Echt? Nog nooit tegengekomen...quote:Op woensdag 5 april 2006 04:01 schreef Perico het volgende:
Als je in Limburg niets zinnigs meer weet toe te voegen aan een gesprek, of als er een stilte valt, is het goed gebruik om dan (vertaald uit het dialect) "Wasdraadje" te zeggen.
Dat voorkomt oeverloos gelul.
Het is dan ook goed gebruik, dat iemand bijvalt met: "Met knobbeltjes!".
Dat voorkomt clichés als "We moeten er maar het beste van maken he, het is zoals het is, het komt zoals het komt, we hebben er niets aan te willen..."
Dus ze begroeten elkaar daar al met "Wasdraadje"?quote:Op woensdag 5 april 2006 04:01 schreef Perico het volgende:
Als je in Limburg niets zinnigs meer weet toe te voegen aan een gesprek, of als er een stilte valt, is het goed gebruik om dan (vertaald uit het dialect) "Wasdraadje" te zeggen.
Nu ja, dat laatste is wel heel irritant inderdaad.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:39 schreef Shark.Bait het volgende:
Zeg het maar
(ik: "Het maar" ; ander dom terug kijken)
Is net zo iets als: Hey, weet je wat ik laatst had......?quote:Op donderdag 6 april 2006 17:28 schreef beerten het volgende:
"Weet je wel..."
Nee, weet ik niet, vertel! Nou, dan duurt een gesprek niet lang weet ik uit ervaring, weet je wel...
"ja goed he?"quote:Op donderdag 6 april 2006 17:12 schreef JAM het volgende:
Nu ja, dat laatste is wel heel irritant inderdaad.
Oh, is dat zo?quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:24 schreef Shark.Bait het volgende:
"nee, echt waar joh?"
Die is heel irritant!quote:
Hier erger ik me al jaren lang aan!! Echt een verschrikkelijke uitdrukkingquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:55 schreef The.Lizard.King het volgende:
'Toen had ik echt zoiets van...'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |