abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43427664
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Goldfishie het volgende:
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!

De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.

Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
JA HALLO MAAR 10 JAAR GELEDEN WAS DAT NIET ZO DUS IEDEREEN GEBRUIK NOG 'NS' OM HET MAKKELIJK TE HOUDEN MIERENNEUKER
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:05:03 #102
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43427754
Ik ben geen mieren neuker. Ik geef gewoon aan wat in mijn ogen de waarheid is over de vertragingen van de NS. Vind het lullig dat het personeel steeds uitgekafferd wordt om dingen die ze zelf NET zo irritant vinden als de reiziger most of the time...
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  maandag 13 november 2006 @ 16:48:58 #103
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_43512178
Gvd, de laatste 15 keer ofzo dat ik met de trein ging de afgelopen weken, was er ELKE KEER minimaal 5 minuten vertraging. Hierdoor kwam ik zelfs een paar keer te laat op m'n werk (als de vertraging opliep tot 15 minuten), ik schaamde me dood. Maar no way dat ik 3 kwartier te vroeg op m'n werk ga zijn, omdat de NS niet fatsoenlijk een trein op tijd kan laten rijden.

Een keertje storing ofzo kan altijd gebeuren, maar 7 van de 10 treinen die ik neem, rijden niet op tijd.

Vandaag deed ik maar eens rustig aan, want de trein zou toch wel weer te laat zijn, en ik had geen zin om 10 minuten in de kou te staan wachten. Dus ik kom op het station aan, rijdt GVD die kuttrein net weg! Juist vandaag vertrok ie een minuut te vroeg! Doe dat dan altijd, flikkers

NS
Pro(anti)-rail
pi_43512364
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Goldfishie het volgende:
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!

De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.

Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
Rot op joh, railfetishist

alleen al door je avatar kan ik je niet eens serieus nemen

Drol
pi_43514824
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Rot op joh, railfetishist

alleen al door je avatar kan ik je niet eens serieus nemen

Drol
.
  maandag 13 november 2006 @ 18:48:48 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43516160
Nee, dan had je vanochtend beter in de auto kunnen zitten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 13 november 2006 @ 19:35:25 #107
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43517999
STFU met je drol. Beetje de mensen lopen afzeiken die er niks aan kunnen doen... Die conducteurs en machinisten doen ook maar gewoon hun werk. Een machinist gaat rijden als het sein groen is. Zo niet, dan is dat niet de schuld van de NS. Mensen denken alleen aan zichzelf en die zien het grotere geheel niet. En ik ben dus wel vaak half uur te vroeg. Heerlijk, kan ik nog even een bakkie doen. Tijdens treinreis heb ik tijd voor mn krantje, wat in de auto niet lukt met files en bumper kleverts.

Railfetishist of niet, niks is zo mooi als een knappe man in NS uniform
Don't drink the water... Fish fuck in it!
pi_43518492
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:35 schreef Goldfishie het volgende:
STFU met je drol. Beetje de mensen lopen afzeiken die er niks aan kunnen doen... Die conducteurs en machinisten doen ook maar gewoon hun werk. Een machinist gaat rijden als het sein groen is. Zo niet, dan is dat niet de schuld van de NS. Mensen denken alleen aan zichzelf en die zien het grotere geheel niet. En ik ben dus wel vaak half uur te vroeg. Heerlijk, kan ik nog even een bakkie doen. Tijdens treinreis heb ik tijd voor mn krantje, wat in de auto niet lukt met files en bumper kleverts.

Railfetishist of niet, niks is zo mooi als een knappe man in NS uniform
Donder maar op, treinrukker.

Ik neem toch niets van jou aan... jij bent net zo subjectief bezig als wij dat zijn

NS
Treinen
  maandag 13 november 2006 @ 19:59:37 #109
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43518852
Ik ben niet subjectief. Ik reis elke dag met de trein, en ervaar ook vaak zat vertragingen. Voordat ik een relatie kreeg met een spoor man dacht ik er ook al zo over. Gewoon simpelweg doordat ik eens aan de mensen van ns vroeg waardooor die vertragingen nou kwamen ipv meteen te gaan schelden als het mis gaat. En wat ik vind van de NS zelf is ook niet positief. Dat bedrijf denkt in cijfers en niet in mensen. Het gaat mij er om dat ik het niet terecht vind dat de mensen op de trein de volle laag krijgen terwijl zij alleen maar hun werk doen. En de mensen die verantwoordelijk zijn voor het in de soep lopen van hun werk, zitten hoog en droog op kantoor. Dat staat me gewoon tegen.
Don't drink the water... Fish fuck in it!
pi_43518919
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Goldfishie het volgende:
Ik ben niet subjectief. Ik reis elke dag met de trein, en ervaar ook vaak zat vertragingen. Voordat ik een relatie kreeg met een spoor man dacht ik er ook al zo over. Gewoon simpelweg doordat ik eens aan de mensen van ns vroeg waardooor die vertragingen nou kwamen ipv meteen te gaan schelden als het mis gaat. En wat ik vind van de NS zelf is ook niet positief. Dat bedrijf denkt in cijfers en niet in mensen. Het gaat mij er om dat ik het niet terecht vind dat de mensen op de trein de volle laag krijgen terwijl zij alleen maar hun werk doen. En de mensen die verantwoordelijk zijn voor het in de soep lopen van hun werk, zitten hoog en droog op kantoor. Dat staat me gewoon tegen.
En mij staan mensen die van de NS houden en van zijn personeel tegen
  maandag 13 november 2006 @ 20:07:34 #111
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43519140
De NS top kan me ook gestolen worden hoor, die maken het werk van de mensen op de trein er nou niet bepaald leuker op met boete regels en al dat soort shit.

Vandeweek heeft mn vriend een half uur op een station staan vernikkelen s avonds laat omdat de ns zijn trein 'kwijt' was. Daar sta je dan. Dan is hij zelf ook pissig. Kan je nagaan hoe pissig ie dan is als reizigers HEM gaan uitschelden waar die trein blijft?!
Don't drink the water... Fish fuck in it!
pi_43564350
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:06 schreef Xbox_360 het volgende:
Aangewezen zijn op het openbaar veroer is natuurlijk al bagger, maar al helemaal als je in een dorpje opstapt (Vierlingsbeek) waar verdomme maar 1 f*cking trein in het uur komt. En dan ook nog het lef hebben te laat te komen. Toch maar elke dag naar Boxmeer fietsen om nog op tijd te kunnen komen op school. Even wat geschiedenis:

December vorig jaar:
De NS voert zijn nieuwe dienstregeling in. Voor de Maaslijn betekent dit dat er simpelweg een trein geschrapt is. Voorheen gingen er vanuit Boxmeer drie treinen in het uur. Een sneltrein 5 minuten voor het hele uur, die rechtstreeks van Boxmeer naar Nijmegen ging, wat eigenlijk bijna altijd goed ging. Daar deed je ongeveer 17 minuten over. 5 minuten later (op het hele uur) vertrok er een stoptrein. Deze stopte dus ook in Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Ongeveer een half uur later kwam er nog een stoptrein. Dit was natuurlijk een geweldig systeem. Het waren twee lange treinen die vrij kort achter elkaar vertrokken waardoor het nooit écht stampvol zat. Wel druk natuurlijk, maar praktisch altijd een zitplek. En er kwamen twee treinen in het uur in Vierlingsbeek.

Nieuwe dienstregeling:
De eerste dag van de nieuwe dienstregeling.. Blijkbaar had de NS die dag niet over het feit nagedacht dat als je van 2 redelijk volle lange trienen, naar 1 zo KORT mogelijke trein gaat, het natuurlijk niet allemaal past. Opstoppingen bij elke ingang van de trein. Mensen pasten er gewoon simpelweg niet bij. En dat een paar dagen lang. Toen hadden ze eindelijk door dat ze de trein langer moesten maken. De trein van 8 uur zit elke dag weer stampvol. Bovendien moeten alle treinen elkaar nu passeren op het station. Hiervoor is planning voor nodig, wil het goed verlopen. Plannen + NS = een dodelijke combinatie. Ofterwijl, het werkt voor geen ene fuck Het staat om de haverklap vast in Cuijk en Boxmeer omdat er gewacht moeten worden op de tegentrein. Verder komt ie vaker te laat dan op tijd. Vooral de trein van 23 over vanuit boxmeer. Praktisch elke dag: "Dames en heren, de sneltrein naar..." je kent het wel :'(

Nog een verslechtering: De NS is "punctueler" geworden. Dit houdt in dat aansluitende treinen niet meer wachten op een vertraagde trein uit de andere richting. Voorbeeld. Ik kom aan in Nijmegen en zie dat ik me moet haasten om m'n aansluiting richting Boxmeer te halen. Moet je ook nog het hele station over om bij je trein te komen. Vanwege lichamelijke problemen kon ik een tijd lang niet rennen en alleen rennend zou je de trein halen. Zeer klantvriendelijk Zeker tegenover oudere mensen. En nu maar in hun reclames zeggen dat ze als 3e van de wereld staan. De rapportcijfertjes van de NS zijn belangrijker dan de tevredenheid van de klant

De toekomst..?
Een andere maatschapij (Veolia volgens mij) gaat de Maaslijn overnemen van de NS. Het klonk echt geweldig toen ik het voor het eerst las:
- 4 treinen in het uur in de ochtendspits (ook vanuit Vierlingsbeek)
- Nieuwe, luxere treinen met meer zitplek
- Airco!

Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben

Wordt het ooit nog iets met de Maaslijn of zal de klant de dupe blijven van slechte planning, lekkermakertjes en slechte organisatie? Is er nog hoop voor de Maaslijn? Een klasgenoot zei dat ze mischien wel bussen in gingen zetten. "Wat moeten ze anders als ze geen treinen hebben." Hopen dat het niet zover komt. Dit zou namelijk een verdrie- of verviervoudiging van de reistijd betekenen waardoor ik om 5 uur op zou moeten staan om rond half 9 op school te zijn

Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneuken Mocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Klaag ook gerust over jou traject!
Was bedoeld als eigen topic, maar er zijn blijkbaar al teveel NS topics Dan zet ik em hier maar bij
pi_43564562
Na overleg is het topic toch geopend: Wordt het OOIT nog wat met de Maaslijn? (Nijmegen-Roermond)
  maandag 20 november 2006 @ 11:47:53 #114
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43712451
Stelletje homo's

"Oh mijn god, allemaal blaadjes op het spoor Kom laten we het zo doen dat -skippybal- compleet vast komt te zitten en voor niks vroeg is opgestaan "

LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43714367
Het was vanochtend echt drama ja...
  maandag 20 november 2006 @ 16:18:00 #116
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43719971
Het spoor blaadjes vrij houden is een prorail aangelegenheid. Die beheert de sporen. En als een goederentrein op een andere trein knalt is dat ook niet de schuld van NS want NS rijdt geen goederen treinen. Iets verkeerd gegaan met de seinen en wissels.... pro rail. Maar goed, is al de zoveelste keer dat ik dit probeer uit te leggen haha.
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  maandag 20 november 2006 @ 16:19:20 #117
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43720008
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:18 schreef Goldfishie het volgende:
Het spoor blaadjes vrij houden is een prorail aangelegenheid. Die beheert de sporen. En als een goederentrein op een andere trein knalt is dat ook niet de schuld van NS want NS rijdt geen goederen treinen. Iets verkeerd gegaan met de seinen en wissels.... pro rail. Maar goed, is al de zoveelste keer dat ik dit probeer uit te leggen haha.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 20 november 2006 @ 16:22:27 #118
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43720109
Al jullie gezeik over and over again over dingen waar de ns niks aan kan doen...
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  maandag 20 november 2006 @ 16:28:49 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43720330
Tja, je hebt wel gelijk. Maar dat "prorail, prorail, prorail" gaat ook vervelen. Men reist met NS, en dus wordt daarover als eerste geklaagd. Niet altijd eerlijk, wel begrijpelijk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 20 november 2006 @ 16:32:54 #120
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43720445
Ik snap dat er snel over de NS geklaagd wordt, die zijn het gezicht van het spoor vervoer. Vind het alleen gewoon jammer dat de NS steeds uitgescholden wordt, voor dingen waar aantoonbaar een andere oorzaak voor is. Die deels bij prorail ligt en deels bij mensen die bv voor een trein springen, fietswrakken op het spoor leggen, verdachte pakketjes achterlaten en meer zulks. Tuurlijk maakt de NS ook fouten, maar die zijn denk ik maar voor 10 procent van de vertragingen verantwoordelijk. Exacte cijfers weet ik niet, maar ik baseer me even op de dingen die ik zelf meemaak in de trein en links en rechts hoor.
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  Moderator maandag 20 november 2006 @ 19:15:46 #121
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43724818
Ongeluk in Rotterdam

Ach, laten we dan ook maar een vertraging doen in Assen, lijkt me leuk!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43725324
vanmiddag stonden we stil op station waddinxveen, roept de conducteur danwel machinist om:

"ja dames en heren, even geduld alstublieft, we moeten even wachten tot dat trammetje voorbij gekomen is!"
met dat trammetje bedoelde hij dus de lightrail
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:34:36 #123
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_43735498
Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?

Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
  Moderator dinsdag 21 november 2006 @ 10:11:59 #124
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43740487
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Malibu-06 het volgende:
Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?

Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
Ja Viel me wel op ja
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43740646
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Malibu-06 het volgende:
Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?

Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
Lafbekken!

Trouwens, ik checkte net ff de nieuwe dienstregeling van Arriva voor de treinen, maar die is nu wel beter, want nu heb ik met de sneltrein altijd aansluiting

[ Bericht 19% gewijzigd door Tommeke op 21-11-2006 10:32:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')