Yep.. vallen en opstaan. Vandaag voel ik me relatief goed. Dus.... de ups krijgen de overhandquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:22 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Van je afschrijven helpt zeker![]()
En niet zo gek hoor wat je allemaal schrijft, eerder heel herkenbaar, zo zat ik ook in het begin...![]()
En 1 stap vooruit en 2 terug, soms 3 vooruit en 5 terug, rollercoaster-ride, wisselvallig... wordt vanzelf stabieler. T'is ook nog niet zo lang dat het uit is, dus verwacht niet teveel van jezelf.![]()
Ik had altijd zoiets van; af en toe een goeie schop onder m'n kont, maar af en toe ook verdrietig "mogen" zijn, dipjes mogen hebben.![]()
Helaas wel zo.......ook uit eigen ervaring.quote:Op zondag 9 april 2006 10:17 schreef dikkehoi het volgende:
Is het over het algemeen zo dat wanneer het uit gaat, en het na een tijdje weer aangaat, dat dat bijna nooit goed gaat?
Je hebt gelijk. Ben alleen bang het contact voorgoed te verliezen. Aan de ene kant is het prima, het is een ex. Maar aan de andere kant zo jammerquote:Op zondag 9 april 2006 11:43 schreef LadyXochi het volgende:
Gewoon laten zo. Misschien trekt het ooit vanzelf nog wel bij, maar ik zou geen contact met haar opnemen om je te verontschuldigen voor het niet reageren.
Bij veel mensen wel, uit eigen ervaring is het 1 keer goed gegaan en zijn we nog jaren samen geweest en is het om andere reden stuk gelopen...quote:Op zondag 9 april 2006 10:17 schreef dikkehoi het volgende:
Is het over het algemeen zo dat wanneer het uit gaat, en het na een tijdje weer aangaat, dat dat bijna nooit goed gaat?
quote:Op zondag 9 april 2006 18:55 schreef no__on het volgende:
Het is nu 3 dagen uit, na 6 jaar (waarvan 4 jaar samengewoond).
Niet lullig bedoelt ofzo, maar wat denk je zelf?quote:Ik wil dat het me niets kan schelen als ik zijn naam hoor. Ik wil niet de drang hebben om hem om de 10 minuten te bellen.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Een paar jaartjes single zijn zal je goed doen meid! Pik het contact met vriendinnen weer op en probeer weer een 'eigen leven' op te bouwen, vooral sociaal gezien.quote:Op zondag 9 april 2006 18:55 schreef no__on het volgende:
Het is nu 3 dagen uit, na 6 jaar (waarvan 4 jaar samengewoond). Het ging de hele tijd al heel slecht, ik ben een jaar geleden verhuisd naar een andere stad (hij is in ons oude huis blijven wonen). Het komt erop neer dat hij mij niet meer wil zien of wil spreken (en nee, ik ben niet vreemdgegaan oid, hij heeft 'gewoon genoeg' van mij...).
Het is wel eens vaker zo 'uit'geweest. Het kwam erop neer dat ik hem elke dag belde, na een paar dagen kwam het 'goed' en ging het liedje weer verder; alles kwam van mijn kant, ik belde hem, ik ging naar hem toe etc.
En nu is het volgens mij echt menens.
Ik heb de hele tijd de drang om hem te bellen, en, ik geef toe, dat heb ik de afgelopen dagen ook gedaan. Gewoon de hele tijd bellen, zijn stem willen horen etc. Waarom ik die drang heb, weet ik niet. Nu neemt hij zijn telefoon niet meer op, of drukt het uit. En dat maakt me razend. Kwaad, dat hij mij niet wil spreken, dat hij niet inziet wat hij verliest, dat hij die 6 jaar gewoon zomaar opzij kan schuiven.
Ik hou niet meer van hem, denk ik.
Maar op de een of andere manier kan ik hem niet loslaten, en dit was zon beetje onze 'relatie': hij stootte me af, waardoor ik nog meer aan hem ging hechten.
Ik weet ook heel goed dat die hele relatie mij geen goed deed. Alleen maar geven en niets terugrkijgen. Maar volgens mij is dát juist de reden waarom ik zo aan hem vastklamp, iets anders kan ik er ook niet van maken.
Al jaren geleden kwam ik erachter dat hij best actief was op internet op het gebied van camsites en chatprogrammas waar hij alleen met meisjes chatte met niets verhullende foto's. Ik heb zelfs een profiel van hem gevonden waar hij op zoek was naar een sexdate. Waarna hij beweerde dat hij ECHT NIET zichzelf had aangemeld en dat IK dat waarschijnlijk gedaan had om hem op deze manier ergens van te beschuldigen. (en hij dacht nog serieus dat ik in dat verhaal trapte).
Op de honderden vragen of hij vreemdging kreeg ik steevast Nee, met daarna het verhaal dat ik hem niet vertrouwde en dat ik waarschijnlijk zélf vreemdging. Met slaande ruzies tot gevolg, blauwe plekken die pas na een week weggingen. Ik zou hem zgn. dingen verbieden, ik zou hem weerhouden van van alles en nog wat etc.
Dit had tot gevolg dat ik achter alles wat hij deed dingen ging zoeken, soms had ik gelijk (weer allemaal foto's op zijn computer, weer die inbel nummers voor camsites in zijn telefoon etc). Al die keren zei hij dat hij ermee op zou houden. Dat gebeurde ook, voor een paar weken (waarin ons seksleven ook opeens een soort boost kreeg) maar uiteindelijk was het weer terug bij af. Ik werd zo afhankelijk van hem, ik ging bijna nooit iets doen zonder hem, had als het ware zijn 'goedkeuring' nodig. En dat heb ik allemaal, 100%, zélf gedaan, van hem kon ik elk moment weggaan (wat hij maar al te graag, en al te vaak, zei).
Dit is zon beetje hoe de laatste 4,5 jaar zijn geweest. Ik heb me altijd afgevraagd waarom hij zo was, waarom hij niet van mij kon 'houden' etc. Maar nu weet ik dat het niet zozeer aan mij lag. Hij is gewoon zo, zijn wil is wet zeg maar. Waarom ik niet eerder ben weggegaan, niet eerder heb gezegd dat het genoeg is? Geen idee. Ik had op de een of andere manier een luchtkasteel gebouwd, en daar ben ik ook zelf in gaan geloven (en volgens mij geloof ik daar nog steeds in).
Na dit alles zou ik moeten juichen dat het uit is. Maar dat kan ik niet. Ik heb hem zojuist weer gebeld, en hij heeft weer zijn telefoon uitgedrukt. Waarom wil ik steeds zijn stem horen, terwijl ik hem diep in mijn hart bijna haat voor wat hij de afgelopen 6 jaar heeft geflikt?
Het is heel dubbel; aan de ene kant wil ik hem doodwensen, aan de andere kant zit ik te janken dat hij van mij af wil. Hij ja. Want als het aan mij had gelegen was dit waarschijnlijk nog jaren zo doorgegaan; een vorm van sadisme bijna. Hij wéét g dat ik hem ga bellen, dat ik zowat ga smeken,en dat ik volgende week weer bij hem thuis zit. En dan begint het liedje van voren af aan: hij scheldt, zegt dat ik moet oprotten, dat hij genoeg heeft van me etc. En ik, ik laat hem uitrazen en zeg dat ik van hem hou en doe alsof hij al die dingen niet gezegd/gedaan heeft.
Ik hou mezelf voor de gek, dat weet ik. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij als het ware uit mijn hoofd verdwijnt. Ik wil dat het me niets kan schelen als ik zijn naam hoor. Ik wil niet de drang hebben om hem om de 10 minuten te bellen.
Ik herken hier erg veel in van mijn laatste vriendin. Datzelfde aantrekken en dan weer afstoten, maar wel jezelf toestaan weer elke keer in die valkuil te trappen. Erg klote en verschrikkelijk verwarrend. Misschien fijn om er over te mailen? Als je dat wilt kun je je email adres in mijn fotoboek achterlaten.quote:Op zondag 9 april 2006 18:55 schreef no__on het volgende:
Het is nu 3 dagen uit, na 6 jaar (waarvan 4 jaar samengewoond). Het ging de hele tijd al heel slecht, ik ben een jaar geleden verhuisd naar een andere stad (hij is in ons oude huis blijven wonen). Het komt erop neer dat hij mij niet meer wil zien of wil spreken (en nee, ik ben niet vreemdgegaan oid, hij heeft 'gewoon genoeg' van mij...).
Het is wel eens vaker zo 'uit'geweest. Het kwam erop neer dat ik hem elke dag belde, na een paar dagen kwam het 'goed' en ging het liedje weer verder; alles kwam van mijn kant, ik belde hem, ik ging naar hem toe etc.
En nu is het volgens mij echt menens.
Ik heb de hele tijd de drang om hem te bellen, en, ik geef toe, dat heb ik de afgelopen dagen ook gedaan. Gewoon de hele tijd bellen, zijn stem willen horen etc. Waarom ik die drang heb, weet ik niet. Nu neemt hij zijn telefoon niet meer op, of drukt het uit. En dat maakt me razend. Kwaad, dat hij mij niet wil spreken, dat hij niet inziet wat hij verliest, dat hij die 6 jaar gewoon zomaar opzij kan schuiven.
Ik hou niet meer van hem, denk ik.
Maar op de een of andere manier kan ik hem niet loslaten, en dit was zon beetje onze 'relatie': hij stootte me af, waardoor ik nog meer aan hem ging hechten.
Ik weet ook heel goed dat die hele relatie mij geen goed deed. Alleen maar geven en niets terugrkijgen. Maar volgens mij is dát juist de reden waarom ik zo aan hem vastklamp, iets anders kan ik er ook niet van maken.
Al jaren geleden kwam ik erachter dat hij best actief was op internet op het gebied van camsites en chatprogrammas waar hij alleen met meisjes chatte met niets verhullende foto's. Ik heb zelfs een profiel van hem gevonden waar hij op zoek was naar een sexdate. Waarna hij beweerde dat hij ECHT NIET zichzelf had aangemeld en dat IK dat waarschijnlijk gedaan had om hem op deze manier ergens van te beschuldigen. (en hij dacht nog serieus dat ik in dat verhaal trapte).
Op de honderden vragen of hij vreemdging kreeg ik steevast Nee, met daarna het verhaal dat ik hem niet vertrouwde en dat ik waarschijnlijk zélf vreemdging. Met slaande ruzies tot gevolg, blauwe plekken die pas na een week weggingen. Ik zou hem zgn. dingen verbieden, ik zou hem weerhouden van van alles en nog wat etc.
Dit had tot gevolg dat ik achter alles wat hij deed dingen ging zoeken, soms had ik gelijk (weer allemaal foto's op zijn computer, weer die inbel nummers voor camsites in zijn telefoon etc). Al die keren zei hij dat hij ermee op zou houden. Dat gebeurde ook, voor een paar weken (waarin ons seksleven ook opeens een soort boost kreeg) maar uiteindelijk was het weer terug bij af. Ik werd zo afhankelijk van hem, ik ging bijna nooit iets doen zonder hem, had als het ware zijn 'goedkeuring' nodig. En dat heb ik allemaal, 100%, zélf gedaan, van hem kon ik elk moment weggaan (wat hij maar al te graag, en al te vaak, zei).
Dit is zon beetje hoe de laatste 4,5 jaar zijn geweest. Ik heb me altijd afgevraagd waarom hij zo was, waarom hij niet van mij kon 'houden' etc. Maar nu weet ik dat het niet zozeer aan mij lag. Hij is gewoon zo, zijn wil is wet zeg maar. Waarom ik niet eerder ben weggegaan, niet eerder heb gezegd dat het genoeg is? Geen idee. Ik had op de een of andere manier een luchtkasteel gebouwd, en daar ben ik ook zelf in gaan geloven (en volgens mij geloof ik daar nog steeds in).
Na dit alles zou ik moeten juichen dat het uit is. Maar dat kan ik niet. Ik heb hem zojuist weer gebeld, en hij heeft weer zijn telefoon uitgedrukt. Waarom wil ik steeds zijn stem horen, terwijl ik hem diep in mijn hart bijna haat voor wat hij de afgelopen 6 jaar heeft geflikt?
Het is heel dubbel; aan de ene kant wil ik hem doodwensen, aan de andere kant zit ik te janken dat hij van mij af wil. Hij ja. Want als het aan mij had gelegen was dit waarschijnlijk nog jaren zo doorgegaan; een vorm van sadisme bijna. Hij wéét g dat ik hem ga bellen, dat ik zowat ga smeken,en dat ik volgende week weer bij hem thuis zit. En dan begint het liedje van voren af aan: hij scheldt, zegt dat ik moet oprotten, dat hij genoeg heeft van me etc. En ik, ik laat hem uitrazen en zeg dat ik van hem hou en doe alsof hij al die dingen niet gezegd/gedaan heeft.
Ik hou mezelf voor de gek, dat weet ik. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij als het ware uit mijn hoofd verdwijnt. Ik wil dat het me niets kan schelen als ik zijn naam hoor. Ik wil niet de drang hebben om hem om de 10 minuten te bellen.
Ok, dus jullie zijn 6 jaar samengeweest, hebben 4 jaar samengewoond, 1 jaar geleden ben jij verhuisd, maar het is 3 dagen geleden pas uitgegaan?quote:Op zondag 9 april 2006 18:55 schreef no__on het volgende:
Het is nu 3 dagen uit, na 6 jaar (waarvan 4 jaar samengewoond).
[...]
ik ben een jaar geleden verhuisd naar een andere stad (hij is in ons oude huis blijven wonen).
Idd, een LAT-relatiequote:Op dinsdag 11 april 2006 12:03 schreef Kuuke2k5 het volgende:
hoezo? ze kunnen toch wat hebben zonder dan nog samen te wonen of ben ik nu achterlijk
Het klinkt een beetje vreemd, na 4 jaar samenwonen opeens apart wonen, maar ik kon hem toen ook niet loslaten. De ruzies liepen zo uit de hand, hij heeft een paar keer mn spullen van de trap gegooid, ik kon het mentaal ook niet meer aan. Dus ik ben verhuisd en woon nu een een uur met de bus bij hem vandaan. Hij is niet meeverhuisd omdat het huis op zijn naam stond, omdat hij langer stond ingeschreven voor een huurhuis, ik ben erbij in getrokken. En hij vond dat het huis van hem was en ik maar moest weggaan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:13 schreef LadyXochi het volgende:
Dat kan, ja, maar als je eerst 4 jaar gaat samenwonen en dan ineens meer niet meer, dan zit er volgens mij sowieso al iets goed mis. Of ligt dat aan mij?
Hoe ver woonden jullie dan uit elkaar, no__on? En waarom verhuisde hij niet mee?
Klinkt ook niet als de meest ideale vriend...quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:39 schreef no__on het volgende:
Hij heeft mij zo vaak en veel gekwetst, mij als een voetenveegje gebruikt terwijl ik bij wijze van spreken mijn ziel binnenstebuiten voor hem gekeerd heb.
Ik haat hem wanneer hij kwetsende, vernederende dingen tegen mij zegt, wanneer we ruzie hebben en hij me een klap geeft.
Is voor veel mensen erg herkenbaar denk ik, je weet dat iemand niet goed voor je is of dat de situatie niet goed voor je is en je afstand moet nemen, maar toch... is niet zo 1-2-3 gedaan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:39 schreef no__on het volgende:
Het is gewoon heel moeilijk voor me om hem los te laten, om hem niet te spreken of te zien. Maar nog moeilijker is het om in te zien dat hij verder gaat met zijn leven alsof er niets aan de hand is. Hoe kan hij mij zo makkelijk vergeten, terwijl ik zowat moeite heb met de kleine dagelijkse dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |