Ik ken er wel 'n paar hoor, maar "men" vind dit vast geen wetenschappers.quote:Op maandag 28 september 2009 07:28 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Filmpje met bewijs?![]()
Uiteraard niet, er is geen enkele wetenschapper die pontificaal voor de camera verklaart dat HAARP dat kan.
De toepassing van zilverjodide was al lang bekend en heeft hier helemaal niets mee te maken.quote:Op maandag 28 september 2009 08:09 schreef UncleScorp het volgende:
Bewijs van weermanipulatie ? De kranten staan er soms vol van.
Denk maar aan de chinezen en hun Olympische Spelen
Chinese Government To Control Olympic Weather
Of Rusland, Italie, Spanje, Franrkijk en Indonesie die regen maken
http://www.teachersparadi(...)/re/regen_maken.html
Maar Amerika ? ... nah
Allemaal leuk en wel maar dit zijn allemaal futuristische plannen die men ergens in 2025 misschien hoopt te verwezenlijken. Er zijn zoveel van dat soort plannen maar de meesten worden nooit praktijk.quote:Op maandag 28 september 2009 07:28 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Filmpje met bewijs?![]()
Uiteraard niet, er is geen enkele wetenschapper die pontificaal voor de camera verklaart dat HAARP dat kan. maar dat geldt evengoed voor UFO's en 9/11 wel kan je jezelf vermaken met de links uit de volgende post:
[..]
Officiele "bills"en "reports" uit de VS aangaande weathermodification, of lees alsnog t hele topic door
Scalar waves?quote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ken er wel 'n paar hoor, maar "men" vind dit vast geen wetenschappers.
http://video.google.com/videoplay?docid=4958033183711235322#
http://video.google.com/videoplay?docid=9062737295949774810#
Duidelijker dan de laatste kan bijna niet toch ?
En dan zijn er nog n hele hoop (hier n paar) die vermoeden dat het kan:
http://www.orgone.org/articles/ax6-harp.htm
quote:Op maandag 28 september 2009 16:35 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Scalar waves?![]()
Vermoedens?![]()
Geen enkel bewijs dus.
Geloof wat je wilt geloven, als jij vast blijft houden aan het idee dat HAARP er staat om wetenschappelijk onderzoek te doen dan mag dat van mij...quote:Op maandag 28 september 2009 16:32 schreef ZureMelk het volgende:
Allemaal leuk en wel maar dit zijn allemaal futuristische plannen die men ergens in 2025 misschien hoopt te verwezenlijken. Er zijn zoveel van dat soort plannen maar de meesten worden nooit praktijk.
Daar bovenop is er geen enkele link met dit en specifiek HAARP.
0,0 bewijs dus.
Ow en Resonancer...scary filmpje.....quote:Legal aspects of military activities
26. Calls on the European Union to seek to have the new 'non-lethal' weapons technology and the development of new arms strategies also covered and regulated by international conventions;
27. Considers HAARP (High Frequency Active Auroral Research Project) by virtue of its farreaching impact on the environment to be a global concern and calls for its legal, ecological and ethical implications to be examined by an international independent body before any further research and testing; regrets the repeated refusal of the United States Administration to send anyone in person to give evidence to the public hearing or any subsequent meeting held by its competent committee into the environmental and public risks connected with the high Frequency Active Auroral Research Project (HAARP) programme currently being funded in Alaska;
28. Requests the Scientific and Technological Options Assessment (STOA) Panel to agree to examine the scientific and technical evidence provided in all existing research findings on HAARP to assess the exact nature and degree of risk that HAARP poses both to the local and global environment and to public health generally;
29. Calls on the Commission, in collaboration with the governments of Sweden, Finland, Norway and the Russian Federation, to examine the environmental and public health implications of the HAARP programme for Arctic Europe and to report back to Parliament with its findings;
Ah, een filmpje van een iemand die onbewezen claims doet.quote:Op maandag 28 september 2009 18:43 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Filmpje niet bekeken dus. Of het Engels niet machtig ?
PDF'jes gelezen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:38 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Ah, een filmpje van een conspiracy nut die onbewezen claims doet.
Wat moet dat aantonen?
Edit:
Deze man schrijft ook over ufo's, onzichtbare soldaten en mindcontrol.
Case closed.
Het EU parlement zit vol met verschillende rare kleine clubjes die allemaal recht hebben om gemeenschapsgeld te verspillen door het afvuren van een eindeloze barrage van nutteloze vragen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:42 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Geloof wat je wilt geloven, als jij vast blijft houden aan het idee dat HAARP er staat om wetenschappelijk onderzoek te doen dan mag dat van mij...
Ik vraag me af waarom ze dan wel in 2008 $3,2mio van het DOD kregen bron
Een ander goed ijkpunt is het FAS een non-gov, non-profit organisatie die ijskoud data verzamelen aangaande militaire zaken, bij hun search komen 4 pagina's met PDF's terug betreffende HAARP bron
Om een en ander te complementeren een aantal PDF's van de EU die in de jaren 90 al ernstige bedenkingen hadden bij HAARP:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=WQ&reference=E-2004-1446&format=XML&language=EN
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=WQ&reference=E-2003-1453&format=XML&language=EN
http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2003-1453&language=EN
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=REPORT&reference=A4-1999-0005&format=XML&language=EN
de laatste is de meest belangrijke en veruit de uitgebreidste, ik raad je aan die goed door te lezen:
[..]
Ow en Resonancer...scary filmpje.....
Je vind het dan ook vast niet erg dat ik jouw posts in t vervolg negeer, je bent een zeur en een zeikerd die alles negatief ziet, niet wilt door denken en bij t minste of geringste al "conspiracy nut!" roept, mag hoor, maar dan kan je beter uit [BNW] wegblijven, da's beter voor de sfeerquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:16 schreef ZureMelk het volgende:
Het EU parlement zit vol met verschillende rare kleine clubjes die allemaal recht hebben om gemeenschapsgeld te verspillen door het afvuren van een eindeloze barrage van nutteloze vragen.
De vrouw in kwestie, ultra linkse domme doos Hiltrud Breyer van de groenen, doet dat dan ook.
En daar zitten naast heel veel milieu en natuur vragen ook hier en daar wat complot vragen tussen.
Zoiets zegt helemaal niets.
Dat mens loopt over wel meer onzinnige dingen te mekkeren.
Ze wordt dan ook terecht niet serieus genomen.
Het laatste lange stuk tekst is een warrige onsamenhangende en vooral kansloze motie door een vergelijkbare linkse groene doos. Lees de voorstellen die ze erin doet eens, volledig utopistisch! Zeg dan gewoon gelijk dat je het leger wilt afschaffen.
Het is goed dat dit soort mensen ook hun zegje mogen doen maar meer dan dat is het niet. Het heeft geen enkele waarde.
Mee eens, beetje respect mag ook wel., ook al heb je een bepaalde visie over andermans overtuiging.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:34 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je vind het dan ook vast niet erg dat ik jouw posts in t vervolg negeer, je bent een zeur en een zeikerd die alles negatief ziet, niet wilt door denken en bij t minste of geringste al "conspiracy nut!" roept, mag hoor, maar dan kan je beter uit [BNW] wegblijven, da's beter voor de sfeer
Ik raak gewoon een beetje opgefok!t van al die zaken die jullie brengen als een feit maar waarvan bij nadere beschouwing geen enkel punt hard te maken blijkt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:34 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je vind het dan ook vast niet erg dat ik jouw posts in t vervolg negeer, je bent een zeur en een zeikerd die alles negatief ziet, niet wilt door denken en bij t minste of geringste al "conspiracy nut!" roept, mag hoor, maar dan kan je beter uit [BNW] wegblijven, da's beter voor de sfeer
Omdat je erom vraagt....quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:37 schreef ZureMelk het volgende:
Ik raak gewoon een beetje opgefok!t van al die zaken die jullie brengen als een feit maar waarvan bij nadere beschouwing geen enkel punt hard te maken blijkt.
Kunnen jullie niet van te voren bedanken dat het te doorzichtig is om als onderbouwing voor je geloof te gebruiken?
Dat zou weer een hoop verspilde webspace en moeite schelen.
Is een klein beetje kritisch selectievermogen voor jullie bronnen al teveel gevraagd?
Oh, dat zijn wel heel bijzondere spelregels. Daar was ik me niet van bewust.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:58 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Omdat je erom vraagt....
Dit is Brave New Wolrd, niet [NWS], een plek waar juist vage zaken aan de kaak mogen worden gesteld zonder keihard bewijs te hoeven leveren, en alleen aan je opmerking hier al kan ik zien dat je niet de moeite hebt genomen dit hele topic te lezen.
Het is ooit begonnen in [NWS] omdat HAARP echt bestaat en ik me afvroeg wat er wel&niet waar zou zijn aan weersmodificatie, maar ik hoe dan ook vrees voor de gevolgen van kloten met de ionosfeer.
Omdat het al gauw uitliep op een ja/nee discussie is het in overleg toen naar [BNW] gegaan omdat het daar beter op z'n plek bleek, daarom voel ik me niet geroepen bewijs te moeten leveren, ik lever genoeg informatie zodat je zelf een beeld kan vormen, varierend van vage YT filmpjes tot PDF's afkomstig uit de EU, vind je dat niet genoeg of ben je het er pertinent niet mee eens dan mag je dat rustig melden maar heeft t voor jou geen zin om nog langer in dit topic te posten, of je moet bewust willen trollen...
Dat heb je dan snel uitgevonden, dat die claims onbewezen zijn, kan namelijk de info en het artikel uit de krant waar de man over spreekt niet vinden. Jij wel ?quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:38 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Ah, een filmpje van een iemand die onbewezen claims doet.
Wat moet dat aantonen?
Edit:
Deze man schrijft ook over ufo's, onzichtbare soldaten en mindcontrol.
Case closed.
WTFquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 07:26 schreef ToT het volgende:
En weer een intressant filmpje!
http://www.rtl.nl/compone(...)Thu08.wolkmoskou.xml
Vooral dat laatste vetgedrukte he, daar gaat het om, daar schoppen we hier al 4 jaar herrie over en te weinig mensen nemen het serieusquote:There are some reports, for example, that some countries have been trying to construct something like an Ebola Virus, and that would be a very dangerous phenomenon, to say the least. Alvin Toeffler has written about this in terms of some scientists in their laboratories trying to devise certain types of pathogens that would be ethnic specific so that they could just eliminate certain ethnic groups and races; and others are designing some sort of engineering, some sort of insects that can destroy specific crops. Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves.
bron
Interessantquote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:44 schreef Resonancer het volgende:
Haiti : HAARP Operation Deleted Records From 11 January 2010.
http://www.lifeinthemixtalk.com/?p=9553
quote:Op zondag 13 juni 2010 16:30 schreef FBreijer het volgende:
Ik hoop dat het ding gaat werken.
Science is so cool.
Vind jij van niet?quote:
Technologie is mooi als het voor vreedzame doeleinden word gebruikt.quote:Op zondag 13 juni 2010 20:52 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Vind jij van niet?
Echt enorm gaaf wat wij mensen allemaal kunnen bedenken.
Ik bedoel, orgaan stransplantaties, manipulatie van genomen, ruimtevaart, deeltjesversnellers, stamcell onderzoek, kernraketten, raketten waarmee je het kunt laten regenen, anti-aanbak pannen; en nu zelfs dit!![]()
Logisch dat weinig mensen het serieus nemen als alles wat jullie kunnen tonen jullie geloof in eigen gelijk is.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:48 schreef YuckFou het volgende:
Mediacurator wees in Eco terrorisme (H.A.A.R.P) op U.S ministerie v defensie site op een transcript uit 1997 van een Amerikaanse seantor die ondermeer dit zegt:
[..]
Vooral dat laatste vetgedrukte he, daar gaat het om, daar schoppen we hier al 4 jaar herrie over en te weinig mensen nemen het serieus
Al kunnen ze maar bij trial en error wat veranderen, al is het inderdaad een elektromagnetisch opgewekte beving van 3 op de schaal van Richter in niemandsland, dan nog zouden alle alarmbellen moeten gaan rinkelen.
In een tijd waarin klimaatverandering zo'n beetje het topic van elke politiek correcte partij is zo eenvoudig bagatelliseren we zo'n installatie als HAARP
Yeah right, daarom heeft de EU ook officieel om stopzetting van dit project gevraagd.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:30 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Logisch dat weinig mensen het serieus nemen als alles wat jullie kunnen tonen jullie geloof in eigen gelijk is.
Geef nu maar toe, dit is allemaal een broodje HAARP verhaal.
Het principe van de antenne opstelling is volgens mij bijna hetzelfde (maar dan anders) en is LOFAR ontwikkeld om te luisteren.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:58 schreef ender_xenocide het volgende:
Heeft nederland nu zijn eigen HAARP in drenthe?
http://www.telegraaf.nl/b(...)lescoop__.html?p=3,2
Dat stukje over die raket, die vliegt naar Zhizhgin? Wat is daar dan? Het is namelijk een klein Russisch eilandje waar niets over bekend is.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:44 schreef Resonancer het volgende:
Haiti : HAARP Operation Deleted Records From 11 January 2010.
http://www.lifeinthemixtalk.com/?p=9553
Dat heeft de EU niet gevraagd.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Yeah right, daarom heeft de EU ook officieel om stopzetting van dit project gevraagd.
De subcommissie heeft er "wat " over geschreven. Letterlijke stopzetting.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:15 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dat heeft de EU niet gevraagd.
Een subcommissie van het EU parlement heeft er wat over geschreven. En jij weet dondersgoed dat het hele EU parlement er alleen maar is om de EU een schijn van democratie te geven maar in werkelijkheid helemaal niets te zeggen heeft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)tsunami__.html?p=1,1quote:Overstromingen door tsunami Japan
TOKIO - Door de tsunami in het noordoosten van Japan zijn grote gebieden overstroomd. Op televisiebeelden is te zien hoe een muur van water zich over het laaggelegen gebied verspreid. Gebouwen, vrachtwagens en auto's worden meegesleurd.
Japan werd vrijdagmiddag (lokale tijd) getroffen door een aardbeving met een kracht van 8,9 op de schaal van Richter die tot in de Chinese hoofdstad Peking, meer dan 2000 kilometer verder werd gevoeld. Een van de zwaarst getroffen gebieden is Miyagi.
Doden
Door de aardbeving en de daaropvolgende tsunami in het noordoosten van Japan zijn zeker 59 mensen omgekomen. Een Japans televisiestation spreekt over meer dan 90 doden. Ook raakten veel mensen gewond. Tientallen mensen worden vermist. Dat meldde het persbureau Kyodo vrijdag. Gevreesd wordt dat het dodental nog veel verder oploopt. Op meer dan 80 plaatsen brak brand uit.
Onder de slachtoffers zijn drie mensen in en rond hoofdstad Tokio. Een 67-jarige man raakte bedolven toen een muur instortte en een oudere vrouw stierf toen een dak naar beneden kwam.
In de prefectuur Ibaraki, ten noordoosten van Tokio, kwamen drie mensen om doordat hun huizen het begaven. In de prefectuur Iwate, nabij het epicentrum van de beving, zijn voor zover nu bekend tien mensen overleden.
Zeker driehonderd huizen zijn weggespoeld of ingestort in de Japanse stad Ofunato, ruim 500 kilometer ten noordoosten van de hoofdstad Tokio. De stad heeft meer dan 40.000 inwoners. De politie meldde enkele uren na de ramp zeventien doden in de stad. Gevreesd wordt dat nog meer stoffelijke overschotten gevonden zullen worden.
Kerncentrales en olieraffinaderijen werden stilgelegd, snelwegen en luchthavens gesloten en diverse hogesnelheidstreinen uit de dienstregeling genomen. In de omgeving van de hoofdstad Tokio vloog onder meer een raffinaderij in brand.
De beving, die zich vrijdag rond kwart voor drie in de middag voordeed, was de zwaarste in 140 jaar in Japan. Helikopters van tv-stations gaven een beeld van de omvang van de ramp in de prefectuur Miyagi, die het dichtst bij het epicentrum ligt. Grote aantallen auto's en vrachtwagens werden meegevoerd door het wassende water. Woningen en gebouwen langs de kust werden weggevaagd door de vloedgolven. Die begonnen door de beving en een reeks nabevingen in de bodem van de Stille Oceaan, ongeveer 130 kilometer ten oosten van de prefectuur Miyagi.
Vloedgolf
In Sendai, de hoofdstad van Miyagi, werd een 10 meter hoge vloedgolf waargenomen. Elders was sprake van 4 meter hoge golven. Er wonen ongeveer een miljoen mensen in het aan de kust gelegen Sendai. In het gebied wonen ook vijftig Nederlanders.
Het leger heeft onder meer vliegtuigen ingezet om een beeld te krijgen van de omvang van de ramp.
Japan wordt vaak getroffen door aardbevingen, maar die hebben doorgaans een veel minder verwoestend effect dan de beving en de daaropvolgende tsuami's van vrijdag. De Japanse premier Naoto Kan heeft opgeroepen tot kalmte. „Luister aandachtig naar de informatie op de radio en televisie”, aldus Kan in een toespraak die op meerdere tv-zenders werd uitgezonden.
Evacuaties
Voor bijna alle landen rond de Grote Oceaan is tot nader order een tsunamiwaarschuwing van kracht. In onder meer de Filipijnen, op Taiwan en in de Amerikaanse archipel Hawaï worden grootschalige evacuaties in gang gezet.
Ik wou een topic openen, maar ik dacht dat er vast al een HAARP topic op BNW stond.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:50 schreef Louis22 het volgende:
Ik dacht er nog even over voor de grap een topic te openen waarin ik beweer dat het een nieuw geheim wapen is van de VS om Japan te dwingen zijn kant te kiezen in de strijd tegen China ofzo, maar er zijn dus mensen die dat echt geloven
Het zelfde principe als een kerncentrale. In verkeerde handen kan het gevaarlijk zijn maar in goede handen kan het juist een redding zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:53 schreef ender_xenocide het volgende:
Na mijn topic in DE vandaag over het switchen van de magnetische polen op aarde zag ik het licht.
H.A.A.R.P installaties worden gebouwd om zo een schild om de aarde te creëeren die ons beschermt als straks in 2012 de polen plots switchen
Het mag vergezocht wezen, maar het is misschien een leuke theoriequote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:50 schreef Louis22 het volgende:
Ik dacht er nog even over voor de grap een topic te openen waarin ik beweer dat het een nieuw geheim wapen is van de VS om Japan te dwingen zijn kant te kiezen in de strijd tegen China ofzo, maar er zijn dus mensen die dat echt geloven
The million dollar question.quote:
Hoe serieus moet ik die site nemen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:47 schreef truepositive het volgende:
Voor de twijfelaars. Het Europese Parlement is al een tijdje op de hoogte van haarp: http://news.exopoliticsinstitute.org/index.php/archives/1126
Van de Europarlement site zelf. Komt u maar debunken dames en heren.quote:HAARP - a weapons system which disrupts the climate
On 5 February 1998 Parliament's Subcommittee on Security and Disarmament held a hearing the subject of which included HAARP. NATO and the US had been invited to send representatives, but chose not to do so. The Committee regrets the failure of the USA to send a representative to answer questions, or to use the opportunity to comment on the material submitted.(21)
HAARP (High Frequency Active Auroral Research Project) is run jointly by the US Air Force and Navy, in conjunction with the Geophysical Institute of the University of Alaska, Fairbanks. Similar experiments are also being conducted in Norway, probably in the Antarctic, as well as in the former Soviet Union.(22) HAARP is a research project using a ground based apparatus, an array of antennae each powered by its own transmitter, to heat up portions of ionosphere with powerful radio beams.(23) The energy generated heats up parts of the ionosphere; this results in holes in the ionosphere and produces artificial 'lenses'.
HAARP can be used for many purposes. Enormous quantities of energy can be controlled by manipulating the electrical characteristics of the atmosphere. If used as a military weapon this can have a devastating impact on an enemy. HAARP can deliver millions of times more energy to a given area than any other conventional transmitter. The energy can also be aimed at a moving target which should constitute a potential anti-missile system.
The project would also allow better communications with submarines and manipulation of global weather patterns, but it is also possible to do the reverse, to disrupt communications. By manipulating the ionosphere one could block global communications while transmitting one's own. Another application is earth-penetrating, tomography, x-raying the earth several kilometres deep, to detect oil and gas fields, or underground military facilities. Over-the-horizon radar is another application, looking round the curvature of the earth for in-coming objects.
Ik wil niks debunkenquote:Op donderdag 24 maart 2011 01:55 schreef truepositive het volgende:
Dit is echt de jackpot, lol!
[..]
Van de Europarlement site zelf. Komt u maar debunken dames en heren.
Zijn er stukken in het bijzonder wat ik moet lezen? Ben lui aangelegdquote:Op donderdag 24 maart 2011 01:54 schreef truepositive het volgende:
Deze dan
http://www.europarl.europ(...)005+0+DOC+XML+V0//EN
Sorry had ik overheen gelezenquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:11 schreef truepositive het volgende:
Euhm, de quote die een stukje hierboven staat is wel aardig. Ik ga zo nog even verder zoeken op die site want er mist nog wel het een en ander.
Ik vind dit een vrij heftig stukje.quote:Op donderdag 24 maart 2011 01:55 schreef truepositive het volgende:
Dit is echt de jackpot, lol!
[..]
Van de Europarlement site zelf. Komt u maar debunken dames en heren.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zijn er stukken in het bijzonder wat ik moet lezen? Ben lui aangelegd
quote:gezien de hoorzitting over HAARP en niet-dodelijke wapens die op 5 februari 1998 in Brussel is georganiseerd door de Subcommissie veiligheid en ontwapening van de Commissie buitenlandse zaken, veiligheids- en defensiebeleid,
T. overwegende dat ondanks bestaande verdragen nog steeds militair onderzoek wordt uitgevoerd naar beïnvloeding van het milieu als wapen, zoals bijvoorbeeld blijkt uit het HAARP-systeem in Alaska,
26. verzoekt de Europese Unie ernaar te streven dat ook de nieuwe, zogenaamd niet-dodelijkewapentechnieken en de ontwikkeling van nieuwe wapenstrategieën deel uitmaken van en worden geregeld in internationale overeenkomsten;
27. is van mening dat HAARP (High Frequency Active Auroral Research Project) wegens de ingrijpende gevolgen daarvan voor het milieu een mondiale aangelegenheid is en dringt erop aan dat de juridische, milieutechnische en ethische gevolgen door internationaal onafhankelijke organen worden onderzocht alvorens verder onderzoek en proeven worden uitgevoerd; betreurt het dat de regering van de Verenigde Staten herhaaldelijk heeft geweigerd iemand af te vaardigen om aan de openbare hoorzitting of een vervolgbijeenkomst die is georganiseerd door zijn bevoegde commissie een toelichting te geven op de gevaren voor het milieu en de bevolking die verband houden met het HAARP-programma dat momenteel in Alaska wordt gefinancierd;
28. verzoekt het panel ter Beoordeling van het Wetenschappelijk en Technologisch Beleid (STOA) te besluiten de wetenschappelijke en technische gegevens die alle bestaande onderzoeken inzake HAARP hebben opgeleverd, te onderzoeken om de exacte aard en mate van gevaar te evalueren die HAARP oplevert voor het plaatselijke en mondiale milieu en de volksgezondheid in het algemeen;
29. verzoekt de Commissie in samenwerking met de regeringen van Zweden, Finland, Noorwegen en de Russische Federatie de gevolgen van het HAARP-programma voor het milieu en de volksgezondheid in het Europese poolgebied te onderzoeken en het Parlement verslag te doen van haar bevindingen;
30. roept in het bijzonder op tot het sluiten van een internationaal verdrag voor een wereldwijd verbod op onderzoek en ontwikkeling, zowel in de militaire als in de civiele sector, die erop gericht is om kennis omtrent de werking van de menselijke hersenen op basis van chemische of elektrische processen, geluidstrillingen of anderszins in te zetten voor de ontwikkeling van wapens die het mogelijk maken om mensen op enigerlei wijze te manipuleren, met inbegrip van een verbod op alle eventuele huidige of toekomstige toepassingen van dergelijke systemen;
quote:
Tis best heftig maar niks over aardbevingen toch.. er word niet expliciet gezegd wat doeleinden zijn.. of lees ik krom?quote:
Nee, het is nergens gezegd dat HAARP aardbevingen kan veroorzaken of als partikel beam weapon gebruikt kan worden, het originele patent duidt erop dat het een installatie is die het weer en de electro magnetische lagen van de stratosfeer kan zou kunnen veranderen, en is imo fucken met het weer, en als iets me niet zint is het fucken met het weer, dat is te onvoorspelbaar laat staan te controleren.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:35 schreef Bastard het volgende:
Tis best heftig maar niks over aardbevingen toch.. er word niet expliciet gezegd wat doeleinden zijn.. of lees ik krom?
tinfoil hats? Ik herhaal deze nog maar 's:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee, het is nergens gezegd dat HAARP aardbevingen kan veroorzaken of als partikel beam weapon gebruikt kan worden, het originele patent duidt erop dat het een installatie is die het weer en de electro magnetische lagen van de stratosfeer kan zou kunnen veranderen, en is imo fucken met het weer, en als iets me niet zint is het fucken met het weer, dat is te onvoorspelbaar laat staan te controleren.
Maar conspiracies eigen zijn er legio geesten die vermoeden, beweren of zelfs zeker weten dat HAARP tot veel meer in staat is, ELF communicatie met onderzeeërs, bodemonderzoek op hele grote afstand en zelfs aardbevingen veroorzaken, maar dat is voor de tinfoil hats, het onderzoek en verzoek van de EU is vanwege het oncontroleerbaar veranderen van het aardmagnetisch veld met wellicht alle schadelijke gevolgen vandien, niet vanwege aardbevingsgevaar....
Hij heeft het niet specifiek over haarp dat is idd waar.quote:"Others [terrorists] are engaging even in an eco-type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves So there are plenty of ingenious minds out there that are at work finding ways in which they can wreak terror upon other nationsIt's real, and that's the reason why we have to intensify our
{counterterrorism] efforts."
Former Secretary of Defense William Cohen at an April 1997 counterterrorism conference sponsored by former Senator Sam Nunn. Quoted from DoD News Briefing
quote:Researchers say they have found a close link between electrical disturbances on the edge of our atmosphere and impending quakes on the ground below.
On a significant number of occasions, satellites have picked up disturbances in this part of the atmosphere 100-600km above areas that have later been hit by earthquakes.
One study looked at over 100 earthquakes with magnitudes of 5.0 or larger in Taiwan over several decades. The researchers found that almost all of the earthquakes down to a depth of about 35km were preceded by distinct electrical disturbances in the ionosphere.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7435324.stm
Tweede deel van het stuk van de Europarlements site: http://www.europarl.europ(...)005+0+DOC+XML+V0//ENquote:From the 1950s the USA conducted explosions of nuclear material in the Van Allen Belts(24) to investigate the effect of the electro-magnetic pulse generated by nuclear weapon explosions at these heights on radio communications and the operation of radar. This created new magnetic radiation belts which covered nearly the whole earth. The electrons travelled along magnetic lines of force and created an artificial Aurora Borealis above the North Pole. These military tests are liable to disrupt the Van Allen belt for a long period. The earth's magnetic field could be disrupted over large areas, which would obstruct radio communications. According to US scientists it could take hundreds of years for the Van Allen belt to return to normal. HAARP could result in changes in weather patterns. It could also influence whole ecosystems, especially in the sensitive Antarctic regions.
Another damaging consequence of HAARP is the occurrence of holes in the ionosphere caused by the powerful radio beams. The ionosphere protects us from incoming cosmic radiation. The hope is that the holes will fill again, but our experience of change in the ozone layer points in the other direction. This means substantial holes in the ionosphere that protects us.
With its far-reaching impact on the environment HAARP is a matter of global concern and we have to ask whether its advantages really outweigh the risks. The environmental impact and the ethical aspect must be closely examined before any further research and testing takes place. HAARP is a project of which the public is almost completely unaware, and this needs to be remedied.
HAARP has links with 50 years of intensive space research for military purposes, including the Star Wars project, to control the upper atmosphere and communications. This kind of research has to be regarded as a serious threat to the environment, with an incalculable impact on human life. Even now nobody knows what impact HAARP may have. We have to beat down the wall of secrecy around military research, and set up the right to openness and democratic scrutiny of military research projects, and parliamentary control.
A series of international treaties and conventions (the Convention on the prohibition of military or any other hostile use of environmental modification techniques, the Antarctic Treaty, the Treaty on principles governing the activities of states in the exploration and use of outer space including the moon and other celestial bodies, and the UN Convention on the Law of the Sea) casts considerable doubt on HAARP on legal as well as humanitarian and political grounds. The Antarctic Treaty lays down that the Antarctic may be used exclusively for peaceful purposes.(25) This would mean that HAARP is a breach of international law. All the implications of the new weapons systems should be examined by independent international bodies. Further international agreements should be sought to protect the environment from unnecessary destruction in war.
Vind je het nl's niet lekkerder lezen ?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:24 schreef truepositive het volgende:
[..]
Tweede deel van het stuk van de Europarlements site: http://www.europarl.europ(...)005+0+DOC+XML+V0//EN
Mij maakt het niet zo heel veel uit, maar de linkjes hier zijn al zo vaak alleen Engels.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:41 schreef truepositive het volgende:
Loopt altijd kut met die vertaalmachines. Ik vind engels zelf ook wel prettig
Wil hem best vertaald neerzetten maar het is toch niet helemaal hetzelfde
Maar dat is niet het enige interessante aan kwarts:quote:Quartz and Rochelle salt exhibited the most piezoelectricity.
quote:Summary: A new study shows that quartz plays a key role in initiating the chain events that cause Earth's surface to crack, wrinkle, fold and stretch. The findings could help geologists understand the movements of tectonic plates and their effects on the environment of Earth.
http://saturn.astrobio.ne(...)-to-continent-shiftsquote:If temperature and water are the same, Lowry says, rock flow will focus where the quartz is located because that's the only weak link.
Once the flow starts, the movement of rock carries heat with it and that efficient movement of heat raises temperature, resulting in weakening of crust.
"Rock, when it warms up, is forced to release water that's otherwise chemically bound in crystals," he says.
quote:Technology created 50 rainstorms in Abu Dhabi's Al Ain region last year
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)t.html#ixzz1cZwpnJEU
Wat redelijk verse filmpjes:quote:Thursday, 28 April 2011
US Government Takes Down HAARP Website to Conceal Evidence of US Weather Modification and Earthquake Inducing Warfare.
The HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program) website has been down for the past 3 weeks. It was ordered taken down by the US government to conceal US weather modification and earthquake inducing warfare activities against foreign states.
The HAARP website was publishing very damaging evidence of US military weather modification and earthquake triggering operations against foreign states. HAARP’s waterfall charts and magnetometer charts gave evidence of an ongoing weather war between the United States government and foreign states. The magnetometer presented concrete evidence that HAARP triggered the Japan earthquake and ensuing tsunami.'
http://presscore.ca/2011/?p=2261
Nog steeds in leven.quote:
Uitleg:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:29 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Nog steeds in leven.
say that.
Dat lijkt me eerder een weerradar oid.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:21 schreef Resonancer het volgende:
Haarp mobiel ?
[ afbeelding ]
'
[..]
Wat redelijk verse filmpjes:
Thx voor je uitleg. Hoop het nog 's met eigen ogen te zien.quote:Op woensdag 15 februari 2012 00:54 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
[..]
Uitleg:
That is the top of a cumulonimbus (thunderhead) cloud. the top spreads out in a fashion resembling an anvil, as the ice crystals forming at the top of the cloud are no longer receiving up-drafts from the thunderhead.
Zeer interessante theorie.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sea-based_X-band_Radarquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:21 schreef Resonancer het volgende:
Haarp mobiel ?
[ afbeelding ]
'
[..]
Wat redelijk verse filmpjes:
Bekijk deze YouTube-video
quote:Fukushima quake, tsunami disturbed upper atmosphere: NASA
Washington - The massive earthquake and tsunami that hit Fukushima, Japan, last year wreaked havoc in the skies above as well, disturbing electrons in the upper atmosphere, NASA reported.
The waves of energy from the quake and tsunami that were so destructive on the ground reached into the ionosphere, a part of the upper atmosphere that stretches from about 50 to 500 miles above Earth's surface.
The ionosphere is the last, thinnest part of the atmosphere, where solar ultraviolet radiation breaks up molecules and leaves a haze of electrons and ions.
In images released last Friday, NASA showed how the earthly disturbances from the March 11, 2011, quake and tsunami were echoed in the movement of electrons far aloft. This movement was monitored by tracking the GPS signals between satellites and ground receivers.
Scientists have seen this phenomenon before, for tsunamis in Samoa in 2009 and Chile in 2010. The Japanese event, however, occurred in a region more closely monitored by a dense network of GPS receivers, NASA said in a statement.
http://www.gmanetwork.com(...)pper-atmosphere-nasa
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |