Maar moet je volgens jou homoseksualiteit dan wel als zondig zien?quote:Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Oh dat zal wel de islam zeggen( daar heb ik niet veel verstand van), maar christenen vinden dat niet.
Het evangelie waarop christenen hun waarden en normen baseren is heel vergevensgezind.
En maakt voor de zonde homoseksualiteit geen onderscheid m.b.t. andere zonden.
En christenen zullen zeker geen homo's doden.
De god van christenen is er 1 van liefde en vergeving.
Daarom ging Jezus ook om met hoeren, homos en andere zondaars.
beiden wel, maar vraag is hoe keek Mozes naar homo's gezien over visie van Jezus niet veel bekend is.quote:Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En wie doen dat volgens jou? De homo's of de orthodoxe kerk?
Ik snuffel nog beetje rond iddquote:De Nederlandse vertaling is in ieder geval vrij slecht, als je naar de grondtekst in het Hebreeuws en Grieks kijkt.
Jij wilt zeggen dat Christenen niet homo's vervolgden/vervolgen?quote:Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Oh dat zal wel de islam zeggen( daar heb ik niet veel verstand van), maar christenen vinden dat niet.
Het evangelie waarop christenen hun waarden en normen baseren is heel vergevensgezind.
Tja, hoe keek Mozes naar menstruerende vrouwen, hoe keek hij naar varkensvlees, hoe keek hij naar mensen die hun baard scheerden, etc etc.quote:Op maandag 10 april 2006 18:34 schreef Triggershot het volgende:
beiden wel, maar vraag is hoe keek Mozes naar homo's gezien over visie van Jezus niet veel bekend is.
Homosexuality in the Old Testament: All viewsquote:Ik snuffel nog beetje rond idd
Nee , naar mijn mening is seksuele identiteit grotendeels aangeboren, en is het gedrag dat hoort bij die identiteit heel natuurlijk en gewoon.quote:Op maandag 10 april 2006 18:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar moet je volgens jou homoseksualiteit dan wel als zondig zien?
quote:Op maandag 10 april 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Nee , naar mijn mening is seksuele identiteit grotendeels aangeboren, en is het gedrag dat hoort bij die identiteit heel natuurlijk en gewoon.
Dat zeg ik, ondanks mijn streng religieuze opvoeding. Of misschien wel dankzij mijn religieuze opvoeding. Waarin wijsheid, zelfstandigheid van denken, en vergevinggezindheid centraal stonden.
Ik hou het maar even op homo'squote:Op maandag 10 april 2006 18:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, hoe keek Mozes naar menstruerende vrouwen, hoe keek hij naar varkensvlees, hoe keek hij naar mensen die hun baard scheerden, etc etc.
Niet zo relevant voor de hedendaagse christenen blijkbaar. En dit item van homoseksualiteit dan ineens wel. 'k Vind dergelijke christenen nogal hypocriet eigenlijk...
quote:Deuteronomium 23:17 "Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen schandjongen zijn onder de zonen van Israel."
Leviticus 18:22 "Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel."
Romeinen 1:27 "En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende."
1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven."
En ik denk dat het eigenlijk in hetzelfde rijtje thuishoort als de andere 'rituele onreinheid' zondes in de lange lijst van het Oude Testament (=Mozes?).quote:
Tja, die vertalingen lijken dus heel slecht te zijn. Dus daar kun je beter niet op af gaan.quote:Deuteronomium 23:17 "Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen schandjongen zijn onder de zonen van Israel."
Leviticus 18:22 "Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel."
Romeinen 1:27 "En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende."
1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven."
Met als bestraffing de dood, of vergis ik me nu?quote:Op maandag 10 april 2006 18:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En ik denk dat het eigenlijk in hetzelfde rijtje thuishoort als de andere 'rituele onreinheid' zondes in de lange lijst van het Oude Testament (=Mozes?).
Terwijl Jezus nog zo zei dat wie niet Mozes volgde niet Jezus kan volgen?quote:Op maandag 10 april 2006 18:45 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Het oude testament is voor christenen niet leidend.
Het is slechts het voorspel voor het nieuwe testament.
Een aantal daarvan wel ja.quote:Op maandag 10 april 2006 18:43 schreef Triggershot het volgende:
Met als bestraffing de dood, of vergis ik me nu?
dat zeg ik, een voorspel, een tussenstand, maar niet de einduitslagquote:Op maandag 10 april 2006 18:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terwijl Jezus nog zo zei dat wie niet Mozes volgde niet Jezus kan volgen?
We kunnen ze ook negeren natuurlijkquote:Op maandag 10 april 2006 18:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een aantal daarvan wel ja.
www.evilbible.com.
Je wilt je afhouden van voorspel?quote:Op maandag 10 april 2006 18:48 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dat zeg ik, een voorspel, een tussenstand, maar niet de einduitslag
Een gebouw is nix zonder zn pilarenquote:Op maandag 10 april 2006 18:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
voorspel is leuk, maar het is zonde om dan te stoppen
.. als je eenmaal begint.. wil je door tot het einde...
![]()
quote:Op maandag 10 april 2006 18:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
klopt.quote:Op maandag 10 april 2006 18:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een gebouw is nix zonder zn pilaren![]()
Ik heb dat echt nooit echt gesnaptquote:Op maandag 10 april 2006 22:36 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
klopt.
Jezus heeft vervult dat waar in het OT al veelvoudig op werd geanticipeerd. het verzoenende offer.
de wet wordt vervuld in de liefde, allereerst de liefde voor GOd, daarna de liefde voor de mensen (zoals jezelf).
a) vergiffenis doe je sowieso met je hart, niet met je lippen (wat het natuurlijk wel bevestigd)quote:Op maandag 10 april 2006 22:33 schreef speknek het volgende:
Hoe sta jij daar eigenlijk tegenover, pmb_rug? Is om vergiffenis vragen, zoals de moordenaar naast Jezus aan het kruis, genoeg om toch in de hemel te komen? Wat je ook gedaan hebt?
je daden 'vervolmaken' het geloof:quote:Op maandag 10 april 2006 22:44 schreef speknek het volgende:
Een geloof zonder daden is leeg? Hoe bedoel je dat? Zonder naar de kerk te gaan ofzo?
en dan zijn er nog de teksten over de boom (of de wijnrank) en zijn vruchtenquote:14 Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? 15 Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, 16 en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? 17 Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood. 18 Maar dan zegt iemand: ‘De een gelooft, de ander doet.’ Laat mij maar eens zien dat je kunt geloven zonder daden; ik zal u door mijn daden tonen dat ik geloof. 19 U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is? 21 Werd het onze voorvader Abraham niet als een rechtvaardige daad toegerekend dat hij zijn zoon Isaak op het altaar wilde offeren? 22 U ziet hoe geloof en handelen daar hand in hand gaan, en hoe het geloof vervolmaakt wordt door daden. 23 Zo ging in vervulling wat de Schrift zegt: ‘Abraham vertrouwde op God, en dat werd hem toegerekend als een rechtvaardige daad.’ Hij wordt zelfs Gods vriend genoemd. 24 U ziet dus dat iemand rechtvaardig wordt verklaard om wat hij doet, en niet alleen om zijn geloof. 25 Werd niet ook Rachab, de hoer, rechtvaardig verklaard om wat ze deed, toen ze de verkenners ontving en langs een andere weg liet vertrekken? 26 Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood.
quote:30 Wat kunnen we hieruit nu opmaken? Hoewel ze er niet naar hebben gestreefd, zijn heidenen als rechtvaardigen aangenomen, op grond van hun geloof. 31 Maar Israël, dat ernaar streefde door de wet rechtvaardig te worden, heeft dat niet bereikt. 32 Wat is daarvan de oorzaak? Ze handelden alsof het van hun daden afhing, en niet van geloof. Ze zijn over de steen gestruikeld 33 waarover geschreven staat: ‘In Sion leg ik een steen neer waarover men struikelt, een rotsblok waaraan men zich stoot. Maar wie in hem gelooft, komt niet bedrogen uit.’
quote:’ 16 Alles hangt dus af van God en zijn barmhartigheid, niet van de wil of de inspanning van de mens. 17 Zo zegt hij volgens de Schrift tegen de farao: ‘Ik heb u alleen in leven gelaten om u mijn macht te tonen en om iedereen op aarde te laten weten wie ik ben.’
9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:09 schreef OuweHerder het volgende:
1 Korinthe 6: 9, 10 is denk ik duidelijk genoeg.
Ik welquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.
Ik lees nergens 'homoseksuelen'. Niks duidelijk dus..
Alsof elke homo knapen schendtquote:
Een knapenschender klinkt eerder als een pedofiel.quote:
Dat gaat over mannelijke hoeren en hun klanten, niet over heren die zich lief hebbenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |