quote:
Op maandag 3 april 2006 20:04 schreef nokwanda het volgende:Alleen vis ik al weer 3 jaar. Met de pauze om te zien of mijn eigen ondernemersplan iets zou zijn.
Ik heb er genoeg van. Ik wilde
deze baan.
Geduld is een schone zaak. Gewoon ervan uitgaan dat het goed afloopt. En in de tussentijd proberen om toch het beste ervan te maken.
Ik zit ook al tijden thuis en heb te horen gekregen dat ik nog 2 jaar moet wachten omdat het allemaal niet in orde is op de arbeidsmarkt, dat 2 jaar wachten is helemaal niet erg, geeft me tijd om aan andere dingen te werken wat ik straks vermeld, een idee opzetten voor een uitvinding of eigen bedrijf, ei van columbus dus nogmaals.. Tuurlijk wil ik werken maar ik doe thuis gewoon van alles, maar dan kan het zijn dat het bij jou heel anders is. Tuurlijk is het bij jou anders, iedere situatie is anders.
Dus je wilt ook een eigen bedrijfje beginnen??? Dat je over ondernemingsplan praat. Ik ben nu ik thuis zit iedere dag bezig met iets op poten te zetten. In principe is het zo dat ik de hele dag aan het werken ben. Het ei van columbus uitvinden dus ook, als ik buiten een model aan het opzetten ben of ik schrijf 3 vellen vol cijfers, dan is dat werken . In ieder geval is dat zoeken naar een oplossing en uitweg. En dat gaat dan vanzelf. Ik wil gewoon een uitweg vinden hier, een deur open zetten. Vluchten ook van deze realiteit. In ieder geval geen slaaf zijn en vastgeroest zitten ook.
Kan nu gaan praten over de realiteit en hoe ik tegenover de realiteit sta maar dat gaat niet over werken.
Gaat wel over werken maar ik wil dus heel ander werk. Ik wil werk dat te maken heeft met andere werelden. Ik ben nu dus die film aan het kijken en dat zet me wederom tot denken aan. Maar dat schrijf ik in het filosofie-topic hier denk ik.
Korte samenvatting over de realiteit, alsof het een gegeven is. Alsof we iets gekregen hebben waar we niet voor gekozen hebben. Ik zeg nu ff we gemakshalve. Waarom is het niet zo dat je kunt kiezen uit 1000000 werelden? Waarom is het zo dat we 1 wereld kennen en 1 realiteit en dat het daar blijft? Waarom kunnen we geen 1000 meter hoog springen en zwemmen zonder duikersuitrusting?
Waarom kent het allemaal beperkingen?
En zo denk ik dus verder waarom het zo is, dat het zo is. En dan heeft het tevens te maken met werken ook. Waarom ben je afhankelijk van anderen in het leven? Waarom is het leven niet volmaakt en ideaal? Afhankelijkheid van anderen, ik heb daar dus een hekel aan. Eigen bedrijf lijkt mij dus ook ideaal.
Maar over die werkelijkheid, ik wilde net wat schrijven en ging weer afwijken van waar ik mee bezig was dus moet ff oppakken weer.
In die film ging het over de vraag of je gelooft in "Fate". Of je als mens zijnde geen eigen invloed kunt uitoefenen op je leven, dat je dus afhankelijk bent op hetgeen dat je hier voorgeschoteld krijgt dus ook.
En toen zei die Neo dus dat hij niet in FATE gelooft, hij gelooft in het bepalen van je eigen leven. En dan ga ik vanzelf denken dat je ook kiest voor je eigen wereld en dat je je eigen wereld vorm geeft ook. Dat je zelf bepaald wat je mogelijkheden zijn. Dat je zelf bepaald of je 1000 meter in de lucht springt. Dat je zelf afstand neemt van alle beperkingen die het leven te bieden heeft.
En dan gaat het over the matrix, over de realiteit als ik het goed begrepen heb. Wat ligt achter de realiteit en waarom kunnen wij met z'n allen slechts 1 realiteit zien en ervaren waar we in vast zitten als slaven.
Ik heb dat niet alleen uit de film dus, toen ik piep-jong was toen voelde het bij mij ook fout aan, zoals bij velen waarschijnlijk. Als kind wist ik al dat deze wereld en realiteit niet juist is. Het voelde toen ook al niet goed. En dan niet om te doen alsof ik die Neo ben want ik ben Danny gewoon. Danny die ervaart dat het niet pluis is.
Maar het gaat ff niet om werken nu. Hoewel werken te maken heeft met realiteit. Werken op hoger niveau dus ook. Werken aan ulltieme dromen en mogelijkheden. Een compleet nieuwe realiteit. En daar kun je eigen baas zijn ook. Maar goed....
Ik ga door met zoeken en vinden en uitzoeken en denken. In ieder geval is er ergens een oplossing en uitgang en is er meer dan dit.
Waarom .....ik weet de vraag niet goed nu. En als ik de vraag niet weet dan kan het antwoord al helemaal niet gegeven worden.
De vraag is dus, waarom bestaat deze realiteit, en wie heeft die realiteit gemaakt. En waarom zijn wij afhankelijk van wat we zien? Waarom kunnen we zelf niet bepalen wat we willen zien?
En dan zeg ik vanzelf nu dat het niet ligt aan onze .....hoe heet dat....onze zintuigen. Of misschien is er wat gedaan met onze zintuigen. Of wat dan ook. Ik weet het niet. De beperkingen, ik heb dus nogmaals in 2000 de beperkingen eraf gegooid, ik was compleet slaaf. Heb doorgebroken met bruut geweld, tot 4 keer toe doorgebroken en nu is het dus zaak om te onderzoeken waar het aan ligt.
Ergens is er iets gemaakt door iemand of iets, met bepaalde bedoelingen. Waarom krijgen wij anders deze realiteit voorgeschoteld? Waarom zijn er niet meer mogelijkheden? Wat is de bedoeling van deze wereld en realiteit?
Nu bestaat de computer gelukkig. Maar dan vraag ik me nog af, waarom waarom waarom. Of is het in orde? Als het in orde was, waarom moet ik dan zoeken? Dan kan ik zeggen dat het erbij hoort dat ik moet zoeken, dat het een spel is. Of ik zeg van, ik moet zoeken omdat het geen spel is maar een gevecht en pure noodzaak.
En wat valt er te vinden verder? Ik kan doorgaan nu. Wat valt er te vinden achter deze realiteit? Zijn er ook werelden die anders zijn die het beste voor hebben? Of is alles gemaakt met beperkingen?
Dat mensen bunjee moeten jumpen als ultieme kick, dat zegt mij in ieder geval meer dan genoeg. Dat wil zeggen dat het hier gigantisch ontbreekt aan mogelijkheden en vuurwerk.
Slaaf van het werk, slaaf van dit en slaaf van dat.
Ik stop nu. Ben aan het brazelen. Ik ga weer verder met muziekje en in filosofie hier, kijken of ik een duidelijker standpunt kan innemen in het hele gebeuren.
Ben blij dat ik je een hart onder de riem kon steken
![]()
Sorry dat het ff offtopic ging en niet over werk maar het gaat wel over werk. Als je zegt dat werken een uitdaging is en nodig is, dan kun je vanzelf ook de vraag stellen waarom werken nodig is en waarom er geen vervanging is voor werken. Een heel ander werken ook.
Misschien is schilderen voor jou wel het ultieme werk? Dat je schilderen als beroep gaat doen? Of heb je dat al geprobeerd.
Ik heb ook droombanen maar dat komt later, ik wil eerst dieper inzicht verschaffen en weten waar het vandaan komt deze realiteit en dan ook kijken wat ik kan doen als ik weet wie het in elkaar heeft gezet en met welk doel.
Wat is het doel van deze realiteit dus ook?
En nu voer ik in
![]()
Zoveel vragen ook. Maar zolang er nog vragen zijn, is het goed. Vragen zijn er om beantwoord te worden en dan ga ik er ook maar ff vanuit dat iedere vraag een antwoord heeft.
Het vraagteken is gemaakt om een uitroepteken te krijgen. Een antwoord met een vet uitroepteken.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.