlijk wel of niet zou moeten voorstellen, klopte de beschrijving van de inhoud van de musea niet en de aanbevolen bars en restaurants waren plekken waar je als gemiddelde LP lezer zeker niet wil komen.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Jaguarized het volgende:
Dat had ik nog niet gelezen.Of je moet dat in het Budapest / Hongarije gepost hebben natuurlijk.
Ik vond mijn cityguide van NYC best goed. Goede kaart en goede tips.
Had je meer slechte ervaringen met cityguides van de LP dan?
In de Capitool vind ik ook nooit de leuke restaurants en een mening over wat leuk is. Daarom kies ik voortaan liever voor de Rough Guides. Al is het alleen maar om de plaatjes met de top 10 / 25 in elke gidsquote:Op woensdag 5 april 2006 15:12 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm klinkt niet al te best. Ik vind die van Capitool wel leuk om plaatjes in te kijken e.d maar die dingen zijn zo log en de LP's zijn wat kleiner. Van Berlitz heb ik ook één ergens... van Jerusalem meende ik.
Zelf geen ervaring mee. Maar ik weet dat je overal waar je het Meastro logo ziet staan, je gewoon kunt pinnen om te betalen tegenwoordig. Ik heb dat logo niet bewust in NYC zien staan de keren dat ik er was. Sowieso is een creditcard handig in de States (ook voor hotel, huurauto etc.) en bijna gratis via bijvoorbeeld www.ingcard.nlquote:Op woensdag 5 april 2006 15:37 schreef Takemenow het volgende:
Even kort vraagje:
Kan ik in de States (NYC) ook betalen met mijn PINPAS (dus niet de creditcard) van de Rabo / Postbank bij winkels en restaurants?
quote:Wat kost het gebruik van de Giropas in het buitenland?
Betalen (bijvoorbeeld in winkels) met uw Giropas in euro’s is gratis. Bij betalingen met uw Giropas in vreemde valuta berekent Postbank altijd een koersopslag van 0,8 % over het betaalde bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Het opnemen van euro’s bij een geldautomaat in eurolanden is gratis. Voor het opnemen van euro’s in de overige landen betaalt u ¤ 1,82 per transactie. Bij het opnemen van vreemde valuta berekent Postbank altijd naast eventuele opnamekosten (¤ 1,82) een koersopslag van 0,8 % over het opgenomen bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Heeft u een Betaal- of RoyaalPakket? Dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan niet de u ¤ 1,82 per opname betaalt.
Hoeveel kunt u betalen en opnemen met de Giropas in het buitenland?
U kunt wereldwijd met uw Giropas betalen waar u het Maestro-logo ziet. U kunt in het buitenland maximaal ¤ 750 per dag betalen met uw Giropas in maximaal 8 transacties per dag.
Per dag kunt u circa ¤ 750 opnemen met uw Giropas in het buitenland (maximaal 3 transacties per dag). Dit kan bij alle geldautomaten met het Maestro-logo.
ik ben al wegquote:Op woensdag 5 april 2006 15:43 schreef UIO_AMS het volgende:
-kennelijk kan het tegenwoordig wel-
De website van maestrocard.com komt niet verder dan:quote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef Takemenow het volgende:
Weet iemand dan of er in New York veel winkels zijn die mogelijkheid hebben te betalen met Maestro en/of Cirrus?
Overigens staat in NYC in bijna elke winkel een kleine pinautomaat, dus je hoeft niet bang te zijn dat je helemaal naar een bank moet om je aankopen af te rekenenquote:Maestro is widely accepted throughout the United States at merchants in the following categories:
Car Rental
General Retail/Department Stores
Hotels
Petrol Stations
Restaurants
Souvenirs
Tourist Attractions
Travel Agents
Nat vooralquote:Op woensdag 5 april 2006 22:51 schreef Jaguarized het volgende:
Vet!
Jij bent toch geen 30+-er. Dus wat zeur je nou.quote:
Nee, maar mensen boven de 30 moeten ook gewoon stoppen met reizen. En met leven for that matter.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Jij bent toch geen 30+-er. Dus wat zeur je nou.
Zodra de balans omslaat van producerend naar consumerend afschieten. Zeg ik dan.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:43 schreef Hik het volgende:
Nee, maar mensen boven de 30 moeten ook gewoon stoppen met reizen. En met leven for that matter.
Ouwe lullen.![]()
Lijkt me duidelijk!quote:Op donderdag 6 april 2006 14:49 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zodra de balans omslaat van producerend naar consumerend afschieten. Zeg ik dan.
Is die er?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar is het bungyjump-review topic?
Ohja op zich wel.quote:
Er rijden ook treinen vanaf Schipholquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:54 schreef Jaguarized het volgende:
Beetje jammer dat het persé vanaf Schiphol moet.
Voor jou wel jammer, maar voor die 800 euro kom je toch wel even langs?quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:54 schreef Jaguarized het volgende:
Beetje jammer dat het persé vanaf Schiphol moet.
Ohja daar ga ik 4 dagen voor reizen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor jou wel jammer, maar voor die 800 euro kom je toch wel even langs?
Wat een losers. Ze hebben 800 euro ter beschikking, maar je moet wel je eigen camera meenemen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:49 schreef DutchTrain het volgende:
Nog iemand die mee wil doen
Reizen Budgetrace
Morgenavond komt de familie langs. Die zal ik verwennen met allerlei tapas.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |