abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 01:01:47 #1
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36566679
Goedenacht TRU-gangers,

Wat ik me wel eens afvraag is of we met onze gedachtenkracht alles kunnen bepalen. Kun je als je ziek bent en je gelooft dat je geneest (van een ongenezelijke ziekte bijvoorbeeld) toch beter worden? Als het mogelijk zou zijn zou ik denken dat je er echt 100 % in moet geloven; twijfel zal de gedachtenkracht verminderen. Waarschijnlijk zal het ons nu nog niet lukken om 100 % in te geloven, want er blijft altijd wel een stemmetje die inziet dat wat je wil niet realistisch is (in onze geaccepteerde logica). Dat is niet te vermijden.

Het is wel zo dat mensen door bijvoorbeeld positief te denken zij zich vaak beter voelen dan mensen die negatief denken. Dat is toch eigenlijk best wonderlijk, dat je met gedachten jezelf zomaar ontzettend depressief of erg vrolijk kan voelen. Ik denk dat veel mensen zich niet beseffen hoe speciaal dat eigenlijk is. Ik meende ergens gelezen te hebben dat sommige wetenschappers geloven dat je met depressieve gedachten een soort negatieve energie kan ophopen in je lichaam die uiteindelijk voor een tumor kan zorgen.

Maar denken jullie, dat wanneer het mogelijk zou zijn ergens voor de volle 100 % in te geloven, je jouw omgeving/lichaam kan veranderen of er in ieder geval flink invloed op uit kan oefenen?
The best thing about the truth is that you can make it up...
  zondag 2 april 2006 @ 01:16:05 #2
61061 Kiedis
Sir Psycho Sexy
pi_36566984
just tryin' to stay positive helps a lot of problems, i asure you that mate
pi_36568484
Lees eens wat over EFT en omgekeerde psychologie.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 2 april 2006 @ 02:31:24 #4
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36568488
@ Kiedis
Natuurlijk, maar erg veel mensen zijn positief ingesteld en kunnen toch niets aan hun ziekte e.d. doen en overlijden daar bijvoorbeeld aan. Is het dan wel mogelijk om compleet in je genezing te geloven? Kun je dat ene "realistische" stemmetje wel wegkrijgen? Of denken jullie dat het niet mogelijk is om zeg maar zo sterk te denken?

@ Skinkie
Ok, zal ik doen EFT hé? Ik zie er al genoeg over staan dus ben benieuwd.
pi_36568699
Is echt grappig, vrijdagmiddag dus iemand die er heel skeptisch over was, en het maar zweverig vond. Maar uit eindelijk verbaasd is dat z'n probleem is opgelost. Ik bevind me gelukkig is een riante positie tussen zwevers en wetenschappers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skinkie op 02-04-2006 02:59:36 ]
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 2 april 2006 @ 02:50:11 #6
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36568787
Hmmmm... Erg interessant. Voor de geļnteresseerden is hier een artikel die ook het een en ander uitlegd over EFT/EVT. http://www.innerned.com/bm-emofree.html
Bedankt Skinkie
  zondag 2 april 2006 @ 02:56:05 #7
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_36568872
Ik heb zelf last van Clusterhoofdpijn iets wat heel vervelend is en laatst had ik weer een aanval en door heel rustig te blijven en mn gedachten erop te focussen kon ik het stoppen Was me nooit eerder gelukt
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
  zondag 2 april 2006 @ 03:02:31 #8
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36568962
Pijn wegkrijgen, ja dat wil me ook nog wel eens lukken. Wat ik vaak doe als ik pijn heb is achter elkaar in mijn hoofd mezelf ervan overtuigen dat ik geen pijn heb. Ook probeer ik te bedenken dat de pijnprikkel zegmaar geblokkeerd wordt in de richting van mijn hersenen zodat deze het niet meten. Het zal vast niet echt geblokkeerd worden, maar het helpt wel.

Iets vreemds ook, in de winter ging ik vaak zonder jas of dun gekleed naarbuiten en hoewel ik het koud had gaf ik niet toe (ik weet ook niet waarom, had er zin in ofzo ). Precies hetzelfde als met pijn, de hele tijd denken dat ik het niet koud had, dat ik onder de warme douche stond etc. en nu heb ik, tot op zekere hoogte, geen last meer van kou (ook als het voor anderen steenkoud buiten is).
Toch wel apart.
  zondag 2 april 2006 @ 13:44:22 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36575519
Het leuke aan positiviteit is dat het onbeperkt kan toenemen. Er zit geen grens aan positief denken, en je kunt er veel mee voor elkaar krijgen. De positieve gedachte kan een eigen leven gaan leiden zodat positief denken minder veel moeite kost. Positieve gedachtes vermenigvuldigen zichzelf op een gegeven moment. En zwakke gedachtes krijgen geen kans meer.

Dan is het grof geweld van het positieve tegen het zwakke en het negatieve.

Kost enige moeite om een brok positiviteit te worden maar dan heb je ook wat, als je eenmaal bestaat uit alleen maar positiviteit. Het lichaam gaat ook anders aanvoelen en het hele leven wordt luchtiger en lichter. En het is een kwestie om alles in een ander daglicht te plaatsen denk ik ook. Niet zomaar denken, bewust denken en proberen steeds positief te denken. Zelfs al gaat het niet zoals het moet gaan, dan nog positief blijven. Een nadeel als kans zien.

Je tilt dan ook niet zo zwaar aan problemen en kijkt meteen anders tegen de wereld aan.

Het leven wordt makkelijker, en dat is ook de bedoeling ervan.

Sommigen zullen het vermoeiend vinden om een extreem positief persoon om zich heen te hebben. Maar goed, je kunt beter positief in het leven staan dan negatief en altijd zeuren en alles somber inzien.

De zon gaat schijnen ook Het zonnetje in het hoofd gaat stralen. Volgens mij kun je hoofdpijn wegwerken ermee en de rest van klachten.

Ik ben hard op weg richting het echte positieve, maar het kost nog altijd tijd hier. Soms lijkt het alsof negatieve gedachtes van nature erin zitten en vaak keren die ook nog wel eens terug.

Ook als ik mensen tegenkom, ik merk altijd het sombere erin. Echt vaak kom ik geen mensen tegen die een al positiviteit uitstralen in het hele overkomen.

Is het zo moeilijk om positief in het leven te staan denk ik dan? Is het leven te zwaar vaak? Kost het teveel moeite om te overleven in deze wereld zodat het positieve niet eens een kans krijgt?

Zijn veel mensen misschien bezig met overleven inplaats van met leven? Ben je bezig met overleven dan is het sowieso moeilijker om te werken aan positiviteit. Eerst is het zaak om het negatieve weg te werken. Dat hoort ook bij het positieve in bezit krijgen. Hebben negatieve gedachtes de overhand, dan is het zwaar om positief te worden. Dan kun je niet met 1 simpele positieve gedachte al het negatieve opheffen. Dan zul je iedere afzonderlijke negatieve gedachte apart moeten behandelen. De berg steen voor steen afbreken ook. En daarna kun je beginnen met het leuke werk, positief worden

Ik vraag met overigens wel af waarom positiviteit niet vanzelfsprekend is in deze wereld. Soms denk ik wel eens dat de mens vanaf de geboorte gedoemd is om te leven met negatieve zaken. Dat het erin zit. Sommigen beweren dat de geboorte een trauma is als mens zijnde, dat je vanaf de geboorte iets met je meedraagt ook. Dan heb je nog het eventuele zuurstof-gebrek in de hersens tijdens de bevalling en de navelstreng en nog meer. Ik weet het ook niet wat voor zaken kunnen meespelen in het hele gebeuren.

Weet alleen dat de zon zorgt voor een goed gevoel en serotinine ( schrijf ik de naam goed) een essentiėle stof is en dan heb je nog dopamine en adrenaline en nog duizenden andere stoffen in de hersens.

Maar goed, het is een conbinatie van je eigen gedachten-kracht en de stoffen in de hersens. Als je depressief bent kun je niet zeggen dat het alleen de hersens zijn die de schuldige zijn. Je hele denken is gekoppeld aan de hersens dus de gedachte die je toevoegt speelt zeker ook mee.

En zo probeer ik het in kaart te brengen allemaal. Belangrijk voor mezelf want ik ben dus echt niet van plan om richting de toekomst te gaan met negativiteit in mijn bestaan. Voor de toekomst wil ik alles uitroeien dat staat voor slecht en negatief.

Dus moet er wel zaken in kaart worden gebracht in mijn leven. En moet ik ook alles exact weten in te schatten. Hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Maar goed, voordat het te lang wordt. Ben je eenmaal krachtig en sterk, dan is het genieten van het leven. Hoewel 1 jaar kracht niet hoeft te zeggen dat je de rest van je leven klaar bent. Vaak keert een slecht moment of een slechte dag terug, alsof het een vloek is die uitgesproken is.

Zo denk ik erover. Of er moeten mensen nu beweren dat ze nooit een slechte dag hebben of slechte tijden hebben gekend. In mijn leventje dat pas 28 jaar heeft geduurd was het een doffe ellende. Nu pas begint het erop te lijken. Met keihard boksen ook.

En dan ben ik zeker van plan om nog positiever te worden, dit is voor mij nog lang niet het einde ook. Korte metten met de ellende dus. Want ellende heeft geen bestaansrecht hier. Uitroeien met die hap, en dat is dus om ff ontopic te gaan, een kwestie van positief blijven en nooit de handdoek in de ring te gooien. Ieder negatief iets met beide handen aanpakken en precies proberen aan te voelen waar het vandaan komt om zo de wortel eruit te trekken ook.

Genen spelen ook nog mee, maar ik ga ervan uit dat wanneer je te maken hebt met ziekte van welke aard dan ook, dat je alles kunt uitschakelen. Genen zijn niet alles bepalend en mogen zeker niet je hele leven in de greep houden.

Dan is het een kwestie om die genen te onderzoeken en nog meer. Maar ik stop nu. Wilde nog over DNA-materiaal gaan praten maar dat heeft weer niets te maken met gedachtes. Hoewel het wel met het denken te maken heeft, verder nadenken over het bestaan als mens zijnde ook.

En denk je dan na over het bestaan als mens zijnde, dan moet je alles meenemen in het onderzoek. Dan mag je geen stap overslaan ook. Dus ook bij het onderzoeken van je eigen geest, ziel en lichaam en mogelijkheden en bedreigingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-04-2006 14:05:26 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 2 april 2006 @ 15:18:56 #10
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36578760
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:44 schreef Dromenvanger het volgende:
...
Bedankt voor deze uitgebreide bijdrage Erg leuk om te lezen.

Je hebt het erover dat erg positieve mensen in je omgeving soms vervelend kunnen zijn. Zou een positief persoon met genoeg optimisme, die blijdschap niet kunnen overbrengen en bjivoorbeeld andermans pijn e.d. genezen? In feite een beetje de reiki kant op; andermans pijn genezen met je eigen positieve energie.

Om weer terug te komen op gedachtekracht bij jezelf goed toepassen:
Het is wel raar dat wanneer je depressief bent, je jezelf daar vaak niet uit haalt. Je gaat niet je best doen om optimistisch te denken, terwijl je weet dat het wel beter is.

Zelf voel ik me soms beter wanneer ik een beetje down ben dan wanneer het er maar een beetje tussen hangt. Is dat eigenlijk niet een soort teken van overgave? Van dat je "toch maar down bent en er dus beter het beste van kan maken", om je er uiteindelijk best in te kunnen vinden.

Ik houd van een sombere grijze lucht, is dat nu een teken dat ik pessimistisch ben? Nee, want ik voel me er goed bij. Maar als ik me er goed bij voel, dan kan het toch een positief effect hebben op mijn lichaam, ondanks dat ik negatief denk?
  † In Memoriam † zondag 2 april 2006 @ 16:32:19 #11
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36580947
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:01 schreef AlttC het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag is of we met onze gedachtenkracht alles kunnen bepalen. Kun je als je ziek bent en je gelooft dat je geneest (van een ongenezelijke ziekte bijvoorbeeld) toch beter worden?
(...).dat wanneer het mogelijk zou zijn ergens voor de volle 100 % in te geloven, je jouw omgeving/lichaam kan veranderen of er in ieder geval flink invloed op uit kan oefenen?
Ja dat is mogelijk.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_36581543
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:01 schreef AlttC het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag is of we met onze gedachtenkracht alles kunnen bepalen. Kun je als je ziek bent en je gelooft dat je geneest (van een ongenezelijke ziekte bijvoorbeeld) toch beter worden?
Was een keer op Discovery over een jongetje dat ongeneselijke kanker had. Hij beelde zich in dat de kanker de vijand was en ging elke avond (in gedachten) de kanker te lijf in Star Wars-achtige gevechten. Op een dag kwam de vijand in zijn gedachten niet meer opdagen en bleek dat de kanker verdwenen was.

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat wilskracht fysieke dingen kan veranderen, dus waarom geen kwaadaardige cellen in het eigen lichaam?

Maar het lijkt me idd alleen mogelijk als je er echt in gelooft en met onze huidige maatschappij denk ik dat er weinig zijn die dat nog doen...
pi_36596149
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:57 schreef Symer het volgende:

[..]

Was een keer op Discovery over een jongetje dat ongeneselijke kanker had. Hij beelde zich in dat de kanker de vijand was en ging elke avond (in gedachten) de kanker te lijf in Star Wars-achtige gevechten. Op een dag kwam de vijand in zijn gedachten niet meer opdagen en bleek dat de kanker verdwenen was.

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat wilskracht fysieke dingen kan veranderen, dus waarom geen kwaadaardige cellen in het eigen lichaam?

Maar het lijkt me idd alleen mogelijk als je er echt in gelooft en met onze huidige maatschappij denk ik dat er weinig zijn die dat nog doen...
Heb ik ook gezien op Discovery en er waren meer kids die dat op deze manier deden, want heleboel kids, wisten niet hoe de ziekte eruit zag.
pi_36596526
Dat is overig best leuk dat je dat zegt Symer, daar gaat LOA eigenlijk ook over
pi_36600530
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:32 schreef Skinkie het volgende:
Dat is overig best leuk dat je dat zegt Symer, daar gaat LOA eigenlijk ook over

Lokale Omroep Almelo?
  maandag 3 april 2006 @ 10:33:12 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36601229
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef AlttC het volgende:

Bedankt voor deze uitgebreide bijdrage Erg leuk om te lezen.
Met plezier draag ik positief bij Ben al blij dat iemand het fijn vind om te lezen
quote:
Je hebt het erover dat erg positieve mensen in je omgeving soms vervelend kunnen zijn. Zou een positief persoon met genoeg optimisme, die blijdschap niet kunnen overbrengen en bjivoorbeeld andermans pijn e.d. genezen? In feite een beetje de reiki kant op; andermans pijn genezen met je eigen positieve energie.
Als de ander niet open staat voor positieve energie dan kun je niets beginnen denk ik. Volgens mij zijn genoeg mensen helemaal in zichzelf gekeerd en geblokkeerd en verbitterd. Die mensen zullen positieve uitstraling en invloeden volgens mij al snel zien als storing. Dat het bij hen een storing doet opwekken. Dat ze letterlijk en figuurlijk gek worden van positieve zaken, omdat het niet past in hun denkwereld en belevingswereld.

Ooit hoorde ik iemand vertellen dat hij gek werd van vogels en alles. Die was ook depressief en wilde het liefst in bed blijven. Hoe bereik je zulke mensen met positiviteit???? Ze zullen eerst zelf de juiste kanalen moeten openen volgens mij.

Heb ook vaak genoeg mensen gezien met problemen, maar daar kun je niet met woorden bij indringen in het verstand. Die mensen staan helemaal dicht voor alles. Die mensen zijn volgens mij zelf op zoek naar een uitgang in het denken en voelen.

En die uitgang vinden ......dat is een kwestie van???? Ik denk van doorbreken. Zaken doorbreken. De oude gedachtengangen afbreken ook. Daar gaat het denk ik sowieso om als je niet tevreden bent met je huidige denken en voelen, dan zul je dat oude patroon moeten doorbreken en misschien wel afbreken ook.

En het oude afbreken gaat dan weer met kracht-inspanning, je krijgt het niet voor niets. De grootste depressie is zwaar maar je kunt het overwinnen. Door in ieder geval strijdlustig te blijven.
quote:
Zelf voel ik me soms beter wanneer ik een beetje down ben dan wanneer het er maar een beetje tussen hangt. Is dat eigenlijk niet een soort teken van overgave?
Het is misschien minder vermoeiend om ergens tussen te hangen voor jou Ik hou persoonlijk het liefst ervan als ik boven mijn denken en voelen sta. Dan ben ik helder Als ik boven alles sta dat mijn voelen bepaald dus. Dat ik me niet over doe geven maar zelf actief controle heb over mijn hele hebben en houden. Maar het is wel vaak vermoeiend en inspannend om continu boven je denken en voelen te staan, dan ben je vaak de hele dag bezig om een goed gevoel vast te houden, doe ik 1 moment niet opletten dan is het gevoel weer weg en zak ik in. Maar wat ik terug krijg is beter te noemen, daarom span ik me ook in de hele dag. En wie weet komt er een moment dat ik me niet meer hoef in te spannen om boven het denken en voelen te staan.

Dat het nu dus een kwestie is van focus en dat het straks aangeboren is, of kunstmatig aangeboren of hoe je het ook noemt

Maar het blijft een interessante discussie dat hele gebeuren. Als het gaat om geestelijke gezondheid en helderheid dan raak ik niet uitgesproken en doen topics als deze ook goed om zaken in kaart te brengen voor mezelf. Ik ben dus de hele dag bezig met mezelf te ontleden Tot het bot ontleden zoals ik het vaak noem. En hoe meer ik doe ontleden hoe beter het gaat. Het ontleden zorgt ervoor dat zaken veranderen in het hele gebeuren. Door stil te staan bij en na te denken over, komt er een verandering naar voren hier op de een of andere manier.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-04-2006 10:42:23 ]
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 10:49:58 #17
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36601669
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:02 schreef Symer het volgende:

[..]

Lokale Omroep Almelo?
Hahaha
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 3 april 2006 @ 10:54:59 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36601788
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:49 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Hahaha
hahaha wat een humor

Zinnige bijdrage ook

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-04-2006 11:03:34 ]
  maandag 3 april 2006 @ 11:05:42 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36602011
Om dan maar ontopic te gaan voordat de onzin-baggeraars de boel overnemen, sommige mensen weten het verschil niet tussen een zinnige bijdrage en een onzinnige bijdrage en weten niet wat het verschil is tussen onzin en serieus...

Maar ontopic nu Ontopic is goed

Zou het mogelijk zijn dat 30 procent van de wereldbevolking die positief is, met inspanning de rest van de 70 procent positief doet stemmen? Als ze samen zouden werken via een netwerk? Dat 30 procent of 40 procent of 50 procent van erge positieve mensen zich doen groeperen ook. Massale heling dus ook Dat ze proberen om iets op te zetten voor het algemene belang ook. Dat de mensen met kracht en power de rest doet tunen en afstellen zodat de hele wereld-bevolking precies goed afgestemd is als een goede piano zonder valse tonen aan te slaan Dat alles precies in orde is ook. Geen enkele afwijking.

Om het massale bewustzijn positief te sturen dus ook

Ik ga nog altijd uit dat 1 persoon de boel kan verzieken als die zich ziek voelt tussen miljoenen anderen, of zelfs miljarden anderen. Ieder mens die ziek is, heeft invloed op het geheel. Ieder individu telt in de massa.

Of de mensen die kracht hebben bouwen iets in elkaar Dan neem ik maar onderstaande afbeelding maar het kan ook heel anders eruit zien. Hoewel er wel poorten open gezet moeten worden waar iedereen aan verbonden gaat worden. Dan krijg je een zuiver systeem met goede impulsen en informatie die onderling door gegeven worden ook.

Een soort module of wat dan ook, en dan wordt iedereen aangesloten op de positive vibration. Heb je zelfs anti Westerse moslims die van het Westen gaan houden Mensen krijgen gewoon positieve gedachtes geimplementeerd. Zonder dat het hersenspoeling is. Gewoon gezonde gedachtes en gezond verstand.

Dan neem je 100 miljoen mensen met kracht en positiviteit en die gaan samen focussen naar 1 punt in de lucht ergens, en bouwen samen een of andere device waar de rest van de mensen via tunnels op worden aangesloten.

Ik zie het helemaal voor me

En dan heb ik eindelijk rust

Zolang mensen nog naar de psychiater lopen en ziek zijn, merk ik dat dus ook in mijn stemming, net zoals iemand anders dat merkt. De hele wereldbevolking moet gezond zijn. Want het is 1 voor allen en allen voor 1 nog altijd.

We zijn allemaal afhankelijk van elkaar en horen bij elkaar en in principe zijn we allemaal 1 grote familie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-04-2006 11:28:04 ]
pi_36602715
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:54 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

hahaha wat een humor

Zinnige bijdrage ook
Ik kan ook niet zeggen dat deze post bijdraagt aan de algemene positiviteit in dit topic.
Eén van je mantra's is toch altijd positief blijven? Wat is er dan zo niet positief aan iemand die lacht dat je het nodig vindt om er iets van te zeggen?
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga nog altijd uit dat 1 persoon de boel kan verzieken als die zich ziek voelt tussen miljoenen anderen, of zelfs miljarden anderen. Ieder mens die ziek is, heeft invloed op het geheel. Ieder individu telt in de massa.
Is dit niet in tegenspraak met je eerdere post waarin je het hebt over 'het grof geweld van het positieve tegen het zwakke en het negatieve'?

En wat betekent LOA nou?
  maandag 3 april 2006 @ 11:40:48 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36602813
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:37 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik kan ook niet zeggen dat deze post bijdraagt aan de algemene positiviteit in dit topic.
Eén van je mantra's is toch altijd positief blijven? Wat is er dan zo niet positief aan iemand die lacht dat je het nodig vindt om er iets van te zeggen?
Vaak genoeg gaat een topic dood doordat baggeraars komen met niets zeggende zaken, het haalt de potentie weg van het hele topic, dan denk ik vanzelf, ga naar onzin toe als je one-liners wilt plaatsen die totaal niets toevoegen.
quote:
Is dit niet in tegenspraak met je eerdere post waarin je het hebt over 'het grof geweld van het positieve tegen het zwakke en het negatieve'?
Nog altijd moet het zwakke met grof geweld worden aangepakt is mijn mening. Van mijn part via een vloedgolf aan positieve energie en verstand. Als dat de enige manier is om deze wereld voor eens en altijd te genezen dan is dat nodig en moet dat gedaan worden.

Iedere vorm van domheid uitroeien ook. Domheid kent geen plaats op deze wereld. Mensen zijn geboren met verstand en zouden hun verstand ook optimaal moeten benutten inderdaad.

Eenheid zal moeten heersen ook. Geen enkele verdeeldheid op welk opzicht dan ook. Pure eenheid en 1 brok positiviteit en gezond verstand.

Deze wereld is lang genoeg ziek geweest.

Als het aan mij ligt zou ik vandaag nog met mijn skepter zwaaien om de boel eens helemaal aan te passen zoals het hoort te zijn.

Met de bezem erdoorheen en alles opschonen ook. Mocht ik het kunnen dan zou ik het zeker niet laten Maar goed, eerst maar eens verder gaan met eigen zaakjes op orde zetten. Hoewel ik mijn zaakjes al behoorlijk op orde heb. Maar afstemming en tuning kan altijd tot het extreme worden doorgevoerd.

Mensen groeperen ook, een groepering instellen van mensen met gezond verstand en een krachtige geest, en samen die kracht bundelen en als een wervelstorm over de wereld laten waaien. Mensen wakker schudden en de ogen openen bij mensen ook wel. Dan zul je denken dat je bij een groepering nog altijd verdeeldheid heb, maar die ene groepering staat voor het ultieme en gezonde. 1 groepering die uitgroeit tot 1 groep. En dan heb je geen 2 groepen meer. Dan is het 1 groep en blijft het 1 groep. En ook geen gezeik meer van het oosten en Moslim extremisten. Dan is het 1 wereld en dan blijft het 1 wereld. En 1 spirit en 1 doel en ga zo door.

Genezing en heling op alle mogelijke gebieden.

Dan zul je zien dat de wereld voortaan zal draaien zoals het hoort. Ook op bestuurlijk niveau. Mensen zullen dan verantwoordelijkheid nemen op alle mogelijke opzichten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-04-2006 11:46:05 ]
pi_36603527
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:40 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Vaak genoeg gaat een topic dood doordat baggeraars komen met niets zeggende zaken, het haalt de potentie weg van het hele topic, dan denk ik vanzelf, ga naar onzin toe als je one-liners wilt plaatsen die totaal niets toevoegen.
Wat haalt in dit geval dan de potentie uit het topic? Iemand die graag wil weten waar een bepaalde afkorting voor staat of iemand die aangeeft daar om te moeten lachen?
quote:
Iedere vorm van domheid uitroeien ook. Domheid kent geen plaats op deze wereld. Mensen zijn geboren met verstand en zouden hun verstand ook optimaal moeten benutten inderdaad.

Eenheid zal moeten heersen ook. Geen enkele verdeeldheid op welk opzicht dan ook. Pure eenheid en 1 brok positiviteit en gezond verstand.

Deze wereld is lang genoeg ziek geweest.
Dat laatste ben ik met je eens, maar ik ben bang dat lang niet iedereen geboren wordt met verstand.
Nu ik dit type vraag ik me of dat wel zo erg is. Geestelijk gehandicapten bijvoorbeeld zijn ook vaak één brok positiviteit...
quote:
Dan zul je denken dat je bij een groepering nog altijd verdeeldheid heb, maar die ene groepering staat voor het ultieme en gezonde. 1 groepering die uitgroeit tot 1 groep. En dan heb je geen 2 groepen meer. Dan is het 1 groep en blijft het 1 groep. En ook geen gezeik meer van het oosten en Moslim extremisten. Dan is het 1 wereld en dan blijft het 1 wereld. En 1 spirit en 1 doel en ga zo door.
Dat klinkt eng, want dan zou er eerst iets fundamenteels moeten veranderen in ons mens-zijn. We zijn er namelijk voor gebouwd om voor onze eigen belangen te strijden, en onze belangen boven die van de groep te plaatsen.
Dan moet je dus miljoenen jaren evolutie ongedaan maken. Misschien komen we er ooit achter welke genen precies voor dat egoļsme zorgen, dan pas wordt het mogelijk verdeeldheid uit te bannen.

Ik moet zeggen dat zo'n Borg-achtige samenleving mij niet echt aanspreekt.
  maandag 3 april 2006 @ 12:08:54 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36603602
Ik heb trouwens een aantal plannen op stapel liggen hoe ik het ga aanpakken, en dan kun je me serieus nemen of niet. Als het deze wereld ontbreekt aan een goede leider dan ga ik voor het leiderschap en voor heerschappij.

Al moet ik in mijn eentje deze wereld opzuiveren met alles dat ik in me heb zitten.

En dan is het nogmaals, voor eens en altijd korte metten maken en uitroeien van alle zaken die niet kloppen.

En dan kun je me als potentieėl dictator zien en dat boeit me ook geen ene ruk. Dan is het wel meteen in orde hier overal. Deze wereld is nogmaals te ziek voor woorden geweest vanaf het begin van alles.

En dan is het tevens logisch dat er een nieuwe tijd aanbreekt waar alles tot in de details verzorgd is en dat geldt tevens voor de stemming en voor het gevoel en voor het gemeenschappelijke belang en zo kun je de grens doortrekken wat ik allemaal wil zien veranderen.

Ik neem dus ook geen genoegen met een imperfecte wereld. Iedere kleine fout die niet in orde is zal moeten worden aangepakt. Perfectie is het sleutelwoord. Dan pas zal het in orde zijn.

En wat nu de richting is die opgegaan moet worden. Het Westen wellicht, het Westen is niet slecht. Maar ik ben meer voorstander van een centrum. Een centrale ook wel. Waar alles en iedereen overweg kan met elkaar.

Zal klinken alsof het onmogelijk is om de hele wereldbevolking gunstig te stemmen, maar hoe het nu gaat is het ook niet je van het.

Heb zin om eens kracht te gebruiken, ik barst van de energie en kracht, soms lijk ik uit elkaar te spatten als het ware. En als ik dan in staat ben om daarboven wat te doen aan het bewustzijn of aan de stemming dan zal ik dat zeker niet laten.

En over grof geweld, negatieve gedachtes die in mij opkomen die pak ik ook aan met grof geweld. Dat heb ik niet altijd gedaan, in mijn jeugd ging dat niet makkelijk want toen wist ik niet om te gaan met ellende. Door diepe dalen heb ik leren inschatten hoe je moet omgaan met slechte tijden en ellende.

En juist door die diepe dalen is het nu mogelijk om met kracht alles aan te pakken dat niet gewenst is. Door diepe dalen leer je jezelf ook beter kennen. Dan ben je tot het bot gegaan en is niets te gek voor woorden.

Maar goed, voordat het te lang wordt en te off-topic. Ik heb nog grote plannen op stapel liggen dus. En als het aan mij ligt neem ik ook de troon in die permanent door mij bezet wordt.

Zullen velen denken dat ik manisch ben als ik zeg dat ik met de skepter wil zwaaien maar dat is niet zo. Ik ga nu uit van mijn mogelijkheden en nog meer waar ik nu niet op inga. Ik ga uit van mijn capaciteiten en verstand en kracht. En van mijn verleden dat me genoeg verteld heeft over wie of wat ik ben ook.

Zo, ik voer maar in.

De baan als heerser over het Zuiden, Noorden, Oosten en Westen lijkt me wel wat Het idee dat ik bovenaan de ladder sta ook. Die functie lijkt me echt ideaal, en de uitdaging ga ik met beide handen en voeten en benen en armen aan. Tevens het hart en de longen en nog meer.

Even ingaan op jou post. Miljoenen jaren evolutie ongedaan maken, zelfs dat ga ik niet uit de weg. Niets ga ik uit de weg. Omdat ik recht op mijn doel afga. Ik ga recht toe rechtaan en zal gewoon niet stoppen totdat ik bereik wat ik wil bereiken.

En soms kan ik iets fout inschatten, maar mijn verstand en gevoel die zegt altijd wanneer ik moet herstellen.

Dat verdeeldheid uit de wereld moet dat is een feit. Het moet gaan dat iedereen dezelfde richting opgaat in het leven. 1 weg bewandelen en dan zul je zien dat deze wereld ook effectiever gaat draaien. Je kunt het klein nemen waar mensen binnen een klein bedrijf zich massaal inzetten voor een goede toekomst voor het bedrijf. En zo zie ik het voor de hele wereld. Ik zie ieder land als sub-divisie van de wereld. En de wereld is het moeder-bedrijf te noemen.

De sub-divisies hebben zich in te zetten voor het moeder-bedrijf zodat het moeder-bedrijf optimaal functioneert.

Heb genoeg stof gestudeerd over mangement en het draait er vaak om dat de zaken goed geregeld zijn, tot het extreme dus.
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 12:11:25 #24
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36603665
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:54 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

hahaha wat een humor

Zinnige bijdrage ook
Nou sorry hoor.Ik had al wat zinnigs bijgedragen.
En dat Symer het over Almelo had vond ik inderdaad erg grappig.

Ik ga in ONZ toch ook niet mekkeren dat jij veel te serieus bent? Zeurdert.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 3 april 2006 @ 12:12:36 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36603696
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:11 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Nou sorry hoor.Ik had al wat zinnigs bijgedragen.
En dat Symer het over Almelo had vond ik inderdaad erg grappig.

Ik ga in ONZ toch ook niet mekkeren dat jij veel te serieus bent? Zeurdert.
Onzin is de afvalbak van fok, daar kom ik dus ook weinig.

Dat jij daar veel komt, zegt misschien genoeg over jou.

Het aantal post dat ik in onzin post is gelukkig op een paar handen te tellen. Heb daar vrij weinig te zoeken tussen al die zooi die daar gepost wordt. Zie daar amper kwaliteit staan.

Was onzin meer waard, dan zou ik daar zeker vaker komen. Maar het stelt vrij weinig voor daar.

C-kwaliteit of D-kwaliteit. En ik wil A-kwaliteit zien als ik wat lees.

Het gaat om pure kwaliteit. En onzin heeft dat niet. Een probleem-kindje van fok is het ook wel te noemen.
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 12:14:55 #26
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36603751
Oh en Dromenvanger,ik ben GEEN baggeraar.
Ik plaats vaak genoeg hele serieuze reacties hier.
Dus doe nu maar niet alsof jij het alleenrecht hebt op de topics hier.
Filosofisch verknipt figuur.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 3 april 2006 @ 12:16:16 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36603785
Ik ken je niet op fok, dus ik heb geen oordeel over je verdere schrijfseltjes.

Ik zie alleen dat je lacht om een grap die allesbehalve grappig is.

Filsofisch verknipt figuur, ga toch weg jij. Lees eens wat meer. Ga naar de bibliotheek. Femme fatale

Laat me niet lachen zeg.

Rot een eind op.

Ik ben niet filosofisch, ik kom met bikkelharde argumenten. Als jij dat niet ziet moet je de stront uit je ogen wrijven.

En nu mag je weer buiten gaan spelen, je verziekt het topic.

Dus ik zeg dag met het handje, aandacht schenken aan jou is zonde van de tijd.
pi_36603826
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:16 schreef Dromenvanger het volgende:

Filsofisch verknipt figuur, ga toch weg jij. Lees eens wat meer. Ga naar de bibliotheek. Femme fatale

Laat me niet lachen zeg.

Rot een eind op.

Ik ben niet filosofisch, ik kom met bikkelharde argumenten. Als jij dat niet ziet moet je de stront uit je ogen wrijven.

De positiviteit straalt er vanaf, mensen
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 12:19:33 #29
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36603856
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:12 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Onzin is de afvalbak van fok, daar kom ik dus ook weinig.

Dat jij daar veel komt, zegt misschien genoeg over jou.

Het aantal post dat ik in onzin post is gelukkig op een paar handen te tellen. Heb daar vrij weinig te zoeken tussen al die zooi die daar gepost wordt. Zie daar amper kwaliteit staan.

Was onzin meer waard, dan zou ik daar zeker vaker komen. Maar het stelt vrij weinig voor daar.

C-kwaliteit of D-kwaliteit. En ik wil A-kwaliteit zien als ik wat lees.

Het gaat om pure kwaliteit. En onzin heeft dat niet. Een probleem-kindje van fok is het ook wel te noemen.
Klets niet man.Je wordt daar gewoon uitgelachen.
Ik kom overal in elk subfora dus wat zeik je nou.
Ga nog meer drugs gebruiken,kan je de dingen nog vertroebelder zien.

En wat nou pure kwaliteit,alsof jouw ellelange verhalen iets aan kwaliteit toevoegen.
Het is alleen maar slaapverwekkend hoor..
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 12:26:05 #30
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36604029
quote:

Laat me niet lachen zeg.

Rot een eind op.

Oei je hersentjes zijn idd aangetast.
Jij kent mij niet op Fok???????? Last van een kort termijngeheugen?

Ik lees genoeg hoor ,dus mondje dicht jij.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 3 april 2006 @ 12:26:59 #31
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36604052

Ik zeg maar niets meer. Je ziet het zelf wel. En mensen lachen, kan best dat mensen soms lachen. Maar het is nog altijd zo dat wie het laatst lacht die het best lacht. En ik lach straks als laatste en als beste. Ik lach me nu al kapot om jullie.

En het hoeft niet altijd werk te zijn met zijden handschoenen nee. Soms moet je keihard te werk gaan om je doel te bereiken.

Jullie zitten duidelijk om een fout spoor nog. Tis nog te gek dat ik hier woorden aan vuil maak ook. Maar ik moet zo weg dus ik ga sowieso offline.

Jullie kunnen tegen me ingaan wat jullie willen, fok is niet mijn leven. Totaal niet. Dus posts van nietszeggende mensen waar het verstand nog moet groeien zegt me sowieso niets.

En ellenlange verhalen, lees ze niet. Ieder "verhaal" van mij is gebaseerd op keiharde waarheid en je zult zien wie er nog aan de top komt te staan. En nogmaals is fok ff een oefening om te focussen.

En reageer maar niet meer op mij, doe ik dat ook niet bij jou.

Ga lekker wiet roken en jezelf verzieken, ga lekker naar die onzin bagger meet waar je trots op bent en val mij niet lastig op mijn pad.

En denk eens na voordat je ergens reageert. Denk eens na of een topic vervult wordt met kracht en wijsheid voordat je komt met een one-liner. Je verbaggert hele forum door je manier van posten.

Ratelslangetje je bent onbelangrijk in mijn leven, dus ik zeg nu schluss en ga niet verder op je in. Je hebt vast en zeker een storing ergens. Sowieso las ik dat nog een tijdje geleden, maar ik ga je verleden niet opratelen. Ratelen, ratelslang. Ja jij ratelt maar wat

Ik heb nog wel een medicijn voor je, maar goed. Ik ga niet meer happen. Ik ga lekker verder waar ik mee bezig ben.

Kom je de volgende keer met een one-liner die niets toevoegt, dan zal ik doen alsof mijn neus bloedt. Dan laat ik je lekker spelen hier.
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 12:32:22 #32
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36604146
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:26 schreef Dromenvanger het volgende:
(lang zeikverhaal)
Dag Dromenvanger,droom jij maar lekker verder.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_36609566
Bwah. Als ik denk dat ik ziek ben, word ik dat ook. Heb ik geleerd met spijbelen en zo.
tvp!
pi_36616724
ghehehe ik heb genoten van de reacties in dit topic, vanmiddag

anywayz, wel leuk topic: ik heb het idee dat wij geincarneerd zijn met als doel: leren omgaan met je hersenen en de auto gedachten die hieruit voortkomen. Alles wat je visualiseert kan nl. in realiteit omgezet worden
  maandag 3 april 2006 @ 21:50:04 #35
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36622912
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:11 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
ghehehe ik heb genoten van de reacties in dit topic, vanmiddag

anywayz, wel leuk topic: ik heb het idee dat wij geincarneerd zijn met als doel: leren omgaan met je hersenen en de auto gedachten die hieruit voortkomen. Alles wat je visualiseert kan nl. in realiteit omgezet worden
Hmmm...
Denk je dat je dan alleen de buitenkant moet visualiseren of ook de achterliggende gedachte? Zegmaar wanneer je wilt dat een kankercel bijvoorbeeld verdwijnt, zou je dan precies moeten weten hoe de kankercel in elkaar zit en waardoor deze weggaat of is positief denken dat je beter wordt genoeg?

Soms zit ik wel eens met de gedachte dat we uitendelijk het wetenschappelijke met het "paranormale" (zo noem ik het maar even) moeten combineren om echt de fysieke wereld goed te kunnen controleren/beļnvloeden.

We merken nu al dat optimisme en pessimisme vaak effect heeft, maar omdat we de wetenschappelijke kant nog niet goed kennen kunnen we het misschien niet optimaal gebruiken.
pi_36631416
quote:
Om hier nog even op terug te komen, ik weet echt niet wat LOA is dus zocht ik met Google naar iets als 'loa + paranormaal' en na een hoop links over mensen en godinnen die Loa heten was de link naar de Lokale Omroep Almelo de eerste die ik plausibel vond.

Nou weet ik nog steeds waar het voor staat. Iemand?
pi_36631876
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:50 schreef AlttC het volgende:

[..]

Hmmm...
Denk je dat je dan alleen de buitenkant moet visualiseren of ook de achterliggende gedachte? Zegmaar wanneer je wilt dat een kankercel bijvoorbeeld verdwijnt, zou je dan precies moeten weten hoe de kankercel in elkaar zit en waardoor deze weggaat of is positief denken dat je beter wordt genoeg?

Soms zit ik wel eens met de gedachte dat we uitendelijk het wetenschappelijke met het "paranormale" (zo noem ik het maar even) moeten combineren om echt de fysieke wereld goed te kunnen controleren/beļnvloeden.

We merken nu al dat optimisme en pessimisme vaak effect heeft, maar omdat we de wetenschappelijke kant nog niet goed kennen kunnen we het misschien niet optimaal gebruiken.
ik denk dat het geen enkele nut heeft om de cel zelf te analyseren, want je zult erachterkomen dat het uit dezelfde energie patronen voortkomt, als je lichaam, de bomen etc. etc.

belangriijk is: dat je erkent dat je de ziekte hebt, maar dat het niet bepaald wie jij bent....je weet nl. dat je 'eeuwig' bent en de ziekte kunt bestrijden met je gedachten, door je zelf lief te hebben en indeed positief denken. Probeer niet te analyseren waarom je de ziekte hebt, want dan zul je door het verleden meegtrokken worden naar negatieve gedachten patronen. zit het uit, doe alsof je het niet hebt (als je geen pijn hebt tenminste) en leef alsof je morgen dood zou gaan <

ik denk dat zo'n houding aan de genezing bijdraagt.

en dan ga je dood? wat dan nog? je hebt het immers het eeuwig leven, tis alleen tijd voor een nieuwe incarnatie en dat moet gevierd worden.
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:16:44 #38
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36636205
Dat is wel mooi, het vervelende is dan alleen dat als je reļncarneert je alles wat je dit leven hebt meegemaakt weer vergeten bent en ongeveer opnieuw moet doen. Wat raar voelt is wanneer je gaat denken dat je je bewustzijn van een vorig leven "kwijt bent".

Je bent je nu wel bewust, maar als je weet dat je het in een volgend leven weer kwijt bent ga je toch (althans ik) voelen dat je weer vergeten wordt en tijd, die wij kennen, eigenlijk niet bestaat en klopt (dit vind ik heel moeilijk te verwoorden, omdat ik het zelf absoluut niet kan omvatten en ik word misselijk als ik er aan denk :S).

Maar om een beetje on-topic te blijven; zou je met die gedachtenkracht (tjah, het is een breed onderwerp) ook een soort opslagplaats kunnen maken waardoor je dit leven, in het volgende leven blijft herinneren? Met je energie een soort gedachtenpatroon maken, die je ziel dan meeneemt zeg maar.

Misschien hebben mensen, die zich hun vorige levens deels kunnen herinneren, wel iets in die richting gedaan.

@Symer
Sorry, ik weet ook niet precies wat het het is. Had er ook al naar gezocht
Ik kwam onder anderen dit tegen:
quote:
Die grote allesbepalende wet noemt men The Law Of Attraction, kortweg LOA, ook wel de wet van aantrekken (en afstoten) genoemd. Deze wet, gebaseerd op het principe van de dualiteit is een van de eerste scheppingsprincipes en daarom is er volgens de filmers geen hogere of hardere wet.

[ Bericht 6% gewijzigd door AlttC op 04-04-2006 12:22:43 ]
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:15:02 #39
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36643643
gedachtenkracht... in mijn ogen heb ik het bestaansbewijs hiervan allang gezien.

Mijn tante tijdens skivakanties: "De derde skidag is het zwaarst.. want je bent dan over je reserves heen. en ik wordt ook altijd ziek na die dag door al die inspanning."
Je snapt het resultaat natuurlijk. 5 Jaar lang ligt ze al de halve skivakantie met griep op de bank in het appartement.

Een vriendin (haar helen leven lang al): "Als ik in de ochtend voor 12 uur ontbijt, dan moet ik altijd overgeven."

Dit soort meganonsens zorgt er inderdaad voor dat je lichaam deze gedachtenkronkels waar maakt.
” Experience Everything !
pi_36648631
LMAO betekent : Laughing My Ass Off

dus LAO zou kunnen betekenen: Laugh Ass Off
pi_36648733
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:15 schreef RickySway het volgende:
gedachtenkracht... in mijn ogen heb ik het bestaansbewijs hiervan allang gezien.

Mijn tante tijdens skivakanties: "De derde skidag is het zwaarst.. want je bent dan over je reserves heen. en ik wordt ook altijd ziek na die dag door al die inspanning."
Je snapt het resultaat natuurlijk. 5 Jaar lang ligt ze al de halve skivakantie met griep op de bank in het appartement.

Een vriendin (haar helen leven lang al): "Als ik in de ochtend voor 12 uur ontbijt, dan moet ik altijd overgeven."

Dit soort meganonsens zorgt er inderdaad voor dat je lichaam deze gedachtenkronkels waar maakt.
hmmm en wat zou megawaarheid met deze gedachtenkronkels doen?

ik bedoel als meganonsens het ook voor elkaar kan krijgen....
pi_36648966
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:16 schreef AlttC het volgende:
Dat is wel mooi, het vervelende is dan alleen dat als je reļncarneert je alles wat je dit leven hebt meegemaakt weer vergeten bent en ongeveer opnieuw moet doen. Wat raar voelt is wanneer je gaat denken dat je je bewustzijn van een vorig leven "kwijt bent".

Je bent je nu wel bewust, maar als je weet dat je het in een volgend leven weer kwijt bent ga je toch (althans ik) voelen dat je weer vergeten wordt en tijd, die wij kennen, eigenlijk niet bestaat en klopt (dit vind ik heel moeilijk te verwoorden, omdat ik het zelf absoluut niet kan omvatten en ik word misselijk als ik er aan denk :S).

Maar om een beetje on-topic te blijven; zou je met die gedachtenkracht (tjah, het is een breed onderwerp) ook een soort opslagplaats kunnen maken waardoor je dit leven, in het volgende leven blijft herinneren? Met je energie een soort gedachtenpatroon maken, die je ziel dan meeneemt zeg maar.

Misschien hebben mensen, die zich hun vorige levens deels kunnen herinneren, wel iets in die richting gedaan.

@Symer
Sorry, ik weet ook niet precies wat het het is. Had er ook al naar gezocht
Ik kwam onder anderen dit tegen:
[..]
als ik jou was, zou ik ff luisteren naar wat Eckhart Tolle over 'the mind' te zeggen heeft.
pi_36650069
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:02 schreef Symer het volgende:

Lokale Omroep Almelo?
The Universal Law of Attraction
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:57:12 #44
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_36655496
Hey, dan had ik het dus toch goed
quote:
Die grote allesbepalende wet noemt men The Law Of Attraction, kortweg LOA, ook wel de wet van aantrekken (en afstoten) genoemd. Deze wet, gebaseerd op het principe van de dualiteit is een van de eerste scheppingsprincipes en daarom is er volgens de filmers geen hogere of hardere wet.
En bedankt voor de link Oo-blackgirl-oO
pi_36656441
Er is genoeg bewijs dat een positieve instelling helpt bij het bestrijden van een ziekte. Of misschien is vooral het omgekeerde het geval: als je depri bent zijn je kansen op genezing kleiner. Voor mij heeft dat niks te maken met positieve energie en dergelijke, het is puur een gevolg van de chemische stoffen die je lichaam in die situaties aanmaakt.

En anderen op die manier genezen... Vandaag in het nieuws:
quote:
Study: Praying for Sick Strangers Does No Good

A recent Harvard University report found that praying for other people to feel better, doesn't work.

It’s the largest study of its type — researchers were given more than $2 million to work with, and gathered about 1,800 heart by-pass patients.

The study says there is no benefit from distant prayer.

Joseph Perez, vice president of Pastoral Services at Valley Baptist Medical Center in Harlingen, read about the report and disagreed with its findings.

“We pray a lot here and people know we're praying for them,” he said Monday inside the hospital’s chapel.

Perez doesn't think the data for the study could prove that people don't benefit from prayer.

That is because the study says very little, if any benefit in people’s health can be attributed to “distant “ or “intercessory” prayer.

“It talks about distance prayer and intercessory prayer like their synonymous,” he said.

The study challenges the notion that people can influence others’ health, even if the sick are unaware someone is praying for them.

But Perez insists that idea shouldn't be challenged. Every Monday he opens the prayer box located inside the hospital's chapel, reads the requests and prays.

“When you have people calling you or talking to you even if they're not in the same city, state (or) country and letting you know that they're praying for you that they care for you, people begin to feel that energy,” he assured.

Margarita Lowery spent some time inside the chapel Monday — praying for her mother. She said she wants strangers to pray for her mom too.

“Even if you don't know the person but you know that they're sick and you think that one prayer will help, it will,” she said.
http://www.team4news.com/Global/story.asp?S=4724915
Niet de eerste test die dit resultaat geeft ...
pi_36682818
Kzal "geloof/wil-maakt-realiteit" even ontkrachten voor jullie.

Stel je gaat snachts naar het toilet en plotseling stoot je je teen tegen de deur,
Geloofde je dan dat daar geen deur was? Nee.
Was hij er toch wel? Ja. Het pus stromend uit je teen bewijst dit feit wel.

Geloof ik dus dat een positieve instelling je beter zal helpen met de keuzes die je
in de toekomst maakt? Natuurlijk, maar dingen die al geschied zijn zullen er niet door
veranderen.
  donderdag 6 april 2006 @ 11:02:54 #47
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36701374
think... larger
pi_36702668
Think not.. just be!
  donderdag 6 april 2006 @ 13:56:42 #49
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36706786
I think..... Therefore I am ?
pi_36715662
quote:
Op donderdag 6 april 2006 13:56 schreef RickySway het volgende:
I think..... Therefore I am ?
so only when you think, you are?
pi_36723239
You think...Therefore your not (entirely)

Een mier, wesp, bij, zelfs een stuk klei, denken allemaal niet, toch zijn ze meer aanwezig dan niet of dan wij.

* scheel kijkt
  donderdag 17 januari 2008 @ 13:16:10 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56100704
quote:
How "the law of attraction" works

I see quite a few threads on the recently popularized "law of attraction", "manifesting your wishes" and the movie "the secret" pop up on ATS.

I rarely respond to them since I am, professionally involved with the subject matter since many years and tend to get bored by "discussing the basics".

I have authored a number of books on the subject. I will not disclose those books here because I prefer to use ATS anonymously and not as an author of "law of attraction" subjects (except for this thread).

Being a author about and teacher of the subject since more than a decade, I do welcome questions about it in this thread though. My answers will not be "channelled from a higher source", but simply straight talk from an expert on the matter.

Popular Misunderstandings of the "law of attraction"

In my opinion, there is a whole lot more to know about the subject than popular movies such as "The Secret" and "What the Bleep do we know" can show without falling away from the mainstream or becoming too lengthy. Here are some of the misconceptions that spontaneously come to mind:

"You can have everything you want"
This is such a simplified, mass-marketing-like statement that it can be said to be untrue. You cannot "have everything you want" since the mere act of wanting implies a seperation from that which is wanted. Make sense? There are billions of people wanting stuff all their lives without getting it. Id put "the law of attraction" this way: You can have everything you believe you already have". I´ll explain this in later posts.

"This is a brand new thing" and "This is a new new age thing"
Nope. Its not new at all. It used to be underground or "occult science" or "secret science". Take for example the 1930s book called "Thoughtforms" by Leadbeater/Besant (Theosophists) which teaches that thoughts can densify and become physical matter. But its even older than that. As far back as the 3rd Century kabbalists were talking about "visualizing things in order to create them" (see for example interpretations of the ancient book sefer yeritzah)

"All you have to do is visualize something for it to come true"
This is another simplification which, many will experience themselves, is not entirely correct. First of all, in the metaphysical-sciences, the purpose of visualisation is not to "make something happen", but to experience something as "already happening" and to get into a certain state-of-being, a certain frequency...which then attracts certain beneficial events. What most people do, however, is use visualisation of dreams out of a state of LACK of those dreams, in other words, in order to "make them happen some day". This is contradictory to the law of attraction though. Proper visualisation is not used to "make something happen later", but to FEEL the reality of something right now, to familiarize oneself with the overall vibe of a certain reality. Also, most only visualize a two-dimensional image in front of their forehead. This is much less effective than making the visualisation a three-dimensional, tactile, all-senses, whole-body ecstatic experience. It is not the visualisation that creates anything, but the energy/emotion/excitement which acts as a magnetic signal.

"Without action, none of this works"
This I have frequently read on forums and heard from people. However, "action" is not what the law of attraction is primarily about. If it were about taking action towards your goals, then this type of magical technique would not be magical at all but no different than the normal way of achieving something. Action is alright and action works because we have been conditioned to believe that action-towards-our-desires works, but the law-of-attraction does not necessarily require action (and if it does then only inspired action upon opportunities that present themselves after one has put creation-energy into motion). The law-of-attraction states that you get what you put out, that what you experience is a match to your overall energy-vibration. Therefore, everything you like and everything you dislike creates your overall energy-output (much of the two neutralizing each other before anything is created) and will reflect in your life experience.

"You have to think positive all the time"
The denial of ones and the worlds shadow sides has nothing to do with the real metaphysics of this and much more to do with immature and cheap variations of the law of attraction. A balanced being acknowledges negative and positve. The negative is used to learn what one truly feels/believes. Negative feelings for example, are an indicator of having strayed off one´s inner path, the path one´s soul has chosen. Without these negative feelings you would be without any sort of navigation in life, without any sort of free will to choose what is right and wrong for you. Suppressing negative feelings equals suppressing the very path to the positive side of the pendulum. What you resist will persist. The expert therefore allows and utilizes the negative while shifting to the positive (sometimes using the neutral zero-point as a stepping stone to the positive).

Of course there is much more to say on the subject. But Ive hesitated up to now because the discussion around it mostly does not involve the deeper aspects of it. I for example do not think I have to resort to "quantum physics" in order to make my metaphysics look more scholary or accepted. This is a tactic of new age marketers. I also dont like all the sensationalist trash built around it. Thats the stuff that will attract all kinds of so called "skeptics" who will rightly point out all the nonsense. I will therefore make no claims whatsoever of science, or evidence, or proof or whatever skeptics demand. The proof for the effectivity of the law of attraction lies not in measurable laboratory experiment but in first-hand-experience (which is gained by a certain amount of practice).
Bron
Best een duidelijk stukje moet ik zeggen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')