Nee, dat was het niet.quote:Op zondag 2 april 2006 21:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het was een nee tegen het hele Europa meer
Toch wel ik durf te wedden dat de helft die ja of nee hebben gestemd niet weten waar het eigenlijk om ging.quote:
Daarom ben ik ook van mening dat dit het laatste referendum moet zijn dat ooit in Nederland wordt gehouden.quote:Op zondag 2 april 2006 22:25 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Toch wel ik durf te wedden dat de helft die ja of nee hebben gestemd niet weten waar het eigenlijk om ging.
Ik vind het toch wel goed dat er een referendum werd gehouden, ik vind dat ze dat ook bij de euro mochten doen of de jsf en nog tal van andere zaken die toch wel een grote invloed hebben op de samenleving.quote:Op zondag 2 april 2006 22:40 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook van mening dat dit het laatste referendum moet zijn dat ooit in Nederland wordt gehouden.
WeirdMickey heeft opzich wel gelijk, jij daarentegen ook.quote:Op zondag 2 april 2006 22:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel goed dat er een referendum werd gehouden, ik vind dat ze dat ook bij de euro mochten doen of de jsf en nog tal van andere zaken die toch wel een grote invloed hebben op de samenleving.
Het volk is niet slim genoeg om na te denken over dat soort onderwerpen. Ze denken teveel aan hun eigen portomonnee en dat zou de kracht van de regering onderuit halen.quote:Op zondag 2 april 2006 22:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel goed dat er een referendum werd gehouden, ik vind dat ze dat ook bij de euro mochten doen of de jsf en nog tal van andere zaken die toch wel een grote invloed hebben op de samenleving.
Sorry, ik kan je niet serieus nemen als je zulke argumenten gebruikt.quote:Op maandag 3 april 2006 00:20 schreef TheThirdMark het volgende:
En de regering doet dit nu niet? De meeste uren die het afgelopen jaar in een begroting zijn gestoken gingen over het verdubbelen van de salarissen van die regering.
Nederland is gebonden om uiterlijk 2009 de grenzen te openen voor Polen. Uitstel tot 2011 is mogelijk als Nederland aan kan tonen dat de economie ontwricht. Uit de voorbeelden van Zweden, Ierland en het VK blijkt wel dat dat bijzonder lastig zal zijn (lees: onmogelijk).quote:Op zondag 2 april 2006 21:13 schreef OldJeller het volgende:
Waar is het goed voor? Als ze hier een bindend referendum over zouden houden, ging dit hele plan niet door.
CDA VVD D66 zijn het afgelopen jaar het meest in het nieuws geweest ivm het lobbyen voor dubbele salarissen.quote:Op maandag 3 april 2006 01:30 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Sorry, ik kan je niet serieus nemen als je zulke argumenten gebruikt.
Sorry, ik kan je niet serieus nemen als je zulke argumenten gebruikt.quote:Op maandag 3 april 2006 18:33 schreef TheThirdMark het volgende:
CDA VVD D66 zijn het afgelopen jaar het meest in het nieuws geweest ivm het lobbyen voor dubbele salarissen.
GL PVDA en SP zijn hier falicant op tegen.
Als je een beetje het nieuws had gevolgd had je dit kunnen weten....
Ik neem jou ook niet serieus.quote:Op maandag 3 april 2006 18:38 schreef SjonLok het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 april 2006 18:38 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Binnen de EU valt dat onder het vrije verkeer van mensen en goederen en dat is iets heel anders dan het asiel beleid waar jij aan refereert met je hele foute opmerking dat Nederland vol isquote:Op maandag 3 april 2006 20:39 schreef Gebleekte het volgende:
Ik snap er ook niks van..
Ik dacht dat Nederland vol was? Hoezo worden er duizenden mensen uitgezet als er aan de andere grens tienduizenden bijkomen. Wat is dit voor onzin.
Dus een zwaar conservatief orthodox meisje uit het Rifgebergte hierheen halen mag niet, maar een zwaar conservatief orthodox meisje uit Polen halen mag wel?quote:Op maandag 3 april 2006 23:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Binnen de EU valt dat onder het vrije verkeer van mensen en goederen en dat is iets heel anders dan het asiel beleid waar jij aan refereert met je hele foute opmerking dat Nederland vol is.
Aparte woordkeus dat 'halen'. Is het niet de vrije wil van die mensen zelf die besluiten naar Nederland te vertrekken? Toch hoor ik allerlei mensen constant het woord 'halen' gebruiken.quote:Op maandag 3 april 2006 23:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus een zwaar conservatief orthodox meisje uit het Rifgebergte hierheen halen mag niet, maar een zwaar conservatief orthodox meisje uit Polen halen mag wel?
Er worden zelfs maar honderden mensen uitgezet.quote:Op maandag 3 april 2006 20:39 schreef Gebleekte het volgende:
Ik snap er ook niks van..
Ik dacht dat Nederland vol was? Hoezo worden er duizenden mensen uitgezet als er aan de andere grens tienduizenden bijkomen. Wat is dit voor onzin.
Ik denk dat iemand met een christelijke achtergrond vele malen makkelijker assimileert in de Nederlandse samenleving dan iemand met een islamitische achtergrond...quote:Op maandag 3 april 2006 23:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus een zwaar conservatief orthodox meisje uit het Rifgebergte hierheen halen mag niet, maar een zwaar conservatief orthodox meisje uit Polen halen mag wel?
Dat ook maar daarnaast is er binnen de EU nog altijd spraken van een vrij personen en goederen verkeer en mogen in woners van de EU zich in de hele EU vestigen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand met een christelijke achtergrond vele malen makkelijker assimileert in de Nederlandse samenleving dan iemand met een islamitische achtergrond...
quote:Vrij verkeer werknemers nieuwe EU-lidstaten
De aantrekkende conjunctuur verzacht de mogelijk negatieve gevolgen van vrije toegang tot de Nederlandse arbeidsmarkt voor werknemers uit de nieuwe EU-lidstaten. De voordelen van vrij verkeer, zoals lagere prijzen voor consumenten en een toename van de productie in de sectoren waar de arbeidsmigranten zullen gaan werken, maken het daarom aantrekkelijk snel tot invoering over te gaan.
In de sectoren waar de migranten uit de nieuwe EU-landen gaan werken, zullen de lonen van de zittende werknemers enigszins onder druk komen te staan en zal het voor ingezetenen met vergelijkbare beroepskwalificaties lastiger worden werk te vinden. In een aantrekkende economie, met oplopende werkgelegenheid en afnemende werkloosheid, treden deze nadelen minder naar voren.
Het is niet de vraag of Nederland vrij verkeer invoert, maar wanneer. Uiterlijk in 2011 moeten deze migranten hoe dan ook worden toegelaten op de Nederlandse arbeidsmarkt. Om die reden zijn de effecten op lange termijn feitelijk niet van belang voor de huidige afweging: deze zullen zeker worden gerealiseerd. Een slimme timing kan het proces van openstelling van onze arbeidsmarkt wel soepeler laten verlopen.
Dit concludeert het Centraal Planbureau (CPB) in de vandaag verschenen notitie 'Vrij verkeer werknemers nieuwe EU-lidstaten'. De notitie is op verzoek van de Vaste Commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid van de Tweede Kamer geschreven ten behoeve van het rondetafelgesprek over vrij werknemersverkeer op woensdag 5 april a.s.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |