abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36830189
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Oh dat zal wel de islam zeggen( daar heb ik niet veel verstand van), maar christenen vinden dat niet.

Het evangelie waarop christenen hun waarden en normen baseren is heel vergevensgezind.

En maakt voor de zonde homoseksualiteit geen onderscheid m.b.t. andere zonden.

En christenen zullen zeker geen homo's doden.

De god van christenen is er 1 van liefde en vergeving.

Daarom ging Jezus ook om met hoeren, homos en andere zondaars.
Maar moet je volgens jou homoseksualiteit dan wel als zondig zien?

Waar staat trouwens dat Jezus omging met homo's?
pi_36830207
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En wie doen dat volgens jou? De homo's of de orthodoxe kerk?
beiden wel, maar vraag is hoe keek Mozes naar homo's gezien over visie van Jezus niet veel bekend is.
quote:
De Nederlandse vertaling is in ieder geval vrij slecht, als je naar de grondtekst in het Hebreeuws en Grieks kijkt.
Ik snuffel nog beetje rond idd
pi_36830249
quote:

[..]

Oh dat zal wel de islam zeggen( daar heb ik niet veel verstand van), maar christenen vinden dat niet.

Het evangelie waarop christenen hun waarden en normen baseren is heel vergevensgezind.

Jij wilt zeggen dat Christenen niet homo's vervolgden/vervolgen?
pi_36830295
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:34 schreef Triggershot het volgende:

beiden wel, maar vraag is hoe keek Mozes naar homo's gezien over visie van Jezus niet veel bekend is.
Tja, hoe keek Mozes naar menstruerende vrouwen, hoe keek hij naar varkensvlees, hoe keek hij naar mensen die hun baard scheerden, etc etc.
Niet zo relevant voor de hedendaagse christenen blijkbaar. En dit item van homoseksualiteit dan ineens wel. 'k Vind dergelijke christenen nogal hypocriet eigenlijk...
quote:
Ik snuffel nog beetje rond idd
Homosexuality in the Old Testament: All views
(site is nu effe down, lijkt het)
pi_36830298
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar moet je volgens jou homoseksualiteit dan wel als zondig zien?
Nee , naar mijn mening is seksuele identiteit grotendeels aangeboren, en is het gedrag dat hoort bij die identiteit heel natuurlijk en gewoon.

Dat zeg ik, ondanks mijn streng religieuze opvoeding. Of misschien wel dankzij mijn religieuze opvoeding. Waarin wijsheid, zelfstandigheid van denken, en vergevinggezindheid centraal stonden.
pi_36830323
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Nee , naar mijn mening is seksuele identiteit grotendeels aangeboren, en is het gedrag dat hoort bij die identiteit heel natuurlijk en gewoon.

Dat zeg ik, ondanks mijn streng religieuze opvoeding. Of misschien wel dankzij mijn religieuze opvoeding. Waarin wijsheid, zelfstandigheid van denken, en vergevinggezindheid centraal stonden.
.
pi_36830358
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, hoe keek Mozes naar menstruerende vrouwen, hoe keek hij naar varkensvlees, hoe keek hij naar mensen die hun baard scheerden, etc etc.
Niet zo relevant voor de hedendaagse christenen blijkbaar. En dit item van homoseksualiteit dan ineens wel. 'k Vind dergelijke christenen nogal hypocriet eigenlijk...
Ik hou het maar even op homo's

Homosexuality in the Old Testament: All views
(site is nu effe down, lijkt het)
quote:
Deuteronomium 23:17 "Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen schandjongen zijn onder de zonen van Israel."

Leviticus 18:22 "Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel."

Romeinen 1:27 "En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende."

1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven."
pi_36830434
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:39 schreef Triggershot het volgende:

Ik hou het maar even op homo's
En ik denk dat het eigenlijk in hetzelfde rijtje thuishoort als de andere 'rituele onreinheid' zondes in de lange lijst van het Oude Testament (=Mozes?).
quote:
Deuteronomium 23:17 "Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen schandjongen zijn onder de zonen van Israel."

Leviticus 18:22 "Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel."

Romeinen 1:27 "En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende."

1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven."
Tja, die vertalingen lijken dus heel slecht te zijn. Dus daar kun je beter niet op af gaan.
pi_36830467
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En ik denk dat het eigenlijk in hetzelfde rijtje thuishoort als de andere 'rituele onreinheid' zondes in de lange lijst van het Oude Testament (=Mozes?).
Met als bestraffing de dood, of vergis ik me nu?
pi_36830544
Het oude testament is voor christenen niet leidend.

Het is slechts het voorspel voor het nieuwe testament.
pi_36830612
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Het oude testament is voor christenen niet leidend.

Het is slechts het voorspel voor het nieuwe testament.
Terwijl Jezus nog zo zei dat wie niet Mozes volgde niet Jezus kan volgen?
pi_36830647
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:43 schreef Triggershot het volgende:

Met als bestraffing de dood, of vergis ik me nu?
Een aantal daarvan wel ja.

www.evilbible.com .
pi_36830670
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Terwijl Jezus nog zo zei dat wie niet Mozes volgde niet Jezus kan volgen?
dat zeg ik, een voorspel, een tussenstand, maar niet de einduitslag
pi_36830687
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een aantal daarvan wel ja.

www.evilbible.com .
We kunnen ze ook negeren natuurlijk
pi_36830709
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:48 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

dat zeg ik, een voorspel, een tussenstand, maar niet de einduitslag
Je wilt je afhouden van voorspel?
Zonde
pi_36830778
voorspel is leuk, maar het is zonde om dan te stoppen
.. als je eenmaal begint.. wil je door tot het einde...
pi_36830829
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
voorspel is leuk, maar het is zonde om dan te stoppen
.. als je eenmaal begint.. wil je door tot het einde...
Een gebouw is nix zonder zn pilaren
  maandag 10 april 2006 @ 22:31:26 #218
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36839358
quote:

[..]

Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 10 april 2006 @ 22:33:19 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_36839431
Hoe sta jij daar eigenlijk tegenover, pmb_rug? Is om vergiffenis vragen, zoals de moordenaar naast Jezus aan het kruis, genoeg om toch in de hemel te komen? Wat je ook gedaan hebt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 april 2006 @ 22:36:06 #220
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36839570
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een gebouw is nix zonder zn pilaren
klopt.
Jezus heeft vervult dat waar in het OT al veelvoudig op werd geanticipeerd. het verzoenende offer.
de wet wordt vervuld in de liefde, allereerst de liefde voor GOd, daarna de liefde voor de mensen (zoals jezelf).
?Porque no te calles?
pi_36839896
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:36 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

klopt.
Jezus heeft vervult dat waar in het OT al veelvoudig op werd geanticipeerd. het verzoenende offer.
de wet wordt vervuld in de liefde, allereerst de liefde voor GOd, daarna de liefde voor de mensen (zoals jezelf).
Ik heb dat echt nooit echt gesnapt
  maandag 10 april 2006 @ 22:43:25 #222
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36839940
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:33 schreef speknek het volgende:
Hoe sta jij daar eigenlijk tegenover, pmb_rug? Is om vergiffenis vragen, zoals de moordenaar naast Jezus aan het kruis, genoeg om toch in de hemel te komen? Wat je ook gedaan hebt?
a) vergiffenis doe je sowieso met je hart, niet met je lippen (wat het natuurlijk wel bevestigd)
b) je komt in de hemel door de witwassing van de genade, dat is kiezen voor de genade. als je dat doet op het moment dat je vergeving vraagt, prima. wie er precies wel en niet 'onder de genade' vallen is trouwens niet aan mij om te bepalen.

De man aan het kruis maakte duidelijk een bekering mee, hij zag en geloofde in Jezus als Heer. Jezus zag zijn hart.
Verder maakt het idd niet uit wat je gedaan hebt, maar een geloof zonder daden is leeg.
?Porque no te calles?
  maandag 10 april 2006 @ 22:44:48 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_36840012
Een geloof zonder daden is leeg? Hoe bedoel je dat? Zonder naar de kerk te gaan ofzo?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 11 april 2006 @ 06:10:50 #224
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36845909
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:44 schreef speknek het volgende:
Een geloof zonder daden is leeg? Hoe bedoel je dat? Zonder naar de kerk te gaan ofzo?
je daden 'vervolmaken' het geloof:
quote:
14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood. 18 Maar dan zegt iemand: ‘De een gelooft, de ander doet.’ Laat mij maar eens zien dat je kunt geloven zonder daden; ik zal u door mijn daden tonen dat ik geloof. 19 U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is? 21 Werd het onze voorvader Abraham niet als een rechtvaardige daad toegerekend dat hij zijn zoon Isaak op het altaar wilde offeren? 22 U ziet hoe geloof en handelen daar hand in hand gaan, en hoe het geloof vervolmaakt wordt door daden. 23 Zo ging in vervulling wat de Schrift zegt: ‘Abraham vertrouwde op God, en dat werd hem toegerekend als een rechtvaardige daad.’ Hij wordt zelfs Gods vriend genoemd. 24 U ziet dus dat iemand rechtvaardig wordt verklaard om wat hij doet, en niet alleen om zijn geloof. 25 Werd niet ook Rachab, de hoer, rechtvaardig verklaard om wat ze deed, toen ze de verkenners ontving en langs een andere weg liet vertrekken? 26 Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood.
en dan zijn er nog de teksten over de boom (of de wijnrank) en zijn vruchten
het gaat sowieso niet over naar de kerk gaan, al is dat natuurlijk wel onderdeel van iets dat goed is om te doen voor een Christen.
Maar het is wel een resultaat en geen doel opzich:
quote:
30 Wat kunnen we hieruit nu opmaken? Hoewel ze er niet naar hebben gestreefd, zijn heidenen als rechtvaardigen aangenomen, op grond van hun geloof. 31 Maar Israël, dat ernaar streefde door de wet rechtvaardig te worden, heeft dat niet bereikt. 32 Wat is daarvan de oorzaak? Ze handelden alsof het van hun daden afhing, en niet van geloof. Ze zijn over de steen gestruikeld 33 waarover geschreven staat: ‘In Sion leg ik een steen neer waarover men struikelt, een rotsblok waaraan men zich stoot. Maar wie in hem gelooft, komt niet bedrogen uit.’
quote:
’ 16 Alles hangt dus af van God en zijn barmhartigheid, niet van de wil of de inspanning van de mens. 17 Zo zegt hij volgens de Schrift tegen de farao: ‘Ik heb u alleen in leven gelaten om u mijn macht te tonen en om iedereen op aarde te laten weten wie ik ben.’
?Porque no te calles?
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:09:25 #225
146486 OuweHerder
Herdering all the time
pi_36854430
1 Korinthe 6: 9, 10 is denk ik duidelijk genoeg.
pi_36861659
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:09 schreef OuweHerder het volgende:

1 Korinthe 6: 9, 10 is denk ik duidelijk genoeg.
9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.

Ik lees nergens 'homoseksuelen'. Niks duidelijk dus. .
pi_36861706
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.

Ik lees nergens 'homoseksuelen'. Niks duidelijk dus. .
Ik wel
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:12:13 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_36861776
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:09 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik wel
Alsof elke homo knapen schendt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_36861984
quote:

Ik wel
Een knapenschender klinkt eerder als een pedofiel.
Schenden, aanranden... van knapen.

Of ben jij een meisjes-aanrander?
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:20:59 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36862024
quote:

[..]

Ik wel
Dat gaat over mannelijke hoeren en hun klanten, niet over heren die zich lief hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')