Nee, geen trutjes in Feyenoord 1 (of welk elftal dan ook).quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:13 schreef jorienvdherik het volgende:
ruilen tegen robben :p
Hoe zit dat eigenlijk? Mogen engelse clubs helemaal geen spelers uit een ander continent hebben?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:38 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Hij mag niet eens in engeland spelen.
Volgens mij moeten ze dan een werkvergunning aanvragen, en vaak krijgen ze die alleen als ze interlands oid spelenquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:17 schreef Kaap het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk? Mogen engelse clubs helemaal geen spelers uit een ander continent hebben?
Het lijkt mij juist een optie om hem aan Chelsea te verkopen. En dat chelsea Kalou nog een jaar aan feyenoord verhuurd. Dan kan hij zijn paspoort krijgen en dan kan Kalou bij Chelsea gaan spelen. Als ze dan een mooi bedrag betalen is iedereen gelukkig.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:29 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze dan een werkvergunning aanvragen, en vaak krijgen ze die alleen als ze interlands oid spelen![]()
Dus als een voetballer nog niks gepresteert heeft krijgt hij die vaak niet...
Die speelde mee maar was alleen veldvulling.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:17 schreef Cart_man het volgende:
Ik hoorde dat die Abubakari ook een van de aanjagers was?
quote:1e Plaats voor Feyenoord tijdens Toernooi De Koog
[Bron: Feyenoord-F.nl]
Vrijdag 31 Maart is Feyenoord F1 op weg gegaan naar Texel om daar deel te nemen aan het Sv De Koog Pupillentoernooi. Eenmaal aangekomen op Texel zijn onze jongens gelijk naar hun zeer Luxe hotel (Hotel Opduin ****) gegaan, waar ze hartelijk werden ontvangen en gedurende hun verblijf tot in de puntjes werden verzorgd.
Feyenoord was ingedeeld in poule A samen met Ovs, Roda '46, Zeeburgia, ajax, vv Texel '94 en Sv De Koog. De eerste dag wist Feyenoord 3 wedstrijden te winnen, speelden we gelijk tegen ajax, maar er werd verloren tegen Roda '46. Door de wisselende resultaten was het na dag 1 nog niet duidelijk wie er door zouden gaan naar de kruisfinale's. Feyenoord, ajax en Roda '46 stonden op de ranglijst heel dicht bij elkaar en er moesten nog een paar beslissende wedstrijden in onze poule gespeeld worden.
De 2e dag moest we nog een wedstrijd voor de poule spelen, namelijk tegen SV De Koog. Onder slechte weersomstandigheden (regen) en op een erg slecht veld wist Feyenoord deze partij te winnen. Hierdoor zat Feyenoord in de kruisfinale en moesten onze jongens het opnemen tegen RC Genk die in hun poule alles hadden gewonnen. Een spannende voetbalwedstrijd was het gevolg, die door Feyenoord werd gewonnen.
We stonden in de Finale en net als vorig jaar wederom tegen ajax. Inmiddels was het weer gelukkig een beetje opgeknapt, het was gestopt met regenen en er scheen zelfs een lekker zonnetje. De Finale was een mooie en spannende wedstrijd, er werd goed gevoetbald door beide teams en het in grote getalen aanwezige publiek heeft kunnen genieten van deze wedstrijd. Feyenoord kwam al snel op voorsprong 1-0, maar ajax kwam goed terug waardoor Feyenoord zelfs even tegen een achterstand aankeek van 1-2. Maar Feyenoord knokte zich met veel inzet terug in de wedstrijd en wist de achterstand om te zetten in een 3-2 overwinning. Hierdoor gaat de wisseltrofee voor de 2e achtereenvolgende maal mee naar Rotterdam Zuid.
Is Jimmy Floyd aan Feyenoord gelinkt ofzo?quote:04-04-2006: Ekramy: 'Ik ben klaar om mijn kans te grijpen'
[Bron: AD.nl]
In 2003 werd Sherif Ekramy gekozen tot beste keeper op het jeugd-WK. Bijna drie jaar later speelt de Egyptenaar bij Feyenoord, waar de student economische en politieke wetenschappen zijn kans krijgt onder de lat.
Het jeugd-WK zal nog wel even hét hoogtepunt blijven in de prille loopbaan van Sherif Ekramy. De FIFA verkoos hem tot beste keeper van het toernooi en de kranten in zijn geboorteland deden er nog een schepje bovenop. Ze doopten Sherif Ekramy tot de nieuwe Buffon van Egypte.
De vergelijking deed Sherif Ekramy Ahmed (‘Ahmed is mijn officiële achternaam, maar net als mijn vader gebruik ik die niet’) glimmen van trots. Juventus-keeper Gianluca Buffon is samen met de Deen Peter Schmeichel al jaren het idool van de 22-jarige in Caïro geboren keeper. Hij bewondert beiden om hun stijl, zegt hij in een mengeling van Engels en Nederlands. ,,En Buffon bewonder ik ook om zijn uitstraling. Buffon durft te keepen in een roze shirt. Dat geeft aan dat hij kennelijk niet bang is dingen uit te proberen. Ik ben ook iemand die van een uitdaging houd.’’ we hebben dr weer eentje![]()
Zondag tegen FC Twente maakte hij zijn eredivisiedebuut in een knalgeel shirt. Dat voelde prima, stelt de keeper die in elk geval de resterende drie wedstrijden tot aan de play-offs zal blijven staan. Voor de extra duels daarna rekent trainer Erwin Koeman weer op Patrick Lodewijks. De geslachtofferde Maikel Aerts kreeg gisteren en vandaag bewust vrijaf en hoeft zich van Koeman pas morgen weer in de Kuip te melden.
Het is voor de trainersstaf bij Feyenoord nog wat lastig inschatten hoe Ekramy met zijn plotselinge statusverhoging zal omgaan. Keeperstrainer Pim Doesburg heeft al wel gezien dat de jonge Afrikaan ‘stressbestendig overkomt’. Doesburg: ,,Ik vind hem relaxt, soms zelfs iets te. Tegen Twente pakte hij een paar ballen, maar ondanks dat hij ontegenzeggelijk mogelijkheden heeft, was dit nog geen graadmeter. Hij moest ‘hup erin’ en had geen enkele tijd zenuwachtig te worden of na te denken. Hij beleefde eigenlijk het makkelijkste debuut dat hij zich kon wensen.’’
Ekramy is keeper sinds zijn negende. Hij doorliep de hele jeugdopleiding van de Egyptische topclub Al-Ahly. Grappig is het verhaal van zijn toelating. Bij een proeftraining probeerde de kleine Sherif het eerst als spits. Hij viel gelijk af, maar nam daar geen genoegen mee en sprintte direct naar huis om het keeperstenue van zijn drie jaar oudere broer aan te trekken. Een halfuurtje later stond hij weer bij Al-Ahly op het veld en nu mocht hij als keeper wel direct blijven.
Bij Al-Ahly, de club waar zijn vader uitgroeide tot de beste keeper van Egypte, schopte Ekramy junior het nooit tot het eerste elftal. ,,Gelukkig niet,’’ zegt hij nu. ,,Als dat wel was gebeurd, had ik nóóit toestemming gekregen naar Europa te vertrekken. Dit had mijn vader vroeger moeten meemaken, dacht ik toen ik zondag in een volle Kuip mocht invallen. Mijn vader was als keeper nog 100 keer beter dan ik. Hij is uitgeroepen tot beste Afrikaanse keeper van het millennium. Maar hij mocht het land simpelweg niet uit.’’
Vader Ekramy, die bij Al Ahly nog steeds de keepers traint, zag zijn zoon zondag nog net paar minuten spelen via de satelliet-tv. Dat gold ook voor Sherifs vrouw. Hoewel de keeper van Feyenoord al bijna een jaar getrouwd is, woont zijn echtgenote nog niet in Nederland. Ook Sherifs broer Ahmed had zondag voor de tv moeten zitten, maar hij overleed vandaag op de kop af twee maanden geleden.
Voor de begrafenis gunde Feyenoord hem in februari 10 dagen vrijaf. Anderhalve maand later denkt hij dat zijn debuut op een gunstig moment valt. ,,Ik heb acht maanden kunnen wennen aan een totaal nieuwe omgeving en aan de trainingsintensiteit die hier veel hoger ligt dan in Egypte. Ik heb ervaren wat het is om in hevige regen- en sneeuwval te moeten keepen én ik heb gevoeld hoe het is om ver weg van huis je broer te verliezen. Als ik in een eerder stadium plotseling op doel had gemoeten, was ik er veel minder klaar voor geweest dan nu. Nu ben ik klaar om mijn kans te grijpen. Mijn zelfvertrouwen is groot.’
Vol genoeg om Aerts om een wissel te laten vragenquote:Op woensdag 5 april 2006 07:33 schreef snabbi het volgende:
Zo vol was de kuip niet hoor.
Mocht Kalou vertrekken zou Jimmy een leuke optie zijn. Ervaren, transfervrij, diepe spits naast werkpaard Kuijt, goede keus lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:46 schreef jorienvdherik het volgende:
Hasselbaink verwacht vertrek bij Middlesbrough
Uitgegeven: 4 april 2006 19:57
MIDDLESBROUGH - Jimmy Floyd Hasselbaink moet naar het zich laat aanzien op zoek naar een nieuwe club. De 34-jarige Nederlandse spits, van wie het contract bij Middlesbrough afloopt, heeft nog geen uitnodiging gehad voor een gesprek over een eventueel langer verblijf bij de Engelse club uit de Premier League.
"Ik moet realistisch zijn", aldus Hasselbaink. "Als ze me graag zouden behouden, had ik allang iets gehoord. Misschien willen ze door met jongere spelers, dat is mogelijk. Ik ben niet teleurgesteld, ik heb wel ergere dingen meegemaakt in mijn voetbalcarrière."
Hasselbaink speelt sinds 2004 voor Middlesbrough. Daarvoor kmam hij onder meer uit voor Leeds United, Atletico Madrid en Chelsea. "Ik wil graag nog twee jaar doorgaan. Ik vind het spelletje te leuk om nu al te stoppen."
quote:Kalou kan vrijwel overal aan de slag
[Bron: Volkskrant]
Salomon Kalou heeft het Nederlanderschap niet nodig om gemakkelijk emplooi te kunnen vinden bij een grote buitenlandse club. Volgens de aan de Universiteit van Maastricht verbonden Belgische hoogleraar Europees recht Stefaan van den Bogaert biedt het zogenoemde verdrag van Cotonou de Ivoriaanse spits van Feyenoord de ruimte op een werkvergunning bij vrijwel alle buitenlandse topclubs.
Van den Bogaert was gisteren een van de inleiders bij een aan ‘de zaak-Kalou’ gewijd juridisch dispuut in het T.M.C. Asser-instituut in Den Haag. Zoals bekend probeert de vaardige spits Nederlander te worden om nog deze zomer beschikbaar te zijn voor het Nederlands elftal bij het WK in Duitsland. Bondscoach Van Basten steunt zijn actie, maar de Afrikaan vindt minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken op zijn pad.
De bewindsvrouw eist dat de profvoetballer voldoet aan de inburgeringstoets en is bang dat Kalou zijn nieuwe status aanwendt voor een vlucht naar een groot Europees voetballand. Van den Bogaert: ‘Maar juist in het verdrag van Cotonou is vastgelegd dat ook voetballers uit Afrikaanse, Caribische en de Pacific-landen in het vrije werknemersverkeer niet meer vanwege hun afkomst kunnen worden belemmerd.’
Kalou’s advocaat Jelle Kroes noemde Verdonks eisen om andere redenen ridicuul. ‘Bij de eerste test, op 9 november, scoorde Kalou twee punten te weinig, onder meer omdat hij geen antwoord wist op de vraag waar je je in Nederland moet melden voor een bijstandsuitkering. Bovendien vindt Verdonk dat Kalou zich langdurig in Nederland moet vestigen.
Hoe lang, zegt ze niet. Maar juist twee weken geleden bleek bij een gerechtelijke vonnis dat 18 van de 22 Nederlandse internationals bij het EK van 2000 hun geld in het buitenland verdienden. Dan is het toch wel heel on-Nederlands om van Kalou te vragen om altijd in Nederland te blijven.´
In juridische kring kreeg minister Verdonk gisteren weinig bijval voor haar verzet tegen de naturalisatie van Kalou. Gerard René de Groot, hoogleraar rechtsvergelijking, vond dat er weinig juridische en ethische bezwaren kunnen zijn tegen de snelle naturalisatie van Kalou en wees op de verschillen die er internationaal zijn.
De Braziliaaanse spelers Roberto Carlos en Ronaldo van Real Madrid hebben door hun trouw aan de Spaanse wet uit te spreken het Europees burgerschap verkregen – met alle financiële voordelen vandien – maar ze blijven wel voor hun eigen land spelen.
Kroes zei dat Kalou het WK inmiddels uit zijn hoofd heeft gezet. Hij heeft tot 1 mei de kans om beroep in te stellen. ‘Hij denkt nog na, maar vanuit zijn standpunt kan ik begrijpen dat hij er vanaf ziet. Hij heeft met anderhalf jaar procederen onder het vergrootglas van de media gelegen, dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten.’
En dan natuurlijk Hasselbaink met zijn prachtige passeerbewegingen op links,?? (Centraal naast Kuyt is geen optie) Beter halen ze Nilssonquote:Op woensdag 5 april 2006 08:30 schreef Kaap het volgende:
[..]
Mocht Kalou vertrekken zou Jimmy een leuke optie zijn. Ervaren, transfervrij, diepe spits naast werkpaard Kuijt, goede keus lijkt mij.
Precies. Die zie ik dan liever dan een bejaarde Hasselbaink.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef HerrFrietsaus het volgende:
[..]
En dan natuurlijk Hasselbaink met zijn prachtige passeerbewegingen op links,?? (Centraal naast Kuyt is geen optie) Beter halen ze Nilsson
En wat als ie toch komt?quote:Op woensdag 5 april 2006 15:18 schreef Cart_man het volgende:
Feijenoord gaat maar zoeken naar een andere fysieke speler die hen verder kan helpen op het middenveld. Genoeg joden bij Feijenoord nu...
Ah, jij bent er zo een?quote:Op woensdag 5 april 2006 17:17 schreef Fok_you het volgende:
laat die oerwoudbewoner lekker wegblijven![]()
en hasselbaink hoef ik ook niet, die vraagt vast een salaris waarvoor je de kuip 8 keer kan herbouwen, terwijl het geen speler is met toekomst met zijn 34 jaar. Wat mij betreft houden we kalou en kuyt gewoon koste wat kost, gaat Castelen voor 6 miljoen weg en pikken we nilsson bij heerenveen weg![]()
quote:Zweedse media weten te melden dat AZ een bod gaat doen op sc Heerenveen-aanvaller Lasse Nilsson. AZ heeft voor de Zweed ongeveer ¤ 5 miljoen over. Nilsson is sinds het vertrek van Huntelaar en Samaras een vaste sterke kracht bij de Friezen.
Nilsson heeft de interesse van de nummer twee uit de Eredivisie bevestigd maar wil er verder niks over vertellen. Elfsborg IF, de oude club van Nilsson, hoopt op een dure transfer. De Zweedse club krijgt dan namelijk 10 tot 15 % van het transferbedrag.
huilliequote:
typischquote:Jon Dahl Tomasson staat al wekenlang droog, gedeeltelijk omdat hij uit vorm is en gedeeltelijk omdat hij een geheimzinnige blessure heeft aan zijn voetzool.
Tomasson scoorde dit seizoen slechts zes maal in 21 duels. Merkwaardig genoeg maakte hij al deze doelpunten onder de verdedigende coach Trapattoni (Trapattoni werd na de tiende speelronde ontslagen).
In totaal scoorde Tomasson al 13 wedstrijden niet (meer dan 800 minuten), maar zijn populairiteit lijdt er niet onder. Volgens Hildebrand moet de oud-Feyenoorder weer eens het net vinden, want na een doelpunt volgen er vaak meer.
Je kan natuurlijk ook gewoon normaal reageren, had je er ook geen reactie op gehad.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:32 schreef Fok_you het volgende:
[..]
huillie![]()
zeker ook nog even een melding van die post gedaan icm een banaanvraag![]()
ik speel gewoon in op de meest achterlijke negernaam die je je maar kan voorstellen, kalou is ook een neger en in diezelfde post staat nog dat ik die graag wil houden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |