?? een week? Waarom dat?quote:Op zondag 2 april 2006 18:43 schreef schaakkipje het volgende:
hmmm niet onaardig bedoeld, maar was een weekje hard klussen niet beter geweest?
??quote:Op zondag 2 april 2006 18:43 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ah, de 'kraakpand' look.
Oh, 't is maar een huurhuis. Dan zou ik er ook niet te veel moeite in steken.quote:Op zondag 2 april 2006 18:45 schreef thaduck het volgende:
[..]
?? een week? Waarom dat?
Als je doelt op de tegels op de vloer/muur dan moet ik er maybe maar bijvertellen dat het een huurhuis is en dat dus niet mag
Die wastafel zat er ook al in, samen met die grijze pvc-buis dus. En die gaan we er dus echt niet afslopen omdat het een beetje lelijk is. Maar die gaan we misschien nog wit schilderen, samen met de buizen dusquote:Op zondag 2 april 2006 18:45 schreef pvc_boer het volgende:
had op zn minst witte pvc gebruikt voor je wastafel aansluiting
Nee idd, maar het water van de douche liep dus onder je gordijn door de hele badkamer in. Vandaar dus iig een verbetering, want ik heb geen zin om de hele badkamer elke keer te dweilenquote:Op zondag 2 april 2006 18:48 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Oh, 't is maar een huurhuis. Dan zou ik er ook niet te veel moeite in steken.
quote:Op zondag 2 april 2006 18:43 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ah, de 'kraakpand' look.
Op het muurtje van de douchebak moet nog een douche-deur komenquote:Op zondag 2 april 2006 18:53 schreef baskabel4 het volgende:
ik zie 1 wirwar van leidingen...nou ben ik zelf ook geen expert maar had dat nou niet iets anders gedaan kunnen worden?
de leidingen rechts naast de wasbak naar beneden kunnen laten lopen,en bij de douche de leidingen tegelijkertijd de hoek om kunnen laten gaan(oogt volgens mij dan wat anders)
maar goed..je hebt het toch maar gedaan!
En waarom ziet het er niet uit?? We hadden het ook kunnen laten doen ja, maar zo leer je nog eens wat. Het is de eerste keer dat we leidingen hebben verlegd en de eerste keer gemetseld. Als je in een huurhuis woont wil je daar niet al teveel geld aan uitgeven en je kan er iig oefenen voor als we later een eigen huis hebben.quote:Op zondag 2 april 2006 18:57 schreef CartWOman het volgende:
Sorry hoor, dit ziet er niet uit. Ik had even gespaard en het láten doen.
Dat het een huurhuis is zou voor mij niks uit maken, je wilt er toch fijn wonen? Dan had je die kraan net zo goed kunnen laten zitten, tot je gaat kopen. Dat zag er iig beter uit dan die koperen leidingen over witte tegels.quote:Op zondag 2 april 2006 18:59 schreef ivetje het volgende:
[..]
En waarom ziet het er niet uit?? We hadden het ook kunnen laten doen ja, maar zo leer je nog eens wat. Het is de eerste keer dat we leidingen hebben verlegd en de eerste keer gemetseld. Als je in een huurhuis woont wil je daar niet al teveel geld aan uitgeven en je kan er iig oefenen voor als we later een eigen huis hebben.
omdat je in een week aardig wat werk kan verzetten zoals tegelen en leidingen trekken etc.quote:Op zondag 2 april 2006 18:45 schreef thaduck het volgende:
[..]
?? een week? Waarom dat?
Als je doelt op de tegels op de vloer/muur dan moet ik er maybe maar bijvertellen dat het een huurhuis is en dat dus niet mag
Alle verbeteringen aan een huurhuis zijn weggegooid geld. Tuurlijk heb je er zelf gemak van, maar je ziet er nooit een cent voor terug als je weggaat en je loopt zelfs het risico het in de oude staat te moeten herstellen. Het is geen wonder dat ex-huurhuizen altijd uitgeleefd zijn. Geen mens die er maar over peinsde er iets aan te onderhouden.quote:Op zondag 2 april 2006 19:02 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat het een huurhuis is zou voor mij niks uit maken, je wilt er toch fijn wonen?
Als je even terug zou lezen kan je zien dat er een douche-deur op moet komenquote:Op zondag 2 april 2006 19:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Waarom lopen warm & koud water van de douche eerst naar boven, dan naar rechts en vervolgens naar beneden naar de wastafel?
Had het niet zo gekund dat je vanaf de douche, meteen naar rechts naar de wastafel gaat?
Ik vind die rand om de douche heen heel mooi eigenlijk... Wij hebben zoiets in het toilet (door de vorige bewoners erin gemaakt, dan dan weer wel).
Als jij ook even terug leest, kan je zien dat dat nog geschilderd moet wordenquote:Op zondag 2 april 2006 19:02 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat het een huurhuis is zou voor mij niks uit maken, je wilt er toch fijn wonen? Dan had je die kraan net zo goed kunnen laten zitten, tot je gaat kopen. Dat zag er iig beter uit dan die koperen leidingen over witte tegels.
Maar goed, jullie keuze.
Het probleem was dat het water door je badkamer liep als je aan het douchen was. Daarnaast is een douchegordijn een stuk kutter dan een douchedeur. En we blijven er iig nog een aantal jaren wonen zoals het er nu naar uitziet. We hadden geen zin om al die jaren met zo'n douche te blijven zittenquote:Op zondag 2 april 2006 19:09 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
omdat je in een week aardig wat werk kan verzetten zoals tegelen en leidingen trekken etc.
maar als het toch een huurhuis is had ik zelf alls bij het oude gelaten, want dat zag er niet slechter uit. struikel je nou niet over dat muurtje?
ach so. duidelijk danquote:Op zondag 2 april 2006 19:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het probleem was dat het water door je badkamer liep als je aan het douchen was. Daarnaast is een douchegordijn een stuk kutter dan een douchedeur. En we blijven er iig nog een aantal jaren wonen zoals het er nu naar uitziet. We hadden geen zin om al die jaren met zo'n douche te blijven zittenMaar goed, dat kan je pas zeggen als je onze douche ooit gebruikt hebt denk ik.
En op dat muurtje komt dus nog een deur, dat struikelen lijkt me niet.
Ik zie het, dat zal al veel schelen.quote:Op zondag 2 april 2006 19:16 schreef ivetje het volgende:
[..]
Als jij ook even terug leest, kan je zien dat dat nog geschilderd moet worden
Hehe, we hebben even genoeg van dat tegelen. Voegen is echt een kutwerk!!!quote:Op zondag 2 april 2006 19:21 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
ach so. duidelijk dan
in ieder geval heb ik al jaren badkamerverbouwplannen en het komt er maar niet van - behalve gedeeltelijk sloopwerk waardoor alles nog rampzaliger wordt.![]()
hebben jullie zin om bij mij te oefenen in tegelen enzo![]()
De leidingen zaten altijd al zo dicht naast elkaar zoals je kan zien, dus volgens mij geeft dat geen problemen. Schilderen moet dus nog gebeuren jaquote:Op zondag 2 april 2006 19:31 schreef Marsepein het volgende:
Zoals de leidingen nu zitten kun je elke zomer je koudwater- en je warmwaterleiding gaan spoelen ivm legionella.
Die zitten veel te dicht op elkaar.
Verder is het aardig gedaan, als je nog eens wat witte verf op de koperen leideingen smeert ziet het er ook iets beter uit.
Dat koperen gebogen bochtje om die afvoer die uit het plafond komt is geweldig: Uitvoering een dikke 9, uitstraling een 5- ... (Heb je boven ook een wastafel of wasmachine aansluiting?)
quote:Op zondag 2 april 2006 19:40 schreef ivetje het volgende:
Die leiding waar dat bochtje omheen zit is de afvoer van de badkamer van de bovenburen
Het is een flat van de woningbouw. Er zitten alleen wat rare dingen in somsquote:Op zondag 2 april 2006 19:43 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Is het een studentenhuis of zo, of echt van een woningbouwvereniging?
??quote:Op zondag 2 april 2006 19:57 schreef baskabel4 het volgende:
ja...de rest ziet er mooi uit...
Hij drupt verder niet, alleen 1 fitting zit niet helemaal lekker. Daar komt heel langzaam een druppel aan die er uiteindelijk eens afvalt.quote:Op zondag 2 april 2006 20:20 schreef Foo_niks het volgende:
Best stoer,ga je nou niet heel de nacht liggen luisteren of je water hoort druppelen?
Goede (witte metaalprimer gebruiken voordat je gaat lakken, vooral de warmwaterleiding heeft nogal wat te lijden.
moeten ze dan nu ook maar gelijk de keuken aangaan passen, stel dat een van hun in een rolstoel komt ??quote:Op zondag 2 april 2006 20:46 schreef pvc_boer het volgende:
en als er een van jullie nu in een rolstoel komt te zitten??
makkelijk douchen![]()
Goeie tip! Thx, ga ik van de week mooi een potje van kopenquote:Op zondag 2 april 2006 22:43 schreef Paladina het volgende:
Ik heb hier destijds de koperen leidingen geverfd met witte radiatorlak, zit er inmiddels al een jaartje of vijf op zonder slijtage, misschien een tip.
Ow dan hebben we tijd zat, moeten eerst alle drempels in de gallerij eruit, de lift aangepast en de deuren ook nog. En vergeet dan alle betonnen dorpels die er liggen nietquote:Op zondag 2 april 2006 20:46 schreef pvc_boer het volgende:
en als er een van jullie nu in een rolstoel komt te zitten??
makkelijk douchen![]()
Neuh, dat heb je na 1 uur wel gehadquote:Op zondag 2 april 2006 20:20 schreef Foo_niks het volgende:
Best stoer,ga je nou niet heel de nacht liggen luisteren of je water hoort druppelen?
Goede (witte metaalprimer gebruiken voordat je gaat lakken, vooral de warmwaterleiding heeft nogal wat te lijden.
Dat zal moeilijk gaan, aangezien het koude water boven de douche de badkamer inkomt en het warme water aan de rechterkant boven de wasbakquote:Op zondag 2 april 2006 19:02 schreef arithaterhorst het volgende:
Waarom lopen warm & koud water van de douche eerst naar boven, dan naar rechts en vervolgens naar beneden naar de wastafel?
Had het niet zo gekund dat je vanaf de douche, meteen naar rechts naar de wastafel gaat?
Ik vind die rand om de douche heen heel mooi eigenlijk... Wij hebben zoiets in het toilet (door de vorige bewoners erin gemaakt, dan dan weer wel).
Dat is zeker raarquote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:19 schreef ivetje het volgende:
Het stomme is dat onze muurtegels 3 jaar geleden vernieuwd zijn, alleen de vloer hebben ze niet meegedaan
Wat bedoel je precies??quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:24 schreef Wojworshebn het volgende:
Haha de afvoerleiding loopt gewoon langs de drempel he??
Wat professioneel he? :-)quote:Op zondag 14 mei 2006 01:32 schreef Marsepein het volgende:
Dit waarschijnlijk, de wasmachine afvoer:
[afbeelding]
Reeds de rest van het topic gelezen??? Ofwel: huurhuis, oude situatie herstellen, weinig kosten maken? Ws niet...quote:Op zondag 14 mei 2006 21:00 schreef FritsFluitketel het volgende:
Tja.. kan niet zeggen dat ik dat muurtje nu echt mooi vind en die leidingen zien er niet uit
Leuk dat het je gelukt is als je het nog nooit gedaan hebt, maar dit is wel wat half werk imo..
No flame
Het werkt toch? Dat is het allerbelangrijkste van klussen. Eerst de functionaliteit en dan het design aanpakken.quote:Op zondag 14 mei 2006 01:53 schreef thaduck het volgende:
[..]
Wat professioneel he? :-)
(Sorry, alcohol)
Je had toch op z'n minst die lelijke koperen leidingen mooier af kunnen werken?quote:Op zondag 14 mei 2006 22:20 schreef thaduck het volgende:
[..]
Reeds de rest van het topic gelezen??? Ofwel: huurhuis, oude situatie herstellen, weinig kosten maken? Ws niet...
Er stond toch nog nergens dat het af was?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:14 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Je had toch op z'n minst die lelijke koperen leidingen mooier af kunnen werken?
Het muurtje is smaak iddquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:34 schreef thaduck het volgende:
[..]
Er stond toch nog nergens dat het af was?De leidingen moeten nog geverfd worden, evenals de muren overigens.
En het muurtje is smaak
Nu heb je het over functionaliteit maar volgens mij ga je echt keihard op je bek in het donker als je over die afvoer struikeld (of als je zat bent).quote:Op maandag 15 mei 2006 00:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het werkt toch? Dat is het allerbelangrijkste van klussen. Eerst de functionaliteit en dan het design aanpakken.
Over welke afvoer? Als je de wasmachine afvoer bedoeld, moet ik het met een pomp eerst naar het dak brengen? Dat kan dus niet. Met dank aan de woningbouwquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:14 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Nu heb je het over functionaliteit maar volgens mij ga je echt keihard op je bek in het donker als je over die afvoer struikeld (of als je zat bent).
Optie: andere kant langs de ruimte.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:20 schreef thaduck het volgende:
[..]
Over welke afvoer? Als je de wasmachine afvoer bedoeld, moet ik het met een pomp eerst naar het dak brengen? Dat kan dus niet. Met dank aan de woningbouw
En wat zou ik snachts in het donker in me badkamer moeten
Hoe wil je daarover struikelen? Dat ding zit zo te zien strak tegen de drempel, als je het weet houd je daar automatisch rekening meequote:Op woensdag 17 mei 2006 17:14 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Nu heb je het over functionaliteit maar volgens mij ga je echt keihard op je bek in het donker als je over die afvoer struikeld (of als je zat bent).
Het is zo te zien geen losliggend ebuis die niet hoger is dan de drempel. Ik ben het met je eens dat het niet heel praktisch is, maar echt nadelen zie ik er niet van. Mooi is het zeker niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:14 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Tjah, zo zit het soms nou eenmaal in huurhuizenquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:14 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Het is zo te zien geen losliggend ebuis die niet hoger is dan de drempel. Ik ben het met je eens dat het niet heel praktisch is, maar echt nadelen zie ik er niet van. Mooi is het zeker niet.
Daar heeft de natuur een oplossing voor! Ogen en hersensquote:Ik denk dat er eerder gevloekt wordt als iemand voor de 20ste keer zijn kleine teen gruwelijk aan zo'n scherp randje van de douchbak stoot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |