zou dit door microsoft gesponsort zijn ???quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:00 schreef Agiath het volgende:
Mwah,, ik de afgelopen paar jaren heb ik wel één ding geleerd.
De haat en ongeloof van een product groeit exponentieel met zijn populairiteit.
Dus dit zal wel weer een beetje aangedikt worden...
http://news.com.com/Court(...)-1014_3-5846243.htmlquote:Microsoft CEO Steve Ballmer vowed to "kill" Google in an expletive-laced, chair-throwing tirade when a senior engineer told him he was leaving the company to go work for Google, the engineer claimed in court documents made public on Friday.
Google indexeert gewoon alles wat het vindt. Als er gegevens beschermd moeten worden, is het aan de webmaster van die site om zulke documenten goed af te schermen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:07 schreef Casparovvv het volgende:
Was voornamelijk onder de indruk over het laatste onderdeel, een zoekmachine in staat om beschermde en geheime informatie te vinden.
Volgens mij is dat de redactie van Zembla zelf ook niet helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef BrainOverfloW het volgende:
Wat mij niet helemaal duidelijk werd was wie er allemaal toegang hebben tot die beschermde informatie. Als dit alleen binnen het ziekenhuis is zie ik het probleem niet want dan is het alleen maar een vervanging van het huidige database systeem. Als je er van buiten het ziekenhuis bij kunt word het natuurlijk een heel ander verhaal.
Maar sommige informatie is gewoon bij de wet vertrouwelijk. Dan kan Google wel leuk indexeren, maar dan is het wel illegaal ...quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Google indexeert gewoon alles wat het vindt. Als er gegevens beschermd moeten worden, is het aan de webmaster van die site om zulke documenten goed af te schermen.
Inderdaad. Terwijl het een serieus probleem is, overschreeuwen ze het zo erg, dat het niet meer serieus te nemen is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:09 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk nu.Het komt over als een fascistoïde organisatie.
De fout ligt dan nog altijd niet bij Google.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:09 schreef MrBean het volgende:
Maar sommige informatie is gewoon bij de wet vertrouwelijk. Dan kan Google wel leuk indexeren, maar dan is het wel illegaal ...
Google claimt dat de relevantste en belangrijkste hits boven aan staan. Je kunt dus niet de verantwoordelijkheid bij de consument leggen, want die weet niet dat er aan geoptimized is. Wél als het gewoon fatsoenlijk in zo'n "gesponsorde links" vakje staat. Dan is het inderdaad de verantwoordelijkheid van de consument.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:07 schreef Casparovvv het volgende:
Heb het zojuist bekeken. Was voornamelijk onder de indruk over het laatste onderdeel, een zoekmachine in staat om beschermde en geheime informatie te vinden. Sluit me volledig aan bij wat de voorzitter van de raad persoonsgegevens zei, namelijk dat het in veel gevallen in strijd is met het beroepsgeheim.
Maak me verder weinig druk om het 'optimaliseren' van websites, dat zal in mijn ogen wel meevallen. Het gaat puur om het feit boven aan te staan. Wanneer de consument de eerste informatie voor waar aanneemt is dat een fout bij de consument, en niet bij Google of andere 'optimaliserende' bedrijven.
Ik gok dat ze zoiets hebben staan in dat ziekenhuisquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:58 schreef BrainOverfloW het volgende:
Wat mij niet helemaal duidelijk werd was wie er allemaal toegang hebben tot die beschermde informatie. Als dit alleen binnen het ziekenhuis is zie ik het probleem niet want dan is het alleen maar een vervanging van het huidige database systeem. Als je er van buiten het ziekenhuis bij kunt word het natuurlijk een heel ander verhaal.
Niet als het staatsgeheimen of medische geheimen zijn. Kijk maar naar Peter R. de Vries. Die had ook informatie gevonden, maar mocht niet álles naar buiten brengen. Zo ook als Google iets vindt. Als iemand achterhaalt dat ik een schizofrene stalker ben is zowel het onverantwoordelijke ziekenhuis als het sluwe Google fout bezig.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De fout ligt dan nog altijd niet bij Google.
Dat ziet er gewoon uit als een zoekmachine voor intranet ...quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:13 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ik gok dat ze zoiets hebben staan in dat ziekenhuis
http://www.google.nl/enterprise/mini/
Voor intern gebruik.
Daarom vond ik het ook wel slecht dat ze dat aan die privacykenner voorlegde want zoals hij al zij heeft hij dus geen idee wat het precies is. Maar hij is vervolgens niet te beroerd om zijn mening te geven en te speculeren over artsen die voor het tuchtcollege worden gegooid.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:08 schreef MrBean het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de redactie van Zembla zelf ook niet helemaal duidelijk.
Op dat punt vond ik de docu slecht. Veel werd te dramatisch gebracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |