Zoveel vooroordelen....quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:02 schreef faberic het volgende:
Ik zeg altijd: Maak van een vangnet geen hangmat
en ik vind dat dat gebeurd is in Nederland, iig teveel profiteurs. De hangmat gaat nu hopelijk weer terug naar het vangnet, maar als de PvdA gaat regeren wordt het een waterbed. (En als de SP gaat regeren een Hastens)
De verzorgingsstaat is niet onbetaalbaar geworden, ook door de vergrijzing gaat het niet onbetaalbaar worden. Decennialang heeft de regering maatregelen genomen om de grijze golf op te kunnen vangen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:59 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar de mening van andere Fokkers naar de oorzaak van de steeds verdergaande afbraak van de verzorgingsstaat/ sociale voorzieningen in Nederland die al een langere tijd in gang is gezet. Is deze afbraak veroorzaakt omdat deze onbetaalbaar zijn geworden, door het onevenredige beroep van (niet-Westerse) allochtonen op deze voorzieningen, door de vergrijzing, door een veranderde politiek visie op de eigen verantwoordelijkheid van de burger of ...
kan dat mischien iets specifieker?quote:Op zondag 2 april 2006 01:07 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat is niet onbetaalbaar geworden, ook door de vergrijzing gaat het niet onbetaalbaar worden. Decennialang heeft de regering maatregelen genomen om de grijze golf op te kunnen vangen.
Motiveer eerst eens dat die verzorgingsstaat wordt afgebroken?quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:59 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar de mening van andere Fokkers naar de oorzaak van de steeds verdergaande afbraak van de verzorgingsstaat/ sociale voorzieningen in Nederland die al een langere tijd in gang is gezet. Is deze afbraak veroorzaakt omdat deze onbetaalbaar zijn geworden, door het onevenredige beroep van (niet-Westerse) allochtonen op deze voorzieningen, door de vergrijzing, door een veranderde politiek visie op de eigen verantwoordelijkheid van de burger of ...
De regering heeft decennia niks gedaan en het op z'n beloop gelaten, dat is juist het punt.quote:Decennialang heeft de regering maatregelen genomen om de grijze golf op te kunnen vangen.
Dat noemen ze tegenwoordig ook geen verzorgingsstaat meer, maar 'ontplooiingsstaat'. Bijvoorbeeld een opleidingen volgen, terwijl je aan het werk bent. Mocht je dan ontslagen worden, dan kun je gelijk weer aan de slag met je nieuwe opleiding. "Tussen 2 banen in"quote:Ik krijg trouwens wel kriebels van de term "verzorgingsstaat"
En die verdwijnen allemaal naar de bijstand. Natuurlijk zijn er nauwelijks werkgevers die hen willen aannemen, dus is het gewoon alleen voor de statistiek, zodat men voor de verkiezingen van 2007 kan zeggen, dat de WAO aanpak een doorslaand succes is.quote:Op zondag 2 april 2006 01:42 schreef Poldermodel het volgende:
Gelukkig is de WAO niet meer toegankelijk geworden, behalve voor mensen die volledig bedlederig zijn geworden. Per maand vliegen er nu duizenden WAO-ers tegelijk uit.
Goh, ik ken zelf alleen al 3 meisjes, jonger dan 25, die de afgelopen maanden de (strenge) WAJONG keuring hebben doorstaan en waarover de keuringsartsen en arbeidsdeskundigen oordeelden: jullie zijn niet in staat (nu) om aan het arbeidsproces deel te nemen...quote:De WAO is eigenlijk al helemaal afgebroken. Daar kom je eigenlijk niet meer in, hoe ziek je ook bent.
Het is zowiezo al een doorslaand succes als je WAO-ers overhevelt naar de bijstand, want menig WAO uitkering is veel hoger dan de bijstand op sociaal minimum. Dat bespaart op langere termijn vele miljarden. Daarnaast is die relatief lage bijstand ook weer een prikkel om weer aan het werk te gaan. Dus dat bespaart ook weer vele miljoenen.quote:dus is het gewoon alleen voor de statistiek, zodat men voor de verkiezingen van 2007 kan zeggen, dat de WAO aanpak een doorslaand succes is.
Op psychische gronden neem ik aan?quote:Op zondag 2 april 2006 02:05 schreef Perico het volgende:
Goh, ik ken zelf alleen al 3 meisjes, jonger dan 25, die de afgelopen maanden de (strenge) WAJONG keuring hebben doorstaan en waarover de keuringsartsen en arbeidsdeskundigen oordeelden: jullie zijn niet in staat (nu) om aan het arbeidsproces deel te nemen...
Dus je Staat van Oorlog scenario is er 1, de waarheid is anders...
Al die stempels, daar word je tegenwoordig mee dood gegooit. Half Nederland heeft tegenwoordig Autisme en een klinische depressie. Zolang je jezelf nog kunt verzorgen en er goed uit kunt zien, dan kun je ook een kantoorbaantje aan. Van thuis zitten en in de passiviteit gedrukt worden is nog nooit iemand beter geworden. Alleen maar slechter. Dus aan het werk met die meiden. Zijn ze helemaal gek geworden bij het UWV?quote:De gronden waren ondermeer: klinische depressie en autisme. Ze zijn inderdaad niet onaantrekkelijk, maar dat heeft er dan verder ook niks mee te maken.
Het enige excuus hoeft het andere excuus natuurlijk niet in stand te houden.quote:Ik zal maar niet zeggen wat de ministeries van Volksgezondheid, Onderwijs en de Staatsschuld jaarlijks kosten? Tig keer meer dan WAO gelden.
Ietsjes minder streng mag wel, dan de Birma spoorlijnen. Ze hoeven zich van mij niet ter plekke dood te werken, maar als ze maar doorwerken de hele dag. De betuwelijn was als ik aan het roer stond veel goedkoper geweest. We waren zelfs miljarden goedkoper uitgeweest.quote:Maar ja in de Birma Spoorlijn visie van Poldermodel, is iedereen die nog niet zijn laatste levensadem heeft uitgeblazen wel van nut in het grote uitbuitings arbeidsproces.
Ben eens even wat concreter, hier kunnen we niets mee. Ben jij er niet zo eentje die nu liep te janken over de regeringsmaatregelen inzake het toekomstbestendig maken van vanalles en nog wat?quote:Op zondag 2 april 2006 01:07 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat is niet onbetaalbaar geworden, ook door de vergrijzing gaat het niet onbetaalbaar worden. Decennialang heeft de regering maatregelen genomen om de grijze golf op te kunnen vangen.
Waar baseer je dit op? Wat het kabinet nu doet is van de hangmat die het sociale stelsel was weer een vangnet maken zoals het ooit bedoeld was.quote:Op zondag 2 april 2006 09:07 schreef Aarde het volgende:
met 1 groot europa kan het niet anders dan dat er een hoop welvaart wordt ingeleverd... alleen de topinkomens zitten relatief veilig de komende jaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |