abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 14:29:26 #1
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36673522
quote:
# Eén op de vijf huishoudens is dit jaar in koopkracht achteruitgegaan, zo concludeert het Centraal Planbureau. Wie gaat er nu op achteruit? (laatste nieuws)

De overheidsmaatregelen, zoals de invoering van het nieuwe zorgstelsel, komen ruim 1,1 miljoen huishoudens duur te staan. Dat bevestigen goed ingevoerde bronnen tegenover Trouw.

De vakbonden roepen al tijden dat veel meer mensen inleveren door het nieuwe zorgstelsel dan de politiek inschat. Met name de vakcentrale MHP kwam met een solide rapport.
In het overleg met het kabinet, het voorjaarsoverleg, zegde premier Balkenende toe dat een ’technische commissie’ van vakbonden en het CPB er nog eens naar zou kijken. Uit die studies blijkt dat de bonden gelijk hadden.

Het koopkrachtverlies zit verspreid over de bevolking.
Toch is er een aantal groepen waar de meeste klappen zijn gevallen. Zo gaan 400000 alleenstaanden zonder kinderen erop achteruit en 300000 tweeverdieners zonder kinderen. Onder senioren worden 100000 alleenstaanden getroffen en nog eens 100000 samenwonenden of gehuwden. De overige 200000 huishoudens die inleveren, zijn moeilijker in groepen te vangen.

De omvang van de groep huishoudens die inlevert komt overeen met de inschatting van de bonden, maar volgens de bronnen is het gemiddelde bedrag wat ingeleverd wordt wel lager dan de schattingen eerder aangaven.

Voor de vakbonden is dit ongetwijfeld reden nog feller te vechten voor reparaties.
Het kabinet heeft echter aangegeven het dossier verder in de Tweede Kamer te willen behandelen. Er komt geen sociaal overleg meer op hoog niveau.

Het kabinet, met name minister Hoogervorst van volksgezondheid, heeft tot nu toe volgehouden dat slechts weinigen zouden inleveren. Wel is er 200 miljoen gereserveerd voor koopkracht-tegenvallers.
bron Trouw

Dit voor kennis aangenomen, vraag ik me af wat er moet gebeuren om iemand als Hoogervorst uit het zadel te helpen, zoals hij min of meer zelf al aankondigde als zijn zgn. hervormingen zouden falen.
Vanochtend hoorden we in zeer brede zinnen Verdonk zeggen dat de managementcultuur om moet en dat we weer trots op ons land moeten kunnen zijn, ''we moeten weer kunnen lachen om ons loonstrookje'' en dat soort grappige zinnen.

Waar denk jij dat de VVD het zoet vandaan zal toveren de komende tijd?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36673635
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef Tafkahs het volgende:

[..]
Het bekende verhaal "het is de schuld van links ".
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:34:06 #3
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36673699
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef Tafkahs het volgende:

De VVD hoeft niks te toveren. De economie trekt weer aan. En omdat het huidige kabinet de juiste maatregelen heeft genomen, gaat dit hele land van de economische groei profiteren.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:34:57 #4
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36673741
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:34 schreef SjonLok het volgende:

[..]

De VVD hoeft niks te toveren. De economie trekt weer aan. En omdat het huidige kabinet de juiste maatregelen heeft genomen, gaat dit hele land van de economische groei profiteren.
Voorlopig zie ik nog niets gebeuren. Alleen maar poppenkast tussen zogenaamde concurrerende leden van een partij.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:40:29 #5
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36673964
om een aanvullend voorbeeld te geven, Zorgverzekeraars voor afschaffing no-claim
quote:
donderdag 30 maart 2006 07:39
Zorgverzekeraars voor afschaffing no-claim
Na Achmea willen nog vier grote zorgverzekeraars af van de no-claim in de gezondheidszorg. De regeling werkt niet, is een administratief gedrocht en benadeelt ouderen en chronisch zieken, vinden ook Agis, VGZ, CZ en Menzis.

De verzekeraars zien meer in het verhogen van het eigen risico. De no-claim is verwarrrend voor verzekerden, omdat de regeling bestaat naast het eigen risico. Bovendien zorgt de teruggave volgens de verzekeraars voor enorme administratieve rompslomp.

Geld
De no-claimkorting is vorig jaar ingevoerd door het ministerie van Volksgezondheid. In 2005 gold de regeling alleen voor ziekenfondsverzekerden. Doel is dat patiënten zich realiseren dat zorg geld kost. VVD-minister Hans Hoogervorst denkt dat verzekerden daardoor minder snel een beroep doen op de zorg. Wie weinig zorg gebruikt, krijgt aan het eind van het jaar een gedeelte van zijn premiegeld terug. De maximale no-claimkorting bedraagt 255 euro per verzekerde per jaar.

Maar verzekeraars zeggen in de praktijk weinig te merken van terughoudendheid bij verzekerden. Volgens de zorgverzekeraars worden alleen ouderen en chronisch zieken prijsbewuster, maar die hebben de zorg juist nodig.

Eerder riep Achmea, de grootste zorgverzekeraar van Nederland, al op tot het afschaffen van de no-claim. 'Het is beter het eigen risico per verzekerde te verhogen naar 1.000 euro per jaar', zei Directeur zorg Guus van Montfort tegen Elsevier (lees Achmea: Vervang no claim door hoog eigen risico).
Conclusie: de koopkracht wordt verder ingeperkt
  woensdag 5 april 2006 @ 14:44:18 #6
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36674125
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef Tafkahs het volgende:
en dat willen we niet. Dus heeft het kabinet het goed gedaan door een no-claim in te stellen.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:44:35 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674144
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef Tafkahs het volgende:
om een aanvullend voorbeeld te geven, Zorgverzekeraars voor afschaffing no-claim

[..]

Nog een conclusie:

De twee verdieners zonder kinderen en de alleenstaanden zijn iedere keer het haasje.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36674248
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nog een conclusie:

De twee verdieners zonder kinderen en de alleenstaanden zijn iedere keer het haasje.
Yeps, het CDA zorgt er structureel voor dat de voordeeltjes bij modelgezinnen met kinderen terecht komen. Schoolgeld, kinderbijslag, kinderen gratis meeverzekeren etc. etc.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36674300
Hoezo moet er áltijd gecompenseerd worden voor een klein koopkrachtverlies? De meeste van die groepen die bovenstaand genoemt zijn leven niet bij armoedegrenzen. Tweeverdieners zonder kinderen vind ik nou niet een groep die automatisch een koopkrachtcompensatie nodig hebben.

Bij die linkse zeikerds is het ook nooit goed. Een glas is altijd half leeg, of in dit geval voor 1/5e leeg. Ik noem het 80 % vol.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:50:14 #10
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36674385
Waarom zoeken die mensen geen ander werk, of gaan ze alle2 werken.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:51:28 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674446
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Yeps, het CDA zorgt er structureel voor dat de voordeeltjes bij modelgezinnen met kinderen terecht komen. Schoolgeld, kinderbijslag, kinderen gratis meeverzekeren etc. etc.
En de twee verdieners leveren weer in.......

En als er een links kabinet komt wordt de situatie nog veel erger.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 14:52:15 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36674475
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:50 schreef ivosnivo het volgende:
Waarom zoeken die mensen geen ander werk, of gaan ze alle2 werken.
Inderdaad. Het is nergens voor nodig dat modelgezinnen alle voordeeltjes krijgen; laat ze maar ander werk zoeken.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:54:03 #13
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36674560
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En de twee verdieners leveren weer in.......

En als er een links kabinet komt wordt de situatie nog veel erger.
Die hebben het al zo zwaar Is het verschil tussen particulier en ziekenfonds verdwenen, zeiken ze nog..
quote:
Zo gaan 400000 alleenstaanden zonder kinderen erop achteruit en 300000 tweeverdieners zonder kinderen. Onder senioren worden 100000 alleenstaanden getroffen en nog eens 100000 samenwonenden of gehuwden. De overige 200000 huishoudens die inleveren, zijn moeilijker in groepen te vangen.
Volgens mij worden voor die groep juist ''pleziertjes'' zoals de gay pride of dance valley voor in leven gehouden enzo
  woensdag 5 april 2006 @ 14:58:56 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36674757
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Tafkahs het volgende:
Die hebben het al zo zwaar Is het verschil tussen particulier en ziekenfonds verdwenen, zeiken ze nog..
Ja, want die zijn er niet beter van geworden. Mijn vrouw en ik zijn samen ook meer aan ziektekosten gaan betalen dan voor het nieuwe zorgstelsel. Dus ik geloof zeker dat er veel meer twee verdieners zijn die in dezelfde sitautie zitten
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij worden voor die groep juist ''pleziertjes'' zoals de gay pride of dance valley voor in leven gehouden enzo
Wat heeft de Gay pride en dance valley te maken met het er op achter uit gaan van twee verdieners?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 15:00:26 #15
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36674819
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, want die zijn er niet beter van geworden. Mijn vrouw en ik zijn samen ook meer aan ziektekosten gaan betalen dan voor het nieuwe zorgstelsel. Dus ik geloof zeker dat er veel meer twee verdieners zijn die in dezelfde sitautie zitten
[..]
Des te meer reden om je af te vragen waar het zoet blijft toch? Het is tenslotte beloofd...
quote:
Wat heeft de Gay pride en dance valley te maken met het er op achter uit gaan van twee verdieners?
Past bij die doelgroep
  woensdag 5 april 2006 @ 15:05:14 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36675017
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Tafkahs het volgende:
Des te meer reden om je af te vragen waar het zoet blijft toch? Het is tenslotte beloofd...
Idd dat klopt
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Tafkahs het volgende:
Past bij die doelgroep
Dat vind ik een beetje kortzichtig jij schetst hierbij een beeld dat twee verdieners altijd of homo's of jongere stellen zijn. Terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 april 2006 @ 15:05:38 #17
140141 ivosnivo
pi_36675029
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is nergens voor nodig dat modelgezinnen alle voordeeltjes krijgen; laat ze maar ander werk zoeken.
Idd tis al belachelijk genoeg dat ik hun kinderbijslag moet ophoesten.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:11:09 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36675258
Ander onderzoek wijst uit dat bijna vijf miljoen huishoudens erop achtergaat.

Maar bij de volgende Prinsjesdag kunnen we wel wat cadeautjes verwachten; het is dan immers de laatste prinsjesdag voor de verkiezingen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36676947
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat vind ik een beetje kortzichtig jij schetst hierbij een beeld dat twee verdieners altijd of homo's of jongere stellen zijn. Terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.
De zogenoemde DINKies zijn juist goed voor de economie.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:08:32 #20
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36677668
Het zijn allemaal kinderloze lui, ik kan er geen traan om laten.
gezinnen met kinderen dienen ondersteunt te worden en dat gebeurd nu!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  woensdag 5 april 2006 @ 16:10:30 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36677754
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:08 schreef pmb_rug het volgende:
Dat gebeurde allang.
pi_36677861
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:11 schreef Sidekick het volgende:
Maar bij de volgende Prinsjesdag kunnen we wel wat cadeautjes verwachten; het is dan immers de laatste prinsjesdag voor de verkiezingen.
Als de VVD verstandig is niet.
pi_36677972
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als de VVD verstandig is niet.
Het cadeautje van de extra kinderbijslag (ingevoerd deze zomer, op initiatief van de VVD) komt op mij wel zo over....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 5 april 2006 @ 16:17:05 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36677995
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:08 schreef pmb_rug het volgende:
Te beginnen bij beter onderwijs

Maar waarom zouden gezinnen met kinderen ondersteund moeten worden Naast zaken als kinderbijslag, gratis meeverzekerde kids enzo en niet meer hoeven te betalen voor de waterschapsbelasting?

Waarom is het in jouw ogen eerlijk als een kinderloos stel er bijvoorbeeld voor de ziektekosten 1200 euro netto op achteruit gaat? En waarom heeft datzelfde kinderloze stel geen extra compensatie voor de energieprijzen, maar een gezin wel, in de vorm van extra kinderkorting?

V.

[ Bericht 10% gewijzigd door V. op 05-04-2006 16:24:02 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36678193
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:44 schreef SjonLok het volgende:

[..]

en dat willen we niet. Dus heeft het kabinet het goed gedaan door een no-claim in te stellen.
Waardoor mensen die ziek zijn geworden of worden er dus op achteruit gaan ten opzichte van het oude systeem.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')