abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36534400
Anderlecht zou er zeker niet op uitlopen.

4de plek voor ze met AZ , Feyenoord en PSV voor zich
pi_36534464
Daar ben ik écht niet zo zeker van, integendeel. Volgens mij heb je met Club Brugge en Anderlecht er gewoon twee volwaardigen titelkandidaten bij. Maar goed, dat kunnen we enkel zien als we die BeNe-Liga effectief invoeren.

.
pi_36534650
Ik hoop het niet.

Misschien 4 clubs uit België zijn leuk, maar de rest absoluut niet !
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:33:58 #229
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36535636
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:57 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dat maakt ja niks uit. Maai wark.
En niet meer naar Groningen dan? Dat zou toch een ramp zijn?!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:41:46 #230
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36535898
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:59 schreef the_legend_killer het volgende:

Misschien 4 clubs uit België zijn leuk, maar de rest absoluut niet !
Er zijn dan ook maar 4 clubs in België met een beetje aanhang, Club, Standard, Anderlecht en Genk. De rest zit qua supporters-aantallen ( en het zou me niets verbazen zelfs begrotingen, maar die heb ik niet bij de hand ) op RBC, Heracles, ADO niveau. Waarom buiten de grote clubs er ook maar iets aan spanning toegevoegd kan worden zie ik dan ook niet.

God, zelfs SVZW in Nederland trekt nog meer bezoekers dan de club in België.
pi_36536288
Antwerpen en Charleroi hebben best potentie om op niveau van Club Brugge, Anderlecht te komen qua supportersaantallen, zeker als men een BeNe-Liga invoert.

Nieuwe stadions is trouwens voor de Belgische club de eerste voorwaarde bij een toetreding tot de BeNe-Liga. Het zou ook zonde zijn voor clubs als Club Brugge en Anderlecht om in zo'n geval geen nieuw stadion te bouwen want met een BeNe-Liga zouden ze véél meer supporters kunnen lokken dan de huidige 25.000.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:59:50 #232
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36536523
Nou ja, de bakstenen kunnen gelukkig mooi blijven liggen in België. De KNVB heeft het idee van v Basten ondertussen al weer afgeschoten.
pi_36536575
Had niets anders verwacht. Ze zullen het zich iig serieus beklagen binnen dit en drie jaar.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:05:27 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36536690
Je zal het wel weten. Over drie jaar, wanneer je omsingeld wordt door Russen, Roemenen, Bulgarijen en andere Joegoslaven.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:16:13 #236
67174 Dos37
Come on Twente
pi_36536911
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:05 schreef pfaf het volgende:
Whehe. Gelukkig zullen we het nooit weten.
Zeg nooit nooit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_36537045
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:08 schreef Heero87 het volgende:
Je zal het wel weten. Over drie jaar, wanneer je omsingeld wordt door Russen, Roemenen, Bulgarijen en andere Joegoslaven.
Nederland zal zich redden
pi_36537322
Tenzij de broer van Abramovic de weg naar Nederland vindt, kan je het schudden vrees ik...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:36:49 #239
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36537480
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:08 schreef Heero87 het volgende:
ach als hun meer clubs in europees verband krijgen (coefficient delen door meer clubs red.)scoren ze net zo slecht als ons hoor. Hoeft je echt niet zo veel zorgen te maken. Die roemenen hebben een eenmalige uitschieter. Joegoslaven ? waar? Bulgarije? levksi zeker? ppff das incidenteel.
Om de russen mag je je zorgen maken , omdat die gekke oliebaronnen nog wel eens voetbal als hobby zien.

Het is wel duidelijk dat San-marco's gevoel voor drama velen doet zwichten voor een BeNe-liga

Beetje de rommel van de belgen opruimen
pi_36537538
De Russen lukt het ook niet echt en daar kunnen ze wel grote namen aantrekken
pi_36537543
Ben je daar zo zeker van, incidenteel? Ik vrees (en ik hoop dat ik ongelijk krijg) dat je nog ernstig gaat verschieten dan de komende jaren. Het Oostblok is dé toekomst van het Europese voetbal. Als we niet opletten, nemen ze jaren voorsprong op België én Nederland.
pi_36537600
Als de jeugd zo door blijft ontwikkelen dan zie ik geen problemen.

De jeugd is altijd de bron van NL geweest.. 20 jaar terug gingen ze ook al naar het buitenland maar kwam er gewoon een goede speler voor in de plaats.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:43:29 #243
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36537650
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:39 schreef Heero87 het volgende:
Ben je daar zo zeker van, incidenteel? Ik vrees (en ik hoop dat ik ongelijk krijg) dat je nog ernstig gaat verschieten dan de komende jaren. Het Oostblok is dé toekomst van het Europese voetbal. Als we niet opletten, nemen ze jaren voorsprong op België én Nederland.
geef eens 3 argumenten waarom landen als Roemenie, Bulgarije, Joegoslavie ons voorbij zullen streven? Nederland met een van de beste jeugdopleiding in de wereld, Nederland met de beste vakmanslui in de wereld, Nederland met relatief constant presteren op Europees niveau met uitschieters naar boven. Het enige probleem dat we hebben is dat we goeie spelers niet kunnen behouden puur door geld gebrek, daar zullen die Oostblok landen ook tegen aanlopen.
Ok Rusland en Oekraine zou kunnen, maar das ook nog maar te bezien.
pi_36537863
Omdat het Oostblok dé toekomst is. Omdat in het Oostblok een schat aan jeugd én geld zit.

Oekraïne en Servië-Montenegro plaatsen zich plots met sprekend gemak voor het WK. CSKA Moskou wint de Uefa-beker, Levski Sofia, Zenit Sint-Petersburg, Steaua en Rapid kwalificeren zich voor de kwartfinale, terwijl ze niet eens een makkelijk parcours hadden. De jeugd van die landen doet het op de jeugd-WK's en EK's ook uitstekend tegenwoordig en plaatst zich zelfs voor finales. Dat is allemaal écht geen toeval meer.

En als je dan de coëfficientenlijst van de Uefa bekijkt... Rusland en Roemenië staan daar nu al rond de tiende positie (twee jaar terug stonden ze niet eens in de top twintig) en hebben de komende drie jaar amper punten te verdedigen. Zelfs als Nederland op het huidige niveau blijft, dreigen ze nog voorbijgestoken te worde binnen dit en drie jaar.
pi_36537995
Goed jaar voor die landen niet meer en minder
pi_36538028
We will see.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:06:10 #247
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36538191
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:52 schreef Heero87 het volgende:
Omdat het Oostblok dé toekomst is. Omdat in het Oostblok een schat aan jeugd én geld zit.

Oekraïne en Servië-Montenegro plaatsen zich plots met sprekend gemak voor het WK. CSKA Moskou wint de Uefa-beker, Levski Sofia, Zenit Sint-Petersburg, Steaua en Rapid kwalificeren zich voor de kwartfinale, terwijl ze niet eens een makkelijk parcours hadden. De jeugd van die landen doet het op de jeugd-WK's en EK's ook uitstekend tegenwoordig en plaatst zich zelfs voor finales. Dat is allemaal écht geen toeval meer.

En als je dan de coëfficientenlijst van de Uefa bekijkt... Rusland en Roemenië staan daar nu al rond de tiende positie (twee jaar terug stonden ze niet eens in de top twintig) en hebben de komende drie jaar amper punten te verdedigen. Zelfs als Nederland op het huidige niveau blijft, dreigen ze nog voorbijgestoken te worde binnen dit en drie jaar.
Ons Nederlands elftal en jeugd elftal presteren ook al jaren goed op toernooien. Echt als ze daadwerkelijk zulke goeie talenten hebben zullen die binnen no-time in Italie-Spanje-Engeland voetballen, de droom van elk jochie daar. Of er geld zit ben ik niet echt van overtuigt (Rusland-Oekraine daargelaten) Voetballerij wordt daaro voornamelijk overheerst door maffiosi. Voetbal is daar alles, er word inderdaad veel geld ingepompt maar de uitkomst is wat dat betreft zeer terleurstellend.
En die coefficienten-lijst is geflatteerd. Als Ajax-PSV als enige mee zouden doen in het Europese toernooi zouden we ook een belachelijk hoge score hebben zoals Roemenie nu. Maar echt meer dan Steau en Rapid hebben ze niet te bieden. Zulke competities hebben 1-2 grote clubs die incidenteel in Europa goed presteren. De rest wat daarna komt is rkc niveau. (rusland daargelaten) Echt het enige waar we voor moeten vrezen zijn de Russen, maar die hebben al vaker bewezen dat ze dingen makkelijk verkloten. Griekenland en Turkeije leken ook op te komen, maar die zijn ook gestagneerd in hun vorderingen.

Ik ben en blijf sceptisch, maar goed de tijd zal het leren.
pi_36538278
Spelers uit die landen komen net zo goed eerder naar NL !
pi_36538302
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:06 schreef ASroma het volgende:

[..]
En die coefficienten-lijst is geflatteerd. Als Ajax-PSV als enige mee zouden doen in het Europese toernooi zouden we ook een belachelijk hoge score hebben zoals Roemenie nu. Maar echt meer dan Steau en Rapid hebben ze niet te bieden. Zulke competities hebben 1-2 grote clubs die incidenteel in Europa goed presteren. De rest wat daarna komt is rkc niveau. (rusland daargelaten)
Beetje rare conclusie... eerst zeg je dat enkel Ajax en PSV op hoog niveau presteren, daarna zeg je dat Roemenië maar twee clubs heeft en daardoor nooit ver zal komen?
pi_36538313
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:10 schreef the_legend_killer het volgende:
Spelers uit die landen komen net zo goed eerder naar NL !
Nú nog wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')