count me inquote:Op zondag 2 april 2006 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, lijkt me leuk. Ik loop al jaaaaren met het idee rond om eens een reis te maken door Nederland, en in zo weinig mogelijk tijd alle lijnen van het NS-net langs te gaan. Zonder vertragingen kan dat in om en nabij de 100 uur. Ik kan alleen niemand vinden die hier gek genoeg voor is dit ook wel een leuk idee lijkt. Hier misschien?
Dan toon ik bij deze animoquote:Op zondag 16 april 2006 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
nogmaals: lekker even freewheelen over het idee, we gaan het te zijner tijd goed aanpakken, maar hoe en wat precies, daar moeten we het nog over hebben, en daar zal in due course wel een nieuw topic voor komen![]()
Dit is de Animo-check, niet het aanmeldtopic![]()
buitenlandverbindingen doen we nietquote:Op zondag 16 april 2006 12:53 schreef hooibaal het volgende:
Wat ben je van plan met
- Grensbaanvakken?
- Verbindingsbogen zonder stations (Hemboog, Gooiboog, Utrechtboog e.d.)?
tis dus meer doe alle stations aan ( paseer ze met sneltrein of met stoptrein )quote:Op zondag 16 april 2006 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
buitenlandverbindingen doen we niet
bogen tellen niet als stukken die je gedaan *moet* hebben, mogen uiteraard wel gebruikt worden als het zo uitkomt
some sort of, jaquote:Op zondag 16 april 2006 13:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis dus meer doe alle stations aan ( paseer ze met sneltrein of met stoptrein )
maar de bogen tellen daar niet voor mee? aangezien die buiten alles om gaan?
nja als je maar t station paseerd ? langs een perron ofzo? of tussen 2 perrons doorquote:Op zondag 16 april 2006 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
some sort of, ja
we moeten nog ff opstellen wat we precies wel en niet doen. ZXo ben ik er ook best wel voor om Houten-Castellum niet als een losse lijn te zien
die van Weesp kan ik je wel geven denk ik..quote:Op zondag 16 april 2006 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
weet je wat de ellende met bogen is? Dan moet je eigenlijk alle losse baanvakken ook doen, en aanzienlijke stukken zijn al vierbaans, dus dan zou je vier keer... bovendien heb ik geen idee welke treinen over het linker en rechter spoor rijden etc. Dat was ik ook niet van plante gaan uitzoeken
Zekers, alleen de stadlijn van zoetermeer en de hofplein lijn zijn strax tram lijntjesquote:Op zondag 16 april 2006 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
op de kleine spoorkaart zie je het niet, op de tariefkaart is het "Houten of -Castellum" maar op de grote kaarten staat het als een aftakking, en functioneel is daar best wat voor te zeggen: de stoptreinen Ht-Ut stoppen daar niet
Op die manier kunnen we ook misbruik maken van de voetgangersbrug van Zoetermeer naar Driemanspolder over de A12, als dat ons uitkomt. En lopen van RTD Hofplein naar CS.
En daarmee kom je langs elke station/baandeel?quote:Op zondag 16 april 2006 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ff een schemaatje gepland
Het is volgens mij bepaald niet super strak, maar wel dik binnen de 100 uur![]()
Stations, jaquote:Op zondag 16 april 2006 15:13 schreef PeuRac het volgende:
En daarmee kom je langs elke station/baandeel?
simpel fototoestel dat ook tijd registreert mee, en je moet foto's maken van stationsbordjes, op volgorde waarop je ze aandoetquote:Op zondag 16 april 2006 15:16 schreef JDude het volgende:
Een wedstrijd lijkt me gaaf. Meerdere teams. Alleen hoe controleer je ooit alle teams?
Sheetjequote:
dat lukt je nooit, dan zal je elke keer de stoptrein moeten hebbe?quote:Op zondag 16 april 2006 15:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
simpel fototoestel dat ook tijd registreert mee, en je moet foto's maken van stationsbordjes, op volgorde waarop je ze aandoet
Of een goed reflex en een snelle sluitertijdquote:Op zondag 16 april 2006 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat lukt je nooit, dan zal je elke keer de stoptrein moeten hebbe?
nee, sommige overstaps zijn daar vast wel te kort voorquote:Op zondag 16 april 2006 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat lukt je nooit, dan zal je elke keer de stoptrein moeten hebbe?
Utrecht is wel een mooie plaats voor de "shore-crew" als ik het zo ziequote:Op zondag 16 april 2006 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sheetje
in excel.
Maar probeer vooral om met iets snellers te komen, ik denk dat er nog wel een paar uur af kan.
Misschien kun je de rijen nummer?quote:Op zondag 16 april 2006 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sheetje
in excel.
Maar probeer vooral om met iets snellers te komen, ik denk dat er nog wel een paar uur af kan.
mja zit wat in natuurlijkquote:Op zondag 16 april 2006 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee, sommige overstaps zijn daar vast wel te kort voor
En je hoeft niet ALLE bordjes te doen uiteraard, maar probeer wel alle overstapstations te doen.
de shore crew is mobiel uiteraard. We hebben ook in Leeuwarden, groningen, heerlen etc nodigquote:Op zondag 16 april 2006 15:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Utrecht is wel een mooie plaats voor de "shore-crew" als ik het zo zie
dan zou je toch elk stopstation kunnen doen, bijvoorbeeld als je dus zwolle-emmen hebt dat je van begin en eind van dit traject foto maaktquote:Op zondag 16 april 2006 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat lukt je nooit, dan zal je elke keer de stoptrein moeten hebbe?
precies, en aangezien ik een lekker zacht bed in Utrecht weet, alschmede een douche...quote:Op zondag 16 april 2006 15:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Misschien kun je de rijen nummer?
Bij de eerste grijs gedrukte rij, zie ik nou goed dat je daar 4 uur overstaptijd hebt?
hmm mischien het vertrektijden bord van het betreffende vertrek perron + vertrek station en op het station waar je er weer uit gaat exact het zelfde doen?quote:Op zondag 16 april 2006 15:23 schreef ILCILA het volgende:
[..]
dan zou je toch elk stopstation kunnen doen, bijvoorbeeld als je dus zwolle-emmen hebt dat je van begin en eind van dit traject foto maakt
als je met teams gaat werken, technisch gezien is het mogelijk die foto's vantevoren te makenquote:Op zondag 16 april 2006 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm mischien het vertrektijden bord van het betreffende vertrek perron + vertrek station en op het station waar je er weer uit gaat exact het zelfde doen?
ach boejje, het gaat niet om geld. Als je moet valsspelen om te winnen, ben je gewoon een triestert. Ik ga me daar geen drukte om maken hoorquote:Op zondag 16 april 2006 15:25 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
als je met teams gaat werken, technisch gezien is het mogelijk die foto's vantevoren te maken... misschieen een krantje van de dag op de voorgrond?
ja ik vond dat ook raar, maar die sneltrein die je dan hebt, stopt niet in Weespquote:Op zondag 16 april 2006 15:26 schreef qu63 het volgende:
zeg Fles, vanaf Lelystad (regel 88) kan je ook de stoptrein naar Almere nemen, en vanaf daar naar Hilversum gaan. als je om 15.06 weggaat vanaf lelystad kom je om 15.27 aan in almere centrum, (dan heb je al meerdere stops gemaakt) en vanaf daar door naar Hilversum. reistijd is 0.55 en 1 overstap
als het goed is, is het dit dus
mja, dat was een beetje uit nood geboren... het stukje zutphen-apeldoorn haalde ik die avond niet meer... nou ja, dan maar gewoon loodrecht naar huis, en de volgende ochtend maar kijkenquote:Op zondag 16 april 2006 15:29 schreef PeuRac het volgende:
OF is het toevallig dat je 2x thuis kan overnachten
tuurlijk, alle stations maar 1 keer aandoen is zwaar onmogelijkquote:Op zondag 16 april 2006 15:29 schreef PeuRac het volgende:
Heb je bewust sommige stations meerdere keren er in staan?
maar Weesp heb je op 87 al gehadquote:Op zondag 16 april 2006 15:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik vond dat ook raar, maar die sneltrein die je dan hebt, stopt niet in Weesp![]()
Wat ik ook raar vond is dat het vanaf schiphol naar Lelystad in 3en sneller is dan non-stop
Maar loop het hele schema eens door en zie zelf waar de rek zit (klarenbeek)
mja datum vermeldingen is ook wel een idee, alleen hoe je dat redelijk makkelijk kan houden weet ik niet zoquote:Op zondag 16 april 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ach boejje, het gaat niet om geld. Als je moet valsspelen om te winnen, ben je gewoon een triestert. Ik ga me daar geen drukte om maken hoor
aankomsttijd is dan 16.38. meer stations, minder reistijdquote:Op zondag 16 april 2006 15:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
maar Weesp heb je op 87 al gehadAmsterdam-Weesp-Lelystad-Almere(oostvaarders,buiten,centrum, muziekwijk, naarden-bussum), en als je dan overstapt op Naarden-Bussum kan je ook nog Bussum-Zuid, Hilversum-Noord, Hilversum, Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en dan Utrecht Overvecht doen
loop het maar eens na met een lijnenkaart in de hand: Muiderpoort-diemen-weesp komt anders in gevaarquote:Op zondag 16 april 2006 15:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
maar Weesp heb je op 87 al gehadAmsterdam-Weesp-Lelystad-Almere(oostvaarders,buiten,centrum, muziekwijk, naarden-bussum), en als je dan overstapt op Naarden-Bussum kan je ook nog Bussum-Zuid, Hilversum-Noord, Hilversum, Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en dan Utrecht Overvecht doen
aantal stations kan me geen moer schelen. Ik wil gewoon alle lijntjesquote:Op zondag 16 april 2006 15:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
aankomsttijd is dan 16.38. meer stations, minder reistijd
dus die pak je met A'dam-Hilversum..quote:Op zondag 16 april 2006 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
loop het maar eens na met een lijnenkaart in de hand: Muiderpoort-diemen-weesp komt anders in gevaar
okquote:Op zondag 16 april 2006 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
aantal stations kan me geen moer schelen. Ik wil gewoon alle lijntjes
Neequote:Op zondag 16 april 2006 15:36 schreef PeuRac het volgende:
bij 82-85 ga je van Zwolle - Zutphen - Apeldoorn - Schiphol, je kan vanaf Zwolle ook meteen naar Schiphol en dan kom je ook langs klarenbeek
En dat valt niet anders op te lossen?quote:
ja klopt, die in Leiden Centraal 23:59 x 00:01 bijvoorbeeld, als je er al weet k wat op hebt zittenquote:Op zondag 16 april 2006 15:37 schreef PeuRac het volgende:
En ik vind de overstap tijd soms wel heel erg kraptenzij je uiteraard gecontroleerd hebt op welke perons de treinen zouden moeten aankomen/vertrekken, is 2 min overstappen wel erg krap.
kan prima hoor? soms hoef je alleen het perron over te lopenquote:Op zondag 16 april 2006 15:37 schreef PeuRac het volgende:
En ik vind de overstap tijd soms wel heel erg kraptenzij je uiteraard gecontroleerd hebt op welke perons de treinen zouden moeten aankomen/vertrekken, is 2 min overstappen wel erg krap.
ongetwijfeld, maar dan moet je de laatste 10-20 stappen anders gaan doen. Alleen het bouwen van dit schema kostte al 2 uur. En het is gewoon maar "overal langs". Ik heb ook geen idee wat het snelste is. We moeten gewoon een paar keer zo'n route langs alle stations plannen, en dan kiezen we er daar eentje van. En ja, er zijn ongeveer 364 kwadriljard mogelijkheden, give or take a fewquote:Op zondag 16 april 2006 15:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
En dat valt niet anders op te lossen?Dat zou namelijk een half uur schelen dan.
dat zijn dus dingen die we pas gaan checken als we weten welke van de routes we gaan kiezenquote:Op zondag 16 april 2006 15:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan prima hoor? soms hoef je alleen het perron over te lopen! maar dat is wel even controleren natuurlijk
Ik ben geen 'bouwer', ik ben meer een 'probleem-zoeker' ik vind het trouwens knap dat je het in 2u tijd voor elkaar hebt gekregenquote:Op zondag 16 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar dan moet je de laatste 10-20 stappen anders gaan doen. Alleen het bouwen van dit schema kostte al 2 uur. En het is gewoon maar "overal langs". Ik heb ook geen idee wat het snelste is. We moeten gewoon een paar keer zo'n route langs alle stations plannen, en dan kiezen we er daar eentje van. En ja, er zijn ongeveer 364 kwadriljard mogelijkheden, give or take a fewen ik heb geen enkel idee wat de snelste route is. Maar ga gewoon lekker aan de gang anders, en doe het maar beter dan ik
Ik zou het toejuichen hoor
Zekers!quote:Op zondag 16 april 2006 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat zijn dus dingen die we pas gaan checken als we weten welke van de routes we gaan kiezen
Sta ik ook van te kijken ja, ik heb het een jaar of 10 geleden een aantal keren berekend, en toen kwam ik telkens iets boven de 100 uur uitquote:
treinen rijden nu beter op tijd? betere aansluitingen? hogere baanvaksnelheid?quote:Op zondag 16 april 2006 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sta ik ook van te kijken ja, ik heb het een jaar of 10 geleden een aantal keren berekend, en toen kwam ik telkens iets boven de 100 uur uit
zoiets zal het moeten zijn jaquote:Op zondag 16 april 2006 15:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
treinen rijden nu beter op tijd? betere aansluitingen? hogere baanvaksnelheid?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Amsterdam Muiderpoort 14:23 14:23 Weesp 14:33 14:35 Almere Centrum 14:47 14:54 Lelystad Centrum 15:10 15:23 Almere Centrum 15:40 15:54 Weesp 15:58 16:05 Utrecht Overvecht 16:36 16:43 |
mja maar ik denk niet dat we dan pas dit kunnen doen? in de zomermaanden is het veel beter te doenquote:Op zondag 16 april 2006 15:53 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
eind dit jaar wordt het helemaal gereorganiseerd... miss kan het dan NOG sneller![]()
iig minder vertragingen lijkt me.. minder druk enzoquote:Op zondag 16 april 2006 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar ik denk niet dat we dan pas dit kunnen doen? in de zomermaanden is het veel beter te doen
maar ook minder treinenquote:Op zondag 16 april 2006 15:59 schreef qu63 het volgende:
[..]
iig minder vertragingen lijkt me.. minder druk enzo
vandaar minder vertraginenquote:
mjaquote:Op zondag 16 april 2006 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je wat de ellende is jongens? Het heeft geen zin om te gaan tweaken aan dit schema. Dit is gewoon *een* schema. Als je ergens een snellere aansluiting vindt dan flikkert er altijd 30 zetten verderop wel weer iets omver. er gaat overigens niet om 15:54 een trein uit almere weg, al helemaal niet naar Weesp, en zeker niet in 4 minuten
preciesquote:Op zondag 16 april 2006 16:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja
mischien kan je beter een compleet nieuw schema maken
mja, dr zullen geheid meerdere manieren zijn om onder de 90u te blijven, wat weer leuk is voor de Team race?quote:Op zondag 16 april 2006 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies
dat zal gewoon een keer of 5-6 moeten
ik heb er nu eentje gemaakt, misschien handig om dat soort werk ook een beetje over meerdere mensen te verdelen
vast wel, maar dat is teamstrategie en zoquote:Op zondag 16 april 2006 16:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, dr zullen geheid meerdere manieren zijn om onder de 90u te blijven, wat weer leuk is voor de Team race?
Nee maar goed, je weet nooit waar je dat nodig hebtquote:t lijkt iig niet verkeerd om een paar uur buffer mee te nemenvoor t geval er gewoon onmogelijk op schema gebleven kan worden( denk aan sein/wisselstoringen/geknapte bovenleidinen you name it)
Echte die-hards slapen bij de zwervers op Utrecht Centraalquote:Op zondag 16 april 2006 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, en aangezien ik een lekker zacht bed in Utrecht weet, alschmede een douche...
doe dat zelf maar danquote:Op zondag 16 april 2006 16:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Echte die-hards slapen bij de zwervers op Utrecht Centraal
Daar bij de taxi-chaufeurs, waar het zo lekker stinkt
mja als er ergens een halfuur vertraging op loopt kan je dat wel door rekenen in je schema lijkt mij?quote:Op zondag 16 april 2006 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vast wel, maar dat is teamstrategie en zo
[..]
Nee maar goed, je weet nooit waar je dat nodig hebt
kan ook, maar dat laat zich niet echt met actieve deelname verenigen denk ikquote:Op zondag 16 april 2006 16:17 schreef PeuRac het volgende:
dat idee van verschillende teams die tegen elkaar gaan lijkt me wel leuk. Dan wil ik wel in de overkoepelende organisatie zitten.
daarvoor is denk ik dus die laptop met alle reisgegevensquote:Op zondag 16 april 2006 16:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja als er ergens een halfuur vertraging op loopt kan je dat wel door rekenen in je schema lijkt mij?
En dan wil ik penningmeester zijn zodat ik er met het geld vandoor kan gaan!quote:Op zondag 16 april 2006 16:17 schreef PeuRac het volgende:
dat idee van verschillende teams die tegen elkaar gaan lijkt me wel leuk. Dan wil ik wel in de overkoepelende organisatie zitten.
jaquote:Op zondag 16 april 2006 16:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja als er ergens een halfuur vertraging op loopt kan je dat wel door rekenen in je schema lijkt mij?
Waardoor je geen warm bedje en douche hebtquote:dan mis je ergens savonds laat je laatste ritje
Dat hoeft ook niet perse, als organisatie ben je heel anders erbij betrokken, dat lijkt me ook wel leuk.quote:Op zondag 16 april 2006 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan ook, maar dat laat zich niet echt met actieve deelname verenigen denk ik
grappigquote:Op zondag 16 april 2006 16:26 schreef MutZ het volgende:
TVP
Lijkt me wel grappigNet zoals ik met een stel vrienden nog steeds een keer monopoly wil gaan doen met de trein
Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op zondag 16 april 2006 16:26 schreef MutZ het volgende:
ik met een stel vrienden nog steeds een keer monopoly wil gaan doen met de trein
Alle plaatsen bezoeken die bij het spel Monopoly behoren... Dat aantonen dmv foto's ofzo en allemaal binnen een dag uiteraardquote:
Je bent pas echt de man als je dan ook echt daadwerkelijk alle stations gaat opkopenquote:Op zondag 16 april 2006 16:32 schreef MutZ het volgende:
[..]
Alle plaatsen bezoeken die bij het spel Monopoly behoren... Dat aantonen dmv foto's ofzo en allemaal binnen een dag uiteraard
Ik heb OVquote:Op zondag 16 april 2006 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
grappig
is alleen voor bikkels dit hoor
maar je mag shore-crew zijn![]()
of wil je echt mee??
we gaan 1e klas hoorquote:Op zondag 16 april 2006 16:34 schreef MutZ het volgende:
[..]
Ik heb OV
ik wil best organisatorisch zijn, maar ik wil ook wel mee...
vrouwquote:Op zondag 16 april 2006 16:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je bent pas echt de man als je dan ook echt daadwerkelijk alle stations gaat opkopen [afbeelding]
Als je vooral dat laatste zinnetje onthoudt, dan zitten we weer op 1 lijnquote:Op zondag 16 april 2006 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
we gaan 1e klas hoor
en het is niet goed voor je gezondheid
Ik kan wel zeggen wat ik wil, maar jij bent toch niet tegen te houden
was dat ooit anders dan?quote:Op zondag 16 april 2006 16:37 schreef MutZ het volgende:
[..]
Als je vooral dat laatste zinnetje onthoudt, dan zitten we weer op 1 lijn
Ook goed. Maar ik bedoel dus dat als je dan 2 a 3 teams hebt, en dat als je dan bij een station uitstapt, dat je het station dan kunt "kopen". En als het andere team het station dan paseert, dat ze jou dan moeten "betalen".quote:
NS Lentetour, 1 dag, 2 personen, 35 euro.quote:Op zondag 16 april 2006 16:39 schreef Steve-O het volgende:
Lijkt mij wel leuk maar wil er geen bakken met geld aan uitgeven
Idd, het plan is om idd met meerdere teams te reizen, maar goed, dat is een andere 'uitdaging', dit topic gaat nog steeds over heel nederland in 100 uurquote:Op zondag 16 april 2006 16:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ook goed. Maar ik bedoel dus dat als je dan 2 a 3 teams hebt, en dat als je dan bij een station uitstapt, dat je het station dan kunt "kopen". En als het andere team het station dan paseert, dat ze jou dan moeten "betalen".
Uiteraard met virtueel geld
jaquote:Op zondag 16 april 2006 16:43 schreef Steve-O het volgende:
Is er al een schema van welke stations jullie langsgaan
Ik neem mijn kloon wel meequote:Op zondag 16 april 2006 16:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
NS Lentetour, 1 dag, 2 personen, 35 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |