quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Over het instorten:
hier http://www.brandweer.nl/cms/show/id=386303 is te lezen wat voor verzwakking vuur geeft aan staal, wat voor extra straling je krijgt en wat de optredende krachten zijn. En dan is de verzwakking van de verbindingen door de klap van het vliegtuig nog niet eens meegerekend.
Je kan dus o.a zien dat een vliegtuig wat er nu is ingevlogen zelf al een 2.4 maal groter belasting is dan berekend.
quote:De aanwezigheid van mogelijk grote hoeveelheden kerosine maakt dat binnen twee tot drie
minuten een temperatuur kan ontstaan van 1000 tot 1500 graden Celsius, waarbij bovendien
giftige gassen vrij kunnen komen.
http://www.tweedekamer.nl/images/Herculesrapport_tcm71-16788.pdf
quote:Het wtc is geen perfect ontwerp, ook al gezegd door een andere user en door de ontwerper zelf.
Elke verdieping draagt de verdieping boven zich. Dit maakt het onder andere mogelijk dat men zo hoge en toch relatief smalle toren te maken.
Verdieping 1 draagt verdieping 2 en verdieping 2 draagt 3 enz. Hier zijn wel nuances in aan te brengen. Je hebt namelijk ook de buitenmuren die doorlopen. Alleen de staalconstructies leveren het draagvermogen. Daarvan lopen 3 gebouw constructie in 1. ook om het gebouw smal te kunnen houden onderin.
De kracht die het vliegtuig levert geeft een Moment aan het gebouw. Dat moment( kracht * weg) wordt door de onderkant van het gebouw gecompenseerd. op de eerder gegeven link staan een paar waarden. Het is dus niet zo raar dat er juist onderaan ramen sneuvel en het gebouw kraakt.
quote:
Nu begeeft de meest verzwakte verdieping het. Bijvoorbeeld verdieping 80.
quote:Verdieping 79 krijgt dus alle kracht van verdieping 80 opzich,
quote:maar ook het gewicht van alle verdiepingen maal de valversnelling.
quote:Bij hele grote hoogtes gaat de luchtweerstand meespelen. Dat is de reden dat een regendruppel niet met een noodgang naar beneden stort.
quote:Ik zeg hiermee niet dat er geen controlled demolition is. Ik zeg dat de argumenten die worden gegeven niet een bewijs zijn voor een controlled demolition.
Weet ik. Maar om overal die op in te gaan. Maar uiteindelijk is de luchtweerstand wel die ervoor zorgt dat de druppel niet oneindig doorvernsnelt. Dat probeerde ik te zeggen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:13 schreef Merkie het volgende:
Je wiskunde natuurkunde klopt niet echt hoor. Een regendruppel heeft juist weinig last van de weerstand omdat hij automatisch de meest aerodynamische vorm krijgt toch. Zonder weerstand is de massa niet van invloed op de valsnelheid, en aangezien die bij een regendruppel relatief gezien juist erg laag is valt deze dus relatief gezien met een grote snelheid naar beneden. Verder is 400 meter hoogte niet echt een geringe hoogte.
Verder; v^2 = v^20 + 2 * a(s-s0). Welke formule moet dit voorstellen? Het staat raar genoteerd en ik heb geen zin om het helemaal te ontleden.
sorry, sneller dan de zwaartekracht. De zwaartekracht geeft een versnelling aan een object. Dat is geen snelheid. Iets kan niet sneller versnellen dan de zwaartekracht. Maar sneller dan de zwaartekracht is afhankelijk van de zwaartekracht.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de conclusie van zijn berekeningen..... zoals ie zelf schrijft.
[..]
Helaas, en kan worden aangetoond dat er onmogelijk een grote hoeveelheid kon zijn overgebleven, gezien de bekende feiten over tankinhoud bij aftanken voor opstijgen, het minimale gebruikt tijdens de bekende vluchtroute, én het gigentische verbruik in de vuurbol van de explosie.
[..]
wél na één vliegtuigje met een erg zachte neus en huid.
[..]
Op exact alle vier de hoeken van het gebouw, op de honderdduizendste seconde tegelijk.
[..]
Precies loodrecht omlaag, niet schuin richting inslag of zo....
[..]
Hoeft de etage dan niet meer te bosten op de etage eronder?
Dat deden ze namelijk inderdaad niet, ze vielen met de zelfde snelheid (feitelijk nog sneller maar goed) als de zwaartekracht.
Dat kan alleen als eronder geen weerstand wordt ondervonden.
[..]
maar wel evenredig aan de zwaartekracht...
[..]
![]()
Ik denk dat de luchtweerstand juist heel groot is bij een instortend gebouw, valt absoluut niet te verwaarlozenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Weet ik. Maar om overal die op in te gaan. Maar uiteindelijk is de luchtweerstand wel die ervoor zorgt dat de druppel niet oneindig doorvernsnelt. Dat probeerde ik te zeggen.
400 meter is niet heel gering, maar dat maakt de formule niet ineens onbruibaar. Heel veel verandering in de uitkomsten zal het niet maken.
De formule is die geldt bij een constante versnelling. Ik weet het, ik verwaarloos de luchtweerstand en zie het als een vrije val. De 1e paar verdiepingen zullen voor een iets langere tijd zorgen. De uitkomsten zullen dan ook niet nauwkeurig genoeg zijn. Heeft geeft wel een zeer goede indicatie over optredende tijden en snelheden. Daarnaast weet ik dat de precieze instorting van het gebouw anders is verlopen dan een exacte vrije val, maar dat maakt niet ineens dat de gebouwen in een andere orde grootte zitten.
Het is dan ook bedoeld om beweringen dat bepaalde dingen niet per definitie kunnen te weerleggen.
die is hetzelfde. Je kan daarin zien dat de massa van het object dus niet uitmaakt. Het komt op hetzelfde neer. maar in jou geval gaan weer mensen vragen stellen over behoud van energie waar jij op doelt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik denk dat de luchtweerstand juist heel groot is bij een instortend gebouw, valt absoluut niet te verwaarlozen. Jouw formule komt mij verder niet echt bekend voor. Ik zou het zo doen:
Ez = Ek
mgh = ½mv²
gh = ½v²
v = wortel 2gh = wortel 2×9,81×400 = 88,6 m/s. Hmm, misschien klopt je berekening toch wel maar snap ik er gewoon geen hout van.
Nofi, maar je deed dan echt te moeilijk volgens mijquote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
die is hetzelfde. Je kan daarin zien dat de massa van het object dus niet uitmaakt. Het komt op hetzelfde neer. maar in jou geval gaan weer mensen vragen stellen over behoud van energie waar jij op doelt.
Als je de luchtweerstand meeneemt wordt het helemaal niet meer te volgend. Dan moet je de cw waarde van de vorm weten. Als je al weet in wat voor vorm hij is gevallen. etc etc. In de praktijk komt het erop neer dat de energie vergelijking en die van mij werkbaar zijn. Om het tot in de 1/100 nauwkeurig te hebben is bij dit soort gevallen niet heel belangrijk. De orde grote blijft hetzelfde.
Ik heb mijn formule overigens uit:
Mechanica voor technici: Dynamica van Hibbler
De energiebehouds vergelijking staat er ook wel 1.
Dat beide mogelijkheden kunnen. Die ik heb gepost en die van de enrgievergelijking.quote:
De zwaartekracht is geen snelheid.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:29 schreef Oversight het volgende:
De snelheid van het instorten staat vast.
Er is aangetoond dat het instorten sneller is gegaan, dan dat het uitsluitend onder invloed van de zwaartekracht zou zijn gebeurd. als dat uberhaubt al mogelijk zou zijn geweest.
Er is aangetoond, dat de vallende etage's géén weerstand ondervonden van de ondergelegen etage's.
Nu jij, op een manier die we allemaal begrijpen?
quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:25 schreef Oversight het volgende:
Je laat op z'n minst een aantal belangrijke factoren buiten beschouwing hier, ik som ze morgen even voor je op, ben nu eigenlijk een beetje aan het werk enzo....
Mag ik hier uit concluderen dat hij vindt dat het gebouw sneller is gevallen dan de zwaartekracht toelaat? Zonder dat daarbij van boven iets opdrukte? Een controlled demolition maakt alleen gebruik van de zwaartekracht, dus hoe kan het dan sneller versnellen dan de zwaartekracht.quote:Op maandag 3 april 2006 22:41 schreef Oversight het volgende:
[..]
ff met een zijstapje naar wtc 7, scheelt een boel zoeken, gaat om het zelfde principe...
Brigham Young University physics professor
"The three buildings collapsed nearly symmetrically, falling down into their footprints, a phenomenon associated with "controlled demolition" — and even then it's very difficult, he says. "Why would terrorists undertake straight-down collapses of WTC-7 and the Towers when 'toppling over' falls would require much less work and would do much more damage in downtown Manhattan?"
"And where would they obtain the necessary skills and access to the buildings for a symmetrical implosion anyway? The 'symmetry data' emphasized here, provide strong evidence for an 'inside' job."
"WTC 7, which was not hit by hijacked planes, collapsed in 6.6 seconds, just .6 of a second longer than it would take an object dropped from the roof to hit the ground. "Where is the delay that must be expected due to conservation of momentum, one of the foundational laws of physics?"
"That is, as upper-falling floors strike lower floors — and intact steel support columns — the fall must be significantly impeded by the impacted mass. . . . How do the upper floors fall so quickly, then, and still conserve momentum in the collapsing buildings?" The paradox, "is easily resolved by the explosive demolition hypothesis, whereby explosives quickly removed lower-floor material, including steel support columns, and allow near free-fall-speed collapses." These observations were not analyzed by FEMA, NIST nor the 9/11 Commission. "
Dan ben je bij deze verdachtquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben in WTC 1 geweest, slechts maanden ervoor...
Dat kantoorgebouw in Madrid heeft 26 uur in brand gestaan, en dat wordt ook aangehaald als bewijs voor explosieven omdat dat niet in mekaar is gezakt. Maar als een kantoorgebouw maar 20 minuten brandbaar materiaal bevat is daar ook weer wat raars mee aan de hand.quote:Op maandag 3 april 2006 22:44 schreef Oversight het volgende:
• Steel supports were "partly evaporated," but it would require temperatures near 5,000 degrees Fahrenheit to evaporate steel — and neither office materials nor diesel fuel can generate temperatures that hot. Fires caused by jet fuel from the hijacked planes lasted at most a few minutes, and office material fires would burn out within about 20 minutes in any given location.
Al het kantoormateriaal in het WTC, daar kun je echt wel een fikkie mee bouwen dat langer duurt dan 20 minuten.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:29 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Dat kantoorgebouw in Madrid heeft 26 uur in brand gestaan, en dat wordt ook aangehaald als bewijs voor explosieven omdat dat niet in mekaar is gezakt. Maar als een kantoorgebouw maar 20 minuten brandbaar materiaal bevat is daar ook weer wat raars mee aan de hand.
Of die 20 minuten maximale brandduur is uit iemand zijn duim gezogen.
En die B52 bomber die The empire state invloog? dat gebouw staat er ook nog heden ten dagenquote:Op woensdag 5 april 2006 20:34 schreef Merkie het volgende:
Maar dat gebouw in Madrid heeft geen impact van een Boeing 747 te verwerken gehad he, slechte vergelijking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |