abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47000282
Volgens mij zijn die wireless-accesspoints overal, nog schadelijker dan die umts (als het eventueel echt schadelijk blijkt ooit).

[ Bericht 15% gewijzigd door JohnDope op 07-03-2007 00:39:47 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_57737023
quote:
Mobile phones 'more dangerous than smoking'

Brain expert warns of huge rise in tumours and calls on industry to take immediate steps to reduce radiation

http://www.independent.co(...)os-802602.html?r=RSS
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_57738989
Mobile phone radiation wrecks your sleep

Alles heeft zo z'n voor- en nadelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57739119
Cell Phones could be more deadly than Cigarettes

A study by an award-winning cancer expert shows that cell phone use could kill more people than smoking, it is reported.

According to the U.K."s Independent newspaper, the study, headed by Dr. Vini Khurana, shows that there is a growing body of evidence that using handsets for 10 years or more can double the risk of brain cancer.

Khurana — one of the world"s top neurosurgeons — based his assessment on the fact that three billion people now use the phones worldwide. That is three times higher than people who smoke. Smoking kills some five million globally each year.

He warned that people should avoid using handsets whenever possible and called on the phone industry to make them safer. France and Germany have already warned against the use of mobile phones, especially by children, it is reported.

The study is said to be the most damning indictment of cell phone use. According to the Independent, cancers take at least 10 years to develop, which has influenced earlier cancer studies showing relative safety when using cell phones
-
  dinsdag 1 april 2008 @ 13:39:43 #95
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_57759683
quote:
Op zondag 2 april 2006 03:45 schreef popolon het volgende:
Dit hoorden we jaren geleden toch ook al?

En toen weer niet, dan weer wel, weer niet en nu weer wel.
Er is natuurlijk gewoon een effect, dat pas op langere termijn beoordeeld kan worden.

Maar ik ben bijzonder gevoelig voor radiomagnetische en weet ik niet meer wat voor straling en ik word al duizelig van langer dan een paar minuten mobiel bellen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59657838
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_59663117
Je leest tegenwoordig wel dat je overal dood aan gaat maar ik merk er nog niks van!
Binnenkort bereiken we de 7 miljard op aarde en tot de tijd dat dat terug gaat lopen maak ik mij nergens zorgen om.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59706698
quote:
Meer sterfte ratten door gsm-straling
25-06-2008 11:01 | Wetenschapsredactie

Stralingsrisico.

BRUSSEL - Ratten die worden blootgesteld aan elektromagnetische velden krijgen meer tumoren en sterven vroeger dan dieren die niet aan straling worden blootgesteld.

Wetenschapper Dirk Adang, verbonden aan de Katholieke Universiteit Leuven, onderzocht bij 124 laboratoriumratten de invloed van verschillende doses elektromagnetische straling. Drie groepen dieren die tijdens het onderzoek werden blootgesteld aan gsm-, antenne- en wifistraling hadden een dubbel zo hoog sterftecijfer dan de niet blootgestelde groep.

Adang pleegde op zeventien van de vroegtijdig gestorven ratten autopsie. Zestien dieren bleken te zijn gestorven aan een tumor. Het onderzoek is volgens Adang van belang voor de mens omdat ons genetisch erfgoed voor 90 procent overeenkomt met dat van de rat. Het trekken van harde conclusies is volgens Adang echter pas mogelijk in 2015.

Uit een eerdere wetenschappelijke studie (januari 2006) bleek dat het gebruik van een mobiele telefoon niet leidt tot een groter risico op hersentumoren bij mensen. Wetenschappers onderzochten toen bijna 2800 Britten en vonden geen verband tussen het risico op glioma -de meest voorkomende kwaadaardige hersentumor- en de duur van het mobiele telefoongebruik.

Ook de Nederlandse Gezondheidsraad concludeerde in 2002 uit de toen beschikbare onderzoeksresultaten dat straling van een gsm niet gevaarlijk lijkt voor de gezondheid. Uit onderzoek is niets gebleken van een verband tussen veelvuldig gebruik van een mobieltje en het optreden van hoofdpijn, duizeligheid of verhoging van de kans op een hersentumor, aldus de Gezondheidsraad in 2002. De Gezondheidsraad vond het toen ook niet nodig het gebruik van mobiele telefoons door kinderen zo veel mogelijk te beperken. De Britse Nationale Radiologische Beschermingsraad (NRPB) adviseerde echter kinderen geen mobieltjes te geven om blootstelling aan elektromagnetische straling op jonge leeftijd zo veel mogelijk te voorkomen. Belangrijkste reden voor deze terughoudendheid vormde zorg over de eventuele risico’s van het gebruik van mobieltjes op de lange termijn.

De Europese Commissie wil meer onderzoek laten doen naar de stralingsrisico’s van mobiele telefoons voor kinderen. Volgens het Wetenschappelijk Comité voor nieuwe gezondheidsrisico’s van de EU is het zo dat kinderen en adolescenten „kwetsbaarder kunnen zijn voor blootstelling aan radiofrequentievelden dan volwassenen en dat de cumulatieve blootstelling bij de kinderen van nu veel hoger is dan bij vorige generaties.”
pi_59706964
quote:
Op maandag 31 maart 2008 14:29 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Yes, kleurtjes zonder schaal.
pi_59707019
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 15:02 schreef oxylus11 het volgende:
Het onderzoek is volgens Adang van belang voor de mens omdat ons genetisch erfgoed voor 90 procent overeenkomt met dat van de rat. Het trekken van harde conclusies is volgens Adang echter pas mogelijk in 2015.
Een zeer vreemde conclusie natuurlijk. Zo is bijvoorbeeld de schedel van de mens veel groter en dikker, iets wat gevolgen heeft voor het doordringende vermogen van de straling geproduceerd door het GSM-toestel. Ook is de massa van de menselijke hersenen veel groter dan die van ratten, stellen we de hersenen voor als een bol, dan neemt het volume (en daarmee natuurlijk ook de massa) toe met een 3e macht van de straal waarmee er natuurlijk ook een veel grotere warmtecapaciteit ontstaat. Zomaar twee punten waarbij de overige 10 procent genetische ongelijkheid tot significante verschillen kan leiden.
pi_59707577
En laboratoriumratten hebben een ingebouwd gen waardoor ze bijna gegaranderd kanker krijgen binnen 2 jaar. Wat is het percentage in de controlegroep?
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:00:59 #102
219792 Slaapkamermug-
negeren is geen voorruit zien
pi_59709575
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:29 schreef waht het volgende:
Je leest tegenwoordig wel dat je overal dood aan gaat maar ik merk er nog niks van!
Binnenkort bereiken we de 7 miljard op aarde en tot de tijd dat dat terug gaat lopen maak ik mij nergens zorgen om.

het gaat mij niet eens om de mensen die tegen die tijd komen te overlijden, want dat is dan hun eigen fout, moet je maar niet bellen.
Maar wat gaat de overheid doen om het te voorkomen? De hele handel terugtrekken of accijnzen gooien op gepleegde telefoontjes op de manier waarop ze dat nu doen met Tabak en alcohol, want bellen is verslavend en dodelijk dalijk.
- ik wil rapper worden, hoe doe ik dat zo snel mogelijk? - UIT EIGEN WERK, deel 5, 2004, door Steve T. Slaapkamermug. Mensen lekker kleineren, lekker de grond in trappen, hun plaats weer wijzen. Heeerrlijk!!!
pi_60189621
quote:
Op zondag 2 april 2006 03:43 schreef Tuinkers het volgende:
Moet ik me dan ook zorgen gaan maken over mijn dect-telefoon en mijn laptop met wifi?

Ja inderdaad
pi_60189764
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nouja, ik heb inderdaad die vergelijking ook gemaakt, maar die gaat mank, zie ik nu in.

Bij roken kwam men er pas na velen jaren 'achter' dat het schadelijk was. Op het moment dat eigenlijk niemand er echt meer van op keek.
UMTS is een tijdelijke technologie, net zoals GSM. UMTS zal binnen 5 jaar ook wel weer vervangen zijn door wat anders, gok ik. In die termijn zal het onderzoek niet echt opgestart worden, gok ik wederom.

En wat denk je van asbest? In bijna heel europa was het al verboden, en de Nederlandse overheid wist van de schadelijkheid af, maar hield zijn mond nog 5 jaar tegen de burgers om maar 1 reden: Geld!
Net als nu dus weer
pi_60189913
quote:
Op maandag 12 juni 2006 01:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Niet aantoonbaar schadelijk.

Dat is een heel verschil.

Haha ik sluit me aan bij Yildiz.
Het btw mede niet aantoonbaar omdat in heel veel onderzoeken onderandere de laatste in Zweden zijn gestopt omdat er naar voren kwam dat er toch wel veel mensen klachten hadden van de Gsm straling, en deze mensen zijn letterlijk uit het onderzoek gegooid. Het onderzoek zelf zou al jaren geleden gepubliceerd moeten zijn.. maar daar wachten we vandaag de dag nog steeds op. Ik kan wel raden waarom ze er liever nog even mee wachten.
pi_63129312
quote:
Het is bewezen: van gsm'en kan je kanker krijgen
Studie van Wereld Gezondheidsorganisatie bevestigt vermoedens

Wat al jarenlang her en der werd gezegd maar nooit hard werd gemaakt, wordt nu bevestigd door een studie van de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO): veelvuldig en langdurig mobiel telefoneren kan kanker veroorzaken. Vooral de cijfers over het verband tussen mobiel telefoneren en de ontwikkeling van een hersentumor zijn onrustwekkend.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GH921R0UC
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')