quote:
Wat hebben jullie nu uiteindelijk voor dit huisje betaald ?
Dit huisje kostte het lieve sommetje van 124.000 euro.
En inderdaad, er is al heel lang niets meer aan gedaan. Er woonde een oud stel.
De vrouw woonde er op het laatst alleen en was dementerende. Het is dus ook best vies. Vergrijsde vitrages hangen er nog.
Maar dat is niets wat een poetsdoek en een likje verf niet op kunnen knappen.
quote:
Zit er ook een leuke tuin bij?
Kijk maar even hieronder!
quote:
Oh, en ik ben nu wel nieuwsgierig naar de foto van de keuken en de tuin..
En? Wat vind je ervan? Grijns.
quote:
En dat met vier linkerhanden...
Dat slaat vooral op het grotere werk. Leidingwerk enzo moet je niet aan ons overlaten... Daar huren we dan ook mensen voor in. Maar schilder- en behangwerk is allemaal geen probleem.
quote:
Die hal bij binnenkomst ziet er heel eng uit!
Lange, small en claustofobisch zeg, ik vind dat nooit prettig binnenkomen. Waar komt de 'garderobe', jassen enzo, te hangen?
Ik denk dat jij het hok bedoelt?
De hal zelf heeft een t-vorm, met op het einde links het toilet en rechts de trap naar boven. Bovenin die T komt de garderobe. Daar waar ik de weefselrollen op de foto heb gezet.
quote:
Succes! Ik heb mijn verhuizing deze zomer gedaan, ook in een jaren 80 huis terecht gekomen. En een zooitje wat het was. Ik kan aanraden om alles in 1 keer goed te doen, want wanneer je eenmaal in het huis woont komt er niets meer van. En vergeet niet de kleine dingen, zoals de radiatoren een likje verf geven. Je zal verbaast zijn hoe dat het uiterlijk van jouw huis kan veranderen. Ik ben benieuwd naar de vorderingen, wanneer gaat het echte werk plaats vinden?
Dank je.
Inderdaad, de details zijn erg belangrijk.
Omdat we nog niet uit onze huidige woning hoeven kunnen we er lekker de tijd voor nemen.
En het echte werk begon vandaag... Als behangafscheuren tenminste als het 'echte' werk beschouwd kan worden.
quote:
Ben je ook nog van plan om veel aan de elektrische installatie te veranderen ?
Op dit moment zitten er slechts drie groepen in de meterkast... Keramisch.
Dat gaat ook veranderen. Sowieso heeft de nieuwe keuken op zich al twee groepen nodig. En we willen natuurlijk gewoon aardlekschakelaars ipv die keramische zooi.
En bedankt allemaal voor de succeswensen en felicitaties!
----------------------------
Maar goed, vandaag zijn we begonnen....
Glasweefsel! Wat een uitvinding... Dit komt bij ons overal tegen de muren. Maar dan moet natuurlijk eerst wel dat jaren-zeventig behang eraf.
Let vooral ook op dat "prachtige" houtnerfbehang hier in de hal.
![]()
En wat potten weefsellijm erbij... En een bankierslampje dat we niet konden laten staan. Je tientje, Klonk.
Voor de medeklussers: glasweefsel en de lijm die erbij hoort zijn nu in de aanbieding bij de Kwantum.Zie daar, de keuken zoals hij nu is... Die gaat er helemaal uit.
![]()
Sterf, behang! Sterf!
![]()
Twee behangafstomers... Dat behang maakt geen kans.
![]()
Op het laatst was de woonkamer zo vol stoom dat het behang bijna vanzelf losliet... Heerlijk.
![]()
Gelukkig zit er maar één laag behang op de muren, maar dan wel zo geel als Spongebob Squarepants.
TinTin wilde niet meehelpen... Luie hond!
![]()
Ziedaar, de tuin. Pal op het zuiden... Uitzicht op de NHL
![]()
En van iets dichterbij...
![]()
-------------------------------------------
Morgen weer aan de slag...