abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36599586
De vraag wordt nu een beetje (net als bij iedere loonsverhoging van bestuurders), in hoeverre kan de loonmatiging verantwoord worden. Je hebt wat dat betreft toch een voorbeeld functie. (En voor de mensen die roepen...."ze hebben het bedrijf van de ondergang gered" .....bij een kerstborrel roept zo´n bestuurder altijd "we doen het met zijn allen!")
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 3 april 2006 @ 10:43:06 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36601502
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Wij hebben niets te vertellen over wat redelijk en onredelijke beloningen zijn. Dat is geheel aan de eigenaars.
Wij zijn de eigenaars. De energiebedrijven zijn van de overheid. Maar doen die eikels waarvoor ze gekozen zijn, namelijk op de aandeelhoudersvergadering de wildgroei van topsalarissen remmen?

Nee.
pi_36603947
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wij zijn de eigenaars. De energiebedrijven zijn van de overheid. Maar doen die eikels waarvoor ze gekozen zijn, namelijk op de aandeelhoudersvergadering de wildgroei van topsalarissen remmen?

Nee.
'Wij' zijn niet de overheid. Daarnaast gaat dit topic niet louter over energiebedrijven.
pi_36604942
Waarom mag een topmanager geen 4 miljoen per jaar verdienen, maar mag een filmster wel 20 miljoen per film verdienen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 3 april 2006 @ 15:41:50 #55
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_36609797
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:59 schreef Argento het volgende:
Waarom mag een topmanager geen 4 miljoen per jaar verdienen, maar mag een filmster wel 20 miljoen per film verdienen?
Wat mij betreft verdient hij een 'miljard', ik vind het gewoon redelijk dat je ook als werkgever (top) meedoet in loonmatiging. En eigenlijk is het ware probleem wat Selang aanhaalt, er wordt gestrooit met bonussen, zelf bij wanprestatie.

Er is welliswaar een code Tabaksblat die hier deels in voorziet, maar dat is een code en geen wet, terwijl de werknemer wél aan de loonmatiging hangt, ik vind het gewoon scheef en niet netjes.
  dinsdag 4 april 2006 @ 06:19:17 #56
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36630970
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:15 schreef eL. het volgende:

[..]

Dat hoort gewoon bij hun functie hoor, zoals je van een werknemer mag verwachten dat hij ook zijn best doet. Maar dat is wat mij betreft offtopic, ik heb het dus niet over het functioneren van die mensen, want bij dergelijke bedrijven vliegt de bestuurder er wél uit als hij niet brengt wat men verwacht.
Met nog eens 8 miljoen op zak ofzo, dat dan wel.

Ik vind het persoonlijk een beetje buitensporig allemaal, zeker in deze tijden. Het gaat er niet om of het mág of niet. Het gaat om fatsoen. Naar je werknemers, maar ook in het algemeen.

Persoonlijk zou ik me kapot schamen. Maar goed. Een hoop van die mensen hebben zich natuurlijk wel een soort god-complex laten aanpraten in de loop der jaren. Dus het verbaast me weinig.
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef nikk het volgende:

[..]

'Wij' zijn niet de overheid.
Oh nee?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36636816
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 06:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
Oh nee?
Nee.
pi_36638935
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef eL. het volgende:

[..]

Wat mij betreft verdient hij een 'miljard', ik vind het gewoon redelijk dat je ook als werkgever (top) meedoet in loonmatiging. En eigenlijk is het ware probleem wat Selang aanhaalt, er wordt gestrooit met bonussen, zelf bij wanprestatie.

Er is welliswaar een code Tabaksblat die hier deels in voorziet, maar dat is een code en geen wet, terwijl de werknemer wél aan de loonmatiging hangt, ik vind het gewoon scheef en niet netjes.
Zaken doen en een bedrijf leiden is niet netjes, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Of de energiebedrijven moet men weer overheidsbedrijven maken, óf men moet als overheid niet zeuren en de markt zijn werk laten doen.
Als we beknibbelen op salarissen van topbstuurders van (semi)overheidbedrijven zullen de capabele bestuurders vertrekken en dan ben je verder van huis dan de discussie of een bonus nu wel of niet terecht is, zeker als de aandeelhouders (provincies) er al mee ingestemd hebben.
Yeah baby Yeah!
pi_36645128
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:41 schreef eL. het volgende:

[..]

Ik zie niet wat daar scheef aan is. De topmanager zit in een ander segment van de arbeidsmarkt dan de gemiddelde werknemer op de werkvloer. Dat betekent dus ook dat het salaris van de topmanager door andere marktomstandigheden beinvloedt wordt. Dat betekent ook dat de topmanager beter in staat is allerlei bonussen en allerlei andere tegemoetkomingen te bedingen en dat hij niet of minder geraakt wordt door marktinvloeden die in lagere kaders tot loonmatiging leiden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:08:17 #60
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36645443
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee.
Volgens mij is er sprake van volksvertegenwoordiging... de overheid is van ons allemaal.

Zodra het koningshuis opkepleurd is kunnen we spreken van een echte democratie. En mijn idee van een democratie is toch echt dat de overheid burgers dient en niet andersom.
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:21:28 #61
61927 DaveM
uitgefokt
pi_36645983
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:54 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Dan had die man een grotere bonus gekregen. De betreffende topman kreeg de bonus vanwege de financiele doelen die hij gehaald heeft.
En jij weet zeker dat de lat hoog genoeg lag?
Of had iedere aap met 1 jaar managementervaring hetzelfde kunnen bereiken?
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 17:57:06 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36647000
ik zie het probleem niet zo, als zo'n bedrijf dat wil betalen dan moeten ze dat zelf maar weten (mits het geen overheidsbedrijven zijn) wie zijn wij om daarover te gaan klagen?

ik zou zeggen, doe je best en scoor ook zo'n functie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:11:55 #63
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36647383
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:57 schreef sp3c het volgende:
ik zie het probleem niet zo, als zo'n bedrijf dat wil betalen dan moeten ze dat zelf maar weten (mits het geen overheidsbedrijven zijn) wie zijn wij om daarover te gaan klagen?

Lijkt me niks... beetje 'lage' leidinggevende positie is ideaal. Je verdient okee en iedereen is gewend dat je bijna geen zak uitvoert en slappe retoriek op de werkvloer tot kunst hebt verheven... de mislukte 'inspirator'
pi_36648669
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:08 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Volgens mij is er sprake van volksvertegenwoordiging... de overheid is van ons allemaal.

Zodra het koningshuis opkepleurd is kunnen we spreken van een echte democratie. En mijn idee van een democratie is toch echt dat de overheid burgers dient en niet andersom.
Je zegt het zelf al, volksvertegenwoordiging. Burgers kiezen de overheid en sturen die weg wanneer die ons niet bevalt. We zijn echter niet de overheid zelf.
pi_36670447
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:57 schreef sp3c het volgende:

De aandeelhouders van Essent (de provincies, dús de overheid) hebben ingestemd met de bonus van de topman, dus de Kamer heeft geen poot om op te staan.
Overheids-bedrijf of semi-overheidsbedrijf of niet, zo gortig zijn de beloningen in Nederland echt niet.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:32:11 #66
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36740506
Ik lees net een stukje in een tijdschrift over de bonussen van zakenbank directeuren.

Goldman Sachs CEO $35m
Goldman Sachs divisiedirecteur $40m (eentje)

De top van de handelaren zit tussen de $20m-$30m
De meeste handelaren zitten tussen $2m-$3m
Aan de onderkant van die banken $250k-$750k

Holy shit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')