abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36578001
Klets hier over planten die in je tuin staan, of over planten in het algemeen.

Nieuw topic, tijd voor nieuwe foto's die van mij komen vanavond denk ik o.i.d. van het verspenen van plantjes.

Vorig deel: klik
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_36578482
Ik wil deze wél in mijn AT

pi_36579190
mijn djati-boom staat er goed bij. De bladeren zijn zo'n 60 cm in doorsnee trouwens

mijn tuin ligt trouwens niet in Nederland, die bomen groeien hier écht niet goed
pi_36581179
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik wil deze wél in mijn AT
Ik ook! Als nuttige bijdrage post ik vanavond wat foto's van het verspenen van mijn tomatenplantjes.
pi_36582710
Wat een grote bladeren heeft die djatie-boom
Waar ligt jouw tuin dan?
pi_36584113
Ik denk Indonesië
Die paradijsvogelbloem op de achtergrond is ook
pi_36584213
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:28 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik denk Indonesië
Die paradijsvogelbloem op de achtergrond is ook
correct, Indonesië inderdaad, Yogyakarta om precies te zijn (centraal Java). Ik zal nog eens wat plaatjes zoeken.
pi_36584317
Een koningspalm in een pot. Dit is trouwens de duurste plant die in m'n tuin staat Iets van 12 euro..

pi_36584751
Mooi hoor! Ik vermoed zomaar dat het daar nóg lekkerder weer is dan hier...
pi_36589243
Ik was vandaag helemaal in de tuinier stemming. Na een geslaagd bezoekje aan "Kom in de kas" ben ik zelf thuis aan de gang gegaan. Ik heb mijn tomatenplantjes verspeend (dankzij tip van Veersesmurf, nog bedankt!):

Ook heb ik een Azalea gekocht waar een klein takje onderaan groeide. Deze heb ik er vanaf geknipt en in een potje in wat aarde gezet. Geen idee of het uberhaupt mogelijk is dat dat gaat groeien maar ik vond het een leuk experiment:

Tot slot alles op een rijtje op mijn vensterbank:

Overigens wordt het volgens mij wel pijnlijk duidelijk wat mijn lievelingskleur is...
pi_36591852
Leuk al die foto's! Volgens mij heb je het heel goed gedaan vriendinnie, dat verspenen! Hieronder wat foto's van mijzelf van wat werk van vanmiddag. Ik moet er bij zeggen dat er al 1 of 2 bakjes waren gebeurd, dus ik heb niet alles gedaan vanmiddag.

Dit zijn volgens mij afrikaantjes, maar dat weet ik niet zeker. Ze staan dicht op elkaar, dus ze moeten verspeend worden.

Grond in de bakjes.

Met een mesje voorzichtig langs het randje de grond optillen.

Goed kijken of het worteltje niet knakt als je het plantje eruit haalt.

En dan planten maar.

Dit doe je dus 1 voor 1, zodat de plantjes 'ver' van elkaar staan. Zo kunnen ze goed uitgroeien.

Het is even een werkje, maar dan heb je ook wat.

Hier nog wat grotere potten.

Als laatste wilde ik nog even de enorme wortel laten zien die aan mijn opgekomen zijdeboompje zit.

Nu maar hopen dat moeders alles goed water blijft geven, ik zit vanaf morgenochtend 10 dagen in Ierland namelijk. En pas op, ze geven voor woensdag nog wat nachtvorst op!
pi_36592152
Goed bezig dames
Wát een plantjes

Veel plezier in Ierland, ook nog een vak. wens van me!
pi_36592163
Leuke foto's! Je hebt erg veel bakjes zeg. Veel plezier in Ierland!
pi_36592348
Het is voor school. We moeten daar voorbeeldtuinen ontwerpen en aanleggen. Tevens gaan we daar wat onderhoud aan de bestaande tuin (1ha) uitvoeren. We houden een weblog bij over onze vorderingen. Als jullie niks te doen hebben kunnen jullie daar misschien een kijkje nemen (dit is toch geen spam? )
pi_36592571
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:48 schreef Sorbootje het volgende:
Mooi hoor! Ik vermoed zomaar dat het daar nóg lekkerder weer is dan hier...
Het is er altijd zomer
pi_36593033
Spam? Waar?

weblog in favorieten zet
pi_36593462
Leuk, we gaan je in de gaten houden Smurf!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_36611693
Leuk, al dat frisse groen. Ik heb net ook weer lekker foto's gemaakt in de tuin. Ik ontdek steeds meer nieuwe blaadjes. Hebben jullie dat ook, dat je die blaadjes zo ongeveer uit hun knoppen kijkt?

Straks volgen m'n foto's
pi_36611734
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:35 schreef Sorbootje het volgende:
Leuk, al dat frisse groen. Ik heb net ook weer lekker foto's gemaakt in de tuin. Ik ontdek steeds meer nieuwe blaadjes. Hebben jullie dat ook, dat je die blaadjes zo ongeveer uit hun knoppen kijkt?

Straks volgen m'n foto's
Ik heb dat ook
Sowieso loop ik iedere dag alles wat ik heb gezaaid na om te kijken of het al is gegroeid. En dat terwijl ik best weet dat het verschil na een dag onzichtbaar is. Ik kan toch niet laten
pi_36611991

De "bollenbak" is nu helemaal op dreef.

De kleine rode bloemetjes aan de kale takken van de Parrotia persica...

Echte werkklompen

Longkruid.

Van deze Sedum vind ik de kleur zo mooi, ik weet alleen niet hoe hij heet.

Visite in de tuin.

Cornus mas. Mooi he?

Cornus kousa, nog helemaal kaal.

Thalictrum aquilegifolium, oftwel akeleibladige ruit.

Het jonge blad van de beemdooievaarsbek, Geranium pratense. Naar mijn bescheiden mening de állermooiste geranium.
pi_36612072
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:38 schreef vriendinnie het volgende:

[..]

Ik heb dat ook
Sowieso loop ik iedere dag alles wat ik heb gezaaid na om te kijken of het al is gegroeid. En dat terwijl ik best weet dat het verschil na een dag onzichtbaar is. Ik kan toch niet laten
Haha, precies.. ik zat net ook al te kijken of de akeleien die ik gisteren gezaaid heb al opgekomen waren
pi_36612989
Mooie foto's Sorbootje, die klompen zijn veul mooier dan die van mij

2 hortensia's (en een sneeuwklokje o.i.d. wat de weg kwijt is )

Lievevrouwebedstro dacht ik? Vorig jaar gekregen van collega als miniplantje, maar hij loopt lekker uit, en krijgt kleine witte bloemetjes.

De meidoorn

En dan iets wat ik niet meer weet hoe het heet, kleine paarse puntjes zie ik erdoorheen (beetje bewogen) (die kegels, geen drolletjes dus zijn van de larix gevallen en liggen all over the place)

En natuurlijk moet Xena het allemaal vanaf het balkon goed in de gaten houden

[ Bericht 42% gewijzigd door Blues op 03-04-2006 17:40:08 ]
pi_36616921
@Bluezz: De plant waarvan je de naam niet meer weet heet maagdenpalm. Ik heb hem ook in de tuin, een witte en een paase variant.
pi_36617061
Ik heb vanmiddag eindelijk de vlinderstruik gesnoeid. Ook heb ik wat plantjes op een andere plek gezet. Zaailingen en uitlopers van vorig jaar.

Al mijn oude zaad is opgekomen. Na een kleine week al. Ook de lathyrus, zonder dat ik de zaden voorgeweekt had, of aangeveild. Nu nog verspenen als ik even tijd heb.

Yes, de lente is echt begonnen.
pi_36618608
Jaaa maagdepalm it is http://www.neerlandstuin.nl/struiken/vinca.html
Tnxx assepoes

Vlinderstruiken
Langs het pad waar ik altijd fiets hierachter staan er een heleboel, Paars en wit, prachtig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')