wat danquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ga dr maar eens met rubberen zolen opstaan...
serieus?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:04 schreef Beukertje het volgende:
dan zal het waarschijnlijk niet werken
Ja, er staat in de gebruiksaanwijzing ook iets over niet net gedronken, gegeten, of veel bewogen hebben...Dat ding werkt dus alleen nog maar een beetje accuraat als je net uit bed komt...quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:24 schreef Lucille het volgende:
In feite wordt er een weerstandsmeting gedaan (ook wel bekand als de Bioelectrical Impedance method). Helaas is deze manier van meten niet erg nauwkeurig en is de foutenmarge redelijk groot. Zodra je veel gaat drinken of je gaat een flinke inspanning doen worden de meetresultaten slechter.
Zelfs als je precies de handleiding volgt schijnt het zo te zijn dat je moet rekenen op een foutenmarge van minstens 8%quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:29 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ja, er staat in de gebruiksaanwijzing ook iets over niet net gedronken, gegeten, of veel bewogen hebben...Dat ding werkt dus alleen nog maar een beetje accuraat als je net uit bed komt...
Wat het mannetje zegt !quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:24 schreef Lucille het volgende:
In feite wordt er een weerstandsmeting gedaan (ook wel bekand als de Bioelectrical Impedance method). Helaas is deze manier van meten niet erg nauwkeurig en is de foutenmarge redelijk groot. Zodra je veel gaat drinken of je gaat een flinke inspanning doen worden de meetresultaten slechter.
Helemaal mee eens. Soms zijn mensen heel blij dat ze een halve of een hele kilo zijn afgevallen. Helaas zegt dat weinig, het verschil tussen 's avonds en 's ochtends meten kan al makkelijk een halve kilo tot 1 kilo schelen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:59 schreef SHE het volgende:
Ook gewicht meten is slechts een indicatie...met BMI en huidplooi meter kom je het dichtsbij je lichamelijke toestand.
De rest zal de spiegel je wel vertellen. Ik ben voor een algeheel weegschaal verbod overal ter wereld. Het frustreert mensen en geeft ze een ongezond zelfbeeld.
De bron van al het kwaad!!![]()
Daarom is de BMI ook maar een indicator. Niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:01 schreef Arctica het volgende:
Maar voor BMI moet je je gewicht weten om het uit te rekenen
En dan ben ik bijna net te zwaar
Justequote:Op dinsdag 4 april 2006 22:07 schreef Lucille het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Soms zijn mensen heel blij dat ze een halve of een hele kilo zijn afgevallen. Helaas zegt dat weinig, het verschil tussen 's avonds en 's ochtends meten kan al makkelijk een halve kilo tot 1 kilo schelen.
8%? dat is toch helemaal niet zo slecht?quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:38 schreef Devlinsect het volgende:
Echt 8% verschil met zo'n weegschaalvetmetert? (drie keer letterwaarde)![]()
8% van het resultaat ja (dus 8% van het resultaat (laten we zeggen een mooie 12%quote:Op woensdag 5 april 2006 05:17 schreef McGry het volgende:
[..]
8%? dat is toch helemaal niet zo slecht?
Het toilet...of plaspillenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:06 schreef shenouda het volgende:
En waterpercentage, wat zijn daar de beste waarden voor?
Als je tussen 11 en 12 zit, dan zit je op het percentage waar wedstrijd BB-ers naar streven.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:44 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
8% van het resultaat ja (dus 8% van het resultaat (laten we zeggen een mooie 12%), dan zit je werkelijke vetpercentage dus tussen de 11.04% en de 12.96.
(dus niet 8% tov het resultaat, dus tussen de 4% en de 20%)
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Fok je bmi en je weegschaal harder...kijk in je spiegel en vertel jezelf eerlijk wat je ziet...tevreden? zo nee, DOE ER WAT AAN
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Whehe, ik heb een keer op zo'n weegschaal gestaan, die gaf 7% aan
Klopt geen fuck van dus.
BMI is ook geen goede meting, daar met veel spiermassa je bmi veel hoger uitvalt (immers spiermassa is zwaarder dan vetmassa).quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:59 schreef SHE het volgende:
Ook gewicht meten is slechts een indicatie...met BMI en huidplooi meter kom je het dichtsbij je lichamelijke toestand.
De rest zal de spiegel je wel vertellen. Ik ben voor een algeheel weegschaal verbod overal ter wereld. Het frustreert mensen en geeft ze een ongezond zelfbeeld.
De bron van al het kwaad!!![]()
Wedstrijd bodybuilders op 11%? Ben je wel helemaal wakker?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Als je tussen 11 en 12 zit, dan zit je op het percentage waar wedstrijd BB-ers naar streven.
Wat een gelul allemaal
Fok je bmi en je weegschaal harder...kijk in je spiegel en vertel jezelf eerlijk wat je ziet...tevreden? zo nee, DOE ER WAT AAN
Geen meter, weegschaal of methodiek helpt je in je hoofd...alleen een drastische verandering in je levensstijl doet dat.
Nou sorry, maar zonder weegschaal zou ik mezelf klem vreten volgens mij. Als ik in de spiegel kijk, zie ik over het algemeen een verschil van 3 kilo niet, en dat is nou net het verschil tussen broek wel en broek niet passen en het verschil tussen gezond gewicht en net aan overgewicht. Ik vind dat je nog al overdreven reageert op de weegschaal als ik nou heel eerlijk ben... Zolang als je er niet geobsedeert door raakt, is er echt niks aan de hand hoor.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom dat? Wordt je er slechter van?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:48 schreef Nugget het volgende:
Dat vetpercentage is alleen maar deprimerend.![]()
Heb je toevallig je vet op je buik en armen ed zitten en niet op je benen? Zo'n weegschaal meet de weerstand tussen je beide voeten ... gaat dus alleen door je benen en onderbuik. Als jij je vet op een andere plaats hebt zitten, kan je een hele lage score hebben.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Whehe, ik heb een keer op zo'n weegschaal gestaan, die gaf 7% aan
Klopt geen fuck van dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |