Jepquote:Op donderdag 6 april 2006 00:38 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat je een conclusie over mij kan trekken alleen na aanleiding van een stukje tekst op een forum?
En dat vind ik nou net nog een van de mooie dingen van Nederland.quote:Op donderdag 6 april 2006 00:49 schreef thedude0 het volgende:
[..]
De koningin en haar walgelijke familie vind ik eigenlijk een van de weinige kutte dingen van nederland.
De paar keren dat ik aankwam in Nederland moetst ik ook wel even wennen weer: Al die rijtjeshuisjes, de drukte en de goede maar overvolle wegen.quote:Op donderdag 6 april 2006 00:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn buitenlandse vrienden praten nu wel heel anders over Nederland dan een aantal jaar geleden
Ik heb ook jaren in het buitenland gewoond, toen ik in 2003 terug kwam kende ik het land nauwelijks terug...
Ik ben al mijn hele leven lekker aan het schelden en doodwensen, en net zoals de rest van alle nederlanders ga ik daar nog lekker mee door!quote:Op donderdag 6 april 2006 00:56 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar blijf jij lekker schelden en mensen doodwensen. Dat tekent de mentaliteit van de nederlanders van tegenwoordig. Blij dat ik over een paar jaar geen nederlander meer ben.
Waarom doe je het dan in dit topic? Wat is je punt precies?quote:Op donderdag 6 april 2006 01:01 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Ik ben al mijn hele leven lekker aan het schelden en doodwensen, en net zoals de rest van alle nederlanders ga ik daar nog lekker mee door!![]()
![]()
![]()
Dat ie in een klein kutdorp woont, weinig meemaakt van de verandering van Nederland in voornamelijk de randstad en kortzichtiger is dan een blinde in een rolstoel.quote:Op donderdag 6 april 2006 01:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Waarom doe je het dan in dit topic? Wat is je punt precies?
Ahgossie, daar is die typische afgunst weer. Laat me raden, je bent een Nederlander?quote:Op donderdag 6 april 2006 00:34 schreef thedude0 het volgende:
Al die jankerige honden die naar het buitenland vertrekken mogen van mij extreem pijnlijk en langzaam sterven, stelletje honden, door jullie gezeik verkankerd het land alleen maar. Donder op en laat je kanker kop nooit meer zien, en ook niet meer op dit forum.
Ik denk het niet, Fok zit vol met frustie pupersquote:Op donderdag 6 april 2006 05:40 schreef popolon het volgende:
Ik vraag me trouwens af in hoeverre fok een representatief beeld geeft van Nederlanders over het algemeen. En dan bedoel ik dus alle forums bij elkaar, niet een paar.
Zelf denk ik dat 't redelijk in de buurt komt van de 'echte' samenleving ipv de virtuele.
Dat klopt, en ze dragen witte sokken en goedkope schoenen, kleden zich verschrikkelijk.quote:Nederlanders, over het algemeen, hebben gewoon een veel te grote bek, vooral in het buitenland.
Noorwegen goedkoper dan NL? Mensen vriendelijker? Ik heb altijd het idee dat Noorwegen en de Noren wat "extremer" zijn dan de Zweedse mensen en het land: iets stugger, iets ruiger, alles is duurder enz.quote:Op zondag 2 april 2006 15:01 schreef HyperDevil het volgende:
Ik schaam me rot voor NL.
1. teveel buitenlanders die er niet horen
2. veel onbeschofte mensen
3. tis overal fucking druk, nergens een plek zonder mensen
Daarom ben ik ook naar het buitenland verhuisd![]()
Tis ´s winters lekker koud, en zomers lekker warm!
Aardige mensen, 99% vriendelijk, goedkoper dan in NL en de lonen zijn hoger![]()
Een pauper puberquote:Op donderdag 6 april 2006 07:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
wat is nou weer een puper?
Het arbeidsklimaat is, samen met de sociale voorzieningen, juist een van de dingen die ik zeer goed vind van Nederland. "Alles is hier te duur"? Da's niet waar, of het moet om luxeproducten gaan, en die worden niet zomaar duurder gemaakt. BTW is een goede zaak.quote:Op donderdag 6 april 2006 10:54 schreef dr.dunno het volgende:
Schamen doe ik me er niet voor, maar echt blij kan ik er ook niet van worden. Er is teveel ellende hier in dit land om genegeerd te worden (regering die er een potje van maakt in algemeen, waardeloos arbeidsklimaat (voor buitenlandse bedrijven in ieder geval), alles veel te duur terwijl het in omringende landen wel veel goedkoper is, bureaucratie en onzinnige regels, veel te milde (niet zozeer zware) straffen in algemeen, marokkanen/islam in algemeen/antillianen).
het is minder erg dan in de landen om ons heen moet je maar denken, maar dat kan altijd nog veranderen
Maar dan zijn ze dat in het echt toch ook?quote:Op donderdag 6 april 2006 07:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk het niet, Fok zit vol met frustie pupers
jij vindt het goed maar zo'n 1250 man in limburg denken er sinds afgelopen week toch wel anders over (en dat is nog maar het topje van de ijsberg).quote:Op donderdag 6 april 2006 11:33 schreef Arendt het volgende:
[..]
Het arbeidsklimaat is, samen met de sociale voorzieningen, juist een van de dingen die ik zeer goed vind van Nederland. "Alles is hier te duur"? Da's niet waar, of het moet om luxeproducten gaan, en die worden niet zomaar duurder gemaakt. BTW is een goede zaak.
Dat vinden een heleboel plattelanders van mensen uit de stad hoor. Veel geschreeuw weinig wol.quote:Op donderdag 6 april 2006 05:40 schreef popolon het volgende:
Nederlanders, over het algemeen, hebben gewoon een veel te grote bek, vooral in het buitenland.:{
OMG wat een lang verhaal, ik moet volgens mij de politiek inquote:Op donderdag 6 april 2006 14:20 schreef dr.dunno het volgende:
- knip -
En zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Ja jongens en meisjes, het gaat heel goed in Nederland, niks aan het handje
zie mijn profiel.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:43 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die mensen die zo hard lopen te klagen altijd een beetje triest
Dat zijn duidelijk de mensen die zich aan de onderkant van de voedselketen bevinden, kennelijk door iedereen in hun reet genaaid worden (de overheid, mede NL-ers, allochtonen, de belastingdienst, etc) en daardoor gefrustreerd zijn.
Deze mensen zijn kennelijk niet in staat om zelf hun situatie te verbeteren, maar in plaats daarvan gaan ze dan klagen over NL. Als je het in NL al niet redt, dan zijn je kansen in het buitenland waarschijnlijk nog veel kleiner
Het is natuurlijk de schuld van Nederland dat Daimler - Chrysler stopt met de productie van forfour, en dat daardoor die mensen eruit worden gegooid. Daar kunnen wij toch niks aan doen. Nee, Nederland moet daar weer ettelijke miljoenen tegenaan gooien zodat er weer minder geld over blijft voor andere dingen die je noemt.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij vindt het goed maar zo'n 1250 man in limburg denken er sinds afgelopen week toch wel anders over (en dat is nog maar het topje van de ijsberg).
wat kost nou meer, die lui in de bijstand gooien of met overheidssteun die fabrieken in de lucht houden door bijstandsloon te subsidiëren of op een andere manier fiscaal te verrekenen, zodat 's lands grootste multinational, die best ook wat wil doen, die fabriek open houdt? al die lui behouden dan hun baan en dus ook de koopkracht, de arbeidsmarkt wordt niet wéér overstelpt met nóg meer werklozen (en ja er was een daling maar er komen er nog meer aan, geloof me).
Ja en door naar het buitenland te verhuizen ben je meteen van al die problemen afquote:
Mwah, in Aussie lopen ze te zeiken dat het te warm is, dat vind ik een luxe probleem.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:24 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja en door naar het buitenland te verhuizen ben je meteen van al die problemen af
Luxeproblemen noem ik het, luxeproblemen.
mischien omdat daar halve bossen wegfikken hehe , maar mensen die zich shamen voor nederland tja die moeten de dingen waar ze zich voor schamen dan maar aanpakken.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:27 schreef Koalabier het volgende:
[..]
Mwah, in Aussie lopen ze te zeiken dat het te warm is, dat vind ik een luxe probleem.
Niet als je een groot huis heb in een wijk aan het water van Sydneyquote:Op donderdag 6 april 2006 15:31 schreef Cvdp het volgende:
[..]
mischien omdat daar halve bossen wegfikken hehe
nederland
![]()
in het buitenland gaan wonen lost het zeker niet op, want daar ervaar ik nog veel meer nadelen.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:24 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja en door naar het buitenland te verhuizen ben je meteen van al die problemen af
Luxeproblemen noem ik het, luxeproblemen.
klopt en als je goed leest, zie je ook dat ik daar niet tegen ageer.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de schuld van Nederland dat Daimler - Chrysler stopt met de productie van forfour, en dat daardoor die mensen eruit worden gegooid. Daar kunnen wij toch niks aan doen.
en wat kosten uitkeringsgerechtigden met een goede opleiding die thuis zitten of een plantsoentje staan te schoffelen waar de vorige dienst twee weken daarvoor al overheen is gegaan? als de staat voor de helft van het bruto loon (of het minimumloon, wat dan ook) garant staat wat betreft fabrieksarbeiders, kost het netto minder dan een uitkeringsgerechtigde en is die fabrikant ook genegen om meer werk naar die fabriek te leiden. Een win-win situatie dus, zeker bij zo idioot veel gezinnen die afhankelijk zijn van zo'n inkomen. Die lui krijgen niet alleen een uitkering gebaseerd op inkomen, maar ook op basis van gezinsgrootte voor zover ik weet.quote:Nee, Nederland moet daar weer ettelijke miljoenen tegenaan gooien zodat er weer minder geld over blijft voor andere dingen die je noemt.
laten we hopen dat het jou ook een keer overkomt, kijken of je dan jezelf ook nog eens gaat betitelen als een 'kutwerknemer' die maar ergens anders moet proberen te solliciteren.quote:Zo is het leven gewoon, als iets niet loopt kun je ontslagen worden, dat die kutwerknemers daar gaan rekening mee houden is hun probleem. Gaan ze maar ander werk zoeken, bij DAF zullen ze vast wel mensen nodig hebben, die zijn hun productie aan het opschroeven, gaan ze daar maar lekker solliciteren.
daar ga jij in ierland ook nog last meekrijgen alleen wat later.quote:Op donderdag 6 april 2006 00:56 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat vind ik nou net nog een van de mooie dingen van Nederland.
De hypocriete volksvertegenwoordigers, daar baal ik van. Behalve van Jan Marijnissen dan. En de idiote regeltjes en wetjes allemaal, en het betuttelende, en de belastingen die betaald moeten worden om mensen die te lui zijn om te werken te onderhouden, en de belastingen die betaald moeten worden omdat je spaarzaam bent of veel geld verdient en dus vermogend bent, en de prijzen van een ziektekostenverzekering, en ik kan zo nog wel even doorgaan.
Plus het feit dat je als je goed overweg kunt met je Marokkaanse buren voor gek wordt versleten door de 'nederlander', terwijl de rest van de Marokkaanse gemeenschap je nooit helemaal zal vertrouwen door hetgeen ze doormaken in Nederland, en wat te wijten is aan een selecte groep notoire onrustzaaiers.
En het afknabbelen van de sociale voorzieningen waar ik al ruim 25 jaar voor betaal. Ik heb een forse bijdrage geleverd aan de schatkist, de vergrijzende bevolking loopt daar nu meer weg, als ik er ooit aan toe ben is het op of mag ik tot mijn 75e doorwerken.
Maar blijf jij lekker schelden en mensen doodwensen. Dat tekent de mentaliteit van de nederlanders van tegenwoordig. Blij dat ik over een paar jaar geen nederlander meer ben.
Daar ben ik het niet mee eens. In Nederland is het bijna onmogelijk om vooruit te komen. En dan heb ik het alleen maar over iemands verdiensten, zodra we de muur van bureaucratie en regeltjes er bij betrekken wordt het nog veel triester. Je kunt niets, van een betaalbare auto tot een betaalbaar huis buiten een veel-te-krappe vinex wijk tot je eigen ziektekosten regelen in een systeem met echte concurrentie. Het is allemaal voor je bepaald. Van je wieg tot je graf.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:43 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die mensen die zo hard lopen te klagen altijd een beetje triest
Dat zijn duidelijk de mensen die zich aan de onderkant van de voedselketen bevinden, kennelijk door iedereen in hun reet genaaid worden (de overheid, mede NL-ers, allochtonen, de belastingdienst, etc) en daardoor gefrustreerd zijn.
Deze mensen zijn kennelijk niet in staat om zelf hun situatie te verbeteren, maar in plaats daarvan gaan ze dan klagen over NL. Als je het in NL al niet redt, dan zijn je kansen in het buitenland waarschijnlijk nog veel kleiner
Zo'n vreemde stelling vind ik het op zich niet. Mensen zijn immers ook ineens en masse trots op hun land als Nederland iets groots heeft behaald. Net of ze/we daar dan zelf iets aan hebben gedaan, maar goed...quote:Op vrijdag 7 april 2006 04:35 schreef Morwen het volgende:
Ik schaam me niet voor nederland>>>>>>>>>vreemde stelling zowiezo, alsof Nederland een aparte planeet is ofzo![]()
Ik schaam me wel voor de zogenaamde tolerantie, het is meer onverschilligheidHet poldermodel waarin niemand past maar waaraan iedereen zich aan moet passen voor de lieve vrede
![]()
Hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 7 april 2006 04:44 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]
maar die verzorgingststaat die schiet veels te ver door IMO.
Dat ik liever zou zien dat het meer tussen een nachtwakersstaat en verzorgingsstaat in zou hangen. Echter kan niet het hele sociale stelsel op de schop. zou ons lekker terug werpen in de tijd. En mensen die de hulp wel hard nodig hebben zouden er de dupe van worden, is ook niet iets wat ik wil zien gebeuren. Maar een hervorming van het stelsel daarvan ben ik wel voorstander.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |