quote:Blijkbaar is af en toe niet genoeg in dit geval. Met onze jongste aanwinst had ik de ervaring dat als ik haar op de bak zette dat ze niet wist hoe snel ze weer weg moest komen. Als ik haar continu terug op de bak zette dan kon ze na een keer of 3 à 4 opeens wel haar behoefte doen.
Op dinsdag 30 juli 2002 08:27 schreef micha het volgende:
Micha heeft sinds zondagavond een nieuw beest erbij, en heb d'r af en toe op de bak gezet, maar ze wist niet hoe gauw ze daar weer uit moest komen. Net heeft ze op bed geplastEn ik wil dus niet weten waar ze nog meer "iets" gedaan heeft...
Dus hoe kan zij leren dat ze d'r behoefte in die bak moet doen dan?
Belangrijk is ook dat je haar regelmatig op de bak zet. Indien mogelijk, één of meerdere keren per uur. Zelf deed ik het in ieder geval voor ik naar mijn werk ging, direct als ik thuis kwam en vlak voor ik ging slapen.
Mocht ze ondanks alles toch haar behoefte op andere plekken doen, bestrooi deze plekken dan met peper. (niet echt relekst als het je bed is ) Bij ons werkte dat perfect.
Als je er achter komt dat ze ergens 'iets' meer heeft gedaan, wil het ook nog wel eens helpen als je dit 'iets' in de bak legt. Met een beetje geluk herkent ze haar eigen lucht en doet ze de keer daarop haar behoefte in de bak.
Succes!
Probeer er achter te komen welk merk zij gebruikten en meng dat in steeds kleiner wordende porties door het nieuwe spul.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Hij heeft een schone bak, genoeg eten en drinken, dus daar kan het niet aan liggen.. Als iemand wat tips heeft wat we kunnen doen dan graag, slaap toch graag een nachtje lekker door
quote:Ik zou ook zeggen: laat ze het maar even een paar weekjes uitzoeken hoor! als jou kat wel bij jullie naar binnen kan!
Op dinsdag 30 juli 2002 11:47 schreef Hezhi het volgende:
Ik wou dat onze kat naar buiten kon.. We hebben op de begane grond een eigen kantoor, met tuin, dus de kat kan in principe zo naar buiten.. Maar.... Onze buurvrouw heeft 4 katten (of 3 poezen en een kat, ik weet het niet precies) en onze kat en haar katten kunnen niet met elkaar opschieten. Onze kat is een tijdje naar buiten geweest, maar dat was dus altijd vechten. Nu had ik zoiets van jullie zoeken het maar uit, maar de buurvrouw vond het altijd zo erg, dus hebben we besloten onze kat dan maar binnen te houden. Hij kan wel op de eerste verdieping op het balkon, maar da's ook niet erg groot.
Dus helaas, naar buiten om zijn energie kwijt te raken is geen optie.
Maar katten zullen elkaar echt niet doodmaken! laat ze maar uitvechten wie de baas is lijkt me.
Succes iig
Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.
Zodra ik de muis weggooi, sprint ie erachteraan en brengt hem terug bij me.
Dit kan hij een aantal keer achtermekaar doen
Ik vind dit nogal apart gedrag..aangezien alleen honden dit doen,lijkt mij?
Heeft iemand dit gedrag eerder bij katten gezien?
quote:yep!, doet één van mijn katten ook, maar dan met plastic ringetjes van melkflessen! beter dan een hond die ik ooit had!
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:16 schreef Brennie het volgende:
Mijn kat..doet t volgende:Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.
Komt het echt naar me toe brengen, of als ik in bed lig dan legt hij het gewoon in mijn hand! Leuk spel vindt ie dat! Dat kan hij echt meer dan een kwartier volhouden...
Een kat van een vriendin van mij doet dat ook (zij wees mij erop dat mijn kat ook zat te wachten tot ik zijn speeltje weggooide!)
[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 02-08-2002 03:27]
quote:Leuk om te horen dat meer katten dit doen
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:21 schreef Ole het volgende:[..]
yep!, doet één van mijn katten ook, maar dan met plastic ringetjes van melkflessen! beter dan een hond die ik ooit had!
Komt het echt naar me toe brengen, of als ik in bed lig dan legt hij het gewoon in mijn hand! Leuk spel vindt ie dat! Dat kan hij echt meer dan een kwartier volhouden...
Een kat van een vriendin van mij doet dat ook (zij wees mij erop dat mijn kat ook zat te wachten tot ik zijn speeltje weggooide!)
quote:Ja, mijn kleine zwarte monster doet dit idd ook. Ik wist niet wat ik zag.
Mijn kat..doet t volgende:Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.
quote:Wij hebben ooit eens een kat gehad die dat deed met propjes.
quote:Catoot!
Op vrijdag 09 augustus 2002 09:56 schreef Catootje het volgende:
Ik heb een vraag: mijn kat komt me af en toe miauwend halen..als ik er dan achteraan ga, gaattie brokjes zitten etenEn als ik dan weer wegloop, begint het hele gedoe weer van voren af aan. Waarom doen katten dat?
Volgens mij is het 'babygedrag', want hij eet nóoit alleen, als z'n moeder gaat eten hobbelt hij er altijd achteraan.
quote:WOman!
Op vrijdag 09 augustus 2002 10:17 schreef CartWOman het volgende:[..]
Catoot!
Dat doet onze Gijs ook!
Alleen moet ik 'm zelfs eerst vastpakken/aaien voordat 'ie begint te eten; of eerst met m'n vingers door de brokjes graaien.
En dan zittie nageltjes-in-nageltjes-uit tevreden te smullen.Volgens mij is het 'babygedrag', want hij eet nóoit alleen, als z'n moeder gaat eten hobbelt hij er altijd achteraan.
Tnx to Yvonne en haar gouden tip : Frontline
Ik raad het iedereen aan.
quote:Dat doen allebei mijn katten. Het liefst zouden ze alles op eten waar ik bij sta (ja ik ben niet gek
Op vrijdag 09 augustus 2002 09:56 schreef Catootje het volgende:
Ik heb een vraag: mijn kat komt me af en toe miauwend halen..als ik er dan achteraan ga, gaattie brokjes zitten etenEn als ik dan weer wegloop, begint het hele gedoe weer van voren af aan. Waarom doen katten dat?
Wil hij me daar iets mee vertellen?
quote:Misschien vindt ze het bakje te diep/te scherpe randjes/niet lekker ruiken - kreeg ze bij de vorige eigenaar misschien haar eten op een schoteltje?
Op zondag 11 augustus 2002 21:47 schreef Bigsmile het volgende:
De kat van mijn ouders (4 maanden oud) vind het leuk om het bakje met brokjes overhoop te gooien en de brokjes dan van de grond te eten. Waarom doet ze dat?
quote:Waarschijnlijk vindt hij het geritsel gewoon leuk. Sommige katten vinden het ook fijn om op kranten te gaan liggen. In de dierenwinkel heb je wel speciale "ritselzakken" die natuurlijk en stuk veiliger (maar wel duurder) zijn dan vuilniszakken!
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Rhiannon het volgende:
Mijn kat heeft zich een grote vuilniszak toegeeigend.
Hier gaat hij steeds in liggen.Wil hij me daar iets mee vertellen?
quote:Verschillende manieren mogelijk.
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Sonho het volgende:
Hallo, over zo'n 4 a 5 weken krijgen we gezinsuitbreiding. Er komt dan namelijk een nieuw katje bij. We hebben er nu al één, die is nu ongeveer 9 maanden. Hoe kunnen we het nieuwe katje nu het beste introduceren bij de 'oude' kat?
In alle gevallen geldt:
Ze moeten zelf de hierarchie bepalen. Niet mee bemoeien tenzij er echt veel bloed gaat vloeien. Vooral niet het kitten in bescherming nemen, de oude kat voelt dat er een indringer op zijn territorium is en als het baasje dan ook nog eens partij kiest voor de nieuwe voelt' ie zich extra onzeker.
quote:Ritselen is gewoon leuk!
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Rhiannon het volgende:
Mijn kat heeft zich een grote vuilniszak toegeeigend.
Hier gaat hij steeds in liggen.Wil hij me daar iets mee vertellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |