De echte allochtonenknuffelaars en geitenwollensokken bestaan dus nog. Het document is duidelijk opgesteld door een bende gevaarlijke gekken. Wat een ongelofelijk zooitje geitenwollen bij elkaar zeg. Gelukkig wordt Rita Verdonk volgend jaar minister-president en zullen de allochtonen verder gedwongen worden zich beter in te zetten voor de Nederlandsche saek.quote:DEN HAAG - Zeven seniore politici van verschillende partijen hebben elkaar gevonden in hun onvrede over de harde toon in het maatschappelijke debat over de verhouding tussen autochtonen en allochtonen in Nederland. Ze vrezen dat de Nederlandse samenleving verscheurd raakt.
Onder de initiatiefnemers zitten oud-politici als oud-VVD-leider Hans Dijkstal, minister van staat Jos van Kemenade, oud-D66-minister Jan Terlouw en voormalig Kamerlid Mohammed Rabbae van GroenLinks.
Dinsdag presenteren ze in Den Haag het manifest „Eén land, één samenleving” aan de voorzitters van de jongerenafdelingen van de politieke partijen. „We moeten de krachten bundelen”, zei Rabbae maandag. „Doen we niks dan dreigen grote conflicten en botsingen.”
De jongerenafdeling van het CDA , CDJA, zal dinsdag niet bij de ondertekening zijn. CDJA-voorzitter Van Bruchem noemt het manifest een „knuffeldocument”. Het stuk doet volgens hem geen recht aan wat in de afgelopen drie jaar bereikt is rond inburgering en huwelijksmigratie. Hij mist in het stuk dat ook allochtonen zich moeten inzetten, door Nederlands te leren en daadwerkelijk te integreren. De CDJA-voorzitter „wil niet terug naar de jaren tachtig”.
Vooral de „dreigende emotionele verwijdering” tussen autochtonen en moslims in Nederland baart de initiatiefnemers grote zorgen. Rabbae zegt in zijn contacten met moslims steeds te merken hoe groot de afstand sinds de aanslagen van 2001 in de Verenigde Staten is. „Nederland was altijd het land van tolerantie en vrijheid, maar we worden stilaan de paria van Europa.”
Het manifest bepleit een nieuw elan, met bevolkingsgroepen die weer bij elkaar komen.
Ja man, die dure cursessen zijn nergens voor nodig.quote:Op maandag 3 april 2006 20:11 schreef NightH4wk het volgende:
Dijkstal.
Iig, ik snap al het gezeik over allochtonen nooit echt. Dat we ze naar een cursessen schoppen enzo kost klauwen met geld en anders moeten ze toch wel integreren omdat ze een baan nodig hebben om te kunnen eten. Zat pinguins buiten, maar kan me geen kenker boeien want ze moeten het zelf weten zolang ze zich maar lekker aan de wet houden zoals iedereen.
Een curses enzo is wel OK, maar je kan betere economische stimulansen hebben om flink te intergreren.quote:Op maandag 3 april 2006 20:14 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja man, die dure cursessen zijn nergens voor nodig.
Oranje Blanje Bleu, Hoezeequote:Op maandag 3 april 2006 20:02 schreef Ippon het volgende:
Gelukkig wordt Rita Verdonk volgend jaar minister-president en zullen de allochtonen verder gedwongen worden zich beter in te zetten voor de Nederlandsche saek.
mee eens, maar vergeten wat die nu ook precies weer gedaan heeft?quote:Op maandag 3 april 2006 20:18 schreef Lyrebird het volgende:
Minister van Staat Jos van Kemenade..![]()
Ministers van Staat (Mr. E.H. Toxopeus, Mr. M. van der Stoel, Dr. R.F.M. Lubbers, Mr. H.A.F.M.O. van Mierlo, Mr. F. Korthals Altes, Dr. J.A. van Kemenade, Dr. W. Kok, 2003, Mr. H. van den Broek) zijn per definitie niet te vertrouwen, omdat ze smerige klusjes voor het koningshuis hebben opgeknapt. Van Kemenade spant daarbij de kroon. Wat die wel niet op zijn kerfstok heeft.
Deze man heeft zoals zoveel moslims in Nederland geen greintje humor in zun flikker.quote:Mohammed Rabbae
Ja, en Marcel van Dam.quote:Op maandag 3 april 2006 21:06 schreef Ippon het volgende:
Waarom is Geert Mak eigenlijk niet uitgenodigd voor dat gezelschap? Deze verwarde geschiedenisprofessor zou er geen slecht figuur slaan.
Geef die mensen toch ook een paar commissariaten, net zo als Wim Kok, dan zul je ze niet meer horen. Geef ze wat om handen, verzin desnoods een paar commissies, dat heeft in het geval van Paul Rosemuller ook geholpen (die is in stilte zijn toch al volle zakken vereder aan het vullen)quote:Op maandag 3 april 2006 20:02 schreef Ippon het volgende:
Telegraaf
[..]
De echte allochtonenknuffelaars en geitenwollensokken bestaan dus nog. Het document is duidelijk opgesteld door een bende gevaarlijke gekken. Wat een ongelofelijk zooitje geitenwollen bij elkaar zeg. Gelukkig wordt Rita Verdonk volgend jaar minister-president en zullen de allochtonen verder gedwongen worden zich beter in te zetten voor de Nederlandsche saek.
Er zijn zat autochtonen die jou ook niet mogen, waarschijnlijk. What's your point?quote:Op maandag 3 april 2006 21:32 schreef McCarthy het volgende:
en we moeten maar met elkaar samenleven
of we onze allochtone medemens nu leuk vinden of niet.
Ja, het moet maar. Kut zeg.quote:Op maandag 3 april 2006 21:32 schreef McCarthy het volgende:
en we moeten maar met elkaar samenleven
of we onze allochtone medemens nu leuk vinden of niet.
dat we het ook toe kunnen staan dat dit land "verscheurd" raakt.quote:Op maandag 3 april 2006 21:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er zijn zat autochtonen die jou ook niet mogen, waarschijnlijk. What's your point?
V.
Je bedoelt, acief de hakken in het zand zetten omdat je buitenlanders gewoon niet moet?quote:Op maandag 3 april 2006 21:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat we het ook toe kunnen staan dat dit land "verscheurd" raakt.
Mijn argumenten zijn zeker inhoudelijk, ik probeer te verklaren waarom deze politici voor de 12538978863 keer deze kansloze aanpak van de problemen propageren.quote:Op maandag 3 april 2006 21:24 schreef Verbal het volgende:
Maar verder zijn er gelukkig geen inhoudelijke argumenten
V.
Als: in tegenstelling tot de aanpak van nu, die ons zoveel heil heeft gebracht?quote:Op maandag 3 april 2006 21:39 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mijn argumenten zijn zeker inhoudelijk, ik probeer te verklaren waarom deze politici voor de 12538978863 keer deze kansloze aanpak van de problemen propageren.
Over een "verwarde geschiedenisprofessor" die meer eruditie en beschouwingsvermogen in zijn pink heeft dan jij in je universum.quote:Op maandag 3 april 2006 21:06 schreef Ippon het volgende:
Waarom is Geert Mak eigenlijk niet uitgenodigd voor dat gezelschap? Deze verwarde geschiedenisprofessor zou er geen slecht figuur slaan.
Noem mij één ex-politicus op wie dat predicaat niet van toepassing is.quote:Op maandag 3 april 2006 22:37 schreef BigBadPete het volgende:
De leden van dit illustere gezelschap hebben één ding gemeen: het zijn voortijdig uitgerangeerde politici. Ik mis vanThijn nog !
Willem Dreesquote:Op maandag 3 april 2006 22:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Noem mij één ex-politicus op wie dat predicaat niet van toepassing is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |