abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36561465
Stelling: God bestaat niet.

Wie weet hier een argument neer te zetten dat god wel bestaat?
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:14:38 #2
93833 mangaan
imagine there's no heaven
pi_36562307
ik heb een hekel aan al dat negatieve gezeik meteen,
het credo god bestaat niet is best een goede stelling

stel je voor god bestaat wel.......

1) zou god dan gewild hebben dat een miljoen tutsi's vermoord werden door
een kleine groep tutsi's ....
2) zou god gewild hebben dat ene A.H. een kleine 7 miljoen joden de dood in had gejaad??
3) zou god het goed vinden hoe we heden tendage omgaan met de natuur om ons heen?

of zou god het allemaal wel prima vinden en zeggen.....
als jullie dit zo graag met mijn planneet aarde willen doen dan doen jullie dit toch lekker.....

toch denk ik als er inderdaad echt een god was en hij een hart had hij zich meer zou
verzetten tegen dit soort ontheil zoals hierboven geschetst is.............

hieruit comcluderend moet ik zijn dat god of:

een ongeinteresseerde vent is
of dat hij niet bestaat.....

aan eenieder van u om hierop te reageren!!
for every evil under the sun, there is a remedy or there's none, if there be one try and find it, if there be none then never mind it... ...
<<<<:::0o0o0oo0 the truth is in here 0o0o0oo0:::>>>>
pi_36562844
@TS, waar wil je het precies over hebben ?
De OP is niet erg informatief, lokt niet uit tot wat voor reactie dan ook... (behalve die van de soort die ik zojuist heb weggehaald)

Verras mij door de OP zo aan te passen dat er toch een leuke discussie (of iets dergelijks) uit kan ontstaan en zal ontstaan.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:39:31 #4
144933 Cvdp
Centurion
pi_36562991
Ik ben iemand die iets geloofd als ie het ziet..
Ik zou graag willen dat hij bestond want dat zou mooi zijn .
Bloemen-Buurt
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:39:33 #5
93833 mangaan
pi_36562992
reageren mag.... zie bovenstaande input
for every evil under the sun, there is a remedy or there's none, if there be one try and find it, if there be none then never mind it... ...
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:40:38 #6
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_36563026
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:14 schreef mangaan het volgende:

2) zou god gewild hebben dat ene A.H. een kleine 7 miljoen joden de dood in had gejaad??
3) zou god het goed vinden hoe we heden tendage omgaan met de natuur om ons heen?
Ik denk niet dat hij dit alles gewild zou hebben, maar misschien is de aarde wel een 'test' of iets in die richting, gewoon mensen neergooien en kijken wat er gebeurt.
quote:
als jullie dit zo graag met mijn planneet aarde willen doen dan doen jullie dit toch lekker.....

Uiteindelijk is het de planeet van de mensen zelf, WIJ moeten hier wonen.
quote:
toch denk ik als er inderdaad echt een god was en hij een hart had hij zich meer zou
Dan zou hij dat ook bij elk klein ding moeten doen, ik noem maar wat, fout parkeren, en dan is er ook niks meer aan...
pi_36563178
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:14 schreef mangaan het volgende:

iets laten gebeuren is iets anders dan ergens achter staan of iets aansporen.
Wie weet heeft hij ons hier neer gezet met júist de bedoeling dat wij onze eigen weg zoeken.. (en vinden ?)
quote:
Ik kan mij deze stelling goed voorstellen, toch leg ikzelf de nadruk meer op een ander vlak.
Of God bestaat of niet.. dat hangt waarschijnlijk maar net af van datgene wat jij onder God verstaat.
Als je God defineert als de kracht/datgene wat ervoor heeft gezorgd dat wij ontstaan zijn en leven... dat zouden aanhangers van de evolutietheorie zelfs in God geloven. Ze zouden het alleen niet zien als "mannetje op de wolk", maar de evolutie zelf als "God" beschouwen.

Wat mij meer onwaarschijnlijk lijkt zijn de geschriften/heilige boeken die zogenaamd door God geschreven zouden zijn (met de hulp van mensenhanden).

Men schrijft God allemaal menselijke eigenschappen toe... en niet eens erg positieve imo.
God zou erkent willen worden als de enige, en de enige alleen.
God zou verwachten dat wij regeltjes naleven.
God zou willen dat wij hem aanbidden...
etc etc....

Iets zo groots als een God, die zoiets enorms als het ontstaan van zoiets groots op zijn naam heeft staan..... hoe kan je in hemelsnaam ( ) nou denken dat zoiemand (om hem/haar te personaliseren) het nodig heeft aanbeden of erkent te worden.
Is hij zo ijdel ? Is hij zo arrogant ? Is hij zo onzeker ? Is hij zo dictatorachtig ? (zo leven en niet anders)
Ikzelf denk dat dit menselijke eigenschappen zijn.
Iets groots als een Godheid zou deze in mijn beleving niet hebben.

En dat is mijn grootste reden om in ieder geval de heilige boeken niet te erkennen als afkomstig van God.
Wèl denk ik dat ze door grote spirituele zielen geschreven zijn.
En ook acht ik het heel goed mogelijk dat deze mensen zelf wèl echt meenden dat het Gods woorden zijn die zij op schrift gezet hebben.
quote:
hieruit comcluderend moet ik zijn dat god of:

een ongeinteresseerde vent is
of dat hij niet bestaat.....

aan eenieder van u om hierop te reageren!!
dat was mijn reactie

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirage op 01-04-2006 22:59:42 ]
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:46:13 #8
93833 mangaan
pi_36563179
Als er idd iets als een god zou zijn zou hij
zich absoluut niet bezig houden met een klein
ding als fout parkeren (hier hebben we inmiddels
ons eigen rechtsysteem voor)

iets als een goddelijkheid zou zich meer voor de grotere zaak moeten interesseren zoals
het voorbestaatn van een planeet in plaats van het zich zelf laten vernietigen van een wereld
zoals wij die kennnen door het mar onontputtellijk misbruiken van de grondstoofen die ons
gegeven zijn..............

het kan idd een experiement zijn, maar dan meer in de vorm van het
kleine jongetje wat een cavia voor zijn verjaardag krijgt en daar voor moet zorgen
eerste tijd gaat het goed

opeens na drie weken denkt het jongetje ineens aan zijn cavia../......
hoe zou het ermee zijn.......................................
............................
............
...
pi_36563251
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:40 schreef capibar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij dit alles gewild zou hebben, maar misschien is de aarde wel een 'test' of iets in die richting, gewoon mensen neergooien en kijken wat er gebeurt.
[..]
een experiment zoiets als van de witte muizen ?
quote:

Uiteindelijk is het de planeet van de mensen zelf, WIJ moeten hier wonen.
Helemaal mee eens.
Net zoals ouders hun kinderen opvoeden (tenminste sommige/de meeste ouders).
Je geeft ze handvaten... je geeft ze advies, je begeleid ze... je probeert ze te sturen, maar uiteindelijk bepalen zijzelf of ze studeren/werken/op de stoeprand gaan zitten... of in de gevangenis voor moord belanden.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:50:08 #10
93833 mangaan
pi_36563290
mirage....

ik heb verder niets meer te zeggen....
ik sluit me verder helemaal bij jou verhaal aan....

ik had het niet beter kunnen zeggen,
pi_36563656
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:39 schreef Cvdp het volgende:
Ik ben iemand die iets geloofd als ie het ziet..
Ik zou graag willen dat hij bestond want dat zou mooi zijn .
Als je God niet overal ziet, zie je hem nergens. Een beetje de God van Spinoza dus. De vraag is niet of God bestaat, maar hoe je 'hem' zou zien. Wat maakt de vorm, wat geeft ons energie en leven? Wat bepaalt dat we niet slechts miljarden heen en weer draaiende moleculen zijn? Daar is toch een scheppingskracht voor nodig, die wat mij betreft best God genoemd mag worden.

Een vorm van perceptie. Ongelovigen zijn vaak dogmatischer over God dan de zg gelovigen omdat die er van alles bijhalen en met argumenten komen als: Als hij zou bestaan, waarom dan zo een ellende? of hem slechts in het verlengde van godsdiensten en andere geschriften kunnen zien.

Discussies over God zijn zinloos of zelfs onmogelijk, zolang iedereen er zijn eigen beeld bij blijft vormen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorian op 01-04-2006 23:14:30 ]
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_36563782
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:08 schreef Gorian het volgende:

[..]

Discussies over God zijn zinloos of zelf onmogelijk, zolang iedereen er zijn eigen beeld bij blijft vormen.
Op dit punt verschillen wij van mening.
Ik begrijp dat het verschil in definitie die er ongetwijfeld is een discussie ingewikkelder maakt, maar tegelijkertijd maakt dat het naar mijn idee weer interessanter.
Iets zo ongrijpbaars, iets waarover zo verschillend gedacht kan worden.
Ik vind het mooi om eventjes mee te kunnen kijken door de ogen van een ander.
Júist als die door een bril kijkt die ik nog niet gepast heb of waar ik niet op zou komen.

Het doel van een discussie hoeft niet te zijn een unanieme uitkomst te krijgen.
Het doel kan ook zijn juist níet gelijkgestemd te zijn en zo verrijkt te worden met mogelijke andere zienswijzen.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:19:04 #13
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_36563884
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:48 schreef Mirage het volgende:

[..]

een experiment zoiets als van de witte muizen ?
Ik denk dat het ietsje verder gaat dan dat,misschien is het leven op aarde gewoon een soort test voor waar je past als je dood gaat.
pi_36563930
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

Op dit punt verschillen wij van mening.
Ik begrijp dat het verschil in definitie die er ongetwijfeld is een discussie ingewikkelder maakt, maar tegelijkertijd maakt dat het naar mijn idee weer interessanter.
Iets zo ongrijpbaars, iets waarover zo verschillend gedacht kan worden.
Ik vind het mooi om eventjes mee te kunnen kijken door de ogen van een ander.
Júist als die door een bril kijkt die ik nog niet gepast heb of waar ik niet op zou komen.

Het doel van een discussie hoeft niet te zijn een unanieme uitkomst te krijgen.
Het doel kan ook zijn juist níet gelijkgestemd te zijn en zo verrijkt te worden met mogelijke andere zienswijzen.
Maar ik denk dat jij en ik weten waar zo een discussie hier op uit zou draaien, toch?
Ik blijf erbij, dat iemand die het bestaan van God verwerpt, God zou moeten definieren. Over die definitie kan je discussieren, niet over God zelf zonder te verzanden in discussies die je niet zou willen.

Een discussie 'bestaat God' zal -zeker op Fok- een kansloze zijn, met weinig veranderingen van inzicht mits je met een onderbouwing komt. Die blijft in dit soort discussies en op dit soort fora wrsl uit. Daarnaast zijn er definities van God die door niemand te ontkennen zijn, en die van Spinoza komt daar naar mijn opvatting dicht in de buurt, al zullen mensen met een afkeer van het woord zelf het tot in den treure blijven ontkennen..

Maar wie ben ik!
pi_36563957
Euh... ik kreeg bij het opslaan van deze bijdrage een melding dat ik geband ben?

Edit: en nu een andere, die duidelijker is!

Mirage: 1 april hè

[ Bericht 35% gewijzigd door Mirage op 01-04-2006 23:26:46 ]
pi_36564194
quote:
Mirage: 1 april hè
You got me!
Gelukkig reageer ik niet zoveel hier
  zaterdag 1 april 2006 @ 23:39:41 #17
93833 mangaan
pi_36564363
god is the thing you want from him
god is the thing you expect from himr
god ist the thimg you desire
god is the thing you are waiting fo

god is the thing you can't capture
god is the ting you are wating for....

but is there a god,,,,,
is there a planner
  zondag 2 april 2006 @ 09:32:06 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36570647
Ik ben van mening dat het een persoonlijk iets is. God bestaat voor jou als individu of hij bestaat niet. Je gelooft in een geluks-God of je gelooft er niet in. Misschien is het wel zo dat ieder mens een eigen beschermer en master heeft. Een God die zich aanpast aan jou.

Geloof je niet in God, dan bestaat hij niet. Geloof je wel in God dan bestaat hij wel. Dat het dus niet zo is dat je kunt spreken van 1 God die voor iedereen bestaat. Op dit moment is dat sowieso niet zo, genoeg mensen die niet geloven en genoeg mensen die in andere Goden geloven.

Ik geloof dus wel, maar ik geloof op een hele aparte manier. Het is hier zo dat ik geen vaste definitie heb van God. Ik heb voor alles een God. Ik heb dus meer Goden draaien hier. Ik heb een God voor het weer en voor geluk en voor gezondheid en nog meer.

Heb dat al vaker gezegd dat ik niet geloof in slechts 1 God. En ook is mijn geloof nog niet uitgevonden en geschreven op papier. Ik vul mijn geloof iedere dag zelf aan als het ware.

Ik geloof tevens in rust. Maar als ik zeg dat ik in rust geloof. Dan is het zo dat rust een God is. Zodra ik in mezelf geloof, dan ben ik zelf een God. En zo kan ieder mens geloven in grote zaken die voor hem of haar belangrijk is.

Geloof je als mens zijnde sterk in jezelf of heb je veel belang bij rust en regelmaat en een goede afloop van zaken. Dan kun je overal de term God voor zetten. Het almachtige zijn of wezen.

De God van de regelmaat, de God van de goede afloop. De God van jezelf. De God van de zon, de God van de maan. Alles wat voor jou belangrijk is dat kun je uitdrukken in termen van Goddelijkheden.

Waarom zou je het houden bij slechts 1 God. 1 God kan niet al het werk opknappen volgens mij. Er is denk ik geen enkel wezen of hoger wezen dat alles kan regelen.

Daarom roep ik in mijn eigen leven voor ieder iets een God in het leven.

En dan kan ik zo ver gaan dat ik zelfs een God inroep voor een vers gezet bakkie koffie. Dat de koffie niet mag mislukken, dus stel ik een of andere beschermer en verzorger in voor de koffie of voor een lamp die niet kapot mag gaan.

Flexibel omgaan met het geloof. Ik geloof dus in meerdere Goden. Als het aan mij ligt krijgt alles een aparte God. Een God voor de Noordpool, zodat het ijs niet smelt en zodat de zeeën niet overstromen zodat wij niet in gevaar komen.

Ik ben dus heel anders bezig met geloof. En hou het nogmaals zeer zeker niet bij 1 God.

En nog een belangrijke toevoeging. Geloof je niet in God, dan geloof je niet in jezelf. Als mens zijnde zou je jezelf als God moeten zien. Zo behandel ik mezelf iedere minuut van de dag dus. Als een Godheid, en niet om uit de hoogte te doen omdat ik ook andere mensen als God zie. Ieder mens zou zichzelf als God moeten zien en zeker ook de kracht en het zelfvertrouwen moeten hebben van een Godheid.

Dan heb je vanzelf dat er kracht optreedt en zien mensen zichzelf als God, in ieder geval, zien mensen zichzelf als opperwezen inplaats van simpel mens. Dan krijg je vanzelf dat er meer zelfvertrouwen heerst.

Ik kan doorgaan over mijn plannen om zaken tot Goddelijke krachten te maken maar dat komt in mijn eigen topic naar voren. Ik ben iedere dag bezig om Goddelijke krachten toe te voegen en ga zeker door hiermee. Met mijn hersens ga ik ervan uit dat alles mogelijk is.

Dus zie me maar als God als je wilt. En zie jezelf ook als God. Zie alles als God. Is het zo dat straks alles een en al Goddelijkheid is. Dan is er geen gevaar meer voor aardbevingen en overstromingen en zal het ijs op de noordpool ook in orde blijven. Als de hele aarde een blok Goddelijkheid is.

En het Goddelijke kun je in leven blazen. Je kunt alles Goddelijk maken naar mijn idee. Door je kracht te gebruiken die iedereen in zich heeft. De kracht van de natuur en het universum en de mensheid en de dieren.

Dan zie ik kracht vanzelf ook als Goddelijkheid. En energie en verstand. En dan kun je doorgaan en doorgaan.

Voor mij komt veel over als een wonder, en door het allemaal als wonder te benaderen, kom ik vanzelf tot de conclusie dat er iets Goddelijks in de atmosfeer zit. Zie je niet in dat het Goddelijk is allemaal, dan ben je blind. En dat is niet bedoeld om te beledigen maar het is een signaal om uit te zenden dat je het wonder niet inziet van het leven.

[ Bericht 13% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-04-2006 10:01:28 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 2 april 2006 @ 10:04:31 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36570731
Mijn doel is dus ook om krachten te laten stromen nog, door te connecten. Als het aan mij ligt laat ik het ijs op de noordpool herstellen of stabiliseren en ga ik het hele klimaat beheersen nog. Zodat het geen gevaar vormt meer.

En dan is dit helemaal niet om idioot te doen of als grap of om arrogant uit de hoogte te doen. Voor mij is het logisch dat ik uitga van mijn capaciteiten en dan zeg ik meteen erbij dat ieder mens dat voor elkaar kan krijgen als je alles goed combineert en als je goed weet hoe je moet omgaan ermee. Ieder mens kan voor een wonder zorgen, je hoeft alleen maar te staan waar je voor staat en te geloven in jezelf. Vertrouwen en bouwen op jezelf, en je doel willen bereiken. Welk doel dan ook.

En dan is het misschien niet eens Goddelijk maar toch menselijk. Dat mensen Goden zijn. MensenGoden. Dat wij hier de opper wezens zijn van het universum. En dat wij nu en zeker in de toekomst de wereld en het hele universum in zijn gareel moeten gaan houden zodat wij overleven, onze kleinkinderen en alle generaties die volgen.

En vooral ook zaken beter maken. En dat kan de mensheid. Omdat wij Goddelijk zijn. Een voor een zijn we Goddelijk.

Dus misschien bestaat God inderdaad niet. Dat je moet zeggen van : " De mensheid bestaat". En als je dan zegt dat de mensheid bestaat. Kun je met een knipoog erbij denken. "Dus god bestaat ook". Omdat nogmaals mensen God zijn. In ieder geval nog gaan worden als je het mij vraagt.

Sowieso, alles wat we tot nu toe bereikt hebben. Dat is ontstaan door gelovigen en ongelovigen. Dus sowieso kun je twijfelen aan de taak van God. Mensen onderling hebben deze wereld opgebouwd. Dus wie weet wat we zijn, we zijn in principe al opperwezens te noemen. Gezien wat we bereikt hebben dus.

Was Einstein gelovig eigenlijk? Geloofde Einstein in God? Weet alleen dat hij geloofde in alles en in wonderen. Maar moet je in God geloven om in wonderen te geloven? En kun je zelf niet Goden lanceren als je echt wilt?

Ik bedoel, als je wilt dat alles goed komt in het klimaat, kun je dan niet met goede wil en goede hoop een beschermer invoeren die het klimaat in juiste banen doet leiden? Ik geloof daar dus wel in. Als je wat wilt is alles mogelijk.

Van mijn part worden er nieuwe Goden gelanceerd. Zo ben ik dus Ik geloof in alles en dan ook alles.

En dan ben ik nog altijd een mens, of toch een God? Net zoals ieder ander mens

En misschien is het allemaal terug te leiden tot cijfers en letters Kan ook. Ik weet het niet, wil het wel weten allemaal. Alles weten

Het gaat ook zeer zeker om maatwerk leveren. Niet alleen met het bouwen of ontwerpen van huizen maar maatwerk in je voelen en bewustzijn. Het Goddelijke ervaren is aan de orde wanneer je bewustzijn op de duizendste mm passend is. Als alles perfect in elkaar zit zoals het hoort. Dan voel je je dus echt een supermens als het ware.

En over de rest van het maatwerk. Het moet allemaal passen als een...ik weet niet hoe ze dat noemen als iets past zoals het hoort te passend. Passend moet het zijn allemaal dus. En ik heb sterk het idee dat het nooit passend is geweest zoals maatwerk geleverd moet worden.

Stabiel klimaat, stabiel mens, stabiel universum en ga zo door. Wie weet dat de mensheid ooit zelf kan gaan ingrijpen op een bepaalde manier. Door het passender te maken.

Nou genoeg geschreven. Ik ga verder

Zo passend als een puzzel dan maar. Een puzzel past altijd en dan moet ieder stuk op de juiste plek liggen. Alleen is dit een hele ander puzzel. Deze puzzel is geen 2D, deze puzzel is complex. En dan is het zaak dat je inzicht krijgt in de puzzel. En daar is je verstand voor gemaakt, het verstand is gemaakt om inzicht te krijgen in de puzzel. Het verstand, het zicht, de zintuigen en het bewustzijn die zijn gemaakt om alles te overzien te doorgronden. Omdat die van nature passend zijn, in ieder geval passend kunnen zijn.

En pas je precies of sluit je exact aan, dan weet je meteen hoe het allemaal werkt en is niets te gek voor woorden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-04-2006 10:30:44 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  † In Memoriam † zondag 2 april 2006 @ 16:27:03 #20
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36580784
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:08 schreef Gorian het volgende:
De vraag is niet of God bestaat, maar hoe je 'hem' zou zien. Wat maakt de vorm, wat geeft ons energie en leven? Wat bepaalt dat we niet slechts miljarden heen en weer draaiende moleculen zijn? Daar is toch een scheppingskracht voor nodig, die wat mij betreft best God genoemd mag worden.
De kosmische achtergrondstraling.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_36583158
God => Goud, Olie en Drugs
  zondag 2 april 2006 @ 18:42:15 #22
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_36584516
ik ben het er wel mee eens
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  † In Memoriam † zondag 2 april 2006 @ 18:49:40 #23
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_36584791
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:55 schreef Pakspul het volgende:
God => Goud, Olie en Drugs
En dat draait allemaal om geld.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_36600533
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:27 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

De kosmische achtergrondstraling.
Er zijn zelfs mensen die menen dat God een boodschap in die 2,7 Kelvin heeft gestopt
pi_36600564
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:37 schreef Agorias het volgende:
Stelling: God bestaat niet.

Wie weet hier een argument neer te zetten dat god wel bestaat?
Dat wil ik wel aantonen, maar pas wanneer jij aantoont dat jij bewijs hebt dat God niet bestaat. Aangezien jij de stelling maakt, mag je het ook beargumenteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')