JA HALLO MAAR 10 JAAR GELEDEN WAS DAT NIET ZO DUS IEDEREEN GEBRUIK NOG 'NS' OM HET MAKKELIJK TE HOUDEN MIERENNEUKERquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Goldfishie het volgende:
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!
De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.
Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
Rot op joh, railfetishistquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Goldfishie het volgende:
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!
De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.
Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
quote:Op maandag 13 november 2006 16:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Rot op joh, railfetishist
alleen al door je avatar kan ik je niet eens serieus nemen
Drol
Donder maar op, treinrukker.quote:Op maandag 13 november 2006 19:35 schreef Goldfishie het volgende:
STFU met je drol. Beetje de mensen lopen afzeiken die er niks aan kunnen doen...Die conducteurs en machinisten doen ook maar gewoon hun werk. Een machinist gaat rijden als het sein groen is. Zo niet, dan is dat niet de schuld van de NS. Mensen denken alleen aan zichzelf en die zien het grotere geheel niet. En ik ben dus wel vaak half uur te vroeg. Heerlijk, kan ik nog even een bakkie doen. Tijdens treinreis heb ik tijd voor mn krantje, wat in de auto niet lukt met files en bumper kleverts.
Railfetishist of niet, niks is zo mooi als een knappe man in NS uniform
En mij staan mensen die van de NS houden en van zijn personeel tegenquote:Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Goldfishie het volgende:
Ik ben niet subjectief. Ik reis elke dag met de trein, en ervaar ook vaak zat vertragingen. Voordat ik een relatie kreeg met een spoor man dacht ik er ook al zo over. Gewoon simpelweg doordat ik eens aan de mensen van ns vroeg waardooor die vertragingen nou kwamen ipv meteen te gaan schelden als het mis gaat. En wat ik vind van de NS zelf is ook niet positief. Dat bedrijf denkt in cijfers en niet in mensen. Het gaat mij er om dat ik het niet terecht vind dat de mensen op de trein de volle laag krijgen terwijl zij alleen maar hun werk doen. En de mensen die verantwoordelijk zijn voor het in de soep lopen van hun werk, zitten hoog en droog op kantoor. Dat staat me gewoon tegen.
Was bedoeld als eigen topic, maar er zijn blijkbaar al teveel NS topicsquote:Op woensdag 15 november 2006 00:06 schreef Xbox_360 het volgende:
Aangewezen zijn op het openbaar veroer is natuurlijk al bagger, maar al helemaal als je in een dorpje opstapt (Vierlingsbeek) waar verdomme maar 1 f*cking trein in het uur komt. En dan ook nog het lef hebben te laat te komen. Toch maar elke dag naar Boxmeer fietsen om nog op tijd te kunnen komen op school. Even wat geschiedenis:
December vorig jaar:
De NS voert zijn nieuwe dienstregeling in. Voor de Maaslijn betekent dit dat er simpelweg een trein geschrapt is. Voorheen gingen er vanuit Boxmeer drie treinen in het uur. Een sneltrein 5 minuten voor het hele uur, die rechtstreeks van Boxmeer naar Nijmegen ging, wat eigenlijk bijna altijd goed ging. Daar deed je ongeveer 17 minuten over. 5 minuten later (op het hele uur) vertrok er een stoptrein. Deze stopte dus ook in Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Ongeveer een half uur later kwam er nog een stoptrein. Dit was natuurlijk een geweldig systeem. Het waren twee lange treinen die vrij kort achter elkaar vertrokken waardoor het nooit écht stampvol zat. Wel druk natuurlijk, maar praktisch altijd een zitplek. En er kwamen twee treinen in het uur in Vierlingsbeek.
Nieuwe dienstregeling:
De eerste dag van de nieuwe dienstregeling.. Blijkbaar had de NS die dag niet over het feit nagedacht dat als je van 2 redelijk volle lange trienen, naar 1 zo KORT mogelijke trein gaat, het natuurlijk niet allemaal past. Opstoppingen bij elke ingang van de trein. Mensen pasten er gewoon simpelweg niet bij. En dat een paar dagen lang. Toen hadden ze eindelijk door dat ze de trein langer moesten maken. De trein van 8 uur zit elke dag weer stampvol. Bovendien moeten alle treinen elkaar nu passeren op het station. Hiervoor is planning voor nodig, wil het goed verlopen. Plannen + NS = een dodelijke combinatie. Ofterwijl, het werkt voor geen ene fuckHet staat om de haverklap vast in Cuijk en Boxmeer omdat er gewacht moeten worden op de tegentrein. Verder komt ie vaker te laat dan op tijd. Vooral de trein van 23 over vanuit boxmeer. Praktisch elke dag: "Dames en heren, de sneltrein naar..." je kent het wel :'(
Nog een verslechtering: De NS is "punctueler" geworden. Dit houdt in dat aansluitende treinen niet meer wachten op een vertraagde trein uit de andere richting. Voorbeeld. Ik kom aan in Nijmegen en zie dat ik me moet haasten om m'n aansluiting richting Boxmeer te halen. Moet je ook nog het hele station over om bij je trein te komen. Vanwege lichamelijke problemen kon ik een tijd lang niet rennen en alleen rennend zou je de trein halen. Zeer klantvriendelijkZeker tegenover oudere mensen. En nu maar in hun reclames zeggen dat ze als 3e van de wereld staan. De rapportcijfertjes van de NS zijn belangrijker dan de tevredenheid van de klant
![]()
De toekomst..?
Een andere maatschapij (Veolia volgens mij) gaat de Maaslijn overnemen van de NS. Het klonk echt geweldig toen ik het voor het eerst las:
- 4 treinen in het uur in de ochtendspits (ook vanuit Vierlingsbeek)
- Nieuwe, luxere treinen met meer zitplek
- Airco!
Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben![]()
Wordt het ooit nog iets met de Maaslijn of zal de klant de dupe blijven van slechte planning, lekkermakertjes en slechte organisatie? Is er nog hoop voor de Maaslijn?Een klasgenoot zei dat ze mischien wel bussen in gingen zetten. "Wat moeten ze anders als ze geen treinen hebben." Hopen dat het niet zover komt. Dit zou namelijk een verdrie- of verviervoudiging van de reistijd betekenen waardoor ik om 5 uur op zou moeten staan om rond half 9 op school te zijn
![]()
Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneukenMocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Klaag ook gerust over jou traject!
quote:Op maandag 20 november 2006 16:18 schreef Goldfishie het volgende:
Het spoor blaadjes vrij houden is een prorail aangelegenheid. Die beheert de sporen. En als een goederentrein op een andere trein knalt is dat ook niet de schuld van NS want NS rijdt geen goederen treinen. Iets verkeerd gegaan met de seinen en wissels.... pro rail. Maar goed, is al de zoveelste keer dat ik dit probeer uit te leggen haha.
Jaquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Malibu-06 het volgende:Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?
Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
Lafbekken!quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Malibu-06 het volgende:Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?
Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |