abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 17:51:19 #26
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_36583032
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:28 schreef Zanderrr het volgende:
Pink Floyd is toch altijd wel behoorlijk populair geweest, dacht ik? Zelfs in het punktijdperk, toen Johnny Rotten een "I hate Pink Floyd" t-shirt droeg, verkochten ze miljoenen exemplaren van The Wall. Ik heb zelf niet echt het idee dat er sprake is van een revival, in dit geval...

Toch lijkt het wel in een soort cyclus te gaan, in de jaren 90 waren er weer veel sixties- en seventies invloeden in de moderne muziek te horen en tegenwoordig is die 'eighties post-punk sound weer helemaal hip. Zelf heb ik daar weer niet zoveel mee, maar over ongeveer tien jaar kunnen we dus een jaren 90-revival verwachten als een nieuwe generatie pubers de platenkast van hun ouders ontdekt.
Het is ook behoorlijk lange tijd gewoon stil geweest rond pink floyd hoor (in vrijwel de gehele jaren 90 bijvoorbeeld)...

In de huidige popmuziek is de jaren 80 weer helemaal terug ja, maar de ouders die in de jaren 80 zijn opgegroeid hebben nu kroost dat misschien nét de 10 is gepasseerd... als die in hun ouders' platenkast duiken zul je nog wat beleven
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_36583060
zolang het goede oprechte bands opleverd heb ik er geen problemen mee
  zondag 2 april 2006 @ 18:17:08 #28
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36583708
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:51 schreef kamagurka het volgende:
Het is ook behoorlijk lange tijd gewoon stil geweest rond pink floyd hoor (in vrijwel de gehele jaren 90 bijvoorbeeld)...
Hmm, volgens mij hebben ze in '94 de Kuip nog twee keer uitverkocht (*kuch*, ik was er zelf ook bij) en van The Division Bell zullen toen toch ook wel een aardig aantal exemplaren over de toonbank zijn gegaan.
quote:
In de huidige popmuziek is de jaren 80 weer helemaal terug ja, maar de ouders die in de jaren 80 zijn opgegroeid hebben nu kroost dat misschien nét de 10 is gepasseerd... als die in hun ouders' platenkast duiken zul je nog wat beleven
Hmm, waar komt die retro-trend dan vandaan? (en wanneer gaat 'ie weer over? )
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36585252
die trend komt overal in terug in ieder geval, in kleding, muziek, interieur.

maar daar ging mijn topic eigenlijk niet over, mijn vraag was of je kon zeggen dat het een feit is dat een album beter is dan een ander, bijvoorbeeld Let It Bleed van the Stones is beter dan hun Jamming With Edward!. En als je het daar mee eens bent, waar baseer je dat op? Zoiets is toch een mening? En als je het er niet mee eens bent, waarom niet? Let It Bleed is toch een veel belangrijker album geweest?

offtopic, ik vind DSOTM ook niet Floyd's beste werk, maar dat wordt in het algemeen toch gezien als hét album van Pink Floyd, maakt verder ook niet uit trouwens.
  zondag 2 april 2006 @ 20:16:59 #30
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_36587386
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:17 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij hebben ze in '94 de Kuip nog twee keer uitverkocht (*kuch*, ik was er zelf ook bij) en van The Division Bell zullen toen toch ook wel een aardig aantal exemplaren over de toonbank zijn gegaan.
Goh, dan zijn ze éénmaal even terug van weggeweest, verder hoorde ik alleen maar over ray en anita of pearl jam anderzijds gedurende die tijd. In de jaren 80 hoorde je trouwens ook niet zoveel van pink floyd (kon het misschien dat hun creatieve hoogtepunt ook allang voorbij was... )
quote:
Hmm, waar komt die retro-trend dan vandaan? (en wanneer gaat 'ie weer over? )
Ik denk dat na de houthakkerhemdenmuziek uit de jaren 90 en de 60s/mod revival van bands als oasis of pulp het nu de beurt was aan een andere stroming.. Ik zie verder niet in waarom jochies zoals interpol of the kaiser chiefs zoveel op hebben met de 80s (alhoewel dat muzikaal wel het beste decennium is natuurlijk ). Hun ouders zijn namelijk ws. net zulke lamlendige hippies als die van jou
pi_36587870
de 80's het beste decennia voor muziek?
  zondag 2 april 2006 @ 22:08:08 #32
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_36591860
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:31 schreef fretclick het volgende:

de 80's het beste decennia voor muziek?
Vind ik wel
  zondag 2 april 2006 @ 22:08:48 #33
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_36591889
Er is toch niemand op de wereld die, ongeacht welke herinneren hij heeft aan de laatstgenoemde, Londen Calling van The Clash beter vind dan de zwanenzang van de band, Cut the Crap...

Uitzonderingen zitten vast in een goedbewaakte inrichting of zijn reeds lang wegens zwakte overleden in deze harde wereld.

Ik bedoel maar tezeggen met dit voorbeeld van twee platen met extreme kwaliteitsverschillen, dat sommige voorkeuren het voorstellingsvermogen te boven gaan.

Ik kan me wel voorstellen dat iemand In Utero beter vind dan Nevermind, of OK computer beter dan The Bends, maar er zijn grenzen
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_36602120
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:08 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

Ik kan me wel voorstellen dat iemand In Utero beter vind dan Nevermind, of OK computer beter dan The Bends, maar er zijn grenzen
In Utero is beter dan Nevermind, OK Computer is beter dan The Bends.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 3 april 2006 @ 11:18:28 #35
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36602262
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:08 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Vind ik wel
Smaken verschillen. Ik vind van niet. Hoewel er wel enkele uitzonderingen waren in de 80's vind ik het over het algemeen bagger. De komst van de 60 revival, de Manchester Sound en de Grunge was voor mij een verademing.

Voor mij is het beste decennium de 70's
Deep Purple
Pink Floyd
Led Zeppelin
King Crimson
en nog heel veel meer.
Non possumus non loqui
pi_36604150
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:12 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

In Utero is beter dan Nevermind, OK Computer is beter dan The Bends.
Volgens mij heb je z n post niet echt gesnapt.
  maandag 3 april 2006 @ 13:03:34 #37
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_36605066
Objectief gezien kun je toch nooit iets zeggen of zoiets persoonlijks als muziek beter is dan een andere stuk muziek.
Al is het maar omdat het zelfs voor je zelf variert of je een album goed vind. Zo vond ik bijvoorbeeld toen ik jonger was albums als Nevermind , Brothers in Arms, Americana en Reload super terwijl ik later(inderdaad) In Utero, Dire Straits, Smash en Ride the Lightning veel meer ben gaan waarderen dan de voor genoemde albums.
Bertje en Henk
pi_36612104
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:18 schreef Knip het volgende:

Voor mij is het beste decennium de 70's
Deep Purple
Pink Floyd
Led Zeppelin
King Crimson
en nog heel veel meer.
Op pink floyd na vind ik dat dus kutbands..

Ik denk dat je wat meer rockgeoriënteerd bent dan ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')