Ben ik weer ff
![]()
Ik was dus weer aan het (ont)cijferen buiten
![]()
Dan begin ik bijvoorbeeld met de 8 en vervolgens laat ik getallen naar beneden vallen. Alsof die getallen in mijn bewustzijn zitten ook. Dan stromen getallen eruit. En ieder getal waar ik mee begin, krijgt een andere reeks, en die reeksen zien er dan willekeurig uit, maar voor mij voelt het erg prettig en logisch aan.
Ik voel me dan ook losser zoals ik vaak zeg, ik voel me lichter. En de hele omgeving lijkt lichter te zijn. Alsof er meer licht schijnt, terwijl de bewolking nog steeds aanwezig is en terwijl de zon nog steeds achter de wolken schijnt.
Alsof al die getallen staan voor iets in mijn denken, en wie weet hebben die getallen ook te maken met het verleden. Soms denk ik aan een gebeurtenis uit het verleden tijdens het schrijven van getallen. Of er komt spontaan een droom helder naar voren die ik eerst vergeten was.
Alsof al die getallen geschreven moeten worden om mezelf te bevrijden van alles ook
![]()
Een soort vrij associėren met getallen is het ook. Aanvoelen welke getallen prettig aanvoelen. De 8 krijgt dan een getal erachter dat heel prettig is en heel vanzelfsprekend en natuurlijk.
En dan ben ik niet gek, ik weet gewoon dat het helpt en werkt. Ik weet en voel dat ik boven een dip uitkom en nog meer als ik bezig ben ermee. Alsof mijn hele geheugen tevens bestaat uit getallenreeksen.
Alsof gebeurtenissen en herinneringen verbonden zijn aan een getallen-reeks.
Achter de computer is het niet prettig om reeksen te maken. Met pen op een leeg vel papier gaat dat vlotter. Ik gooi de reeksen ook gewoon weg als het vel vol is. Het hoeft alleen maar eruit te komen, daarna zijn de reeksen waardeloos. Ik denk niet dat ik reeksen moet gaan combineren dus. De reeksen hoeven alleen eruit te komen.
Meestal schrijf ik reeksen bestaande uit 6 getallen. Dat voelt het prettigst aan. Soms 7 en soms langere reeksen van 20 getallen. Maar bij 6 getallen lijkt het alsof het getal "waterdicht" is. En dan lijkt het ook meer zin te hebben om met 6 getallen bezig te zijn. Dat het 6e getal perfect aansluit op het eerste getal ook, per reeks
![]()
Misschien bewaar ik alle vellen papier vol cijfers, wie weet hebben ze ooit nog nut
![]()
Anders niet, maakt ook niet uit. Zolang ik maar bevrijd ben en los ben is alles goed. Daar draait het allemaal om. Om een vrij gevoel in alles.