Echt? Nog nooit tegengekomen...quote:Op woensdag 5 april 2006 04:01 schreef Perico het volgende:
Als je in Limburg niets zinnigs meer weet toe te voegen aan een gesprek, of als er een stilte valt, is het goed gebruik om dan (vertaald uit het dialect) "Wasdraadje" te zeggen.
Dat voorkomt oeverloos gelul.
Het is dan ook goed gebruik, dat iemand bijvalt met: "Met knobbeltjes!".
Dat voorkomt clichés als "We moeten er maar het beste van maken he, het is zoals het is, het komt zoals het komt, we hebben er niets aan te willen..."
Dus ze begroeten elkaar daar al met "Wasdraadje"?quote:Op woensdag 5 april 2006 04:01 schreef Perico het volgende:
Als je in Limburg niets zinnigs meer weet toe te voegen aan een gesprek, of als er een stilte valt, is het goed gebruik om dan (vertaald uit het dialect) "Wasdraadje" te zeggen.
Nu ja, dat laatste is wel heel irritant inderdaad.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:39 schreef Shark.Bait het volgende:
Zeg het maar
(ik: "Het maar" ; ander dom terug kijken)
Is net zo iets als: Hey, weet je wat ik laatst had......?quote:Op donderdag 6 april 2006 17:28 schreef beerten het volgende:
"Weet je wel..."
Nee, weet ik niet, vertel! Nou, dan duurt een gesprek niet lang weet ik uit ervaring, weet je wel...
"ja goed he?"quote:Op donderdag 6 april 2006 17:12 schreef JAM het volgende:
Nu ja, dat laatste is wel heel irritant inderdaad.
Oh, is dat zo?quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:24 schreef Shark.Bait het volgende:
"nee, echt waar joh?"
Die is heel irritant!quote:
Hier erger ik me al jaren lang aan!! Echt een verschrikkelijke uitdrukkingquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:55 schreef The.Lizard.King het volgende:
'Toen had ik echt zoiets van...'
Die ken ik niet eensquote:Op zondag 9 april 2006 12:29 schreef dwerg het volgende:
Die is ook niet in de wieg gestikt.
Noujazeg. Wordt hier toch regelmatig gebruikt bij de dood van mensen die de tachtig zijn gepasseerd.quote:
Ja, wie dat riedeltje heeft bedacht..quote:Op zondag 9 april 2006 12:39 schreef Pool het volgende:
"Waarom?"
-"Gewoon, daarom"
"Daarom is geen reden"
-"En als je van de trap afvalt, dan ben je gauw beneden."
![]()
ach...het rijmt welquote:
quote:Op zondag 9 april 2006 13:30 schreef freecell het volgende:
Mensen die je "jongedame" gaan noemen als je iets doet wat eigenlijk niet mag! Word ik héél chagrijnig van!
'Altijd'.quote:Op zondag 9 april 2006 13:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ouders die tegen je zeggen "ben je chagrijnig?".
'jongedamens'quote:Op zondag 9 april 2006 13:30 schreef freecell het volgende:
Als je totaal nat geregend ergens aankomt: "zo, wezen zwemmen?"
Mensen die je "jongedame" gaan noemen als je iets doet wat eigenlijk niet mag! Word ik héél chagrijnig van!
Dat doe ik ookquote:Op zondag 9 april 2006 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ouders noemden me dan ook bij mijn volledige naam (dus voor + achternaam). Zo ga je toch je achternaam associeren met slecht/verkeerd gedrag![]()
Die is iid heel erg!quote:Op zondag 9 april 2006 13:54 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke, spontane meid/jongen...
Die vind ik echt verschrikkelijk.quote:
Mijn natuurkundeleraar op de middelbare school vroeg dan of ik voor het konijnenhok in slaap was gevallen.quote:Op zondag 9 april 2006 14:18 schreef Pool het volgende:
Kom je terug van de kapper...
"Van de trap gevallen?"
Ben je naar de kapper geweest?quote:Op zondag 9 april 2006 14:18 schreef Pool het volgende:
Kom je terug van de kapper...
"Van de trap gevallen?"
Mwah, onderstaande uit de OP is ook een flauw grapje. Het gaat erom of ze zó vaak gemaakt worden, dat ze niet meer leuk zijn en genegeerd worden of zelfs als storend worden ervaren. Zo kunnen mensen in mijn omgeving niet meer van de kapper terugkomen of er wordt gevraagd of ze van de trap zijn gevallen.quote:Op zondag 9 april 2006 18:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
Dit zijn toch geen clichés zoals de TS die bedoelt? Dit zijn gewoon flauwe grapjes.
quote:Op maandag 3 april 2006 19:03 schreef FlyingFox het volgende:
''Ah! De post, deze blauwe brief mag je wel weer meenemen hoor.''
Inderdaad! Laatst aangehouden door oom agent....quote:Op zondag 9 april 2006 13:30 schreef freecell het volgende:
Ja, niet alleen het woord 'jongedame' wekte mijn agressie op, ook dat 'we'. Zouden ze dat op de politieschool leren of zo? Op de een of andere manier vindt het gros van de dienders het heel leuk om individuele burgers in het meervoud aan te spreken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Die hele zinsconstructie is om te wurgen, Serendips...
"weten we" brrrrrr....kippenvel! Dat wekt toch agressie op
Dat bepalen wij wel mevrouwtje.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:10 schreef Serendips het volgende:
[..]
Inderdaad! Laatst aangehouden door oom agent....
'Jongedame, weten we dat we op de stoep fietsen?'.....Oe, dan word ik toch pissig! Ik heb me echt moeten inhouden om niet al te bijdehand te gaan doen...![]()
Leuke en afgezaagde reacties zouden geweest zijn;
Ga toch boeven vangen!
Had je maar een vak geleerd, hè!
We bepalen eens even helemaal niets, mannetje!quote:
Of :quote:Op zondag 30 april 2006 17:47 schreef k_man het volgende:
Als je ietsje later bent, of iets eerder weggaat;
"Hé, werk jij halve dagen tegenwoordig?"
Die is ook echt vervelend.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:04 schreef Morwen het volgende:
Buurman als je je auto staat te wassen:
Doe je de mijne ook gelijk even, hahaha![]()
Ik noem dan altijd een tarief van 50 euro per 10 minuten, en zeg dat ik er zeker een uur mee bezig zal zijn.quote:
Dan antwoorden: "Sorry, heb ik je wakker gemaakt?"quote:Op zondag 30 april 2006 18:04 schreef junkiexp het volgende:
Of als je te laat komt op je werk :
Goedenmiddag roepen,en dan zo hard dat iedereen het hoort.
Die is echt te erg, eigenlijk alles met "een stukje ..."quote:Op zondag 9 april 2006 13:53 schreef _Floddertje_ het volgende:
Het is gewoon een stukje acceptatie.
Dat is gewoon een stukje communicatie naar de ander toe.quote:Op zondag 30 april 2006 18:48 schreef Sapstengel het volgende:
Die is echt te erg, eigenlijk alles met "een stukje ..."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 30 april 2006 20:42 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
op woensdag, tijdens de lunchDoet me denken aan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
Of : Serieus ? Meen je dat nou?quote:Op zondag 30 april 2006 18:43 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
zo irritant, mensen die Echt/Echt waar/Meen je dat zeggen nadat je iets verteld.
gelukkig heeft mijn broertje me een meesterlijk grapje geleerd.
Ik: verhaal
hij: echt?![]()
ik: zei ik dat?![]()
hij: ja![]()
Ik: dan zal ik dat vast ook bedoelen![]()
Of een variant daarop :quote:Op zondag 30 april 2006 23:00 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik had jaren geleden een bijbaantje waar een ander meisje werkte dat als we naar huis gingen zei: "zo, we hebben ze weer verdiend vandaag." Zonder een spoortje ironie, enkel en alleen om maar iets te zeggen. Jeuk krijg ik daarvan.
Haha.quote:Op maandag 1 mei 2006 00:17 schreef Schorpioen het volgende:
Niks mis als je dat een keer of drie zegt, maar na 437 keer binnen een paar weken ging het me toch wat irriteren... Op het laatst zei hij niks anders meer, zelfs toen hij met zware malaria tropicana in bed lag kon je nog tussen het ijlen de woorden "allemaal .... niet .. zo ..... makkkelijk. .... he" ontwaren...
Op maandagochtend: "Bijna weekend!".quote:Op zondag 7 mei 2006 12:24 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Op de eerste werk/schooldag na een vakantie, "Ik ben toe aan vakantie" roepen wekt bij mij irritatie op.
het is nog erger dat mensen zeuren dat zeuren over clichés cliché is.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:43 schreef Serendips het volgende:
Zeuren over clichés is ook best kliesjee!
Ohhhh ja, vreselijk!quote:Op zondag 9 april 2006 13:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ouders die tegen je zeggen "ben je chagrijnig?".
Oh, dan ben ik meteen sjaggie dus.
Ik zou een hele gevatte opmerking hierover kunnen maken...Maar dan is het einde zoek...quote:Op zondag 7 mei 2006 16:26 schreef steeg het volgende:
het is nog erger dat mensen zeuren dat zeuren over clichés cliché is.
Ojaquote:Op zondag 7 mei 2006 23:12 schreef Falco het volgende:
Of ook treffend tijdens een bezoek bij de kapper: Lekker weertje he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |