Het is ook behoorlijk lange tijd gewoon stil geweest rond pink floyd hoor (in vrijwel de gehele jaren 90 bijvoorbeeld)...quote:Op zondag 2 april 2006 17:28 schreef Zanderrr het volgende:
Pink Floyd is toch altijd wel behoorlijk populair geweest, dacht ik? Zelfs in het punktijdperk, toen Johnny Rotten een "I hate Pink Floyd" t-shirt droeg, verkochten ze miljoenen exemplaren van The Wall. Ik heb zelf niet echt het idee dat er sprake is van een revival, in dit geval...
Toch lijkt het wel in een soort cyclus te gaan, in de jaren 90 waren er weer veel sixties- en seventies invloeden in de moderne muziek te horen en tegenwoordig is die 'eighties post-punk sound weer helemaal hip. Zelf heb ik daar weer niet zoveel mee, maar over ongeveer tien jaar kunnen we dus een jaren 90-revival verwachten als een nieuwe generatie pubers de platenkast van hun ouders ontdekt.
Hmm, volgens mij hebben ze in '94 de Kuip nog twee keer uitverkocht (*kuch*, ik was er zelf ook bij) en van The Division Bell zullen toen toch ook wel een aardig aantal exemplaren over de toonbank zijn gegaan.quote:Op zondag 2 april 2006 17:51 schreef kamagurka het volgende:
Het is ook behoorlijk lange tijd gewoon stil geweest rond pink floyd hoor (in vrijwel de gehele jaren 90 bijvoorbeeld)...![]()
Hmm, waar komt die retro-trend dan vandaan? (en wanneer gaat 'ie weer over?quote:In de huidige popmuziek is de jaren 80 weer helemaal terug ja, maar de ouders die in de jaren 80 zijn opgegroeid hebben nu kroost dat misschien nét de 10 is gepasseerd... als die in hun ouders' platenkast duiken zul je nog wat beleven![]()
Goh, dan zijn ze éénmaal even terug van weggeweest, verder hoorde ik alleen maar over ray en anita of pearl jam anderzijds gedurende die tijd. In de jaren 80 hoorde je trouwens ook niet zoveel van pink floydquote:Op zondag 2 april 2006 18:17 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij hebben ze in '94 de Kuip nog twee keer uitverkocht (*kuch*, ik was er zelf ook bij) en van The Division Bell zullen toen toch ook wel een aardig aantal exemplaren over de toonbank zijn gegaan.
Ik denk dat na de houthakkerhemdenmuziek uit de jaren 90 en de 60s/mod revival van bands als oasis of pulp het nu de beurt was aan een andere stroming.. Ik zie verder niet in waarom jochies zoals interpol of the kaiser chiefs zoveel op hebben met de 80s (alhoewel dat muzikaal wel het beste decennium is natuurlijkquote:Hmm, waar komt die retro-trend dan vandaan? (en wanneer gaat 'ie weer over?)
In Utero is beter dan Nevermind, OK Computer is beter dan The Bends.quote:Op zondag 2 april 2006 22:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat iemand In Utero beter vind dan Nevermind, of OK computer beter dan The Bends, maar er zijn grenzen
Smaken verschillen. Ik vind van niet. Hoewel er wel enkele uitzonderingen waren in de 80's vind ik het over het algemeen bagger. De komst van de 60 revival, de Manchester Sound en de Grunge was voor mij een verademing.quote:
Volgens mij heb je z n post niet echt gesnapt.quote:Op maandag 3 april 2006 11:12 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
In Utero is beter dan Nevermind, OK Computer is beter dan The Bends.
Op pink floyd na vind ik dat dus kutbands..quote:Op maandag 3 april 2006 11:18 schreef Knip het volgende:
Voor mij is het beste decennium de 70's
Deep Purple
Pink Floyd
Led Zeppelin
King Crimson
en nog heel veel meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |