abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:47:28 #101
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_5198928
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 08:27 schreef micha het volgende:
Micha heeft sinds zondagavond een nieuw beest erbij, en heb d'r af en toe op de bak gezet, maar ze wist niet hoe gauw ze daar weer uit moest komen. Net heeft ze op bed geplast En ik wil dus niet weten waar ze nog meer "iets" gedaan heeft...
Dus hoe kan zij leren dat ze d'r behoefte in die bak moet doen dan?
Blijkbaar is af en toe niet genoeg in dit geval. Met onze jongste aanwinst had ik de ervaring dat als ik haar op de bak zette dat ze niet wist hoe snel ze weer weg moest komen. Als ik haar continu terug op de bak zette dan kon ze na een keer of 3 à 4 opeens wel haar behoefte doen.

Belangrijk is ook dat je haar regelmatig op de bak zet. Indien mogelijk, één of meerdere keren per uur. Zelf deed ik het in ieder geval voor ik naar mijn werk ging, direct als ik thuis kwam en vlak voor ik ging slapen.

Mocht ze ondanks alles toch haar behoefte op andere plekken doen, bestrooi deze plekken dan met peper. (niet echt relekst als het je bed is ) Bij ons werkte dat perfect.

Als je er achter komt dat ze ergens 'iets' meer heeft gedaan, wil het ook nog wel eens helpen als je dit 'iets' in de bak legt. Met een beetje geluk herkent ze haar eigen lucht en doet ze de keer daarop haar behoefte in de bak.

Succes!

I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:55:46 #102
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5198954
Kan ook zijn dat de vorige eigenaars een ander merk kattebakvulling gebruikten, en de kat "jouw" merk niet herkent als kattebak of niet prettig vindt ruiken/voelen.

Probeer er achter te komen welk merk zij gebruikten en meng dat in steeds kleiner wordende porties door het nieuwe spul.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 30 juli 2002 @ 08:59:44 #103
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5198965
Okay bedankt voor jullie reacties. D'r loopt hier ook een andere kat rond, dus misschien helkpt het als ik de kattenbak verschoon, ga ik ook even proberen..
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:45:42 #104
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5199235
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Ze is op de bak geweest!!!!!!
pi_5200074
Handig zo'n kattentopic..
Ik heb ook een vraagje. Mijn vriend en ik wonen in een appartement op de eerste verdieping. We hebben ook sinds een jaar of vier een kat. Schat van een beest. Alleen sinds een tijdje heeft ie de vervelende neiging om 's nachts rond een uur of vier heel erg vervelend te gaan doen. Miauwen, rondrennen, bij je op bed springen om geaait te worden, en als je dan aait krijg je een haal...

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Hij heeft een schone bak, genoeg eten en drinken, dus daar kan het niet aan liggen.. Als iemand wat tips heeft wat we kunnen doen dan graag, slaap toch graag een nachtje lekker door

dinsdag 30 juli 2002 @ 11:41:08 #106
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5200322
Sjaak was eerst ook zo. Maar op een gegeven moment was ie door het raam naar buiten gegaan (ook 1e verdieping) en was ie tijdje weg maar kwam dus wel weer terug. Sindsdien gaat ie regelmatig naar buiten en daar raakt ie blijkbaar al aardig wat energie kwijt, want nu issie altijd heel rustig 's nachts.
Nou zit er hier niet echt een drukke weg in de buurt, weet niet hoe dat bij jullie zit.
pi_5200378
Ik wou dat onze kat naar buiten kon.. We hebben op de begane grond een eigen kantoor, met tuin, dus de kat kan in principe zo naar buiten.. Maar.... Onze buurvrouw heeft 4 katten (of 3 poezen en een kat, ik weet het niet precies) en onze kat en haar katten kunnen niet met elkaar opschieten. Onze kat is een tijdje naar buiten geweest, maar dat was dus altijd vechten. Nu had ik zoiets van jullie zoeken het maar uit, maar de buurvrouw vond het altijd zo erg, dus hebben we besloten onze kat dan maar binnen te houden. Hij kan wel op de eerste verdieping op het balkon, maar da's ook niet erg groot.
Dus helaas, naar buiten om zijn energie kwijt te raken is geen optie.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 20:40:54 #108
11502 nipeng
The last ride is free
pi_5233437
We hebben sinds kort een 2e kat.

Buggrit heet ze.
Het is ook een sphynx net als Batcat.

vrijdag 2 augustus 2002 @ 03:06:10 #109
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_5237979
Na de vakantie van Iteejer en Yvonne ben ik het bezit van 2 jonge katjes. Zindelijk zijn ze al..
Dat hebben ze van mams geleerd.
Maar... Gaan ze bij mij dan ook op de bak?
Is het mss slim om wat oud (ruikend) grid mee te nemen naar hun nieuw huisje? Iets als oude vertrouwde geur?
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 augustus 2002 @ 03:12:00 #110
22592 crew  Ole
pi_5238016
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 11:47 schreef Hezhi het volgende:
Ik wou dat onze kat naar buiten kon.. We hebben op de begane grond een eigen kantoor, met tuin, dus de kat kan in principe zo naar buiten.. Maar.... Onze buurvrouw heeft 4 katten (of 3 poezen en een kat, ik weet het niet precies) en onze kat en haar katten kunnen niet met elkaar opschieten. Onze kat is een tijdje naar buiten geweest, maar dat was dus altijd vechten. Nu had ik zoiets van jullie zoeken het maar uit, maar de buurvrouw vond het altijd zo erg, dus hebben we besloten onze kat dan maar binnen te houden. Hij kan wel op de eerste verdieping op het balkon, maar da's ook niet erg groot.
Dus helaas, naar buiten om zijn energie kwijt te raken is geen optie.
Ik zou ook zeggen: laat ze het maar even een paar weekjes uitzoeken hoor! als jou kat wel bij jullie naar binnen kan!
Mijn kat is ook zo geweest (wakker maken en zo..) toen hij nog niet naar buiten kon.. Toen heb ik er een kleine bijgenomen, maar wel omdat ik wist dat ze binnen een jaar (verhuizing) wel naar buiten konden.

Maar katten zullen elkaar echt niet doodmaken! laat ze maar uitvechten wie de baas is lijkt me.

Succes iig

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_5238042
Mijn kat..doet t volgende:

Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.
Zodra ik de muis weggooi, sprint ie erachteraan en brengt hem terug bij me.
Dit kan hij een aantal keer achtermekaar doen
Ik vind dit nogal apart gedrag..aangezien alleen honden dit doen,lijkt mij?
Heeft iemand dit gedrag eerder bij katten gezien?

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 augustus 2002 @ 03:21:26 #112
22592 crew  Ole
pi_5238068
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:16 schreef Brennie het volgende:

Brengt mij de muis..begint te miauwen en vraagt daarmee of ik de muis weg wil gooien.

yep!, doet één van mijn katten ook, maar dan met plastic ringetjes van melkflessen! beter dan een hond die ik ooit had!

Komt het echt naar me toe brengen, of als ik in bed lig dan legt hij het gewoon in mijn hand! Leuk spel vindt ie dat! Dat kan hij echt meer dan een kwartier volhouden...

Een kat van een vriendin van mij doet dat ook (zij wees mij erop dat mijn kat ook zat te wachten tot ik zijn speeltje weggooide!)

[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 02-08-2002 03:27]

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_5238201
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 03:21 schreef Ole het volgende:

[..]

yep!, doet één van mijn katten ook, maar dan met plastic ringetjes van melkflessen! beter dan een hond die ik ooit had!

Komt het echt naar me toe brengen, of als ik in bed lig dan legt hij het gewoon in mijn hand! Leuk spel vindt ie dat! Dat kan hij echt meer dan een kwartier volhouden...

Een kat van een vriendin van mij doet dat ook (zij wees mij erop dat mijn kat ook zat te wachten tot ik zijn speeltje weggooide!)

Leuk om te horen dat meer katten dit doen
Ik wist niet wat ik zag..toen de kat t voor t eerst deed
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 09:49:52 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5239042
quote:

Ja, mijn kleine zwarte monster doet dit idd ook. Ik wist niet wat ik zag.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 18:00:50 #115
11502 nipeng
The last ride is free
pi_5244887
quote:

Wij hebben ooit eens een kat gehad die dat deed met propjes.
Erg leuk is dat.
pi_5316565
Ik heb een vraag: mijn kat komt me af en toe miauwend halen..als ik er dan achteraan ga, gaattie brokjes zitten eten En als ik dan weer wegloop, begint het hele gedoe weer van voren af aan. Waarom doen katten dat?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5316735
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 09:56 schreef Catootje het volgende:
Ik heb een vraag: mijn kat komt me af en toe miauwend halen..als ik er dan achteraan ga, gaattie brokjes zitten eten En als ik dan weer wegloop, begint het hele gedoe weer van voren af aan. Waarom doen katten dat?
Catoot!
Dat doet onze Gijs ook!
Alleen moet ik 'm zelfs eerst vastpakken/aaien voordat 'ie begint te eten; of eerst met m'n vingers door de brokjes graaien.
En dan zittie nageltjes-in-nageltjes-uit tevreden te smullen.

Volgens mij is het 'babygedrag', want hij eet nóoit alleen, als z'n moeder gaat eten hobbelt hij er altijd achteraan.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_5323639
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 10:17 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Catoot!
Dat doet onze Gijs ook!
Alleen moet ik 'm zelfs eerst vastpakken/aaien voordat 'ie begint te eten; of eerst met m'n vingers door de brokjes graaien.
En dan zittie nageltjes-in-nageltjes-uit tevreden te smullen.

Volgens mij is het 'babygedrag', want hij eet nóoit alleen, als z'n moeder gaat eten hobbelt hij er altijd achteraan.

WOman! (misschien zijn we surrogaatmoeders?)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5324631
YESSSSSSSSS Het ziet er naar uit dat het gekriebel, pijn, gesjaggerijn voor mijn poezebeest voorbij is !!!

Tnx to Yvonne en haar gouden tip : Frontline
Ik raad het iedereen aan.

shine on you crazy diamond
pi_5324657
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 09:56 schreef Catootje het volgende:
Dat doen allebei mijn katten. Het liefst zouden ze alles op eten waar ik bij sta (ja ik ben niet gek ).
pi_5343780
De kat van mijn ouders (4 maanden oud) vind het leuk om het bakje met brokjes overhoop te gooien en de brokjes dan van de grond te eten. Waarom doet ze dat?

O(+> There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.
pi_5343816
Hallo, over zo'n 4 a 5 weken krijgen we gezinsuitbreiding. Er komt dan namelijk een nieuw katje bij. We hebben er nu al één, die is nu ongeveer 9 maanden. Hoe kunnen we het nieuwe katje nu het beste introduceren bij de 'oude' kat?
  zondag 11 augustus 2002 @ 21:50:41 #123
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_5343830
Mijn kat heeft zich een grote vuilniszak toegeeigend.
Hier gaat hij steeds in liggen.

Wil hij me daar iets mee vertellen?

With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
  zondag 11 augustus 2002 @ 22:19:29 #124
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_5344191
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:47 schreef Bigsmile het volgende:
De kat van mijn ouders (4 maanden oud) vind het leuk om het bakje met brokjes overhoop te gooien en de brokjes dan van de grond te eten. Waarom doet ze dat?

Misschien vindt ze het bakje te diep/te scherpe randjes/niet lekker ruiken - kreeg ze bij de vorige eigenaar misschien haar eten op een schoteltje?
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Rhiannon het volgende:

Waarschijnlijk vindt hij het geritsel gewoon leuk. Sommige katten vinden het ook fijn om op kranten te gaan liggen. In de dierenwinkel heb je wel speciale "ritselzakken" die natuurlijk en stuk veiliger (maar wel duurder) zijn dan vuilniszakken!
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Sonho het volgende:
Hallo, over zo'n 4 a 5 weken krijgen we gezinsuitbreiding. Er komt dan namelijk een nieuw katje bij. We hebben er nu al één, die is nu ongeveer 9 maanden. Hoe kunnen we het nieuwe katje nu het beste introduceren bij de 'oude' kat?
Verschillende manieren mogelijk.
1) Langzame methode - zet ze allebei in een aparte kamer. Wissel de katten na een dag om (laat mandjes en dergelijke achter). Na nog een dag weer wisselen zodat ze aan elkaars geur gewend raken. Na een paar dagen de deuren open zetten.
2) Snelle methode a) Zet de katten op voor beiden neutraal terrein - dus een ruimte waar ze geen van beiden ooit eerder zijn geweest en laat ze kennis met elkaar maken
3) Snelle methode b) Zet de katten gewoon bij elkaar. Over het algemeen worden kittens wel geaccepteerd door oudere katten.

In alle gevallen geldt:
Ze moeten zelf de hierarchie bepalen. Niet mee bemoeien tenzij er echt veel bloed gaat vloeien. Vooral niet het kitten in bescherming nemen, de oude kat voelt dat er een indringer op zijn territorium is en als het baasje dan ook nog eens partij kiest voor de nieuwe voelt' ie zich extra onzeker.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 augustus 2002 @ 22:46:15 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5344608
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 21:50 schreef Rhiannon het volgende:

Ritselen is gewoon leuk! Je kunt hem voor de veiligheid een papieren zak of tas geven. In het laatste geval wel even de hengsels doorknippen, zodat hij daar niet in verstrikt kan raken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')