abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36579306
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef H.Flick het volgende:
tvp
Je zou ook gewoon het filmpje kunnen kijken, daar wat van kunnen zeggen en dan TVPen met het commentaar daarop
  zondag 2 april 2006 @ 15:35:27 #52
100496 H.Flick
Turn-based
pi_36579317
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:34 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon het filmpje kunnen kijken, daar wat van kunnen zeggen en dan TVPen met het commentaar daarop
Nee, want ik ga nu weer voetbal kijken en heb er nu geen tijd voor.

Straks komt het wel.
pi_36580740
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:26 schreef Retuobak het volgende:
ERG tof filmpje
Bijna zo indrukwekkend als het Cell Factor filmpje dat te bezichtigen is op de Ageia site.

Maar dit is een van de eerste non-pre-rendered PS3 filmpjes die een goede indruk bij me achterlaat, het werd ook eens tijd zeg. Snap niet dat Sony eerst alleen maar relatief matig materiaal uit heeft laten brengen (Untold Legends comes to mind)
Mwah, vind die andere filmpjes beter ogen dan deze. Vanuit een physics demo oogpunt is dit wel next-gen, maar het hele terrein is vrij kaal en de textures zijn ook niet up to spec, puur gericht op een bepaald aspect zonder alle toeters en bellen.

E3 filmpjes waren ook niet allemaal pre-rendered. Don't start it over again.

UT2007, Fight Night 3, Gas Station Explosion, Cell Terrain Landscape Demo en the Getaway waren allemaal realtime op ofwel de Cell danwel de alpha-GPU (dual 6800U in de devkit) aan het torren.

De rest (Killzone, Heavenly Sword, Motor Storm etc) was meestal allemaal in-game engine werk, maar idd pre-rendered, omdat het immers op alpha hardware zonder FlexIO-bus, RSX en fullspeed-Cell maar op 5 fps liep. Realtime getaped dus, en vooruitsgespoeld tot aan 60 fps als showtrailer.
  zondag 2 april 2006 @ 16:38:41 #54
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36581110
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:25 schreef LuukBes het volgende:

[..]
.

De rest (Killzone, Heavenly Sword, Motor Storm etc) was meestal allemaal in-game engine werk, maar idd pre-rendered, omdat het immers op alpha hardware zonder FlexIO-bus, RSX en fullspeed-Cell maar op 5 fps liep. Realtime getaped dus, en vooruitsgespoeld tot aan 60 fps als showtrailer.

Van Killzone is bevestigd dat het een render is geweest, zelf speciaal gemaakt door 1 of ander bedrijf. Het filmpje was gewoon wat de ontwikkelaar verwacht qua graphics/physics/enz op de PS3. Als er 1 ding gerenderd was dan was het de Killzone-trailer wel

Van de MotorStorm-trailer is bevestigd dat het soort van ingame gerenderd is, maar zonder gebruik van AI, physics, gameplay-elementen, enz.

Dan kan je wel zeggen dat het gerenderd is door de PS3, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van de games.
The line is a dot to you!
pi_36582900
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:38 schreef kepler het volgende:

[..]

Van Killzone is bevestigd dat het een render is geweest, zelf speciaal gemaakt door 1 of ander bedrijf. Het filmpje was gewoon wat de ontwikkelaar verwacht qua graphics/physics/enz op de PS3. Als er 1 ding gerenderd was dan was het de Killzone-trailer wel
Dat verhaal dat een extern bedrijf de trailer heeft geproduceerd komt van een user die op Eurogamer forums post, en zegt 'friends' te hebben die claimen bij Axis Entertainment te werken. En zo is dat de wereld in gekomen, en heeft elke site en dork dat overgenomen, zelfs een jaar erna echo'ed dat kennelijk nog door bij de papagaaien...

Die gast schijnt echter een faker te zijn, hij was extreem pro-MS in zijn posts, en heeft daarna nooit meer iets gezegd. Lekker betrouwbare bron joh !

Guerilla zegt zelf :
quote:
The newest issue of PSM has stated that the footages from I-8, Warhawk, and Killzone were all real-time. Killzone was running on alpha dev kits at 5FPS and post production sped them up to 60FPS.

Guerilla Games has recently fessed up to as much, but also explained themselves and given us an update on that status of Killzone PS3:

“The video shown at E3 was not in real time. It was a CGI demo sped up from 5 FPS as you said. The development team did this because we could not make a demo of that calibur at 30-60 FPS on the hardware we had at the time. Now however, the team is working the game on PS3 alpha kits, and it is looking just as impressive as the demo, at 30 FPS. The game is still in the very early stages of development, and I expect that it will release with visuals that are just as impressive as those in the E3 demo. We are planning on showing in game footage before too long, and we can’t wait to see the public’s reaction to it.”
Vorig jaar na de E3 al bekend geworden dit. Dus dan geloof jij toch lekker een anonieme poster van een forum, hou ik het voorlopig wel op de officiele bronnen, en zien we wel waar het op uit draait.
quote:
Van de MotorStorm-trailer is bevestigd dat het soort van ingame gerenderd is, maar zonder gebruik van AI, physics, gameplay-elementen, enz.

Dan kan je wel zeggen dat het gerenderd is door de PS3, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van de games.
Het zegt wel een hoop over de potentie als je met crappy alpha hardware en software al op 5 fps zit. Heavenly Sword trailer was bv singlethreaded enkel op de Cell-PPE, waar geen enkele SPE gebruikt werd (inmiddels wel, Havok physics draait bij hun op SPE's). Toch was het meeste v.d. trailer ingame-engine werk, op het closeup gezicht na. En nog niet eens omdat dat niet mogelijk zou zijn, maar omdat men te weinig tijd had om die demo inelkaar te knutselen. Uiteindelijk zou alles met de game-engine gedaan worden. Bron : lead-coder van Ninja Theory die op Beyond3D regelmatig info lekt.
pi_36583476
Ik geloof nog steeds niet dat Killzone zo mooi zal zijn als de pre-render, we hebben inmiddels immers ook al gezien dat Motorstorm nog maar een fractie is van wat het zou moeten zijn. Daarentegen laten developers als Crysis met real-time vloeiende beelden zien hoeveel er tegenwoordig mogelijk, en dat is toch ERG indrukwekkend (wat die Duitsers doen is zo mogelijk indrukwekkender dan waar onze landgenoten aan bezig zouden zijn)
  zondag 2 april 2006 @ 18:15:48 #57
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36583677
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:47 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Dat verhaal dat een extern bedrijf de trailer heeft geproduceerd komt van een user die op Eurogamer forums post, en zegt 'friends' te hebben die claimen bij Axis Entertainment te werken. En zo is dat de wereld in gekomen, en heeft elke site en dork dat overgenomen, zelfs een jaar erna echo'ed dat kennelijk nog door bij de papagaaien...

Die gast schijnt echter een faker te zijn, hij was extreem pro-MS in zijn posts, en heeft daarna nooit meer iets gezegd. Lekker betrouwbare bron joh !

Guerilla zegt zelf :
[..]

Vorig jaar na de E3 al bekend geworden dit. Dus dan geloof jij toch lekker een anonieme poster van een forum, hou ik het voorlopig wel op de officiele bronnen, en zien we wel waar het op uit draait.
[..]

Het zegt wel een hoop over de potentie als je met crappy alpha hardware en software al op 5 fps zit. Heavenly Sword trailer was bv singlethreaded enkel op de Cell-PPE, waar geen enkele SPE gebruikt werd (inmiddels wel, Havok physics draait bij hun op SPE's). Toch was het meeste v.d. trailer ingame-engine werk, op het closeup gezicht na. En nog niet eens omdat dat niet mogelijk zou zijn, maar omdat men te weinig tijd had om die demo inelkaar te knutselen. Uiteindelijk zou alles met de game-engine gedaan worden. Bron : lead-coder van Ninja Theory die op Beyond3D regelmatig info lekt.
ze hebben het over een CGI-demo en meestal betekent dit een pre-renderd filmpje... De enige manier om zeker te weten of het echt was is tijdens de E3 als er echte ingame-beelden komen van Killzone op de PS3
als het ze lukt respect hoor Voorlopig geloof ik het nog niet

edit: en nog veel van die trailers zijn 'ingame' (zoals bijvoorbeeld MGS4 waarbij ze de camera draaien), maar hierbij zijn alle game-elementen uitgeschakeld en zijn het dus geen echte ingame-beelden.

Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien. Beelden dus waarin een speler echt rondloopt in de wereld en het spel aan het spelen is

[ Bericht 10% gewijzigd door kepler op 02-04-2006 18:21:16 ]
pi_36584021
Nog 4.5 weken en dan hoop ik op de PS3 te spelen
pi_36584372
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:15 schreef kepler het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien.
Leugenaar
Untold Legends
Boxguy ftw
  zondag 2 april 2006 @ 18:37:53 #60
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36584400
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:37 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Leugenaar
Untold Legends
Boxguy ftw
nou als dat het niveau laat zien van de PS3-games
pi_36584474
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:37 schreef kepler het volgende:

[..]

nou als dat het niveau laat zien van de PS3-games
Ach, het is SOE dat die game maakt, dus het zal niet bepaald representatief zijn voor het niveau . SOE being een van de slechtere grote ontwikkelaars ter wereld .
pi_36584509

*fap*fap*fap*
quote:
New Lair screen leaked

Recently a new screenshot of Factor 5's "Lair" was leaked onto the internet by CVG, and boy does it look good!

In case you don't know, "Lair" is a next-gen PS3 title that takes you back to the mythical world of knights and dragons. From the looks of it, the game will utilise 3rd person camera angles and you'll be able to fly your dragon through the clouds - fighting other dragons as you go. To put the graphical capabilities into perspective, the dragons are made up of 170,000 polygons and 10 different layers of texturing.

Since the screen's release, people have been discussing the credability of the image, with talks of it being photoshoped to include a fake HUD. This brings up an intresting question - if Lair already has a completed HUD wouldn't this mean the game is near completion? It seems increasingly likely that the rumor of Lair being a launch title could turn out to be true.

Either way, the game looks great and I can't wait to get my hand on it!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36584568
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:42 schreef SocialDisorder het volgende:
[afbeelding]

*fap*fap*fap*
Ziet er strak uit ja, ik kan me alleen nog weinig voorstellen bij de gameplay. Heb jij daar wat specifiekere info over? Of maybe een shot met HUD ed.
pi_36584629
Check de screen, check de HUD. Alhoewel er nog speculatie is in hoeverre dit een echte HUD is, kan ook gephotoshopped zijn........
pi_36584670
Ik kan me niet echt voorstellen dat dit de uiteindelijke HUD is, wel HEEL erg beperkt (en onduidelijk)
pi_36584728
Ik kan me dan ook nog niets voorstellen bij de gameplay.

-edit-
maar de commando's liksboven lijken te suggereren dat dit een squad-based tactical game wordt.......
pi_36584787
Nee idd, jammer dat ze daar niet wat meer over naar buiten brengen.
  zondag 2 april 2006 @ 19:18:31 #68
100496 H.Flick
Turn-based
pi_36585656
Draken en ridders zijn sowieso goed!
pi_36586037
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:18 schreef H.Flick het volgende:
Draken en ridders zijn sowieso goed!
Zeker ja, temeer omdat het zo'n origineel thema is dat zelden wordt gebruikt in games.
pi_36586168
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:15 schreef kepler het volgende:

[..]

ze hebben het over een CGI-demo en meestal betekent dit een pre-renderd filmpje... De enige manier om zeker te weten of het echt was is tijdens de E3 als er echte ingame-beelden komen van Killzone op de PS3
als het ze lukt respect hoor Voorlopig geloof ik het nog niet
Je haalt dingen door mekaar, of snapt niet wat ze zeggen. Natuurlijk is het CGI en pre-renderen. Het realtime draaien van game-gfx-engine-code (zonder AI, Sound, physics etc) op 5 fps, en dan versnellen tot 60 fps, dat is in principe al "pre-renderen", letterlijk. Je rendert "pre", vantevoren dus, omdat het niet realtime op 60 fps lukt. Resultaat is CGI = Computer Generated Images. Met de nadruk op generated. Dat moet je niet verwarren met bv een serie aan fancy 3D ogende screens die artists tekenen op een tekenbord en aan elkaar plakken, zoals FMV in cutscenes. Met pre-renderen zoals dit, middels Maya en renderfarms die er aan te pas komen, ben je bezig met de models die vaak in de gameengine gebruikt worden (in d ehuidige generatie in versimpelde vorm).

KZ2-trailer was voor de makers gewoon een scipted scene maken, maar de grafische engine rendert wel realtime. Niet gewoon een film afspelen dus vanuit een DVDtje, maar een film "berekenen cq calculeren" op basis van engine-code. Belangrijk verschil met de huidige generatie aan CGI-cutscenes die je in een game ziet. Die worden ook pre-rendered, maar een PS2 of Xbox heeft niet de power om dat zelfs zonder AI, Physics, Gameplay etc af te spelen als een cutscene, en dus wordt het dan wel getaped vanuit een renderfarm dat realtime zit te koken op de code, en dan als FMV op een game DVD gezet.

Een FMV filmpje maken dat op 5 fps loopt makes no sense. Elke console kan filmpjes 60 fps afspelen van een DVD.
quote:
edit: en nog veel van die trailers zijn 'ingame' (zoals bijvoorbeeld MGS4 waarbij ze de camera draaien), maar hierbij zijn alle game-elementen uitgeschakeld en zijn het dus geen echte ingame-beelden.

Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien. Beelden dus waarin een speler echt rondloopt in de wereld en het spel aan het spelen is
De MGS4 trailer is wel in-game. Je doelt op "gameplay" aspecten en interfaces, en eventuele first person of third person standaard views. Dat is iets anders. Dat heeft eerder te maken met gamedesign en in hoeverre ze kunnen spelen met camera standpunten en cinematische animatie-scenes. Want dat is het grote verschil tussen normale player-controlled gameplay en die scenes : de verbeterde animatie en het spelen met camera, in een scipted scene. De gfx zijn immers realtime haalbaar.

Koijima heeft gezegd dat de grens tussen de karakterstieke cutscenes van MGS serie (die bv ook met de in-gamengine gerendered zijn op de PS2 trouwens) en de normale gameplay volledig zal versmelten. Aangekondigd is dat men flnk gaat innoveren met animatie's en het spelen met de camera's in de gameplay, dus of dit allemaal beperkt blijft tot scripted scenes is maar zeer de vraag. Koijima legt de lat hoog als ie daarvoor de hardware heeft.
pi_36586186
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:32 schreef Retuobak het volgende:
Zeker ja, temeer omdat het zo'n origineel thema is dat zelden wordt gebruikt in games.
Ik kan me idd alleen drakengard bedenken maar dat was maar een matig spe.l Ik heb deel 2 niet gespeeld maar hij krijg niet geweldig hoge cijfers
PSN id: Puddled_nl
pi_36586299
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef Renzokuken het volgende:

[..]

Ik kan me idd alleen drakengard bedenken maar dat was maar een matig spe.l Ik heb deel 2 niet gespeeld maar hij krijg niet geweldig hoge cijfers
Oh puur drakengefocusde games zijn er niet ongelofelijk veel (al zijn er wel redelijk wat, zoals bijv. Drakan: Order of the Flame). Maar draken maken toch hun opwachting in een enorme hoeveelheid games, en ridders in nog veel meer games.
pi_36587035
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:09 schreef Retuobak het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat Killzone zo mooi zal zijn als de pre-render, we hebben inmiddels immers ook al gezien dat Motorstorm nog maar een fractie is van wat het zou moeten zijn.
Kwestie van de zaken die men geshowed heeft aan elkaar koppelen. De particles mud, de track en vehicle physics, de vele vehicles en wilde AI, goeie crashes, in combinatie met een coole replay met veel camviews zoals die heliview.http://img450.imageshack.us/img450/9144/nottoofar0pk5wz.jpg
quote:
Daarentegen laten developers als Crysis met real-time vloeiende beelden zien hoeveel er tegenwoordig mogelijk, en dat is toch ERG indrukwekkend (wat die Duitsers doen is zo mogelijk indrukwekkender dan waar onze landgenoten aan bezig zouden zijn)
Zelfde verhaal dan. Je weet niet in hoeverre in die demo de physics, sound en AI in werking zijn, en wat voor PC je nodig hebt.

Crytec is denk ik de meest geniale devver op het PC front, ben van mening dat ze het beter snappen dan ID en Epic. De volumetric clouds en het mooie water uit die demo waren ook te zien Warhawk, dat bovendien een highspeed game is op 60 fps, i.p.v. op loopsnlheid door een jungle lopen.

Er is trouwens een fors verschil tussen de gameplay beelden van de eerste Crysis trailer een maandje terug met die matige destructable environtment physics (truck die een huis in rijdt en wat planken eruit rijdt) en de laatste trailer.

Dus is het eerst nog maar eens afwachten of die laatste Crysis trailer op dat grafische niveau draait op een betaalbare PC. Als dat detailniveau namenlijk een SLI dual core 7900GTX en X2 A64 Alienware beest vergt voor acceptabele framerates, dan heb je niks voor deze soort realtime-demo's, omdat 99% van de spelers het dan niet kan draaien. PC-euvel numero 1. Die players zijn dan weer genoodzaakt om veel detail en extra's uit te zetten, zodat je mogelijk een FC 1.5 overhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuukBes op 02-04-2006 20:16:24 ]
pi_36587505
quote:
Zelfde verhaal dan. Je weet niet in hoeverre in die demo de physics, sound en AI in werking zijn, en wat voor PC je nodig hebt.
Het feit dat het volledig speelbaar zal zijn op de E3 zegt genoeg .
En wat je nodig hebt voor high detail is ook al bekend: dual core/2GB/high-end DX10 GPU
quote:
Er is trouwens een fors verschil tussen de gameplay beelden van de eerste Crysis trailer een maandje terug met die matige destructable environtment physics (truck die een huis in rijdt en wat planken eruit rijdt) en de laatste trailer.
Extra developmenttjid
quote:
De volumetric clouds en het mooie water uit die demo waren ook te zien Warhawk, dat bovendien een highspeed game is op 60 fps, i.p.v. op loopsnlheid door een jungle lopen.
In Crysis schiet je ook met dropships over het enorme eiland waar je op speelt. En dat met een dergelijke mate van detail .
quote:
Dus is het eerst nog maar eens afwachten of die laatste Crysis trailer op dat grafische niveau draait op een betaalbare PC.
Tja, ik vind dat dat schromelijk overdreven wordt, het enige in m'n PC dat ik niet nodig heb voor normaal windows werk en andere toepassingen is m'n videokaart. De 300 euro voor een nette videokaart valt dan ineens heel erg mee.
quote:
Als dat detailniveau namenlijk een SLI dual core 7900GTX en X2 A64 Alienware beest vergt voor acceptabele framerates, dan heb je niks voor deze soort realtime-demo's, omdat 99% van de spelers het dan niet kan draaien.
Ach, zal echt niet alleen voor SLI-bakken zijn, of je moet het in 2560x1600 gaan draaien. Ik speel gewoon in 1280x1024 en ik verwacht dat ik gewoon in een prima mate van detail zal kunnen draaien .
quote:
Die players zijn dan weer genoodzaakt om veel detail en extra's uit te zetten, zodat je mogelijk een FC 1.5 overhoudt.
Je realiseert je wel hoe mooi dat alsnog is he?
FC met de nieuwste patches op een 64-bit systeem ziet er nog steeds mooier uit dan bijv. CoD2 op de 360.
pi_36587972
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:20 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Het feit dat het volledig speelbaar zal zijn op de E3 zegt genoeg .
En wat je nodig hebt voor high detail is ook al bekend: dual core/2GB/high-end DX10 GPU
Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen.
quote:
Extra developmenttjid
Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec.

Maar nogmaals, Crytec heeft zeker de meest indrukwekkende engine en is top of the bill, maar als ik jou was zou ik hem niet zo versus de PS3 zetten omdat dat game en die engine momenteel ook geschreven wordt in multithreaded Cell taal voor de PS3. Het wordt interessant vergelijken tussen die 2. En zonder een Agaix physics kaart in je PC zal de PS3 op dat terrein zwaar uitlopen. Dat zie je al in het aantal objects onscreen in alle demo's van Ratchet, Warhawk, Heavenly Sword etc, dat lijkt een specialisme te worden van de PS3 door de SPE's, met als gevolg veel levendigheid on screen.

Ohja. Nieuwe korte GDC Getaway3-movie met sound. Jammer dat ie zoveel naar boven kijkt voor het HDR te showen, de levendige stad is en hoe alles beweegt is wat mij meer boeit.
http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=3DGRSFENZFVP42KH78BV929INP

[ Bericht 0% gewijzigd door LuukBes op 02-04-2006 20:41:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')